Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@martinelk (01.01.2015 16:14): Zrejme hrajeme odlišnú verziu hry - u nav 3 nie sú 2, ale 4 Jalthi stíhače, takže tuplovaný problém, a u TC som len ja a Hunter, žiadne dve ďalšie konfederačné stíhačky tam nemám...
Navyše, nie som si istý, či si môžem dovoliť v tejto misií, aby Kilathi zdrhli z boja. Ako si sám povedal, ak sa pri TC prvé vlny Kilrathov stiahnú, budú ma tam čakať pri návrate z misie. Neplatí to náhodou pre všetky nav pointy?
@Ferdish (30.12.2014 04:37): U TC se snaž forsáž nedávat ostatně ti stíhači by tě ani neměli ohrozit. Máš tam wingmana + další dva stíhače z TC. Wingmana si klidně zavolej k sobě aby se nenechal oddělat hned na začátku a šetři ho na nav. 3 a 2 ať pak numusíš používat forsáž. na nav. 1 se můžeš vykašlat úplně pro vítězství to není podstatné. Hlvně musíš zničit ty velké lodě takže teoreticky bys mohl jít hned na ně a stíhače kašlat. A až bude po nich tak uletět. :)
@Ferdish (28.12.2014 12:04): Asi myslíš tu misi kdy máš 3 nav. místa a jedno z nich je v asteroidovém poli? Pak je ještě jedna mise v Corsair systému kde máš Huntera za wingmana ale ta je lehká tekže asi myslíš tu první.

No musím říct že ta je těžší. Začátek podle mě docela jde, je sice fakt že po té co vyletíš z TC tak málem narazíš do nepřátel ale řekl bych že 5 Dralthi není nic hrozného. V Raptorech stačí pár střel a jdou do pekla. Druhá vlna je ještě snažší. 5 Salthi je podle mě pohoda. Navíc všechny útočí na TC takže je můžeš snadno sundat. Ovšem pozor mnozí z nepřátel se budou snažit utéct. Nedovol to. Pokud někdo uteče tak poté co úspěšně splníš misi a budeš se vracet na TC tak tam na tebe budou čekat a vhledem k tomu co tě čeká by to mohl být malinko problém. Minimálně si ušetšíš čas a nervy. :)

Ale teď k tomu těžšímu. Za prvé se vykašli na letový plán. Místo abys letěl k jedničce to vem rovnou k 3 nav. Čeká tě tam těžký souboj a tak je dobré na něho být co nejvíc fit. Na trojce budeš čelit 2 Jalthi, sice počtem málo ale pokud se nepletu tak jsou to ty vylepšené stíhače navíc pilotované elitními piloty. Výhoda je v tom že jsou jen dva takže pokud jednoho zabaví tvůj wingman tak jen dobře. K samotnému souboji musím říct že Jalthi mají sice ničivou sílu ze předu ale jejich manevrovatelnost mi přišla ubohá. Stačí se jich držet a být jim furt za zadkem a těžko tě setřesou... Jediné nebezpečí je to že zatímco budeš za zadkem jednoho druhý se naopak pověsí za tebe a si mrtvý. Proto se trochu ujisti že tvůj wingman nejde po Snakeiru ale jde po stíhači.

Potom zbývá jít na nav. 2 zde čeká opět tuhý souboj který ale mě přišel jednodušší než na trojce. Důvod je ten že na dvojce narazíš na 3 Grathy, Gratha stíhači mi ovšem přišli slabší co do štítů tak do plátování. Takže na rozdíl od Jalthi kde do nich musíš pálit mnoho střel tak Gratha sneso o dost méně a jdou rychle k zemi. Tady je nepříjemné že jsou tři takže rychle vyřadit jednoho a pak si s wingmanem opět rozdělit zbylé. Po jejich likvidaci přiletí druhá vlna ale jsou to jen Dralthi. Jediná potíž je v tom že jeden Dralthi pilotuje Drakhai ale je to i výhoda. Pokud ho sejmeš tak ostatní dost často utečou.

Pak je tu nav. 1 v asteroidovém poli ale tam nejsou žádní nepřátelé takže pohoda. Tady v té misi je zkrátka důležité utrpěk co nejmenší škody u TC, zároveň si hlídat wingmana ať jde po stíhačích a né po Ralari nebo Snakeiru. V soubojích si hlídat štít a případně forsáží vypadnout a dobýt štíty. Někdy je to jenom o štěstí což je naprd. Snad jsem ti alespoň trochu pomohl. Napiš kde přesně máš problém.
Takže hotovo, WC 1 + SM 1 a 2 dohráno. Ač jsem se několikrát vzteknul tak to nakonec nebylo tak špatné. SM 2 mi přišli o dost vyváženější než SM 1 a WC, hlavně SM 1 byly docela divočina ale taky to šlo. :) Musím říct že jsem se docela bavil a ač se to nezdá a příběh je podáván minimalisticky tak jsem si ho užil taky a mnohé piloty jsem si oblíbil. Teď mě čeká WC 2 do kterého se okamžitě pustím. :D Podle mnohých nejlepší díl sériie tak uvidím. Ještě tady napíšu recenzi a taky k SM 1 a 2.
@martinelk (26.12.2014 22:15): Oni tie misie s Dralthim sú špionážneho/infiltračného charakteru, takže tam ani nejde o zlikvidovanie všetkého čo sa pohne. Dokiaľ na mňa neútočili alebo neútočili na môj cieľ, nechal som ich byť. Inak mi Dralthi IMO príde lepší než Scimitar - zdá sa mi obratnejší a jeho kanóny nemajú takú veľkú rozteč, čiže sa mi s ním lepšie triafalo. Neboj sa, budeš mať možnosť otestovať jeho bojové schopnosti :D.
@Ferdish (26.12.2014 21:58): Souhlasím s tím že wingmani jsou většinou k ničemu a zničí minimum stíhaček, jestli vůbec nějákou. Tohle mě štve docela dost, chápu že asi mají naprogramováno nebýt úplní Supermani aby taky něco zbylo na hráči a hra byla výzva ale tohle je fakt směšné. Ještě jsem nezažil aby zničily víc jak 3 cíle. Jediné na co jsou dobří je vázání nepřátelských sil na sebe takže toho na mě není tolik ale to je fakt málo.
Moje nervy zatím netrpí nijak moc ( resp. netrpí nijak nadstandartně na poměry WC ), SM1 byly tuhé ale jen do 2/3 ten konec byl až překvapivě jednoduchý a zvládnutý na poprvé. SM2 se mi zdá lépe vybalancované s obtížností a příjde mi že zatím tam nejsou takové šílenosti jako v SM1 kdy se na mě hrnuly kupy nepřátelských stíhačů v několika vlnách. :) Je fakt že teď jsem v sedmé misi a mám za úkol dostat se k nav. 2 a tam vyzvednout Draymana a doprovodit ho k nav. 3. Ovšem mám neblahé tušení že tady se zase zaseknu. Ani za nic se mi nedaří ubránit ho před útokem stíhačů. Jak já tyhle eskortní mise nenávidím. :D
Jinak by mě zajímalo jak si udělal ty mise v SM2 kdy létáš v ukořistěných Dralthi? První je ta když se musíš dostat k nav. 1 a tam proletět checkpointem a vrátit se zpět. Druhá je patrolovací kdy musíš proletět nav. 1 a 2. Bojoval jsi nebo jsi to jen proletěl? Za sebe musím říct že jsem se na to vykašlal a jen jsem to proletěl. Protože Dralthi stojí za prd a navíc si v obou misích těžce přečíslen ( kdy ne že? ) a ještě všichni mají daleko větší palebnou sílu než ty. Navíc pro úspěšné splnění mise ty body stačí jen proletět takže jsem si řekl že si dám menší dovolenou. :)
@martinelk (26.12.2014 18:20): Ja osobne som sa snažil, aby všetci moji wingmani prežili, a to kvôli jednej veci - ak všetci prežijú do víťazného systému (WC - Venice, SM1 - Vigrid), môžeš si preniesť savy ďalej do SM1 alebo SM2. Môže nastať istá nepríjemnosť v podobe nevyjasnených úmrtí, ale dá sa to ľahko dohľadať a vyriešiť na GOG fóre. V mnohých prípadoch si však moju milosť tí wingmani vôbec nezaslúžili! Väčšina z nich za misiu zničí len 1-2 nepriateľské stíhače, prípadne sa vrhajú na najslabšie ciele (krížniky) a nechajú sa ostreľovať letkou Kilrathov, zatiaľ čo ja mám plné ruky práce aby som vyviazol so zdravou kožou a ešte im mám chrániť zadok??? Možno mal admirál Tolwyn v závere WC4 predsalen pravdu, že výhra Konfederácie nad Kilrathami bola len šťastná náhoda, a náš hlavný hrdina k nej prispel nemalou mierou. Ako inak by potom, držiac sa príbehovej línie, nováčik čerstvo vyšlý z akadémie počas svojej prvej služby na Tiger's Claw mohol prevalcovať výkonmi všetkých prítomných stíhačov a skončiť Vega kampaň s hodnosťou majora, ktorú získal niekde v polovici (môj prípad)? Ani radšej nechcem vedieť, aké výkony loď podávala pred mojím herným príchodom :D Tí čo ako-tak stáli za to boli Iceman, Paladin, Bossman a Angel, zvyšok nekomentujem.
Cheatovať necheatujem, aspoň nie priamo, aj keď párkrát som už mal chuť to spraviť. Nanajvýš využívam systém hry, ktorý mi umožňuje úspešne splniť niektoré misie s menšou námahou bez toho, aby to bolo považované za cheat.
Inak vidím, že si dávaš riadne "do tela", keď už mastíš SM2. O niekom sa hovorí, že má oceľové nervy, ale tie tvoje zrejme budú z titánu :D.
@Ferdish (25.12.2014 10:14): Taky mám tu z GOGu. Citlivost jsem taky musel trochu stáhnout. Jinak jsem úspěšně dokončil SM 1 a jedu SM 2. Ale docela by mě zajímala jedna věc. Pokud vám umřel spolubojovník, jak jste to řešily? Nechaly jste ho mrtvého, opakovaly jste misi nebo jste zaply cheaty a udělaly to s něma? Osobně už mise zvládám celkem dobře a vyložené záseky jako Rostov nemám ale problém mám s pomocníky. Na konci SM 1 a teď v SM 2 mi docela často umřou. Navíc naprosto blbě vždy na konci mise a jsou to absolutně laciná úmrtí ( např. zbyl už jen křižník a po jeho zničení se vracelo zpátky na TC a můj druh ve zbrani to koupil právě od něho ... ). Mě osobně to štve, protože mise se mi krásně povede ale oni prostě zařvou a to mě štve. U dvou misí v SM 1 jsem je dal znovu s cheaty a nepřátele jsem prostě stisknutím alt+delete zničil. Ale štve mě to protože nerad používám cheaty. Zkoušel jsem to i dát klasicky znovu ale někdy jsou to takoví trotlové že umírají pořád, jindy jsem zase zařval já atd. Jako nakonec jsem některé mise opakováním udělal znova ale tohle mě trochu štve. Ale ono asi i záleží s kým létáte např. Bossman mi umíral celkem pravidelně ( a byl celkem k ničemu ), zato Iceman se ukázal jako dobrý pomocník a umřel jen jednou.
@Ferdish (24.12.2014 23:26): Naprosto souhlasím s tím že Secret Missions jsou o dost tužší než základní hra. Ale musím říct že už jsem se otužil a mise si celkem dávám. Už jsem si vypracoval taktiku s kterou slavím docela solidní úspěch a tak většinou řeším jen to aby můj spolubojovník přežil. Teď jsem v SM 1 v páté misi a docela to jde. Největší problém byla zatím druhá mise ale jen díku Hunterovy kterí při ní vždycky umřel, samotnou misi jsem dal na poprvé a ještě jsem získal stříbrný metál. :) Jenže jsem nechtěl aby Hunter zemřel a tak jsem několikrát opakoval. Ale jde to, dokonce minulá mise ( doprovod dvou transportních lodí ) byla hotová na poprvé a přežily oba transportéry. Jinak to ovládání je docela v poho. K+M není tak špatná a už jsem si zvyknul a vlastně na tom už nevidím nic špatného. :)
Takže WC dohraný, tedy základní hra. Nakonec se mi ta první mise v Rostovu povedla udělat hned poté co jsem byl zničen meteorem. Musím říct že zbylé dvě mise v Rostovu byly brnkačka a dal jsem je hned na poprvé. :) Venice systém mě opět trochu pozlobil a jejich první mise byla opět opakována několikrát ale když jsem jí pokořil tak zbytek šel na poprvé taktéž. :) Teď mám v plánu pokračovat v přídavku Secret mission ( já vím jsem masochista :D ). A taky napsat recenzi.
@martinelk (23.12.2014 14:04): Jo tak tohle umí pocuchat nervy, já měl podobný stav, kdy jsem se na bůhvíjaký pokus konečně dostal přes všechny skupiny nepřátel a pak to zbořil při přistání. Na druhou stranu na takové okamžiky se nezapomíná. ;-)
Právě jsem tu podělanou misi udělal. Sejmul jsem všechny i ten zatracený transport. A když jsem šel na přistání tak mě zničil meteorit!!! No ne****alo by vás to taky? :D Já už nemám sílu se ani vztekat. Jen tady tak sedím a čumím neschopen cokoliv udělat. :D Tohle je fakt na zabití. Vážně obdivuji lidi kteří to dávají na první nebo druhý pokus.
@Wolf (23.12.2014 13:11): Promiň že jsem strůjcem tvého znovuutrpení. :) Ale co jsem tak četl na netu tak Rostov nenávidí hodně lidí. Já hlavně nechápu tu logiku vývojářů. Proč dávaly tu nesplnitelnou misi do Kurasawa systému. Teoreticky pokud by se to někomu podařilo splnit a udělal by vítěznou sérii Kurasawa tak by šel hned do Venice a Rostovu by se vyhnul. Sranda je že ve hře je udělaná i alternativa pro možnost že fakt tu misi uděláte. Takže na konec vám velitel pogratuluje a dostanete stříbrný metál. :D Na netu jsem našel návod jak tu misi udělat ale vůbec se mi to nepodařilo, sám autor říká že je to více o štěstí než o zkušenosti a schopnosti. Jak napsal Ferdish taky bych rád viděl toho borce co by sejmul 4 těžké stíhače za pár sekund. Jinak zdá se to jenom mě nebo jsou kilrathské těžké stíhačky lepší než můj Raptor? Teoreticky jsme ve stejné váhové kategorii ale příjde mi že jsou rychlejší, mají silnější zbraně i štíty?
@martinelk (23.12.2014 11:16): JJ, tá Kurasawa je zákernosť, tiež mi trvalo než som zistil, že to normálny hráč nedá :). Aj keď na GameFAQs som čítal návod na to, ako tú misiu prejsť, ale kvôli zachovaniu zdravých nervov som to radšej neskúšal.
Čo sa týka tej prvej misie v Rostove, dám ti radu - neplytvaj raketami na Dralthiov a prvé dva Gratha stíhače a snaž sa ísť do súboja s tými štyrmi Grathami bez akéhokoľvek poškodenia panciera, potom tvoje šance budú vyššie.
@Crash (23.12.2014 11:49): Jestli mi dřív neodejdou nervy nebo klávesnice s myší ( ano hraju to na K+M, řešilo se to podemnou ale na klávesnici se mi to hraje blbě ). :) Jinak se snažím řídit tvou radou podemnou ohledně bojů. Snažím se jim dostat za zadek nebo do boku ale za každou cenu se snažím vyhnout čelním střetům. Ale ono to jde těžko když po mně jde celá letka... Přitom předchozí mise byly celkem v pohodě. Jasně taky jsem opakoval ale né tolikrát. Alespoň mě hřeje vědomí že i ostatní si prošli tímtež a tak se můžu utěšovat že nejsem nějaké natvrdlé dřevo. :D
Rozhodnul jsem se že si doplním mezery v herní historii a zahraju si celou ságu Wing Commandera. Teď jedu první díl ale zaseknul jsem se v Rostovu. Bože to je peklo. Hned první mise, hlídkovací mezi asteroidy a samozřejmě kupa nepřátelských stíhačů k tomu. Jako ono to není tak těžké protože první dva stíhače potkám v asteroidovém poli ale ty vyřídím rychle další dva pak když z něho vyletím a jedu k dalšímu bodu. Druhá dvojka už je těžší protože to jsou težké stíhačky ale i ty dám celkem rychle, jenže po jejich likvidaci se objeví další 4 ( opět těžké stíhačky ) a ty mě už sejmou. Resp. můj spolubojovník tenhle střet už většinou nepřežije takže na mě zůstávají 4 stíhači. A ti mě rozcupují. Sice se už lepším takže už se mi daří sejmout tři a dostane mě ten poslední ale nervy už mi tečou.... Ovšem jako největší podpásovku beru misi v Kurasawa System kde musíte doprovodit ukořistěný bitevník zpět na základnu. Tahle mise je udělaná tak že nejde vyhrát!! Ať děláte co děláte tak ji vždycky projedete a díky tomu se vždycky dostanete do Rostova.
@Wolf (25.10.2014 19:21): Aha, tak Rostov je určitě těžší než Venice, ale ani tady jsem neměl žádný problémy. V podstatě na vše jsem šel se stejnou taktikou. Hned po startu jsem si přepnul kanóny na "Full Gun", Raptory mají dva druhy kanónů (Neutron a Mass Driver) a buď se dá mezi nimi přepínat a nebo zapnout oba dva. Sice to žere víc energie, takže obnova je pomalejší, ale každá trefa bolí víc. Při setkání s nepřítelem jsem dal plný kotel, na wingmana jsem se vykašlal, resp. ho použil jako návnadu, a k nepřátelský letce jsem se natočil bokem, tak abych je viděl vždy na kraji obrazovky, a nešli jsme proti sobě čelem. Většinou šli po wingmanovi a když pálili po mě, tak se netrefili. Tímhle způsobem jsem je nechal proletět kolem mě, a okamžitě jim točil za zadky, no a začal klasický rotační cirkus, a šlo o to si jen hlídat štíty a trpělivě pálit po jedný dvou salvách, jakmile byl někdo v zaměřovači. Pokud se někomu podařilo mi sundat štíty, tak forsáž a pryč, počkat až se nabily a zpátky do souboje. Pokud jsem se dostal v souboji do minovýho pole tak jsem na protivníka vykašlal a koukal se odsuď rychle vymotat pryč a odtáhnout ten souboj mimo. Velkých lodí jsem si nevšímal, dokud jsem nesundal všechny stíhačky, teprve pak jsem se jim pověsil za zadek zpomalil na jejich rychlost a pálil do nich, a zase šlo o to jen hlídat štíty a kdyžtak se vzdálit a počkat. Pohodička ne? ;-)
@Crash (25.10.2014 12:21): spíše jsem se seknul v komentáři, problém nebyl ve Venice sektoru, ten byl kupodivu lehký, ale v Rostov? sektoru, tam kde jsme měli za úkol ochránit původní obyvatlestvo planety před zotročením od kočičáků.Byly to dvě mise, kdy se dráp schoval v asteroidovém poli a startovalo se přímo do něj. Jedna mise byla patrolovací kde se prolítalo i v asterodovém poli a bylo tam neúměrně stíhačů a v předposledním waypointu se ještě zjevil destroyer s kupou dalších stíhačů. Wingman to většinou vzdal už v asteroidovém poli po střetu s asteroidem. Druhá problémová mise byla myslím ta, kdy jsem měl identifikovat novou velkou kočičáckou letounovku, která byla řádně chráněna stíhači.
Tak dohráno bez čítů i savestatu, herní doba cca 17 hodin. Potom, co jsem si prožil za utrpení v Hubble's Star sektoru kde jsou pěkně těžký mise a ještě je člověk lítá na těch pomalejch kraksnách Scimitarech, byly následný sektory Rostov a Venice naprostou procházkou, kde jsem mise dával na první max. druhej pokus. Netuším co měl Wolf za problém ve Venice, že musel cheatovat. Rozhodně se nepovažuju za takovýho simulátorovýho borce, takže mě to překvapuje, že tam byly takový problémy.

Jinak ani to kolísání rychlosti u mě nebylo tak zlý, jako ne že bych na CTRL+F11/F12 nehrabal, ale bylo to tak max 2/3x za misi, a většinu misí jsem prostě na začátku buď zrychlil nebo zpomalil podle situace a pak až do konce na to nešáhl. Hrál jsem GOG verzi ale doplnil jsem si do ní podporu Rolandu pro lepší zvuk podle tohohle návodu, tak jestli to bylo tím, nevím.
@mazar1234 (24.10.2014 19:56): @Phoenix (24.10.2014 20:51): Dobře že jste to zmínili, protože mě to taky velmi zaujalo. Raná implementace dynamické kampaně, a přitom to není nijak složité, dnešní lineární střílečky by se tu mohly učit. Jak to funguje dobře ilustruje tento obrázek. O tom zda v tom konkrétním prostoru zvítězíte nebo ne rozhoduje počet získaných winning points. Ty se získávají za splnění konkrétních úkolů, např. úspěšná eskorta 10 bodů, likvidace kilrathskeho křižníku 15 bodů, zabití kilrathského esa 5 bodů, průlet navigačním bodem 1 bod apod. Podrobně je to popsáno zde v části 5 Mission. Dopředu je tedy přesně stanoveno kolik je potřeba získat bodů, aby série byla vítězná, někdy tak dokonce stačí zalétnout perfektně dvě mise a ve třetí se můžete katapultovat hned po startu a pořád je série úspěšná. V podstatě primitivní systém ale funkční.

Trochu to kazí akorát ten závěr, protože jakmile se dostanete do Venice, tak je úplně jedno jak vaše mise dopadnou, stačí jen přežít, a presto hru dotahnete do vítězného konce. Takže vzhledem k tomu že mi chybí poslední dvě mise ve Venice tak mám vyhrano. :-)
@mazar1234 (24.10.2014 22:28): Musel bych se podívat, co přesně, ale spíše New Missions (hraju to z CD-ROM Collector's a když jsem to hrál naposledy, tak mi to nepřišlo totálně nehratelné, takže to asi ty původní mise nebudou :-)) ). Zkontroluju.

Mně se vždycky víc líbil Tie Fighter, marná sláva, stíhače Impéria jsou silnější a obratnější (nehledě na to, že tím, že Tie Fighter vyšel později, tak má spoustu věcí lépe vychytanou). Tie jsem dohrál třikrát, jednou tuším i na hard, X-Wing zatím vůbec.

S tou pamětí mi to něco říká. Že bych se konečně do prvních dvou Wing Commanderů také pustil?
@Phoenix (24.10.2014 15:46): Trosku OT >sorry< to hras X-Wing original missions alebo co?
Lebo to je sialenost, sice svojho casu (cca okolo 1994) som to cele presiel (zakladnu hru bez datadiskov) s vynimkou jedinej misie - predposledna misia Battle 3 tu som musel preskocit v diskeditore.
Ale hrat cokolvek ine ako tu CD-Collection s volbou "New Missions" by bola cista uber-magorina pre totalnych sialencov (na dnesne pomery).

Inac X-Wing jedna zo 100% hier pre mna, totalna srdcovka a mam ju este radsej ako velmi vynikajucu dvojku WC 1+2, ktoru som hraval "do nemoty" na 386.

A teraz ma napadla este jedna zaujimavost o Wing Commanderoch, hra ponukala lepsie efekty pre majitelov 2+MB RAM ako pre 1MB RAM. Ale chcelo to poriadne nakonfigurovat velkost EMS pamate, pri vacsej kapacite dostupnej EMS boli krajsie/lepsie efekty vybuchov lodi ako pri menej RAM.
Hra sa dala normalne spustit aj na 1MB ale absencia EMS sposobila ze vybuchy lodi boli ovela menej efektne ako pri cca 800Kb EMS (co mohli dosiahnut majitelia strojov s 2MB RAM ako som bol aj ja). Skratka boli tam viditelne lepsie animacie vybuchov lodi.
A pritom to zvláda aj náš Spellcross z minulého storočia, tam už mám na konte pekných pár spackaných misií a kampaň stále pokračuje! ^^
Niet sa čomu diviť, v dnešných časoch sa v hrách investuje hlavne do enginu, grafiky a celkového vizuálneho dojmu, IMO len aby hráči mali pocit, že nevrážali stovky eur do svojich PC zbytočne :D. Hrateľnosť a príbeh idú na vedľajšiu koľaj a vzhľadom na to, aký je vývoj a výroba hry finančne a časovo náročný business, ani sa im nedivím, že nechcú vytvoriť príbeh s rozvinutými koncovými líniami.
@mazar1234 (24.10.2014 21:02): Dynamickou kampaň měl tuším občas i nějaký vojenský letecký simulátor, ale těch jsem hrál opravdu málo (asi tak tři). A ano, je to vlastnost, kterou má velmi málo kampaňově vystavěných her bez ohledu na žánr, o to je to samozřejmě cennější.
@Phoenix (24.10.2014 20:51): Jj jasne, WC2 v tom pokracuje 3-4-5 som nehral.

Len som poukazal na to, ze uz tehda sa to tak robilo a nebola to len striktne linearna hra ako napr. X-wing a drviva vacsina dalsich hier (nie len vesmirnych) kde neexistovalo nesplnenie misie.
Ano ked poseries viacero klucovych za sebou tak ludstvo prehralo co je ale vlastne uplne logicke a tak to ma byt :-D.
@mazar1234 (24.10.2014 19:56): Takovým způsobem funguje snad každý Wing Commander (nejsem si úplně jistý, hrál jsem jen 3, 4, 5). A také tuším Starlancer.

Každopádně při pokažení určité mise mráč překročí "Point of No Return" a hra skončí špatným koncem. Většinou je na to potřeba pokazit několik misí za sebou, ale samozřejmě hráč nesmí umřít.

Výborně rozebrané je to na wcnews
Inac je zaujimave, ako je tato hra urobena. Niektore misie ani vobec nie je nutne uspesne splnit a hra pokracuje dalej a ponuka potom nasledne ine vlakno misii po urcitu dobu.

Navyse este aj uspech/neuspech tychto klucovych misii rozhoduje o tom aku animaciu hrac uvidi po misii. Napr. odrazenie utoku na koloniu/znicenie kolonie Kilrathiami atd. Takych momentov je v hre niekolko.

Ale samozrejme nesmie hrac zomriet ale musi normalne pristat hoci nesplnil objectives.
@Crash (24.10.2014 13:59): jj, to velmi dobře znám :-))

A proto jsem rád, že existuje neoficiální build DOSBoxu, který podporuje savestate. Už nemám tolik času ani tak dobré nervy jako před dvaceti lety. I když třeba X-Wing jsem na něm zatím nerozjel, takže trčím někde v polovině (asi pět nebo šest let, už jsem to dlouho nehrál).
@Crash (24.10.2014 13:59): ano,ano,plně chápu a rozumím, já se divím, že to nezabalila klávesnice, jak jsem do ní zuřivě třískal ... k tomu obsahu ještě doplním, že v krabici jsou přibaleny i blueprinty kosmoplánů, vypadá to vážně dobře, jen zarámovat a pověsit někam...
@Marcusss (21.04.2014 18:00): Vzhledem k tomu, že už je to půl roku starý dotaz, tak už tě to asi nezajímá, ale kdyby zas náhodou někdo hledal rozložení kláves, tak to není popsaný v manuálu, ale v "Reference card", která je samozřejmě součástí i GOG verze. Manuál je u hry stylizován do podoby výtisku palubního časopisu, kde jednotlivé články seznamují hráče s prostředím hry, taktikou, loděmi, atd. Takový manuál si nechám líbit.


Jinak obtížnost je vážně vražedná. Včera jsem měl infarktový stav, kdy se mi po asi padesátém pokusu podařilo splnit všechny úkoly jedné mise, dokonce jsem domů dotáhl i wingmana, který to jinak většinou po pár soubojích zabalil a zdrhnul. Jenže při přiblížení na přistání jsem se uklepl a spustil forsáž, a plnou rychlostí to narval do stanice. Ani jsem se nezmohl na nadávky, jen jsem to vypnul a přemýšlel, jestli mám tohle zapotřebí.... :D
@Ferdish (08.10.2014 22:19): oooo paan je masochista :) ale pamatuji si, kdyy jsem byval jeste male vlce, nedisponoval jsem stastnou pakou a tak jsem hral WC2 mys+klavesnice a docela to slo, ale dnes bych to tak urcite nedal!
Ale samozrejme, proti gustu, zejo, predstav si, ze dokonce existuji i lide co hrajou z gauce na televizi a maji takove srandovani placky v rukach, gamepad tomu rikaji? No to me poser, kam se ta doba dostala ......

:-)
@mazar1234 (08.10.2014 23:44): Prdel si nerobím, s myšou a klávesnicou som dohral WC aj prvý datadisk ;-). Skúšal som to aj čisto iba s klávesnicou, ale ovládanie je trochu od ruky, navyše som narazil na nejaký divný bug - keď nestrieľam, ovládanie pomocou šipiek funguje normálne: stlačím šípku - otočím sa do príslušného smeru, pilotova ruka nakloní knipel; pustím šípku - prestanem sa natáčať, pilotova ruka vráti knipel do stredu. Ak však držím spacebar pre streľbu, tak po pustení šípiek sa stále natáčam v danom smere, aj pilotova ruka drží knipel v stále tej istej polohe, dokým ju opačnou šípkou neskorigujem. Trochu ťažkopádne sa to opisuje, ale dúfam že vieš, čo tým myslím.
@Wolf (28.09.2014 18:55): Joystick sa pri tejto hre javí ako obrovská výhoda! Bohužiaľ ja žiadny nemám a preto som to musel odohrať s myšou, ale pri defaultnom nastavení je to samovražda. Neviem ako ty, ale ja som musel znížiť citlivosť myši v konfiguračnom súbore zo 100 na 25-30, inak sa to nedalo hrať.
@Crash (28.09.2014 10:46): ze začátku hry to není zase až tak hrozné, tedy alespoň v mém případě, ale časem se to začne hodně projevovat a je to vážně opruz. Já si na díl druhý raději sestavim dobovou sestavu, dokonce mám doma i joystick do gameportu - replika páky F16 tak snad bude fungovat, jó to bude pařba :-)
@mazar1234 (27.09.2014 23:36): A sakra, zrovna jsem se na to chystal jen co dorazím Oblivion. Wing Commander mě bohužel totálně minul, takže jsem chtěl konečně napravit resty. To abych si nachystal kýbl náhradních nervů.
@Wolf (27.09.2014 23:24): Ja som to par rokov dozadu chcel dohrat ako WC tak aj WC2 ale prave kvoli tomu neustalemu mackaniu ctrl+F12/F11 som obidve hry po case zabalil a nedohral.

Je to smola ze zrovna tak dobre hry emulator nezvlada dostatocne hratelne rozbehat.

... esteze mame X-Wing ci TIE-Fighter :-).
@mazar1234 (27.09.2014 23:02): Je to presne tak jak rikas, zkousel jsem ruzna nastaveni Dosboxu i ten frontend (DFENS) ale nic, taky jsem mel chut vytahnout stare dily ze skrine a onu 386 si slozit, ale vzhledem k mistu a casu a vize pripominek od me vlcice, jsem od tohoto umyslu opustil a dohral to takto. Na celkovy feel to ma ale dopad, to je fakt ...
@Wolf (komentář): No emulacia nie je uplne najlepsia, skutocne je nutnost operativne menit cykly podla situacie a to iste aj WC2, onehda na 386 to bolo uplne v pohode a ziadne taketo komplikacie neexistovali.

Bohuzial hry WC a WC2 su pomocou emulacie celkom zle hratelne a na starom zeleze sa hraju ovela lepsie/bezproblemovo.
On nemá WC z GOGu v manuálu takové to základní info, jako je rozložení tlačítek apod?