Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Geyer • 28 let • 3. správce, číšník, barman, pomocný údržbář, zásobovač (vše v jednom : • Dolní Dvůr, Vrchlabí (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentáře

Max Payne 3

  • PC 65
Vzpomínám si, jaké to bylo když jsem naposled hrál Max Payne 2. To napětí bylo úžasné, ta atmosféra mi chvílemi až naháněla husí kůži. Hra to byla neuvěřitelně potemnělá, zvlášť když jsem ovládal Max Payna v jeho snech. Já osobně pár částí Max Payna 2 považuji dokonce za hororové. To je dle mého názoru problém jeho nástupce. V Max Payne 3 jsem tento pocit nezažil. Příběh pro mě nebyl zdaleka tak kvalitní jako v předchozím dílu a samotný protagonista ztratil veškerý šarm a můj obdiv. Stala se z něj troska, která neví co se životem tápající v minulosti víc než dřív a upíjející se k smrti. To se ale v žádném případě neprojevilo na jeho schopnostech. Hrál jsem to s pocitem, že pro mě hra neznamená nic víc než jen další střílečku s pohledem ze 3. osoby. Možná je to ale jen můj pocit, a třeba za to může vysoká míra očekávání mistrovského díla, které pro mě znamenal Max Payne 2. Řekl bych, že Remedy by 3. díl této série vytvořily úplně jinak a vsadil bych, že i líp
+7 +11 −4

Guild Wars 2

  • PC 90
Guild Wars 2 je pro mě jedno z nejlepších MMO, co jsem kdy hrál. Z prvu bych se podíval na systém questů, které bych rád vysvětlil a trochu tím opravil Ebba. Dynamické eventy tu rozhodně questy nenahrazují. Každá mapa má minimálně okolo 10 - 13 questů, které jsou rozesety v každém rohu. Jediné v čem je rozdíl od ostatních MMO je ten, že nemusíte hledat zadavatele úkolů, ale plníte ho jakmile vkročíte do zóny jeho plnění. Jakmile se do této zóny dostanete, uslyšíte zvuk a objeví se vám v pravém horním rohu popis úkolu. Jakmile ho splníte, přijde vám odměna ve formě pošty. Dále se mi líbí, že quest nemusíte plnit třeba jen zabíjením, ale často máte dokonce i na výběr jak úkol splnit a můžete ho dokončit jak zabitím pár zvířat, tak třeba i sbíráním bylinek apod...

Dynamické eventy jsou zde také docela zajímavost. Stejně jako questy, tak i eventy jsou rozesety všude po oblasti. Nemají žádný zajímavý příběh ale spíš jde o bránění jeskyně před kentaury, nebo dobývání chrámového systému, či co to bylo. Po dokončení eventu jste následně hodnoceni medailí bronzovou, stříbrnou a nebo zlatou a podle toho dostanete XP, peníze a karmu (k té se ještě dostanu). Systém eventů ale obsahuje i world bossy, což jsou především draci.

Rád bych rozebral jinak dost uznávanou grafickou stránku, která je podle mě na tento žánr více než slušná. Prostředí je různorodé. Máme zde lávou vypálené spíše kamenité oblasti, Zasněžené hory, lesy i bažiny. Každá oblast má něco zajímavého na pohled což většinou ukazují tzv. body zájmu. Většinou to bývají nějaké trosky, zajímavě obrostlý strom, obrovský most nebo i ogří pevnost.

Na mapách samozřejmě ale nevidíte jen body zájmu nebo questy. Máme zde ještě visty, waypointy, a skillpointy. Visty jsou místa s dobrým výhledem a po sebrání se vám spustí mešní scénka, která výhled dá se říct zvýrazní. Waypointy jsou obyčejné teleporty, které se zpřístupní jakmile je objevíte no a skillpointy jsou místa, která vám po interakci darují jeden skillpoint. Ty často bývají doprovázeny protivníkem trochu tužšího kalibru, veteránem. Není ale nijak zvlášť těžké ho porazit. Po objevení všech těchto bodů na mapě (waypointy, skillpointy, visty, body zájmu) a po dokončení všech questů dostanete za odměnu truhlu, jejíž obsah závisí na rozmezí levelů, při kterých je mapa nejlépe hratelná. Dále tu máme jumping puzzly. Jsou to vesměs skákačky, ale nenechte se zmást. Občas dokážou potrhat nervy i flegmatikovi. Za ty je též odměna v podobě truhly. Problém je v tom, že je nejprve musíte najít. nejsou nijak zvýrazněné a pokud vám o nich neřekne kamarád, či si to nenajdete na internetu, narážíte na ně dá se říct náhodou.

Teď bych trochu rozebral dungeony, které jsou opět velmi různorodě zpracované. Máme tu celkem 8 dungeonů, které jsou rozděleny na 3 cesty. Dohromady máme tedy teoreticky 24 dungeonů, každý s vlastním příběhem. Po dokončení dostanete nějaké goldy, pár tokenů (což je měna za kterou kupujete gear) a nějaké itemy. Dále tu je zajímavost v podobě Fractal of the mists, což je speciální dungeon, do kterého když vkročíte, cestujete časem i prostorem do různých míst, kde spolu s partou plníte úkoly stejně jako v dungeonu. Rozdíl je v tom, že musíte absolvovat 3x nebo 4x náhodně generované cesty (kterých je myslím okolo 10) a teprve pak dostanete sladkou odměnu.

Každý dungeon, včetně fraktálu má svůj specifický gear, který je možno zakoupit po získaní určitého počtu tokenů. To mě dostává k herním měnám, kterých je tu dost. Máme klasické goldy, pak je zde karma, laurely, tokeny a další. Ke každé měně připadá její vlastní merchant, u které můžete většinou nakoupit jen za tu danou měnu.

Dále se mi na GW2 líbí i systém opotřebení. Může se stát, že se vám při souboji rozbije část zbroje nebo úplně rozlomí a musíte ji tudíž nechat opravit.

Teď bych přešel k PvP, jelikož k PvE jsem již řekl dost. Player vs Player je tu rozdělený na klasické PvP matche nebo systém WvsWvsW. Matche jsou řekl bych každému jasné. Vždy jde prostě o to zabrat menší území na mapě vyznačené barevným kruhem, které týmu přidává body.Ty pak ubývají oživováním hráčů (tedy aspoň myslím :D). Tým, který jako první vyčerpá své body, prohrává. WvsWvsW je pěkně provedený herní prvek. Jedná se vlastně o 4 obří mapy, na kterých bojí hráči ze 3 různých serverů mezi sebou. Hráči musí obsazovat různé državy, pevnosti, bránit zásobovací cesty a své pevnosti. Pokud to jde tak je většinou primární cíl dobýt největší pevnost, která se nachází uprostřed tzv bojiště, což je název jedné z map. Zbylé 3 mapy náleží každému jednomu serveru, ale i ty můžou hráči z jiného serveru dobýt, ač jsem to ještě nezažil. Problém je zde jediný a to je málo wayipointu a absence mountů. Ano čtete dobře, v GW2 nejsou žádní mounti. takže pokud umřete musíte se teleportovat zpátky do své původní pevnosti a můžu říct, že mi to drásalo nervy.

Teď bych se trochu podíval na classy. Tady prakticky neexistuje naše známá svatá trojice. Dobře známý herní systém v podobě tanka, damage a healera je tu značně oslaben. Spíš bych řekl, že zde existuje jen damage a healer. Každý jednotlivý dungeon je dobře sehraná skupina schopná projít třeba i přes fakt, že je složená jen z damage dealerů nebo třeba i jen healerů. Tank je zde zbytečný už z toho důvodu, že ve hře chybí taunty a tank tudíž není schopen na sebe bosse či skupinu nepřátel nalákat. Mám pocit, že většinou utočí spíš na ty, kteří udílí největší poškození. Výběr classy je tudíž jen o tom, jestli chcete ovládat uměmí nekromancie, být neustále se svým zvířecím mazlíčkem, nebo být spíše hrdý válečník. Je to jen na vás.

Pokud jsem zde něco nezmínil a kdokoli z vás měl nějaké dotazy, směle se na mě obraťte. Za mě má hra 90%
+8 +11 −3

Assassin's Creed IV: Black Flag

  • PC 95
!!!!!!!!!!!!!!!!Předem upozorňuji, že článek může obsahovat drobné spoilery, i když ne takové co dokáží jakkoli znechutit, či znepříjemnit pocit z hraní!!!!!!!!!!!!

Co jsem se doslechl o vývoji AC4, předem jsem už byl zklamaný a mé názory na pirátský simulátor nebyly dobré. Velkou roli v tom hrál nejspíš fakt, že poslední pro mě dobrý díl byl Brotherhood. Neumíte si představit jak jsem si oddychl, když jsem už jen po pár hodinách hraní nového přírůstku do série zjistil, jak šeredně jsem se spletl. Už dlouho mě hra tak moc nenadchla a moc bych se nestyděl říct, že to byla nejlepší hra roku 2013, kterou jsem hrál. Příběh se mi líbil možná i stejně jako ve druhém dílu a i když jsem se snažil k tomu hrát vedlejší mise, byl jsem neustále napjatý nad tím, co bude v příběhu dál a musím uznat, párkrát mě neuvěřitelně dojal až málem rozbrečel :D. Pravda je, že příběh může pro někoho být trochu zmatený a občas nesrozumitelný, jak mi pár lidí oznámilo. Pravda také je, že historické postavy pro někoho nemusí být tak zajímavé, jelikož nejsou ani moc známé (až na pár výjimek). Já si ale v každém případě užil hrání např. s kapitánem Edwardem Černovousem Teachem . Grafickou stránku hry moc rozebírat nebudu. Hra je graficky jednoduše víc než dostačující a dál bych se k tomu nevracel. Spíš bych se podíval na vedlejší mise a jiné aktivity. Ty jsou rozesety prakticky všude po ohromné mapě, kde je pořád co objevovat a co dělat. Od hledání pokladů, přes dobývání pevností až po nájemné vraždy a mnoho dalšího. Jediné co mě zklamalo je fakt, že Assassini zde nejsou tolik podstatná frakce a nebýt ohrožení pirátské svobody ze strany templářů, tak ani ti by nebyli nijak zvlášť důležití. Hlavní hrdina je neuvěřitelně sebestředný, honící se za ohromnou kupou peněz, lhostejný vůči problémům, které působí, ale i přesto, jak hrozně to zní je neuvěřitelně sympatický, snadno se s ním sžijete a hrálo se za něj perfektně. Dále bych rád zmínil námořní bitvy, jelikož je to jeden z nejdůležitějších a pro většinu hráčů nejspíš i nejhranější herní prvek. Samozřejmostí je, že na moři strávíte většinu herního času, ale nenechte se splést, i tak je to neuvěřitelně zábavné. Vývojáři tento prvek neuvěřitelným způsobem rozšířili. Máte nepřeberné množství vylepšení nejen své osobní výbavy, ale převážně právě té své lodě (Já osobně jsem hru dohrál prakticky s původní Edwardovou výbavou a soustředil se převážně na Kavku). Vylepšujete jak zpevnění lodi, tak dokupujete děla, vylepšujete harpuny, či loďky na lov zvěře nebo ubikace pro posádku a to jsem vyjmenoval možná 1/4 vylepšení. Také si osobně myslím, že peníze jsou poprvé ve hře skutečně důležité, jelikož úpravy lodi nevyžadují jen hromadu materiálu, kvůli kterému strávíte bitvami ohromné množství času, ale také dost slušnou sumu peněz (mám pocit, že u některých vylepšení až 30 000 + materiál). Kromě lovu zvěře, se mi líbil opravdu každý herní prvek. Za mě má hra 95% a doporučuji všem a nejen fanouškům série. Vývojářům gratuluji a klaním se, že dokázali tuto sérii opět vynést do oblak!!

Pro: dokonalý a propracovaný příběh plný dramatických zvratů, úžasný hrdina, grafická stránka, husí kůži nahánějící soundtrack, obrovská mapa, vedlejší aktivity, námořní bitvy atd.......

Proti: Assassinský řád podle mě nehraje moc velkou roli a je to spíš jen něco jako doplněk

+13

Star Wars: The Old Republic

  • PC 95
SWTOR je opravdu velmi zajímavé MMORPG zasazené do výborného univerza. Tak jako každá hra, má své mouchy a své krásy. Začal bych příběhem. Příběh je vesměs dobrý (záleží na tom za co hrajete, já měl jedi knighta, consulara, troopera a jednoho sitha), roztažený mezi několik planet a sem tam pár nečekaných zvratů najdete. Grafika je sice trochu víc animovaná, ale i přesto mě opravdu nadchla a vychutnal jsem si každý kousek krajiny okolo sebe (i když jde spíš o kulisu). Každá planeta vypadá jinak a prostředí je opravdu různorodé. Mě se nejvíc líbil Coruscant, Tatooine, Alderaan a Hoth. Líbil se mi i docela content pro 50 lvl. Hra má i po dosažení 50 lvl (teď už 55lvl) a po dohrání hlavní příběhové linky stále co nabídnout. Na UI si moc stěžovat nebudu, ještě jsem nezažil něčím zajímavé UI v MMO. Neříkám, že neexistuje MMORPG s dobrou umělou inteligencí, ale mě jednoduše minulo. Dále se mi líbí vesmírné bitvy, jen škoda, že jsou koridorové a loď svým způsobem nijak neovládáte, jen uhýbáte a střílíte. Já myslím, že jsem řekl vše a vřele doporučím hru každému. 95%.

Pro: krásné prostředí, herní prvky, příběh pro každou classu, kompletní dabing, Star Wars univerzum, soundtrack, systém rozhodnutí během dialogů

Proti: prostředí čistě jen kulisa, taxi služba mohla vypadat líp, pvp není tolik o schopnostech jako spíš o vybavení.

+18 +20 −2

Sleeping Dogs

  • PC 80
Docela příjemná napodobenina GTA v hongkongském stylu s dobrou atmosférou, zajímavými prvky a pěknou grafikou. Hrála se mi příjemně a i příběh mě nadchl ale bohužel mě úplně nepohltil.

Pro: pěkná grafika, souboje, Hongkong,

Proti: Délka hry, ovládání vozidel

+2 +5 −3