Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
34 let • ČR - kraj Moravskoslezský

Komentáře

The Dark Eye: Chains of Satinav

  • PC 55
Chápu, že Němci této hře hodně odpustí, a to kvůli světu Dark Eye, který je u nich slavný asi jako Dungeons & Dragons v Americe. Pro hráče, který se ve světě Dark Eye neorientuje (jako třeba já), jde o podprůměrnou adventuru.

Příběh mě od začátku nijak zvlášť nezaujal a bohužel se to časem moc nezlepšovalo. Hra na mě působila nudně, nebylo v ní moc vtipu a na druhou stranu mi nepřišla ani tak vážná, jak asi chtěla být. Dialogy mi přijdou psané na sílu, jen aby příběh odsípal. Žádná inovace a trapný dabing už tu byl zmiňovaný.

Co se mi líbí, je atmosféra, která vás do hry vtáhne. Celé je to pěkně kreslené, jako ostatní hry od Daedalicu, spousta lokací vypadá jinak, ve hře procházíte několik světů. Kdyby autoři vyladili animace a grafiku postav, určitě by šlo hře více věcí odpustit. Hádanky mi přijdou docela fajn a většina z nich jde logicky odůvodnit, i když ke konci už se spíše opakovaly. Díky kolečku na myši to jde i lépe ovládat a nemusíte se pokaždé prohrabávat celým inventářem.

I když mě hra až tak moc nebavila, dohrál jsem ji a rád si zahraju i druhý díl Memoria, který je prý daleko lepší. Rozhodnutí, jestli tato adventura stojí za zahrání, nechám na vás, mé hodnocení však vidíte. Pokud ale znáte svět The Dark Eye (zejména hru Drakensang: The Dark Eye), tak si k hodnocení přičtěte nějakou tu desítku.

Pro: Logické hádanky, grafika

Proti: Směšný dabing, animace postav, příběh nenadchne

+10 +12 −2

They Bleed Pixels

  • PC 85
Hra mě dostala svým jednoduchým ovládáním a skvělým designem úrovní, což z ní dělá hodně těžkou side-scrollovku. Narozdíl od Meat Boye jsem zde nenarazil na brutální záseky, na kterých bych se seknul několik desítek minut. Vše postupuje plynule a hru je možné dohrát za pár hodin (rekord je asi 30 minut).

Pro: (znovu)hratelnost, design úrovní, soundtrack, obtížnost

Proti: příběh docela o ničem, i když o to tu neběží

+6 +7 −1

Proteus

  • PC 40
Hraní této hry jsem pořád odkládal. To proto, abych si atmosféru "uměleckého díla" pořádně vychutnal. Když už jsem k tomu v brzkých ranních hodinách usedl, čekal jsem nějaký zážitek, případně relax.

Bohužel ani jedno z toho nenastalo. Hra je totiž tak trošku blbá. A nudná. Jako freeware by to možná byla zajímavá pětiminutovka, chtít za toto peníze ale beru jako krádež. A přitom by hra nemusela být tak špatná. Během hraní jsem se dost nudil, a tak mě napadlo pár bodů, jak ten zážitek vylepšit:

- Trochu motivace. Honění se za hopsajícím králíkem (nebo tak něco), který navíc ani po 10 skoku nevybouchne, přestane brzy bavit. Když jsem poprvé spatřil opuštěnou chaloupku, měl jsem radost. Opustila mě však hned, když jsem zjistil, že bude opravdu opuštěná. Nic se tam totiž neděje! Stačilo by pár easter eggů. Třeba nějakou jeskyni, kde když naženete slepice, dostanete za odměnu vejce, ze kterého se vylíhne kuře a to bude růst postupně s měnícím se obdobím. Třeba.

- Zvětšit ostrov nebo zkrátit herní dobu. Jde o to, že celej ostrov projdete za pár minut ještě v prvním ročním období. Potom pořád zbývá dost času, než se počasí změní. A ono jen tak stát a čekat, než začne padat sníh mě moc nebaví.

- Více interaktivity. Většinu hry jsem strávil lákáním těch pitomých králíků/klokanů do moře. To jediné tam jde dělat. Kdyby to aspoň plavalo zdechlé na hladině... ale ono si to prostě zmizí a basta. Zase to nemusí být nic velkého. Třeba jen házení oříšků veverkám a následné sledování, jak si jej odnáší na strom.

- Tlačítko pro skok :-). Nevím jak ostatní, ale když mě hra přestává bavit, začnu skákat a zkoušet, kam až to jde vyskočit a hra mi vydrží ještě o pár minut déle. Ještě lepší by mohl být nějaký cheat pro létání/jetpack. Možnost vidět ostrov z ptačí perspektivy by mohlo zážitek ze hry zase o kousek posunout.

Nejspíš to ale má svůj důvod a proto je hra taková, jaká je. Jen mě (a jak se dívám i většině hráčů z DH) nesedla... Trochu delší komentář. Tak už snad jen, že hra má i světlé stránky. I tak hnusná grafika může někdy, hlavně v noci, příjemně překvapit. Někdy je i pohled z většího kopce hezký. Horší to je v pohybu. Jo a topit takhle zvířátka v realitě taky moc nejde (nejsou tak blbá).

Pro: někdy Grafika, někdy Zvuk

Proti: Nuda, chybí Motivace vydržet, chcou za to Prachy!

+7

Teen Agent

  • PC 75
Jedna z prvních adventur, co jsem kdy hrál a strávil u ní opravdu hodně času. V těchto dobách jsem si užíval každý postup hrou. Co na tom, že byl třeba jen jedenkrát za dva dny. Krásný příklad toho, jak se kdysi hrálo, si můžete přečíst na jednom známém sk webu:

...Až som prišiel asi ku najtvrdšiemu zaseku, s ktorým som si celý vikend nevedel rady...Ked ste sa potopili do jazera, jasne ste videli na dne kotvu.klikal som na nu ako sialeny, ale nic. Mlíčnak to mal na haku, preplaval nad nou, kotva nebude. Po dvoch dnoch skoro nonstop bludenia a skusania vsetko na vsetko som sa odhodlal ku jedinemu rieseniu ktore ma napadlo. Otvoril som časopis Riki a medzi inzeratmi som nasiel niekoho, kto Agenta mlíčnaka mal ako originalku a predával ju. Bol som z KE, on z BA (a vtedy sa tusim medzimesto uctovalo vyssie) no aj tak som mu zavolal. Vysvetlil som mu, že som našiel jeho inzerat v časaku a aj keď bohuzial nemam zaujem hru od neho kupit, z toho ze ju mal som usudil, ze ju aj hral. A teda ze by si nevedel spomenut ako sakra tu kotvu z dna dostal.Viete si predstavit nieco take dnes?? Mozno tak by ste mu poslali spravu na fb :). Ale co bol uplne neuveritelne, po chvilke uvazovania mi povedal ze kotvu zoberie ak sa na nu klikne HNED po tom co sa obrazovka prepne na podvodny pohlad a mlicnak je uplne na zaciatku obrazovky... Myslite že to fungovalo? Jasne že ano. Takze do pošty pre teba ho síce nepozvem, ale aspon tuna slusne dakujem aj ked netusim vlastne komu :). A sakra...bola to krajšia doba, howgh

Pro: Humor, Grafika, "Česká" atmosféra

Proti: Obtížnost, občas Nelogičnost

+13 +14 −1