Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

South Park: The Stick of Truth

  • PC 90
Dlouho jsem nic nedohrál, dlouho jsem nezažil "ještě chvíli a vypínám" ... tak tohle byla jízda! Nevěděl jsem do čeho jdu, v dětství mne seriál téměř minul, znal jsem jen pár postav a hlášek, teď vím, že tenhle rest musím dohnat. Tahle hra je prostě super. Tolik hnusu, nekorektního humoru a sprosťáren v tak milém podání. Graficky věrné a perfektní, skvělé animace, mimika. Spousta schopností, zbraní, vylepšení, mechanik. Velice pěkně to zapadalo do sebe. Bez zákysů, bez nudných pasáží, často překvapen s otevřenou pusou. No prostě se to hraje samo! Díky za super herní zážitek, vřele doporučuji !

Pro: nechuťárny, herní mechaniky, pestrost

Proti: snad jen přehršle předmětů a jejich nevyváženost

+23

King's Bounty: Dark Side

  • PC 65
S každým dalším dílem pro mne kvalita klesá. První hodinka hry je velmi lineární a vcelku nezáživná, chce to zatnout zuby, protože budete odměněni - dostanete se do první cca třetiny, která je asi nejzábavnější - některé questy jsou díky hře za "špatňáka" opravdu vtipné a originální. Poslední třetinu jsem dohrál spíše z donucení. Hra je neskutečně nevyvážená - ve všem: peníze, artefakty, skilly, kouzla, jednotky jak v síle, tak i v počtu, odměny questů. Mapy jsou oproti předchozím dílům prázdné, ploché, zbytečně roztahané. Hrál jsem za mága, což vřele doporučuji, neboť kombinace armageddon+černí draci+dračí jezdci boje výrazně ulehčí a hlavně zrychlí. Pro všechny, kteří jsou zatím sérií nedotčení vřele doporučuji začít prvním dílem. Novinek a vylepšení zde není tolik, aby předčily propracovanost KB:Legends.

Pro: grafika, návykovost, hra za ty špatné

Proti: nevyváženost, stereotyp

+13

Valiant Hearts: The Great War

  • PC 80
První okamžiky a hodiny jsem byl opravdu v euforii. Hra pro mne svoji mechanikou neznámá – prakticky bezzákysová adventuroplošinovka s perfektním komiksovým audiovizuálním zpracováním a silným lyrickým důrazem. Hraní bez nutnosti znalosti jazyka – povely a rozkazy podány obrázkově, do toho v menu „dobrovolný“ doplňující text vysvětlující pozadí události či účel dobových předmětů (mnohé McGyverského typu – „trench made“) v příjemném neprudícím množství. Potěšil mne výběr 1. světové války – je to přeci jen téma ve hrách opomíjené a tedy i méně otřepané.

Příběh zajímavý, napínavý s četnými zvraty – protkané a zamotané osudy několika lidí a psa, kteří válku prožili z různých pohledů…láska, přátelství, msta, hrůza, zoufalství, smrt, naděje, záchrana. Vzhledem k řeznickým hrůzám zákopové války je komiksové ladění grafiky prakticky nutností, i tak na mne působila místy nepříjemně (zvláště po přečtení doprovodných textů: tu 50.000, tu 200.000 padlých…). Škoda, že prvotní euforie mne nevím proč záhy opustila, vprostřed hry jsem se trochu musel nutit, ale finále bylo zase super! (koná se happyend i nehappyend)Doporučuji.

Pro: grafika, hudba, dokumentární texty

+30

Might & Magic X: Legacy

  • PC 85
V posledních asi dvou letech jsem dohrál MM VI (už potřetí), VII a VIII, reparátu před lety téměřdohrané IX jsem odolal, protože mě zlákala pro mne vlastně překvapivě vydaná desítka…

Byť je krokovací systém dnes již netypický, hra začíná zcela typicky - v městečku (obchod se zbraněmi/brněním/magickými věcmi, hospoda a chrám, NPC trenéři/quesťáci/zevlující), první bojová seznamka v startovacím dungeonu a první boss fight (a zvláště ten druhý, který skončil skonem celé mé družiny během pár kol mi zůstal dlouho v paměti) vám hned na začátku dají jasně najevo, že obtížnost hry je mírně nad obvyklou normu – je příjemnou výzvou. Mám rád, když na začátku hry chtě „zabloudím“ někam, kde tuším, že bych být neměl, že je to nad mé síly, a skupina monster mi to dá jasně a brutálně na srozuměnou během několika chvil, načež se po pár hodinách vracím a ony nepřemožitelné stvůry mi v svižném tempu padají k nohám. Postupně se rozplétá (spíše zaplétá) příběh, který neurazí ani neohromí, cestujete, poznáváte, pl(e)níte - během prvních desítek hodin jsem si hru opravdu užíval. Potěšil výběr z 12 typů postav, levelování předmětů (relikvií), skilly, pestrost vnějšího prostředí i dungeonů a nepřátel, truhly s „hádankovým“ heslem. Svým rozsahem je MMX tak akorát, abyste měli dost sil jej dohrát, finálnímu stereotypu se nevyhne jen těsně.

Hru jsem hrál ve verzi 1.5 a musím uznat, že si nejsem vědom žádného zásadního bugu. Je třeba si dávat pozor na zbrklé rozhazování skill bodů získaných levelováním, neboť zprvu levely přibývají docela rychle, postupně však tempo klesá (při konci hry jsem byl kolem lvl 33) a bodíky chybí, navíc nevyrovnaná užitečnost skillů může při špatné volbě vaši družinu opravdu oslabit. Při normálním tempu hry jste schopni mít 3 skilly na grandmastera – je třeba plánovat!

Celkově hru hodnotím velmi kladně, má takový retro nádech v novém kabátku, byť spíchnutém trochu horkou jehlou za cenu přemrštěné HW náročnosti. Myslím, že krokování ani pro dnešní zmlsané hráče nebude velkou překážkou, mne potěšilo.

Pro: příjemná náročnost, systém levelování a skillů, levelování relikvií

Proti: nepřiměřená HW náročnost, dlouhé loadování, ke konci kratší dech

+32

The Terminator: Future Shock

  • PC 90
Dnes dohráno po dlouhých letech znovu. Hutná atmosféra, poměrně vysoká, ale hratelná obtížnost, slušná pestrost misí, skvělý level design, briefingy. Obrovské a někdy ještě větší levely bez loadování. Možnost jít přímo za cílem nebo prošmejdit každičký kout, rozbořený domek. Například hned v první misi možnost vyčistit vyhlazovací tábor, ze kterého jste sotva utekl. Poslední level až frustrující, ale nakonec: "...you have won the war before it was ever fought..." Perfektní zážitek, i dnes (díky Dosboxu) stále hratelná hra.

Pro: Atmosféra, level design, mise v jeepu a vznášedle

+25