Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Heled, nevite nekdo, kdy by mela vyjit druha episoda? Zatim jsem nikde nevidela zadny datum vydani a uz je to vice jak mesic..
Dohráno. Moc se mi to líbí a konec mě navnadil na další epizodu. Zajímalo by mě, jak to bude s tím pokračováním, jak to bude navazovat. Zkoušel jsem hru rozehrát znovu, udělal jsem pár jiných rozhodnutí, ale zdá se mi, že výsledek je nakonec stejný. V baráku té malé holky jsem se rozhodl nejdříve pro postup přes den a podruhé v noci. Výsledek byl ale stejný, akorát se tam objevila jiná postava a trochu jiná scéna. Nebo když jsem na farmě zachránil nejdříve toho malýho kluka a pak zkoušel zachránit toho týpka, dopadlo to stejně - týpek zemřel, malého kluka zachránil jeho táta a s tou roodinou jsem vyrazil do Maine. Nevím, některá rozhodnutí mají údajně zásadní vliv na postavy, které vypadají "trvanlivě", ale u takových těch křižovatek, kde máte na výběr, kdo přežije a kdo ne, to vypadá, že nakonec to dopadne tak, jak chtějí vývojáři. Jinak by ta návaznost epizod nemusela dávat smysl.
@Neoxin (15.05.2012 11:08): Pravda, že postup některýma lokacema je dost rychlý, ale podle mě to zcela odpovídá situaci, ve které se postavy nachází. Proč bych se měl někde v lese nebo u baráku zdržovat, když mám zombíky za zády? Když by to byla klasická adventura, kde sbíráš a mixuješ předměty, řešíš hádanky/puzzly, tak by se to hrálo úplně jinak, prozkoumávala by si okolí, vracela se a ztratilo by to tempo. Pak by to podle mě by ani nemohlo být takhle zpracované. Na mě působí dobře ta atmosféra, vtahuje mě, zajímám se o postavy a nemusím příliš řešit do hratelnosti uměle naroubované "kraviny" ("puzzly"). Nebo jinak, tohle se prostě blíží víc realitě, než klasické adventuře, kde máš spoustu věcí jen aby si tím zaměstnala mozek, ale ostatní smysly, city, tam už nezapojíš. Udělat z toho "Zombie Monkey Island", tak je to podle mě šílená nuda, ledaže by to byla hororová parodie.
@Vodny (14.05.2012 22:34): To sice ano, to, ze se muzes rozhodnout jak chces je hezky, ale treba to, ze nemuzes prozkoumat poradne okoli, taky te to vede jen do par lokaci kam muzes a smitec. Jako treba lokace na farme. Uvidis kulnu, prostor pred domem a to je vse. Zajdes tam a tam, pokecas, rozhodnes se a sup uz do jine lokace, ktera je zase omezena. Jak rikam, nepotrebuju buh vi jake puzzle, ocenuju plusy teto hry, jen mi to proste prislo, ze hrac se nekolikrat rozhodne a hotovo. A "rozhodovaci" faktor tam zase neni tak silny, jako napriklad ve scene , kdy mas zlikvidovat nekolik zobmiku, aby ses dostal k te pokousane slecne v motelu. Tam uz to je proste dane, jak to musis udelat, ani rozbit okno u auta nemuzes, i kdyby jsi chtel...
@Neoxin (14.05.2012 13:19): Souhlasím, že to není klasická point-and-click adventura, ale mě tenhle interaktivní styl maximálně vyhovuje. Narozdíl třeba od skvělého Machinarium, které je klasickou adventurou, tady vlastně neexistují záseky, jde se plynule dál a člověk má možnost rozhodovat se tak, jak chce. Líbí se mi na tom, že skutečně přemýšlím v závislosti na situaci, co bych asi tak řekl, jak bych se zachoval. Zbytek je o prozkoumávání prostředí, které v řadě případů ani není povinné, člověk se na to může vykašlat nebo to prostě přehlédnout a jít dál. U klasických adventur je většinou postup hrou pro všechny hráče naprosoto totožný, vyžaduje stejné reakce, chování a stejný postup. Zde ne a to se mi líbí. A to, že je ta hra jednoduchá ještě neznamená, že je jednodušší ve svojí podstatě. Ba naopak, zde člověk řeší dilemata, která mají zásadní dopad na ostatní postavy a tím mi přijde ta hra naopak těžší. Rozhodování se patří vůbec k těm nejtěžším činnostem v životě každého z nás, mít možnost volby je mnohem těžší, než přijmout jasně daný osud.
@GodOfTheSick (14.05.2012 11:51): Hm no adventurnich prvku to ma dost? Jako nepotrebuju nejake slozite puzzle, nebo aby to byla typicka adventura, to jsem od WD ani necekala, ale proste mi prijde, ze tam ten hrac v podstate fakt nic nedela, jen parkrat nad necim rozhodne a tot vse vis?
@Neoxin (14.05.2012 10:28): Však interaktivní film spadá do adventur. Pokud to někdo někde prezentoval jako adventuru, tak to přece ještě neznamená, že to musí být automaticky adventura založená na sbírání/kombinování předmětů nebo řešení složitých puzzlů. Nebo že akce musí být ve stylu akčních adventur typu Resident Evil/Silent Hill. Adventurních prvků je tam dost, ale jsou logicky jiného typu, protože to prostě není klasická/statická 2d adventura, ale interaktivní film.
@GodOfTheSick (14.05.2012 10:16): Sorry, ale WD je hlavne prezentovana jako adventura s akci a interakci. Interakci i akci zvlada pekne, ale jinak... Adventurni prvky jsou tam temer nulove dle me. Pokud teda otoceni baterek v radiu clovek nebere jako vyzvu a ta hra mi toho moc nedala, nicmene je ale dobra.
@Neoxin (14.05.2012 00:24): Však je to taky interaktivní film! To je jako kritizovat třeba Diablo za to, že tam musíš neustále klikat a klikat a klikat... a nemáš ani chvíli oddechu. Já hraji IF rád a často a musím říct, že vybalancování samotné hratelnosti vs sledováni filmu je v WD naprosto dokonalé.
@Vodny (13.05.2012 23:44): To sice jo, interakce dobra, ale nevim, az takovy pozitivni dojem to na me neudelalo. Jako atmosfera skvela, postavy take, ale proste je to jen ze sledujes dej, obcas o necem rozhodnes a jinak se nejak do te hry ani nezapojujes, alespon mi to tak prislo...
Zatím jsem se zahrál tak hodinku a půl a musím říct, že to má atmosféru jako hodně povedený film akorát s tím rozdílem, že tohle je ještě lepší díky té interaktivitě. U běžných her jsou vám většinou postavy tak nějak u zadku, ale tady v žádném případě. Děláte rozhodnutí, která mají vliv buď bezprostředně, nebo později. Líbí se mi také rozdělení na dvě obtížnosti - s HUD pomocníkem a jakousi nápovědou, která vám říká, když nějaké vaše rozhodnutí má vliv na ostatní, či případně bude mít v budoucnu. Druhá obtížnost je samozřejmě bez všech těch berliček, což může být vhodné při druhém zahrání. Dobré je, že je možné obtížnost změnit v průběhu hraní.
Tak mi bylo zamitnuto vraceni zpet nazvu Walking dead - bez epizod, jen pro vase info :)
Tak už je k dispozici ten non-steam installer, který patrně bude vůbec potřeba k odemknutí dalších epizod. Jak si to tak prohlížím, žádnou ochranu to nemá, takže pohoda.
Neoxin:Tak vyjádřit se zvlášt ke každý epizodě mužeš v jednom komentu, kterej dál mužeš s novýma epizodama upravovat. :)
A pro lidi co se pak dle komentářů budou třeba v budoucnu rozhodovat jestli hru koupit, to bude spíš opruz, aby lezli na profil každý epizody zvlášt a koukali jaká je když by to všechno mohli mít shrnutý na jedný stránce .
Neřeknu kdyby se za každou epizodu muselo platit, to je jiná páč pak se člověk samozřejmě už musí rozhodnout jestli se ta investice vyplatí .
Prostě mi to takhle jak to je ted nepřijde moc praktický.
K těm statistikám - Někdo z telltale mi řekl, že to je problém s nějakým jejich serverem a že až to dají do pucu, bude se to zobrazovat správně. Kdyby to náhodou někoho zajímalo. >_>

EDIT: A co se týče vydávání jednotlivých epizod - každý měsíc by měla vyjít jedna. Takže...hru jsem rozehrál teď a dohraju ji až za čtyři měsíce...cool.
Mě teda přijde rozdělení na episody jako blbost vzhledem k tomu, že dál už se nic platit nemusí a na konci to bude jako jedna ucelaná hra se všema epizodama dohromady.
@Walome (26.04.2012 11:38): Tím si nejsem úplně jistej, ale vzhledem k tomu, že u jejich předešlých titulů jakási ochrana byla (pokud vím), tak tady asi tež něco bude. :(

EDIT:
@Neoxin (26.04.2012 11:43): Jenom pro kontrolu, ty moje statistiky vypadaly takhle. Viděl jsem čísi playthrough na iksboksu a ten tam na konci ty statistky měl smysluplný (nalevo opravdu byly názvy těch voleb a jejich popisy). Hm. Možná ta hra akorát poznala, že nemám žádné přátelé. ;_;
@HolyMeatball (26.04.2012 11:39): Lol, no ja to tam mela, ale stejne jsem to nejak nepobrala a tahle statistika me stejne nejak moc nezajima, takze tak :) No a me steam klic prisel taky druhy den po vydani hry, takze v poho, ale lidi jak zurili :)) Ale super bylo: priste uvidite... uz se tesim a jsem zvedava..
@Neoxin (26.04.2012 11:32): To narážíš na ty hromady lidí, co se furt nedočkali steam klíče? S tím já neměl moc problém, předobjednal jsem včera večer, zmínil se, a v mailu ten klíč měl už ve čtyři ráno. Pokud ale narážíš na ty statistiky na konci epizody, které by patrně měly zobrazovat shrnutí mých voleb, přičemž nezobrazují vůbec nic, tak to mi přišlo docela wtf, ale jinak mi to vůbec nevadí. Moc mě nezajímá, jaké procento ostatních hráčů učinilo stejnou volbu, jak já. ^_^
Tak já bych asi nehleděl na to, jestli se to prodává dohromady, ale na to že se epizody budou vydávat v časovém rozpětí několika měsíců. Proto bych to asi kouskoval.

@montana (26.04.2012 11:31): jak to bylo u jurskýho parku? Tam vyšly rovnou všechny epizody najednou ne?
@HolyMeatball (26.04.2012 11:29): Tak uvidime, kdyz to zamitnou, dobra, a po dohrani serie popripade zmenim komentar, uvidime, jak se to vyvrbi. Btw. co rikas na technicke potize u TT? Take jsem si to koupila primo od nich - predobjednavka- a docela me mrzi, ze s tim maji takove potize.
@Walome (26.04.2012 11:12): jop, v týhle sezóně bude celkově pět epizod. Za celou sezónu jsem zaplatil nějaký čtyři stovky přímo na stránkách tvůrců, a první epizoda mi zabrala něco málo přes 2 hodiny s tím, že znovuhratelnost je tu se všema těma volbama vysoká. Když si ještě člověk veme, že volby v jedný epizodě můžou a nemusí mít následky i v dalších epizodách... Good deal.

@Neoxin (26.04.2012 11:22): OIC. Já bych to nechal takhle, nerozděloval bych to na epizody. Sice jsou to jakože individuální hry, ale člověk platí za všech pět, a ucelený zážitek si z toho odnese též až po odehrání všech. Ale tak, je mi to vlastně docela fuč.
@HolyMeatball (26.04.2012 10:48): No ridim se podle komentaru a hodnoceni treba jako u Sam and Max urpimne, kde to je take rozdeleno a hodnoti se kazda episoda zvlast. A uz jsem dnes rano odesilala upravu titulu na Episode 1: A new day, takze cekam jen na schvaleni...
Neoxin, schneckk: Nebylo by moudřejší s nějakým hodnocením a vůbec počkat na celou sezónu? Tady tohle konec konců není jenom ta první epizoda.
Mě na tom právě sere ten malovanej image. Jako jo, chápu, že původně to je komix, ale to neznamená, že hra musí být komixová. Ale zase na druhou stranu, pokud i z malovaný hry dokážou udělat supr atmosféru a děj založenej na vztahy mezi postavama, proč ne.

Za měsíc si to koupím ve slevě za 10 :) ... možná až za čtvrt roku.
škoda že mě takovýto typ her nebere, jinak bych do toho šel, protože jsem velký fanda Walking Dead, mám zatím všechny díly seriálu a 4 do češtiny přeložený komixy =)
@Walome (25.04.2012 16:45): Klasika od Telltale, kteří chrlí hry jak na běžícím páse - za větší cenu by si to imho nikdo nekoupil, zvláště za 50 :). A konzolové to je - něco od nich zkus zda ti to sedí, některé epizody Sama a Maxe nebo Back to the Future by měly být free.
@Walome (25.04.2012 16:27): Co je na tom tak podezřelého?

Já do toho asi půjdu. Zatím se tomu vede dobře, jeden důvěryhodný zdroj to hrál už čtyřikrát a pokaždý prej úplně jinak...že prý se to s tím jurským parkem absolutně nedá srovnávat, že je to o nespočet dimenzí lepší.
Ja sa celkom na túto hru teším. Nevyzerá to nič extra, ale pre fanúšika TWD jasná voľba :)
Dúfam, že to nebude ďalšia nepodarená hra, zo sveta zombie...