Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Čtyřka dohraná, na zásadní zvrat u Zoe jsem už byl připravený páč je hloupě vyzvoněný v popisku k páté knize, takže šokovaný jsem nebyl. Jestli bude pětka s obdobnou herní dobou, začínám být skeptik ohledně vysvětlení otázek a nějakého dobrého vyústění a odvyprávění konce příběhu.

Docela mě iritovala jakože stealth pasáž za Kiana, sice je to bojovník jako řemen, ale jakékoliv potkání s hlídkou končí výkřiky typu "hej, kdo je tam" a opakováním situace.
taky jsem právě dohrál Epizodu 5.. neskutečně komplikovaná směs pocitů. zčásti jo, zčásti ne. nevim. silný pocity, i zklamání a stále i zmatení ohledně mnoha věcí. některý věci uspěchaný.. musim říct, že emočně mě přese všechno Dreamfall (tj druhej díl trilogie) sebral víc. hmm, asi to fakt budu chvíli trávit.

útržky: Saga byla hodně zajímavá, ale ten její deux ex machina moment.. souhlas, že přinejmenšim kontroverzní. závěr se Zoe a tátou - na to, jak tísnivě působila celá epizoda v Europolis nějak až takhle pozitivní závěr asi úplně nežeru. (ne)závěr s Rezou - nic to ve mě nevyvolalo.. konec s Lady Alvane a její komentáře ale fajn..

jinak technická stránka hry je z mnoha úhlů pohledu prostě nešťastná.. gameplay celkově stejně nijakej jako u Dreamfallu, ten měl ale mnohem větší spád a nenaložil si na sebe břemeno velkejch otevřenejch lokací, což nedopadlo zle v Eurpoli (resp. první momenty v E1 mě okouzlily, pak mi postupně docházelo, že to zas takovej zázrak neni), ale poměrně dost mizerně v prázdný Marcurii. a souhlas, že ty ztuhlý animace a špatná synchronizace rtů - opět velká smůla.
Teda dohral som včera piatu epizodu a tie dues ex machiny, retardované vysvetlenia a nelogický mišmaš, ktorý si myslia, že ospravedlnia tým, že použíjú nejakú vedeckú frázu... Strašne hlúpa kaša vo výsledku.
Tak jsem včera tu pátkou knížku dohrál...upřímně, kdyby za ty prachy natočili nějakou indie mini-sérii, asi bych byl radši, z hlediska gejmpleje to prostě i ničem není. Buď to, anebo nějaký celshade/nějak jinak to víc stylizovat a nepokoušet se o realistický vizuální tón, protože přestože je to pěkná hra a takový Propast fakt měl parádní atmosféru, ty ztuhlé animace v tom tím spíš působí jako pěst na nos.

Příběhově ovšem velmi fajné, fanoušci budou s finále spokojení, konkrétně v té páté knížce je nehorázné množství pomrknutí na předchozí díly. Tolik, že bez znalostí předchozích dílů to člověk absolutně nemá šanci pobrat. Což je v nejlepším pořádku.

Herní doba celých Chapters 17-20 hod, což se může zdát příjemným, ale upřímně ona ta délka tu fakt pramení spíš z místy strašně zbytečné roztahanosti. Být to kratší, možná bych i zvážil druhé hraní, takhle ovšem opravdu pochybuju, že se mi bude někdy chtít. Apropo...

Volby - obzvláště horlivě jsem čekal na důsledek vůbec prvního "balance shifted" rozhodnutí, které jsem učinil. Nakonec je evidentní, že to má vlív pouze na to, čí hlava se objeví v jedné částí ke konci na monitoru, protože tuto osobu na asi tři vteřiny Zoe kontaktuje. Jinak celkově jsem ale překvapivě spokojen, důsledky sice vesměs spočívají výhradně v 'detailech' a na nic důležitého žádné mé rozhodnutí vliv nemělo, ale těch detailů je celkem kotel, rozhodně mnohem víc, než jsem čekal.

EDIT: Nicméně je v tom hned dvojnásobná Deus Ex Machina, a sice v podobě Sagy a Proroka. Chápu, že nemohli vysvětlit všechno a něco si nechat na případnou další hru, ale na jednu epizodu to byl vskutku příliš silný koncentrát.
@Marcusss (27.01.2016 09:54):

@Marcusss (27.01.2016 09:54): hej stvrta uz bola viac priamociara nez predchadzajuce 3...ohladom volieb ano meni sa viac menej ake postavy stretnes a podobne...ale clovek tu ma aspon ten pocit ze tie volby budu mat nejake vacsie nasledky...uvidime na vyvrcholenie(podla slov tornquista to ma byt ''epicke'')...v telltale hrach su tie volby fakt len na oko...viz walking dead nech vybere clovek hocico postavy vzdy umru,max vyberes ktora tam bude strasit o jednu kapitolu dlhsie a konec je len jeden bez ohladu na volby...life is strange ja na tom o nieco lepsie ale aj tak mi proste pride ze dreamfall je lepsi zatial vo vsetkom
(možné spoilery pro lidi co DC nehrajou)

@Tommy (26.01.2016 23:02): Ok, tvůj názor je tvůj názor.
Ale kde prosímě bylo potřeba ve čtvrté knize potřeba použít mozek? Napadá mě jen interlude za Sagu, ale i to byla "hádanka" jen s přivřenýma očima...:/

A pokud přijde na možnosti volby a větvení příběhu - Dreamfall Chapters je na tom v mnohém stejně jako věci od Telltale a Dontnod = mění se detaily, ale scénář zůstává stejný. Jakože uvidíme k čemu to povede v poslední kapitole, ale osobně si myslím, že tam moc alternativních konců nebude... přesněji budou zase stát jen na jednom konečném rozhodnutí ke konci hry. Proč, protože tvůrci vědí, že ten konec musí být uspokojivý pro všechny hráče. Nemůžou si dovolit (a nemají koule na to), aby jim hromada hráčů dostala nějakou variantu na špatný konec jen proto, že před třičtvrtě rokem když hráli druhou epizodu udělali nějaké rozhodnutí, které "změnilo rovnováhu"...

Osobně to vidím na max 3 endingy = "Order" - "Chaos" - "Balance".... jejichž důsledky budou ale nakonec irelevantní, protože všechny bude možné zase slít do společné linky...
Mám vcelku pocit, a strach, že celé Dreamfall Chapters je jen další "prolog"... tentokrát pro příběh Ságy, která bude hrdinkou 2D aventury, o které Tornquist mluvil už v průběhu Kickstarter kampaně, a která má "dokončit" příběh April....
@Marcusss (26.01.2016 22:51): je to moj nazor...pri hre treba obcas pouzit aj mozog...rozhodnutia pri ktorych ma hrac pocit ze su naozaj dolezite(a svete div sa oni ten dej aj menia),omnoho vacsia volnost a interakcia...obe spomenute studia maju hry totalne linearne s minimalnou interakciou a iluziou volieb...ale ako hovorim je to moj nazor(tvoj ti tiez neberiem)
@Tommy (26.01.2016 22:41): Huh? To je snaha trollovat nebo co? Dreamfall Chapters se, hlavně třetí a čtvtou knihou, už pomalu mění spíš na příběhový walking simulator, než na adventuru...:/ Co přesně se od nich můžou Telltale a hlavně Dontnod naučit?
@Marcusss (08.01.2016 17:54): Mne občas vadili tie "fetch questy" v starku, ktoré naťahovali len dĺžku (obzvlášť, keĎ tam boli tie EYE barikády) a napr. postavu Mira som totálne neznášal. Chápem, že to malo význam, ale potom to v Arcadii vyznieva tak trošku banálne, hoci sa to ako seriózny problém javilo už od začiatku prvej epizódy.
@John Mirra (08.01.2016 21:18): Možno. Inak hra mala byť pôvodne kratšia, ale Ragnarovi sa podarilo vyzbierať dosť peňazí. Preto sa rozhodol ju ešte viac rozšíriť a nakoniec tým dosiahol akurát to, že ju musel kvôli nedostatku prostriedkov nutne rozdeliť na epizódy, epizódy vychádzali vo výrazných časových odstupoch a aj to v pochybnom technickom stave, ktorý podľa mňa úplne nespravil ani vylepšený engine. Uznávam, že nie som skalný fanúšik ságy, ale na Chapters som sa i tak tešil. Ale nakoniec mám z neho podobný dojem ako stromz a vidím tu veľa premrhaného potenciálu.
Epizodický formát podľa mňa Chapters viac ubližuje ako pomáha a mám dojem, že vydať to ako ucelenú hru, s osekaním niektorých menej podstatných častí, výsledok mohol byť lepší.
@Tulareanus (08.01.2016 17:20): Vzhledem k tomu, že ani nebyla ve Starku, ale buďto v nějakém snu nebo simulaci, tak to co se dělo ve Starku ani nemělo být dějově důležité - ale charakterově důležité. Osobně nemám nic proti, byla to část důležitá pro rozvoj její postavy a pohledu na věc. To je část, která se mě osobně líbí docela dost - to že ten děj nelpí tolik na "historickou důležitost akcí", ale na osobnostní a charakterovou.
Mne to hlavne pôsobí tak divne rozkúskované, najprv sa Zoe trápi cez x epizód s absolútne nepodstatnými blbosťami v Starku a tie veľké proklamované dôležité veci v Arcadii zrazu zmákne za jednu epizódu?
@stromz (08.01.2016 16:26): Nejslabší je, ale má své momenty. A upřímně je to lepší než nic...:/
Když to vypadalo, že se pokračování nedočkáme, tak jsme pomalu škemrali i o textovku nebo knihu, takže asi tak...:)
prozatímní pocity - Chapters je navzdory určitejm povedenejm místům nejslabší díl trilogie a nevim, jestli existuje možnost, že se to v poslední epizodě všechno aspoň trochu uspokojivě uzavře.. Dreamfall měl oproti Chapters pro mě mnohem větší spád, přikoval mě k počitači a konec s Faith rozsekal jako málokterej PC Game moment ever. Tornquist na mě tady přece jenom působí už nějak míň inspirovaně.