Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dohrána čtvrtá epizoda Wintermute...žalostně krátké to je, tak 8 hodin herního času max... :(
Mám za sebou 2 epizody tohoto walking simulatoru. Není to špatný, ale to co mě naprosto frustruje:
1.) 30-35kg limit na přetížení ->pokud si nejste jistý, co budete z nástrojů a surovin potřebovat, tak chodíte permanetně přetížený, aby jste následně při nějakém úkonu důležitý pro příběh zjistili, že potřebné vybavení je vždycky poblíž...
2.) AI vlků, v momentě, kdy na ně zamíříte zbraní, tak se na vás okamžitě vrhnou
@kuler91 (30.07.2017 16:19):
1) Je to čistočitý singl a asi nejlíp udělaný survival.
2) Jsi sám v kanadské divočině a kolem není žádného živáčka (pokud do toho nepočítáš vrány, ryby, zajíce, vlky a medvědy)
3) Nevím jak bude vypadat ta příběhová kampaň (máš být letec co havaruje kvůli geomagnetické bouři a.... něco), ale zatím je tam volný survival a challenge.
4) Volný survival je, že si vybereš jednu ze tří obtížností ( zvířata na tebe neútočí, dokud je nenapadneš, Normál a Supr Hard) a pak se snažíš přežít. Kromě místní fauny ti jde po krku hlavně zima a hlad a žízeň, ty se potuluješ kolem opuštěných usedlostí (je tam asi 6 velkých map, mezi kterýma se může přecházet), snažíš si kraftit lepší hadry, udržovat vybavení v kondici a tak nějak přežít.
5) Challenge jsou takové kratší survivalovky, které fungují cca stejně, jen mají myslím jedinou obtížnost a máš tam nějaký úkol, po jehož splnění jsi to udělal.
@Bodkin (30.07.2017 13:40): Mám několik dotazů, bohužel jsem to nikdy nehrál ani moc infa nečetl, ale líbí se mi především grafická stránka a celkově atmosféra z videí a vlastně jsem ani netušil, že k tomu udělají nějakou kampaň.
O čem ta hra v základu je a jaký je smysl ? A je to čistě singl ? Chápu to dobře, že na začátku hra člověka někde vyhodí a on se snaží co nejdéla přežít ? Díky moc
Za 4 mesiace sa predalo 250 000 kusov. Hra je stale v early access a tvorcovia su z predajnosti nadseni a chystaju pribehovy mod.
V posledním patchi přibyly obtížnosti a z docela těžké hry se stala již dost solidní výzva.
Další změny z updatů v.153 - v.155
- snížen počet vlků v nové sandbox úrovni Coastal Highway, nebezpečí se koncentruje na místech, které oplývají strdím ehm užitečnými věcmi
- snížena šance na otravu + další balanc oblastí calories cost, rate of freezing, running fatique, v chování vlků, králíků apod.
- optimalizace
- ...
TLD je nominováno v 6ti kategoriích v 5. (dvoj)ročníku Canadian videogame awards. Výsledky za roky 2013 a 2014 budou vyhlášeny pohromadě 21.listopadu 2014.

V září vyšlo jedno zajímavé preview s novými screenshoty.

Hlavní změny z updatů v herních principech:

v.138
- zničené věci již nelze opravit
- hozením nezapálené světlice již vlka nezaženete
- ...

v.137
- další ošetření případů, kdy lidé podváděli se save adresářem
- opraven problém, kdy si jelen někdy hrál na vlka a šel za hráčem
- ...

v přípravě:
- více změn v Hunger systému (pozn.: nesnaží se o realismus, tj. aby bylo možné hladovět třeba 30 dnů, momentálně vydržíte nejíst max. 4 dny)
- nová místa k objevování a lootování na staré mapě

v.136 (1.10. 2014):
- kdo si hraje na disku se savem (bylo možné zálohovat save adresář a vracet se k zálohovanému stavu v případě smrti), tomu se už nezapočte výsledný čas do leaderboards + promazány leaderboards
- hra se automaticky uloží nejen při spánku ale i při vstupu do místnosti (prý bylo možné se vracet k předchozí uložené pozici, když jste vešli do srubu a nebyla tam třeba puška, dokud vám hra během vstupu do místnosti pušku nevygenerovala)
- pohli s tím, kolik kaloriíí stojí chůze, běh a počet kg který nesete
- změněna šance na nalezení nábojů (je větší, šance nalézt zbraň je stejná)
- už je možné získat železo i rozložením sekyry a nože
- bylo změněno rozkládání věcí - jak dlouho trvá a kolik čeho z toho leze
- sekyra, nůž a páčidlo se méně opotřebovávají
- nůž se snáz opravuje
- voda se rychleji uvaří
- změna pravděpodobností výskytu předmětů
- změněna (vývojáři už nebudou uvádět, zda došlo ke "zvětšení nebo zmenšení", aby si na to hráči mohli přijít sami) hustota vlčí populace
- ...

v.127 (26.9. 2014):
- zmenšena hustota vlčí populace
- vlci se o hráče budou více "zajímat"
- přidána šance, že vlk uteče, když spatří hráče
- rozdělaný oheň už ochrání hráče před vlky skoro na 100%
- je snazší se vlkovi ztratit, když hráč nabere větší náskok
- hození návnady má větší šanci odvrátit pozornost pronásledujícího vlka
- je lehčí se ubránit rozsápání při útoku vlka
- sníženy šance na otravu zkaženým jídlem a nepřevařenou vodou
- všechny aktivity stojí méně kalorií
- v místnosti se nyní šaty méně opotřebovávají
- hladovění ubírá méně zdraví
- ...

v.122 (24.9. 2014):
- opravena dvojnásobná rychlost opotřebování sekyry
- ...
Early access má být dva tři měsíce, a někde psali že plná vyjde v roce 2014. Jinak, aby někdo nenabyl mylný dojem, není to soutěžní hra (i když to dole píšu). Spíš to asi má být objevovací a kochací hra. To jen na začátku se vyrojili blázni, který chtěli zjistit jak všechno funguje...
Super. Myslím, že to hned příští týden čapnu. Moc se mi líbí ten grafický styl - nechává to fantazii pracovat. Jen by to chtělo trochu dopilovat ty detaily.

Ještě když už v tom tak chodíš, nevíš jaký je plán vývoje? Resp. v jakém časovém oknu plánuje vývojář hru dokončit?
Nějaké zákulisní informace (z fóra):
- budou medvědi a nějaká menší zvířata (minihra, že by pasti?)
- multiplayer nebude
- kompas pravděpodobně nebude (geomagnetická bouře ve story módu), mapa asi bude statická
- 5-6hodin singleplayer story mode + podle prodejnosti další epizody

+ doplnil jsem tipy a triky v Odkazech o to co mi poradila momentální jednička Lunarjax (157 dnů)
+ doplněn popis vývojáře
@LIUWIL (27.09.2014 21:58): Ahoj, na věci (oblečení, jídlo, sirky/dřevo/otvírák... - možná i náboje) je šance, že tam budou a pokud ano, tak v nějakém počtu a stavu poškození, a věci jako dýka, puška a sekera mají jedno dvě tři místa kde můžou být., ale nemusí. Možná není vyloučené, že hra pušku prostě nevygeneruje. Když nahraješ uloženou hru, ne že bych ti to radil, kazí to zážitek, a vstoupíš do přehrady, tak se v ní změní loot a může nebo nemusí tam být fluffy. Když tam je, tak je tam i větší loot. Možná bys jednou našel ve srubu kde bývá puška pušku a podruhé ne. Vlci mají svá místa kolem kterých se prochází, necourají celou mapou, jen po tom jednom místě. Ta místa jsou v každé hře stejná a chodí po jedné dvou trajektoriích (nevím jestli to ještě platí, AI vlků měnili). Když nějakého střelíš, už se tam (asi) neobjeví. Jeleni se objevují znovu. Při rubání dřeva je to taky o šanci kolik a čeho najdeš nebo nenasekáš nic. Otravy zkaženým jídlem jsou taky o šancích. Nedávno to balancovali (méně otrav, přidali šanci že vlk který si tě všimne uteče). Prostě to celé nějak ladí.
Jak je to s lootem a nepřáteli. Je to všechno dané, nebo náhodné. Respective budou vždycky v tom samém šuplíku stejné věci a vlci budou na stejném místě, nebo to pokaždé bude jinde?
Spoiler spoileruje herní mechanismy.
(edit: povedlo se, jsem tuhej - scr1, scr2, ...)

Hra se nachází ve fázi alpha early access a k dispozici je jediný sandbox level. Grafické podání mi vyhovuje možná až na příliš jednoduché modely stromů. Herní mechanismy jsou snadno pochopitelné, po určitém čase až příliš zjednodušené. Vlci potulující se krajinou Vás vycítí podle vzdálenosti a údajně i v závislosti na směru větru po čichu, Vy je však při dobré viditelnosti zaznamenáte mnohem dříve a dokážete se jim snadno vyhnout. Svou roli - vystrašit vás a rozsápat - tedy plní jen za vánice nebo v noci, pak to jsou nebezpeční protivníci. Když narazí na Vaší stopu, nic to s nimi nedělá, ale pokud se k nim přiblížíte a pokusíte se jim utéct, nějakou dobu Vás po Vaší stopě pronásledují. Vlci loví jeleny, a Vy můžete zas pronásledovat je a zahnat je od kořisti třeba světlicí, pokud na ně nechcete rovnou střílet. Obecně vzato, snadno jim utečete kdykoliv, když nejste příliš vyčerpaní a přetížení. Někdy Vás však dokáží zpoza nějakého rohu nepříjemně překvapit, potom Vaši nepozornost tvrdě ztrestají. Pokud jde o počasí, mají to autoři poměrně dobře vyřešené. Uvíznete-li během vichřice venku a schováte se v přístřešku nebo pod skalním převisem, záleží to jak moc promrznete na tom, z jaké strany na Vás právě vítr fouká. Ve vichřici je vhodné nechodit přes otevřená prostranství. Zdraví Vaší herní postavy závisí na stavu 4 ukazatelů: hlad, žízeň, teplota, vyčerpání. Lovíte zvěř - zatím pouze jeleny a vlky, sekáte dřevo, kucháte ulovenou zvěř a stahujete jí z kůže, opravujete nástroje i oblečení. Hra se ukládá autosavem do jediné pozice, když jdete spát, a k této pozici se můžete kdykoliv vrátit. Pokud Vás však rozsápe vlk nebo skolí některý ze 4 herních ukazatelů, je to game over. Ať už se procházíte nebo spíte v oblečení, opotřebovává se - proto je ve srubu vhodné spát jen v podvlékačkách a zbytek věcí uložit do šuplíků. Údajně i záleží na tom, z jakého materiálu je krabice, šuplík nebo skříňka. Na ohni rozpouštíte sníh a převařujete jej na pitnou vodu. Pitelnosti vody můžete dosáhnout i pomocí tablet pro desinfikaci nepřevařené vody. Jídlo můžete jíst i za syrova, ale čím je starší, tím pravděpodobněji chytnete otravu. Ta se dá vyležet po konzumaci antibiotik. Na vyvrklý kotník pomáhají prášky tlumící bolest a na rozsápané břicho antiseptika a obvaz. Bez znalosti celé mapy si v sandboxu (jediný dostupný mód ve fázi early access) neškrtnete a do týdne zahynete, protože na každé části mapy jsou dostupné trochu jiné, životně důležité, nástroje (sekyra, puška, náboje, nůž), ačkoliv je mapa může vygenerovat pokaždé trochu jinde nebo v jiném počtu či stavu (poškození), to platí i pro různé části Vašeho oblečení. Rybařit nelze, klást pasti také ne - vývojáři o tom záhadně mlčí, a občas na fórech poděkují hráčům za nápad. Hru vytvořilo kanadské butikové studio o neznámem počtu lidí, jádro týmu však tvoří zkušení veteráni z jiných studií. Hra byla částečně financována přes Kickstarter (údajně z menší části, neboť "They received $1,000,000 from the Canada Media Fund, so the total budget is about $1.3M." source 1, 2 ), funding přeročil cíl asi o 25 procent. Ozvučení hry je na dobré úrovni.

Cílem sandboxu je přežít co nejdéle (výsledný čas se objeví ve Steam global leaderboards), avšak zatím je hra před vydáním plné verze tuněna a mohou se ještě změnit její různé aspekty, které mají vliv na dobu přežití. Nedávno např. opravili chybu, kdy při sekání dřeva se sekyra opotřebovávala o 20% za hodinu nikoliv o 10%. Opravili jí den poté, co jsem si nasekal zásoby dřeva na zimu za pomoci železa ze všech možných rozložených otvíráků na konzervy atp. Kdyby ta chyba od začátku neexistovala, bylo by možné oddálit konec o pár dnů navíc, ale vem to čert. Nakonec stejně umřete, s tím se nedá nic dělat. Mám sice v pušce poslední náboj, ale maso se dá s trochou štěstí a rozumu získat i jinak než se zbraní v ruce. Jak se blížím ke konci (40.den), vracím se občas k předchozí uložené pozici např. když mi nevyjde lov nebo sekání dřeva. Asi jim na fóru navrhnu, aby se dal loadovat save jen 3x denně (reálného času). Vývojáři nedávno slíbili vyladit Clothing system, Decay rates a Hunger system. Na mapě je také zatím jeden stůl údajně na výrobu věcí u kterého se píše "nedostupné v early access" a v interface je stejná zpráva uvedena na místě pro mapu. V přípravě je další sandbox úroveň a hlavním tahounem plné hry má být epizodický story mód, o kterém není známého nic bližšího než to, co je uvedeno ve Steam kartě hry.

Suma sumárum: k dispozici je zatím jediná mapa a holé minimum složek simulace života v divočině. Není přislíbeno, zda půjde klást pasti a lovit i jinou zvěř než vlky a jeleny. Dojem pobytu v divočině je však vynikající. Kvůli proměnlivým přírodním úkazům (počasí, nebe za svítání, západu slunce a v noci), dobrému ozvučení a nedostatku náhodně po různých částech mapy rozmístěných věcí, bez kterých je brzy po Vás. Váš srub je útulný a kromě neustálého úbytku potravin, dřeva, stavu oblečení a sil tam chybí jakýkoliv zdroj rozptýlení. Jediné rádio přítomné na mapě je rozbité.