Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomino Mount • 30 let • Študent • B.N.P. (ČR - kraj Vysočina)

Komentáře

Ultima Online

  • PC 100
Text komentáře: Ultima Online pro mě vždycky bude dokonalá. Strašně mě mrzí, že v době, kdy tahle hra vyšla, jsem si ještě hrál na písečku s bábovičkama. Zameškal jsem ty určitě nádherné časy, kdy byl plný server a podobně. K UO jsem se dostal zhruba někdy v roce 2003. Možná i mnohem dřív ale už je to tak dávno, že si to prostě nelze přesně pamatovat.

Ukazoval mi to kamarád doma na svém PC, říkal jsem si, že to musí bejt něco hroznýho, takováhle hra... a to odporná grafika... V téhle době jsme ještě měli internet s vytáčeným připojením takže dveře k této hře byli zavřené. Nicméně kamarád ze sídliště a jeho rodiče neplatili paušál za internet, tudíž jim byl internet vypnut a hle-nedalo se kde hrát. V tom jako čirý blesk z nebe buám prásk-týden na to jsme měli DSL 256kb/s a tak začala moje éra UO. Musel jsem logovat kamarádův accout aby mu ho nesmazali, tudíž jsem si k té hře nakonec vybudoval nějakej vztah. Je to jako dřív, kdy rodiče provdávali svoje dcery. Svoje manžely taky nemilovaly, ale časem začaly.

Založil jsem si nakonec vlastní účet a začal prozkoumávat obrovský svět kterej mi hra nabídla(konkrétně na serveru Dark Paradise). Každé nové monstrum, které jsem našel, pro mě byla výzva, každý kout jsem chtěl mít prozkoumaný... Hru mě sice kazili zákeřná PKčka ale nemění to nic na tom, že ve hře jsem potkal ne-jednoho hráče, kamarády, se kterými(ač jsou z druhého konce republiky) vídám dodnes i v reálu. Vzhledem k tomu, že jsou o mnoho starší jak já a v UO jsem se s nimi spřátelil v době své puberty, bylo asi těžké kamarádit se ve hře s náctiletým frackem. Ale chtěl jsem být jako oni, chovat se a přemýšlet jako oni-být dospělým. Díky nim jsem přečkal tohle období s nadhledem a v duši se smál ostatním spolužákům ve škole, že vůbec neví která bije. Chovali se jak hovada a já si připadal strašně dospěle :-)

V dnešní době už bohužel nejsou tací lidé, aby se připojili na UO a řekli- to chci zkusit- a založí si účet. Občas se taky ještě připojím a chvíli si zahraju, zajdu třeba na nějakou výpravu... ale všechno jen díky tomu, že to pořád hrajou kamarádi a mám se ke komu vracet. Dnešní UO svět už prostě není jen o hraní, ale také o přátelství.

Kromě obrovského světa, stovek různých monster, bezvadně vyvinuté PvP(pozn. hráč je defaultně modrý, ve městech je chráněn strážemi-3x zabití modrého hráče znamená "vyhoštění", stáváte se psancem-vstup do města, pokud vás spatří jiný hráč nebo stráže, pro vás znamená téměř stoprocentní smrt) se mi strašně líbilo přijímání do guild. Proces přijmutí do guildy někdy trval i půl roku, či rok... a majitelé si dávali hodně záležet, kdo v guildě bude.
Nesmím zapomenout také na smrt. Dnešní hry typu wow a tak dále se bojí a vlastně vůči hráčům se bojí oprávněně zavést něco jako hardcore smrt či loot. Velký odliv hráčů by byl téměř jistý. Na UO se mi vždy líbilo, že jakmile jste umřeli a někdo našel vaše tělo(než jste se stihli obživit u léčitele a doběhnout si k tělup pro věci) mohl ho klidně vylootovat. Když vás zabije v lese na houbách nějakej PK indián, je téměř jasné, že se můžete rozloučit s výbavou... a pokud ste měli s sebou koně, tak i s koněm.

Já bych mohl o UO psát klidně půl dne, ale myslím že je čas to utnout.

Nuže, všechno časem ormzí a hráče už omrzela grafika, důsledkem je, že na českých serverech je online průměrně tak 200-400 lidí, víc né a všichni jsou rozkouskování na několika serverech.

Dnešní době běží a má ještě nějakou hráčskou základnu:
http://www.endor.cz/
http://www.darkparadise.cz/
http://www.moria.cz/www/
http://auberon.stranky.org/
http://geomw.savana.cz/web/index.php?cont=

UO je pro mě srdcovka, a byl jsem díky ní vychován. 100%

Pro: pvp, hardcore loot, systém guild, gm se opravdu starají o zábavu, pořádek

Proti: v dnešní době už upadá, málo hráčů, nulový příliv hráčů

+11 +12 −1

Revenant

  • PC --
Poprvé jsem hrál demo. Bojový systém té doby byl opravdu velice kvalitně udělaný a ani neznám jinou hru která by to měla podobně. Když později vyšla plná verze v časopise Level, strašně mě zamrzelo, že hra nejde čistě či nějak normálně rozchodit na WinXP a vyšších verzích.

Pro: combat, pěkné a nápadité RPG

Proti: nefunguje na WinXP a výš

+2 +4 −2

Heroes of Newerth

  • PC 100
Zhruba 4 roky jsem hrál dotu(Xpam, Garena), nýbrž W3 grafika a vlastně obecně jako každá hra, časem omrzí. Po shlédnutí videa na youtube o HoN jsem nezávratně začal shánět beta key, nakonec se zadařilo a od té doby jsem byl hrdým členem HoN komunity. Po skončení bety jsem si zakoupil i účet.
Oproti W3 dotě neskutečný skok jak v grafice, tak i po technické stránce, Gui, ovládání, online statistiky. Ale přeci jen se od Doty trochu liší herním stylem. HoN je oproti dotě mnohem svižnější, rychlejší. Trochu by se to dalo přirovnat k CS vs Unreal. Hrál jsem asi rok, na myslím si, celkem vysoké úrovni s klanem. Jak ale dota omrzela, časem omrzel i HoN. Nicméně se mu nedá vytknout nic. Perfektní ovládání, grafika a online statistiky. Nesmím zapomenout ani na obrovskou snahu S2 s každotýdenními updaty, které vždy přinesou kromě balance taky něco nového jako třeba alt-avatar, ikonky. Od verze 2.0 má hráč možnost díky Matchmakingu(fce, kde si vyberete jaký chcete mód, z jakého kontinentu hrajete a automaticky hra nalezne ostatní hráče a už se jen hraje) možnost vydělávat goblin coiny(platidlo v HoN) a za ty si kupovat již zmíněné featurky.

Mrzí mě jen, že S2 se nesnažili a trošku nepřispěli na reklamu a hry jako LoL je komerčně ničí. Vyjádření S2 je ale "nepotřebujeme reklamu, stačí, když se vědění o naší hře šíří z hráče na hráče etc."

Pro: Staty,No-leaver, Cheating protection, Online stats, Matchmaking, Coins, Upgrades

Proti: Bez reklamy, Možnost koupit Coiny, pomalu rozvíjející se komunita

+2 +3 −1

World of Warcraft

  • PC 100
World of Warcraft classic. Jako jediný díl mě potěšil. V té době kdy hra vyšla to byl fenomén, bylo to něco, co se rozjelo do neskutečných výšin. Obecně pro mě byl rok 2004 celkově potěšující. Vyšlo nemálo pěkných herních titulů. Blizzard, jako vždy, přinesl něco nového. Bohužel, další vývoj WoW mě velice zklamal. Burning Crusader se jakž takž ještě dal. Bránil jsem se mu dlouho ale nakonec jsem stejně podlehl a byl nucen BC hrát. Ale jak už jsem říkal, postupem času pro mě hra začala upadat a příchodem WotLK mě doslova rozzuřila. Blizzard udělal z WoWka komerční sračku.
WoW classic 100%
BC 80%
Wotlk, Cata 40%

Pro: Ve své době něco nového, úchvatnej soudtrack, rozmanitost

Proti: omalovánková grafika