Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Malignus ta zajímavost zní trochu zavádějícím způsobem, podle mě to chtělo trochu rozvést, protože lidi chápou pod pojmem "opravdová 3D hra" různé věci. Pro někoho je už Wolfenstein 3D "opravdu 3D", pro jiného je to třeba až první hra, která dokázala využít 3D hardwarovou akceleraci, tedy Quake. To vysvětlení asi spočívá v tom, že zatímco Wolfenstein 3D a Doom byly 2,5D, protože zejména u Doomu vertikální rozložení mapy byla jen iluze, tedy nemohly být 2 věci na sobě a dále zatímco System Shock byl tzv. 2,75D, tak Descent umí v uzavřeném koridoru zobrazit plně 3D prostředí renderované pomocí polygonů a potažené texturama. Je to takový jediný trik, který ten engine umí, ale vzhledem k tomu, že celá hra se odehrává v tunelech, tak to stačí.
@mazar1234 (31.10.2019 19:21): Pravdou je, že se většinou snažím hrát hry tak jak vznikly v původní grafice. Jen ve výjimečných případech šáhnu po remaku - třeba Quest for Glory 1 jsem hrál původně ve VGA remaku a nechci si kazit vzpomínky, Doom/Heretic/Hexen zase přidávají ve verzi ZDoom mouselook, bez kterýho se už neobjedu. Jinak se držím originálek. A prozaické vysvětlení je, že jsem předtím o Descent Rebirth neměl ani tušení :)
@Han22 (komentář): Preto dnes je k dispozicii Descent-Rebirth ktora grafiku vyriesila, vyhoda je, ze obsahuje obidva diely, sam som to pred nejakymi rokmi dohral a bolo to uplne 1:1 gameplay + som nezazil vobec ziadny bug.
Je nějaká účinná taktika na červený roboty s řízenýma střelama? Jsem v desátý misi a začína to teda být dost frustrující.
@Všivák (04.07.2017 12:44): Keby len vypadal, ale on proste je nie že dobrý, on je úplne vymakaný.
Nazvať ho dobrý (v zmysle školstva 1-5/3=dobrý) smrdí priemernosťou.

Najlepšie je na tom celom to, že je to fakt totálne 1:1 hrateľnosť = žiadne "geniálne prídavné nápady moderov", skrátka 100% rovnaká hra akurát nemá 320x200 ale 1080p v HW akcelerovanom engine (což Descent na 386 SX 33 neponúkal).
Zkoušel někdo už Descent Underground? Na Indiegala je teď za 2,49 dolaru. Za tu cenu do toho asi půjdu, i kdyby se z toho ve finále vyklubala blbost.
Jenom taková perlička, vlastním zajímavou shareware verzi, patrně oficiální, která je balena v krabičce na CD a je i s manuálem. Zajímavé je, že jsou tam dvě diskety, namísto jen jedné, jakou má StriderCZ.
@StriderCZ (02.09.2012 07:10): Potom to nemohla byt oficial shareware verzia, ale skor si myslim ze tam len bol nejaky error a mali ste proste len smolu.

Shareware verzia Descentu MALA 7 levelov, teda bola po prveho Bossa:
odkaz - v odseku LEVELS "The seventh level features the game's first boss rather than a reactor, and was the last level of the shareware."

odkaz - vo 4 odseku zhora " It contains
the first 7 levels of the full game, and does not contain certain
weapons."

odkaz - v popise "the shareware release contains the first 7 levels."

O tom ze by bolo aj nejake demo alebo nieco co malo 3 levely nie je nikde ziadna zmienka takze tam musel byt len nejaky data error.
Je to už drahných let nazpátek ... ale více jak 3 úrovně tam nebyly. Ono taky originální disketa prodávaná v klasické poštovní obálce, v ceně cca 130 kč- no byli jsme ještě trošku děti, když jsme čekali plnou hru....
@StriderCZ (01.09.2012 23:33): No pockaj, shareware mal predsa 7 levelov, po toho prveho Bossa to si urcite dobre pamatam az po nom to koncilo.

Hlavnou nevyhodou sharewaru bolo aj to ze sa tam uz nedala najst Plasma canon a rakety Smart a Mega a samozrejme zbrane nad Plasmou, tieto boli az od level 8 vyssie.
Na Descent mám krásnou vzpomínku: originální disketa zakoupena v knihkupectví za pár korun, pařba u bratrance na 486, vlastněném jeho bratrem (Escom - Leasing, celková cena asi 70 000 Kčs), Jediné co nás strašně štvalo bylo, že hra na začátku třetího levelu vždy zamrzla. Až po letech jsem pochopil, co znamená termín Shareware.