Vesmír značného rozsahu a různé třídy organismů v něm. Jeho procedurálně generované variace hráče zasazují do kůže jedné z vybraných entit s možností svobodně měnit perspektivu skrz převtělování se do těch ostatních. Ovladatelné je naprosto vše: zvěř, rostliny, okrasné předměty, potraviny, budovy, ostrovy, bakterie, planety či rovnou celé hvězdné soustavy. Každá z těchto částí je svébytným středem vesmíru, žádná z nich není přespočetná. Od první do poslední disponují možností družit se, zpívat a tančit. Tyto organismy se postupně ukládají do přístupné encyklopedie, v níž je možné okamžitě utvářet nové exempláře z tříd v ní již obsažených.
Everything má být osobitým simulátorem koloběhu života. Úsporná grafická stylizace a nadsazené měřítko objektů dává na srozuměnou, že snahou není zachovat věrohodnost. Technické omezení rovněž zapříčinilo, že se různé druhy zvěře či objektů namísto předpokládaného pohybu úsměvně kutálejí. V případě, že hráč vytrvá po delší dobu v nečinnosti, přebírá adaptabilní umělá inteligence kontrolu nad ovládáním a v určitém smyslu je schopna hru sama dokončit.
Při různých příležitostech provází nahrávky Alana Wattse, propagátora východního myšlení, jehož komentář souzní se smířlivou povahou hry. Krom něho tvůrcům při psaní textů posloužili jako inspirace Arthur Schopenhauer, Ralph Waldo Emerson, Marcus Aurelius a Seneca. Soundtrack složil Ben Lukas Boysen, vystupující především jako Hecq, a Sebastian Plano. Autor David O'Reilly, známý mimo jiné díky své spolupráci na vysokorozpočtovém filmu Her, svůj druhý výstřední projekt zafinancoval pomocí výdělku ze své předchozí hry (aplikace) Mountain. Everything je jejím duchovním nástupcem.
@Zx Atari 500 (21.10.2019 00:34): Jen tutorial trval nějakou dobu (30 minut?), pak už to je zcela otevřené a na tobě (nebo na AI). Takže ještě to zkus, je to lepší s odehraným časem, kdy vidíš kolik toho David O'Reilly nakonec zvládl zakomponovat.
A pohyb je myslím jasný trademark (a také logický krok při počtu věcí), ten byl schválně ukázán ve všech trailerech :)).
A pohyb je myslím jasný trademark (a také logický krok při počtu věcí), ten byl schválně ukázán ve všech trailerech :)).
Pro: zpracování, nápad
Proti: repetivní