Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Might & Magic X: Legacy

  • PC 85
V posledních asi dvou letech jsem dohrál MM VI (už potřetí), VII a VIII, reparátu před lety téměřdohrané IX jsem odolal, protože mě zlákala pro mne vlastně překvapivě vydaná desítka…

Byť je krokovací systém dnes již netypický, hra začíná zcela typicky - v městečku (obchod se zbraněmi/brněním/magickými věcmi, hospoda a chrám, NPC trenéři/quesťáci/zevlující), první bojová seznamka v startovacím dungeonu a první boss fight (a zvláště ten druhý, který skončil skonem celé mé družiny během pár kol mi zůstal dlouho v paměti) vám hned na začátku dají jasně najevo, že obtížnost hry je mírně nad obvyklou normu – je příjemnou výzvou. Mám rád, když na začátku hry chtě „zabloudím“ někam, kde tuším, že bych být neměl, že je to nad mé síly, a skupina monster mi to dá jasně a brutálně na srozuměnou během několika chvil, načež se po pár hodinách vracím a ony nepřemožitelné stvůry mi v svižném tempu padají k nohám. Postupně se rozplétá (spíše zaplétá) příběh, který neurazí ani neohromí, cestujete, poznáváte, pl(e)níte - během prvních desítek hodin jsem si hru opravdu užíval. Potěšil výběr z 12 typů postav, levelování předmětů (relikvií), skilly, pestrost vnějšího prostředí i dungeonů a nepřátel, truhly s „hádankovým“ heslem. Svým rozsahem je MMX tak akorát, abyste měli dost sil jej dohrát, finálnímu stereotypu se nevyhne jen těsně.

Hru jsem hrál ve verzi 1.5 a musím uznat, že si nejsem vědom žádného zásadního bugu. Je třeba si dávat pozor na zbrklé rozhazování skill bodů získaných levelováním, neboť zprvu levely přibývají docela rychle, postupně však tempo klesá (při konci hry jsem byl kolem lvl 33) a bodíky chybí, navíc nevyrovnaná užitečnost skillů může při špatné volbě vaši družinu opravdu oslabit. Při normálním tempu hry jste schopni mít 3 skilly na grandmastera – je třeba plánovat!

Celkově hru hodnotím velmi kladně, má takový retro nádech v novém kabátku, byť spíchnutém trochu horkou jehlou za cenu přemrštěné HW náročnosti. Myslím, že krokování ani pro dnešní zmlsané hráče nebude velkou překážkou, mne potěšilo.

Pro: příjemná náročnost, systém levelování a skillů, levelování relikvií

Proti: nepřiměřená HW náročnost, dlouhé loadování, ke konci kratší dech

+32