Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

  • PC 85
S izometrickými RPGčky to u mě je složité, na jendu starnu mě vždy lákaly na tu drouhou jsem časem stejně zjistil, že mě levelování a složité hádanky spíše ubíjí než přináší požitek... ale toť na úvod. Tohle však není ledasjaké izometrické RPG.

V Shadowrun:Dragon fall si autoři uvědomili, co všechno dělalo jejich přechozí díl špatným (hlavně zcela ne RPG pocit, že se situace a dialogy dají řešit jedním způsobem), slabší souboje a vůbec unilé prostředí. Už od začátku máme z Dragonfallu mnohem lepší pocit a první souboj, ukazuje jak moc zábavné tahové bitvy s různě poskládaným týmem jsou. Vaši parťáci tentokráte budou stálí, vaše "runs" česky mise vás zavedou do rozmanitých korporátních, si squatt lokací, kde se objevuje horda vedlejších úkolů.

Stejně jako jednička vás neobtěžuje sbíráním bordel věcí všude po mapě, hromaděním vzácných předmětů ale naopak se vás snaží ponořit co nejhlouběji do prostředí Berlína a jedné čtvrti, kde různý postavy ať již zaměřené na magii, decking (místní alternativu k hackování) či víceméně bojově zaměřených charakter. Úkoly a morální dilemata jsou nápaditá a neustále baví. Již nejte klasický dobrák, kterému veškeré dobré skutky pomůžou, hra rozhodně není černobílá, jako díl předchozí.

Přes všechna pozitiva, že se to hraje mnohonásobně lépe, souboje neskutečně baví a nemusíte mít stále stejné parťáka (stále platí, že do vybavení jim nekecáte, jen je trochu levelujete). Hra nedokáže prodat svůj zajímavý příběh a hlavní příběhová linka, vás nechává spíše chladným (až na grandiózní poslední 1/4 hry. To samé musím říct o parťácích, kteří sice po prvním neúspěšném runu přestírají, že budete s nimi nějak zajímavě řešit situaci vztahy atd, ale ve finále se nic takového neděje a vyjma jejich dovedností v boji a občas zajímavých poznámek si k nim nebudujete vztah, tady trošku chybí Mass Effect syndrom, kdy posádka a vztahy s ní kolikrát bavila víc než vlastní hrdina (a ním nemyslím jen bonga bonga scény)

Co říci závěrem, zahrajte si to, netrapte se tím, že jste třeba minuly Shadowrun:Returns Doporučuju obtížnost hard, ač to bude místy výzva. Tahle řádně ukecaná, místy hůře přístupná a vyladěé příběhové RPG v úchvatném prostřední Magicko-moderního Berlína stojí za několik desítek hodin

Pro: Atmosféra, nápaditost misí, Shadowrun svět, tahové souboje, dospělá rozhodování

Proti: Příběh a parťáci zklamání

+12

Dead Space

  • PC 90
No doprdele... rok 2008 a surová, ošklivá, brutální hra... kde je akční element natolik nechutný, že se vám kolikrát zvedne kýbl. Žádná horrová lekačka ve vyšponovaná atmosféře kde se lekáte padajícícho špendlíku a zvuků, ale survial s drsňákem Isacem, který až téměř do konce neprojevuje emoce a přitom se ocitl v největší noční můře. Animace skonání překonávají fatality mortal kombatu.

Dead Space je pro každého, kdo se toužil ztratit ve vesmíru a zbožňuje klišé příběhy o artefaktech, která měly zůstat nedotčeny. Solidně dlouhá hratelnost a nepřekonatelné surové potyčky s masou příšer o kterých se vám bude zdát. K dispozici je úžasná arsenál laserových cuterů (priroste k srdci), cirkulárek, plamenometů atd... Titul jak ze staré školy, místy méně přístupný, ale o to víc si ho každý vychutná!

Pro: Zbraně, která si budete pamatovat, jo a upgradovat, každý souboj, nápaditá mostra (fakt hnusná), gore

Proti: no ty pseudo boss fighty časem otravují

+22

Deus Ex: Human Revolution

  • PC 95
Pro všechny milovníky skvělých příběhů z blízké budoucnosti je tohle čistý herní orgazmus. Pokud máte rádi opravdu chytré hry, kde nelineární postup s řadou možností, jak svérázné situace řešit, je za odměnu. Super rozhovory s košatými možnostmi dialogů, dechberoucí příběh, zatraceně hodně hodin zábavy. A hlavně je to ryzí Deus Ex se vším všudy. Dopuručuji Directors cut edici. Jedna z nejlepších her posledních let

Pro: všechno, Adam, stealth, akce, augmentace, příběh, atmosféra, nelinearita

Proti: konec byl trošku podle šablony až příliš epický

+11 +13 −2

BioShock

  • PC 100
Do Bioshoku se téměř každý hráč ponoří až na samotné dno. Autoři vytvořili jediněčný podmořský svět utopické apokalipsy prošpikovaný jemnými detaily. To vše v dechberoucím vizuálu s podmanivou hudbou. Jedno z nejúžasnějších herních dobrodružství a ryzí závislosti od prvního výstupu z batysféry do města Rapture.

Intuitivní stílečka v možná až zbytečně lineárním prostředí. Zbraně jsou pestré a aby bylo o zábavu postaráno jsou tu Plazmidy, že jste o nich ještě neslyšeli? Inu geniální vědecké mozky, které měli v Rapture (Utopistické město 20th stoleté schovaném na tajné adrese na dně oceánu), měli dostatek prostředků na všelijaké, pro tehdejší společnost nepřijatelné, experimenty a tak přišli na genetické modifikace za pomoci suroviny z moře... díky tomu budete moct své nepřátele (dost často šílené původní obyvatele, kteří to s braním podpůrných látek přehnali) porážet romatitou paletou schopností - od blesků přes telekinezi až po roj včel). Schopnosti se dají rozmatitě kombinovat a to i s okolím. Mají vaši oponenti vodu po kontíky, není nic jednoduššího než louží prohnat blesk a pak je vklidu poslat do věčných lovišť.

Hra překypuje hlubokými úvahami o sociální rovnosti, lidské nesmrtelnosti, aristokratickém životě a božských schopnostech. Príběh vyprávěný videi a audiozáznamy a kolikrát i atmosférou míst, které navštívíte. Jednoduše Epic a to jsem ještě ani nezmínil místní specialitu - velkého strážce křehkých dívek, které se starají o chod místní zvrácené ekonomiky. Od prvního setkání s těmito protivníky aka Big Daddies, kteří se vás budou snažit držet dál od svých hráněnek, křehkých dívek, které mají hodně smutný příběh (to bych spoileroval...)

Na Bioshoku jsem miloval variabilitu a tématičnost jednotlivých levelů, které odhalovali fungování města - podívali jste do nitra města k jeho energetickému zdroji, či do chudinských čtvrtí anebo místního klokánku pro osiřelé dívky s nadpřirozenými schopnostmi.

Bioshock není bez chyb, avšak to, že jsem ho dohrál znovu hned po prvním dokončení svědčí o tom, že 10tka je zatraceně zasloužená. Ideální titul pro všechny, kdo tvrdí, že hry nejsou umělecká díla. dejte téhle hře šanci a zamiluje si ji, každý koho lákají sci-fi světy a kdo má rád výtečné hry.

Pro: Podmořské město, skvělé souboje, romanité prostředí, herní koncepty, Big Daddy

Proti: lineární jak pravítko

+22

Revenant

  • PC 95
Revenant je možná zbytečně opomínejný hack and slash titul, který Eidos udělal v době, kdy už pomíjela sláva Diablo jedničky a na dvojku se teprve čekalo. Naprosto mě dostal úžasným vizuálem (pastelové svítící barvy), velmi brutální pojetí soubojů, úžasný hudební doprovod (spolu s HOMAM III, Deus Ex a Freedom fighters ten nej ;), parádní bojová komba od mistra bojových umění.

Celá hra se dala hrát jako klasická japonská Tekken bojovka jen na klávesnici, avšak jak se dostala ke slovu myš byla to větší zábava. Hlavní hrdina si vybíral z pestré palety zbraní a kombinoval runy nalezené různě na mapě, aby získal nová kouze - geinální systém kombinování run. Na téhle hře jsem miloval všechno, od dechberoucí hratelnosti, dlouhých hodin soubojů s příšerami (které se mezi sebou praly, pokud šlo o "znepřátelené" tvory) a ze všeho nejvíc revenenat atmosféru. Pokračování by bylo víc než skvělým dárkem. Nezbývá než doufat, že vydají na GOG, jelikož hra má problémy fungovat rozumně pod w7 (i pod XPčky bylo náročnější rozhodit)

Za sebe plně doporučuji

Pro: Grafika, hudební doprovod, tajmený příběh, souboje s příšerami

Proti: Dosti nemastné a neslané finále, RPG prvky byly spíše do počtu

+15

Giants: Citizen Kabuto

  • PC 100
Kdo nehrál nepochopí. Jedna z líbivnějších her začátku nového milénia, která vyžadovala na tu dobu hodně silnou sestavu. Graficky byla hra řadu let na špici poté co vyšla. I teď když si ji koupíte na http://www.gog.com/game/giants_citizen_kabuto nebudete litovat.

Nejklíčovější devízou celé hry je variabilita (ano je to mix herních žánrů v jedom balení) a neskutečná zábava. začínáte z pohledu třetí osoby hrát za bláznivého Mekka, který hledá bájný ostrov Majorka (sci-fi soap opera jako řemen) a omylem ztroskotá na špatné planetě, kde žijí i jiné bytosti a zlý Godzilla like tvor jménem Kabuto. Postupně projdete příběhovou linií tří velmi vtipných kampaní, kdy si vyzkoušíte přestřelku v duchu Starsihptroopers proti absolutní přesile, souboje s magií v roli sexy vodnářky a roli chodího buldozera Kabuta.

Giants jsem dohrát asi třikrát a jednou za čas si rád zahraju. Byla a bude to prostě pecka, která sice má chybičky, ale ty všichni rádi prominou ... láska na první pohled a nutnost pro všechny milovníky opravdu jedinečných her

Pro: Dechberoucí vizuál, humor, jet-pack, boží přestřelky, kombinace žánrů, zlý Kabuto

Proti: na hraní je potřeba čas =), poslední kampań za Kabuta je trošku stereotip

+17

Hostile Waters

  • PC 100
Klenot, který stojí za to dohrát.

Tituly, které kombinovali RTS a hru z pohledu třetí osoby mne vždy fascinovali. Úchvatné bitvy ve strategickém makro režimu a dechberoucí přestřelky přímo z kokpitu vojenských strojů budoucnosti. Klenot blízký Sacrifiace. Doporučuju pořídit GOG verzi hry a zažít neskutečnou jízdu v na tu dobu vcelku líbivé grafice.

Pro: skvělá kombinace žánru, adrenalinový zážitek, prima výbuchy, akce!!!

Proti: B-příběh, pár otravných bugů v kampani

+7