Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sasakr (14.11.2012 22:05): V driverovi nejde přejet žádný chodec. V GTA jo, proto jim ty licence pravděpodobně nechtějí poskytnout.

(otázka taky je zda by Rockstar ty licence vůbec chtěl. GTA se odehrává v jejich vlastní verzi ameriky, města se jmenují jinak atd, takže by se tam skutečný licence ani moc nehodily)
Tenhle věčnej argument s rozbíjením aut nechápu. V Driverovi se taky rozbíjej a přitom je drtivá většina licencovaná.
@Walome (14.11.2012 18:29): Důležité je, že se z tohodle traileru může většina redaktorů a hráčů zbláznit štěstím, ale když vyjde podobný trailer na CoD a jiné obecně s oblibou lynčované pecky (ať už zaslouženě, nebo ne), tak to jsou hned reakce jiné. Jak málo stačí k tomu, aby se z průměrného traileru stal hit. Logo Rockstaru.
@Walome (14.11.2012 21:16): Už mi pripomínaš jedného Fgužívateľa. :D Ale GTA IV malo celkom peknú edíciu. Ale zdá sa mi, že u nás ani nebola distribuovaná. Možno ju má ViRus. :D

Mne každopádne bude stačiť aj klasická edícia, ale tú hru proste musím mať. :)
Mohli by tam dát licencovaný auta. Ono se řekne, že je to prokotina, ale když člověk nejede v něčem bezejmenným, má hned lepší pocit. Vím to z Drivera.
@Walome (14.11.2012 19:10): Tak to jsi tu trojku asi dlouho nehrál :P

Ale jo, pořád to vypadá jako čtverka, ale někde mi uniklo, že to má vypadat ještě suprověji, to je teď nějaký nový požadavek?
Som fakt zvedavý ako to bude fungovať. A či to vôbec fungovať bude.
Když jsem viděl tento obrázek, díky tomu týpkovi vlevo jsem si vzpomněl na Kana a Lynche. Hra, kde jsou dvě hlavní postavy. Dvě postavy, které jdou přepínat jsou i v Conflict: Denied Ops.
@Hrdlodus (10.11.2012 03:05): Já jsem zase byl z mnoha věcí hodně sklamaný. Jak ze sandboxového, tak z příběhového hlediska. Na druhou stranu jsem se hodně vyblbnul při modování (a MP který ale do hodnocení nemůžu počítat), což trochu celkový dojem zlepšilo. Jinak bych šel nejspíš ještě níž.
@Hrdlodus (10.11.2012 03:05): K tomu přepínání - podle mě nikdo neví (možná ani Rockstar :) ) jak to vlastně bude fungovat. Četl jsem, že KDYKOLI ve hře se budeš moci mezi hrdiny přepínat a kamera "plynule" odzoomuje, přejede půl mapy a zazoomuje na zvoleného hrdinu - jako v Sims 3. Fahrenheit mě taky napadl, ale tam to bylo striktně dané po kapitolách - tady si máme myslet, že náš hrdina ráno vstane, půjde si zaběhat, pak třeba vystřílí nějakej gang a vy si mezitím s jiným hrdinou budete jezdit po kopcích na kole. A když se Ti bude chtít, přepneš se a postřílíš půl gangu.
Neumím si představit, jak by to fungovalo v sandbox hře, hlavně si nejsem jist nějakým přínosem pro hráče. Ale ať už to bude jakkoli, RS se snaží o změnu a tím si u mě alespoň získali zvědavost.
@Redfield (09.11.2012 23:16): Jestliže jsi dal San Andreas 40 %, očekáváš od té hry něco jiného než většina. Proto je většina ze SA nadšená. Snad v každém ohledu se mi ta hra líbila.

@Walome (09.11.2012 21:13): Tak v SA vytvořili na tu dobu obrovskou rozlohu a zvládli ji zpracovat skvěle. Mapa byla hodně plná a ani cestování na dlouhé vzdálenosti nebyla otrava. Naopak u tohoto typu hry, když je člověk uzavřený v malé lokaci, může ho hra omrzet, pokud ostatní parametry nejsou dostatečně silné.

Po nepovedené čtyřce se vrací k osvědčenému like-SanAndreas a podle obrázků to vypadá prosluněně. Třeba to bude mít trochu feeling Vice City...

Just Cause jsem hrál pouze demo, ale nechytlo mě. Je to taková prázdná nudná pustina.

Přepínání v GTA V: "Když nebudete za některou z těchto tří postav hrát, budou si žít vlastní životy a když na ně zase přepnete, můžete být dost překvapení, v jakých situacích se ocitli."
Neznamená to, že to bude něco jako Fahrenheit? Ne, že by hra za ty postavy doslova hrála, ale podle předchozího chování, aktuální situaci a umístění se v průběhu času postavě může něco dít.
@Walome (09.11.2012 23:49): Rockstar nemá kam spěchat, ale zároveň teď nemá žádné další hry na obzoru. Jestli na E3 neplánují odhalit nějakého žolíka, tak bych konzolovky očekával tak v květnu a zmrvenou konverzi na PC někdy na podzim, tipnul bych listopad.
@Redfield (09.11.2012 23:45): To chápu.

Jinak jsem zvědavej, kdy GTA 5 vyjde - na konzole by to mělo vyjít na jaře 13, na pc na podzim (to hlásí obchody, ale jak moc je to potvrzený, to nevim), vzhledem k minulosti bych řekl, že na konzolích to uvidí o Vánocích 13 a PCčkařům bude řečeno, že to na pc nevyjde, ale v září 14 to mámen a pc :)
@Redfield (09.11.2012 23:16): Taky nevím, proč se plácaj na těch samých místech - když se objevily první "spekulace" o "novém" gta, říkalo se, že vylepší Miami - říkal jsem si, že to by bylo supr - můj nejoblíbenější díl (vlastně jediný oblíbený) s hezčí grafikou a enginem? Proč ne. Ale nějaký Los Santos/L.A.? No... nevim - a hlavně jsme opět v současnosti! Proč se nevrátit do retra? Disco, koks, co víc si přát.

To přepínání podle mě nebude tak, jak si všichni myslí - podle mě prostě budeš ovládat jednu postavu a dávat příkazy ostatním (v rámci pár misí) a když budeš chtít, přepneš se do jiné - vážně pochybuju o tom, že zrovna Rockstar udělá AI tak DOKONALOU, aby se sama dokázala dostat z bodu A do bodu B - natož aby sama jednala a nenechala se zabít a aby sama žila... a aby to všechno ještě utáhl HW... možná na nové konzole a i tak je to velký sousto.. Tahle představa je prostě moc revoluční a zrovna GTA ji nemůže zvládnout, protože tenhle prvek by se hodil na malý koridor a ne na sandbox.

Ale abychom byli upřímní - města v JC2 jsou ještě víc vymetený než v GTA a sem tam nějaký to zviřátko v panenský přírodě by taky neškodilo...
@Walome (09.11.2012 21:53): Upřímně? Na to Rockstar nemá. Já ani nemám tušení, jak by to mělo fungovat technicky, natož příběhově. Že by hráč mohl kdykoli během hry předpnout na jinou postavu, zatím co tu předchoží by převzalo AI a pokračovalo v příběhu? To smrdí exploity na míle daleko. Těžká pasáž? Stačí přepnout a počkat si až jí AI proběhne. Málo HP? To samé. Bez auta uprostřed pustiny? Ok, necháme AI ať se dostane zpátky do města, protože já svoje chyby řešit nemusím. A to samozřejmě úmyslně přehlížím umělou demenci, kterou často GTA trpí.

Pak jsou tu samozřejmě postavy, a to nejen ty hlavní. Už SA mělo sakra málo dobrých postav a ve 4 jsem nedokázal narazit za těch pár hodin ani na jednu. Obzvlášť v kontrastu s hl. postavami předchozích dílů (mlčenlivý závodník a Tony Montana ze severu) je to pomalu komické. A ty... držky... co se snaží prezentovat Rockstar teď tomu pocitu fakt nepomáhají.

A opravdu by mě zajímalo, jak chtějí Rockstar někomu vyrazit dech s prostředím, když očividně příliš nezvládli SA, které mělo 544x menší rozlohu než Just Cause 2. A přitom je Panau mnohem živější, rozmanitější a uvěřitelnější. A ještě se díky graplingu dá s trochou cviku vyvarovat otravných mrtvých bodů.

A nakonec, proč vlastně vůbec recyklovat napodobeninu LA? Proč místo toho nevybrat třeba slunnou Floridu, Miami, bažiny, Key West, Havanu a navrch třeba okopírovat i Bahamy? To zní podstatně líp, než Los Santos, které bylo v SA jednoznačně nejslabším městem...

Normálně by tohle pro vývojáře znamenalo harakiri, ale Rockstar a Take Two na té hrůze stejně ještě miliony vydělají.
@Redfield (09.11.2012 21:46): Upřímně, jsem zvědavý, jak zvládnou ten princip hraní za tři postavy "najednou". A chápal bych i velkou rozlohu - přece jen, rozmanitost prostředí je důležitá (viz právě Just Cause 2), což dokazuje nudné a šedivé Liberty City - ale jsem si téměř 100% jistej, že se budem opět potýkat s mizernou AI, mizernou náplní misí a děsným příběhem s příšerně nesympatickými NPC a hlavními hrdiny.

Ale uvidíme... za rok se necháme překvapit :) Ačkoli já na tu jejich neoptimalizovanou ... hru... už tou dobou nebudu mít pc.
@Walome (09.11.2012 21:13): Konečně někdo, kdo mluví mojí řečí. Během toho nynějšího hypu, aby se člověk radši stáhnul z internetu.

Mě dost štve politika Rockstaru, co se týče některých jejich her. Vecpali na PC příšernou konverzi GTA, zatímco mají ještě stále v rukávu Red Dead Redemption, kvůli kterému by spousta lidí oželela svých 50€, už jen proto, že poslední podobný kousek byl výtečný GUN. Na druhou stranu se ale vlastně není čemu divit. I když se Rockstar nechal ukázkově vyškolit od Avalanche v tom, jak se dělá sandbox, lidi stejně rádi zajistí kravaťákům důchody, jen proto, že se to jmenuje GTA. I když to už nemá pomalu nic společného s 3 a VC.
@Redfield (09.11.2012 21:07): Jojo, taky jsem to psal na fb, je na tom krásně vidět ta vymakanost. Jak policajti spadnou na auto, to se zhoupne, ještě stačí vystřelit z pistole v posmrtný křeči... škoda no... vyplemcat to na gta.

Jinak GTA 5 bude mít větší rozlohu než půlka her od rockstaru dohromady, ale k čemu je to dobrý, když v centru města stejně bude chodit padesát lidí a jezdit deset aut :) radši bych udělal malou lokaci a vymakanou do posledního puntíku... ale tak proč by to dělali, že jo. Stádo oveček už předobjednává, a to vidělo jen jeden trailer a pár upravenejch screenů...
Velká sleviška na Steamu... Do pátku 01:00 GTAIV+Episodes from Liberty City za 8,75€, samotný GTAIV za 5€ a Episodes za 5,25€
@Say (31.10.2012 00:12): Plánujem si to kúpiť na Xbox, takže by mi to moc nevadilo. :D Ale vzhľadom na to, že PC verzia nevýjde zarovno s konzolami to bude optimalizované asi rovnako dobre ako L.A. Noire a GTA IV.