Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Return to Grace

  • XboxX/S 90
The Invincible mě neskutečně bavilo, a tak jsem díky tipu na Vortexu po Return to Grace sáhnul s velkou chutí až jsem byl ochoten dát za tuto velmi krátkou hru 400 Kč. Netušil jsem, že existuje hra The Invincible až takto podobná (omlouvám se srovnání s touto hrou se tady neubráním). Musím říct, že vynaložených peněz nelituji. Je ale asi dobré zmínit, že je to skoro jako vstupenka do kina a to navíc velmi drahá. Hru jsem dohrál po nějakých 2 hodinách. Tak krátkou hru jsem snad ještě nehrál.

Základem je samozřejmě příběh. Nebudu se tady o něm moc rozepisovat, protože si ho nejspíš každý bude během těch dvou hodinek odkrýt sám, nicméně jedná se zejména o prozkoumávání opuštěného komplexu na měsíci Ganymed. Rozpočet byl asi trochu menší než u The Invincible, a tak je hra celkově trochu komornější. Atmosféra a provedení podzemního města je ale skvělé! V některých momentech mi hra připomněla Prey svojí atmosférou a provedením (nikoliv herními prvky). Voiceacting je super a ty dvě hoďky utečou samozřejmě jako prd. Konec a příběh celkově bych přirovnal k nejlepším dílům Star Treku, tedy dočkáme se smysluplného morálně-emočního ponaučení:) a přiznám se, že mě to celkem i dojalo:). Nojo už stárnu...

Herní prvky jsou opět podbně jako v The Invincible celkem jednoduché. Je tu pravda více logických miniher, ale všechny jsou fakt jednoduché a navíc je ještě možné kliknout na nápovědu. Je tam nicméně celá řada dobrých nápadů a tyhle minihry celkově štimují až s uměleckým pojetím celé hry. Design je dělaný za mě s citem. Kdyby studio příště udělalo něco většího v tomto stylu, tak se vůbec nebudu zlobit.

Shrnuto a podtrženo doporučuji těm co tento typ her baví. Je to hodně dobrá stylová žánrovka, což já opravdu rád. Nic víc. Nic míň.

Pro: Až umělecké pojetí celé hry. Příběh a voiceacting.

Proti: Až příliš krátka herní doba.

+11

RoboCop: Rogue City

  • XboxX/S 80
Konečně se dostávám k tomu to vše pěkně sepsat. Dlouho jsem váhal jestli koupím tento počin za plnou cenu a po dohrání musím říct, že svých vynaložených peněz nelituji. Je to asi nejlepší možné béčko, nebo honosněji znějící AA titul co mohl někdo po tolika letech jako poctu Robocopovi nachystat.

Začnu vychvalováním. Rogue City vývojářům se podařilo detailně vytvořit retro low budget cyberpunk. Míra detailnosti je za mě až neskutečná a hlavně citlivě pojatá. Opravdu jím věřím, že předlohu mají hodně rádi, protože na hře je to prostě vidět. Mohli jít klidně cestou přidání řekněme high-tech kravinek, ale to se tu neděje. Hra se v podstatě drží toho co bylo v první dvojici filmů a je hodně "střízlivá". Nenapadá mě lepší slovo. Jako celek to funguje jako neskutečně atmosférická hra. Pokud vás tohle baví, tak jako mě, tak hru doporučuju na 100%.

Herní lokace jsou různorodé a opět vychází logicky z filmové předlohy. Hodnotím je víceméně velmi kladně až na dvě výjimky. Předem ale říkám, že jde o moje subjektivní hodnocení toho co mě baví a co moc ne. Už jsem tu psal v diskuzi, že mě moc nezaujala oblast továrny a k tomu přidávám ještě vězení. Chápu, že továrnu vybrali kvůli filmu. Tam je podle mě ale hlavně kvůli rozpočtu a tady za mě být nemusela. Vězení mě nebavilo už v Mafii II a nebaví mě ani tady. Za mě prostě když chce člověk hrát hru z Cyberpunkového 80s detroitu, tak to poslední co chce vidět je vězení. Naproti tomu semi-open world old Detroit je udělaný skvěle. Evokuje styl Deus Ex.

Gameplay je fajn. Mě osobně nejvíc bavily nikoliv přestřekly, které ale jsou velmi slušné, ale právě Old Detroit a vůbec nevadí, že se tam člověk několikrát vrací. Pořad je tam něco nového. Vyšetřuje se, plní se řada zajímavých vedlejších questů, kocháme se atmoškou atd. Z trochou nadsázky se taky dá řicí, že k tomu aby byl Robocop považován za RPG chybí už je inventář s předměty, protože dialogové volby tu máme, systém levlování taky, semi-open world též, co ještě chybí?

Příběh je takové solidní béčko. Není převratný, ale je skoro lepší než Robocop 2. Tady asi stojí za to říct, že nejsem úplně skalní fanoušek Robocopa. První film je ale podle mě skvělý. S druhým je to o dost horší, ale vlastně není až tak hrozný jak se o něm říká. Rád si dám akční béčko, jen fakt, že záporáků je tam až moc, takže tam žádný pořádně není je trošku problém. Na hru je příběh až překvapivě slušný, ale kvalit prvního filmu samozřejmě nedosahuje.

Doporučím lidem, které tahle tématika baví a mají chuť na hodně solidní stylovku. Pro ty ostatní to bude slušný nadprůměr imho.

Pro: Citlivě zpracovaný retro 80s kyberpunk. Za to samotné bych dal 110%:)

Proti: V podstatě jen pro mě nezajímavé lokace opuštěné továrny a vězení.

+16

The Invincible

  • XboxX/S 100
Po mnoha letech jsem se rozhodnul napsat komentář ke hře, která mě naprosto pohltila a zaslouží si pozornost. The Invincible je krátká, ale velmi podařená hra. Series s mi po dohrání hlásilo 5:14 hodin.

Základem je hodně dobrý příběh! Řada potencionálních zájemců o tuto hru asi zaznamenala, že se jedná o adaptaci románu Stanisława Lema, který patří mezi velikány žánru a je možná největším Evropským klasikem žánru. Pokud jste někdy četli něco od Arthura C. Clarkea, Heinleina, Asimova a podobných, tak tu budete doma. Osobně jsem se při hraní cítil nostalgicky. Vzpomněl jsem si na návštěvy místní maloměstské knihovny, kde jsem zejména Clarkea tehdy dost žral:). Přestože má hra dá se říct pomalejší tempo, tak se neustále něco děje a člověk postupně odhaluje co se vlastně na kouzelné planetě Regis III stalo.

Druhou silnou stránkou hry je samozřejmě vizuál. Graficky hra asi není na úplně špičce, ale myslím teď zpracování vzdálené planety. To co se nepodařilo Starfieldu. Tedy pocit samoty ve vzdáleném vesmíru, se tu daří perfektně. Často se hře daří vyvolat pocit úzkosti nikoliv herními prvky, ale pomocí příběhu a prostředí. Nebojím se můj zážitek přirovnat ke sledování Interstellaru, původní Planety Opic, Marťana, Ad Astra, atd. 

Dalším elementem je retro futuristické ladění, které zde je tak perfektně zpracováno, že opravdu připomíná obálky klasických sci-fi knížek z mého dětství, nebo propagační materiály Vernera Von Brauna:). Pokud jste někdo měli doma obrázkovou knihu Šest dnů na Luně 1 jako my z bráchou, tak budete úplně doma.

Slabinou hry tak pro někoho může být hlavně gameplay. Hra je možná až příliš jednoduchá. Celou dobu vede za ručičku a nejsem si jistý kolik voleb je v rámci příběhu skutečných. Uvidím až po opakovaném hraní. Určitě nečekejte propracované herní prvky, případně nějaký survival. Nicméně je potřeba si uvědomit, že o tom hra vůbec není. Domnívám se, že autoři hru takto zpracovali aby neztratila na dynamice a hráč byl skutečně pohlcen příběhem a především si jej užíval. Což se podařilo na výbornou. Klasické sci-fi s hlubším příběhem jsem takto herně zpracované ještě nezažil. Je to něco čeho si velmi cením, a proto po dlouhé době dávám plné hodnocení!

Pro: Kvalitní a pohlcující příběh. Kouzelné zpracování planety Regis III

Proti: Pro někoho může být slabinou absence výzvy. The Invincible je především příběhovým zážitkem.

+18

Commander Keen Episode 4: Secret of the Oracle

  • PC 100
Commander Keen The Secret of The Oracle pro mě znamená vzpomínky na dětství. Byla to má první hra na pc. Dlouhé roky jsem jej hrával u kamarádů (u jednoho na černobílém monitoru) než nám (mě a bráchovi) rodiče konečně koupili počítač. Tehdy se hry jak známo nesháněly tak snadno, a proto trvalo než jsem tento klenot opět sehnal. Byl to však posvátný pocit vidět nápis Commander Keen na svém vlastním!!! osobním 486 počítači!!:). Pamatuji si jak nám to tehdy s kamarády připadalo těžké. Trvalo dlouho než jsme Keena dohráli. Po letech jsem to na easy už dal s přehledem. Nicméně na hard jsem to dodnes nedohrál. Přidávám se k vyzdvihnutí herního světa, různorodých levelů, mapy světa, která v našich dětských očích vybízela k objevování zimního, vodního, tropického světa a líbíla se mi i přítomnost tajné „pyramidy ruky“ jak jsme jí tenkrát jako děti říkali. Keen je svým rozsahem nesrovnatelný s dnešními hrami, ale strávili jsme u něj mnoho a mnoho hodin. Dodnes se mi při vzpomínce na Keena též promítají různé zvuky (ale snad je to v pořádku a neznačí to, že na mě hra zanechala trvalé následky), které ve hře bylo možné slyšet. Brzy se k téhle klasice vrátím...

Pro: svět a putování po něm na mapě, nápady, humor

+25

Little Big Adventure 2

  • PC 100
Je třeba doplnit komentář i k pokračování mé nejoblíbenější hry. Mám jí možná ještě raději protože jak uvádí kolega M.a.t.t. dole v komentáři. Je zde vše výborné z prvního dílu plus pár věcí navíc a vypilované některé technické a logické nedostatky (kterých bych ale ani v jedničce moc nenapočítal). Twinsen´s Odyssey jsem dohrál 6x, což nemusí být vysoké číslo pro některé členy databáze her, ale u mě je to číslo opravdu vysoké a napovídá o mém vztahu k této hře. V počtu dohrání u mě LBA 2 předčí jen Mafia (LBA mám ale radši). Přesto, že je to už dávno, dávno (to je v pr*) co jsem se zhostil role Twinsena, tak se ho někdy bude třeba nabažit znovu. Je to stejně jako jednička zážitek i přesto, že hraji po 6 a vím kde co najít. Technicky je dnes znát 3D v plenkách. Přesto je design na výbornou, takže kdo hernímu znalci:) i neznalci:) mohu i tak doporučit. Navštívíte 3 planety a na jedné z nich hned 2 povrchy:). Známená to 4 unikátní prostředí s krásnými pohádkovými nápady a odsýpajícím příběhem s překvapivým (nebo nepřekvapivým) závěrem. Nee příběh dospělého nepřekvapí, ale neměl by IMHO urazit. Projevuje se tu jistě značná dávka nostalgie a zapomnění, ale alespoň tenkrát mě ten svět naprosto pohltil. Lahůdka...

Pro: Svět a příběh, opět vynikající rébusy, hudba, rozmanitost

Proti: já vážně nic nemám, možná jen stárnutí grafiky. Je to ale mínus?

+18

Little Big Adventure

  • PC 100
Poprvé jsem Relentless viděl kdysi u kamaráda a nijak mě nezaujalo. Dnes svůj tehdejší dojem naprosto nechápu. Jakmile jsem měl šanci zahrát si tuhle jedinečnou hru, naprosto jsem jí podlehl. Uběhlo již mnoho let od mého prvního dohrání, přesto si pořád pamatuji ten pocit zadostiučinění, který se alespoň v mém případě dostavil jen u několika málo herních titulů. U LBA je totiž známé klišé o originálním zážitku pravdivé. Nejde samozřejmě ani tolik o originalitu, ale hlavně zábavnost a chytrost. Kluci z Adeline Software vytvořili úžasný zážitek. Hra je svým zasazením určena zejména mladším hráčům. Přímo se nabízí nazvat jí "pohádkou". Jde ale o pohádku naprosto výbornou za jejíž zbožňování se dospělý rozhodně nemusí stydět. Hratelnost je po letech stále přitažlivá svými pro zralého hráče jednoduchými, ale přesto ne hloupými logickými hádankami, které hráče posouvají ve hře. Hádanky a rozhovory prostupuje poutavý pohádkový příběh, který je osvěžením oproti jiným hrám a "dospělým" pohádkám z jiných produkcí. Zakončím svůj komentář velkolepým tvrzením za které se nestydím: LBA si nezaslouží být zapomenuto:)! Má totiž současnému hráči stále co nabídnout!

Pro: chytrost, zábavnost, originálnost

Proti: bylo by pár technických nedostatků. Po obsahové stránce však není co vytknout.

+19

Duke Nukem Forever

  • PC 80
Využil jsem víkendové akce Gamers Gate a koupil Duka za 5 doláčů. Byl jsem po tolika letech zvědavý jestli mě vážný konkurent Chucka Norrise ještě nadchne. Od doby kdy jsem hrál původního Duka a znal hlavně jeho sharewarovou epizodu nazpaměť (včetně většiny tajných míst) už uplynula slušná řada let. Tehdy to byla jedna z mála dostupných 3D akcí. To jak všichni dobře víme už dáávno neplatí. Má tedy “nezapomenutelný” hrdina stále co nabídnout? První půlhodinku hraní jsem si říkal, že už to pro mě asi vážně není. Nicméně tenhle pocit mě záhy opustil. Ve hře se totiž stále něco zajímavého děje. Snaha vývojářů zabavit hráče variabilní kampaní je dle mého názoru znatelná a zaslouží si pochvalu. Užíval jsem si jízdu autíčkem i velkým autíčkem, skákání po hamburgerech na sporáku, let armádním vznášedlem, Dukův erotický sen a jeho hlášky, hopsání na “ufonských” trampolínách, apod. Osvěžující pro mě byla i nutnost sem tam se zastavit a zamyslet nad tím kudy dál. Tohle může někoho obtěžovat. Na mě to ale působilo jako zamýšlený herní prvek jehož cílem bylo skutečně výše zmíněné a proto jásám a dávám palec nahoru (a není to nijak přehnaně náročně). Hratelnost je slušně vyladěna a nezaznamenal jsem žádný větší bug. Auto se pravda chová velmi arkádově, ale dá se to. Grafika na mě též nepůsobila příliš zastarale. Není to Cryengine, ale nijak mě to neuráželo. Hodně se také diskutovalo o neúplnosti hry po tolika letech vývoje. Já jsem tenhle pocit k mému překvapení neměl. Kampaň a příběh podle mě působí celistvě a má slušnou délku (cca 8 hodin). Tvůrci možná původně zamýšleli návštěvu více prostředí a přidání dalších herních prvků jak je patrné z bonusových videí ve hře (například jízdu na motorce za plného provozu v Las Vegas), nicméně můj výsledný dojem ze hry je velice dobrý a za 5 dolarů to byla rozhodně dobrá koupě. Jde prostě o rychlou akční jízdu, která zabaví a nic víc jsem od Duka neočekával. Pokud to vidíte podobně, pak za momentálních příznivých cen rozhodně doporučuju.

P. S.: nerhál jsem multiplayer i když mám originál:)

Pro: zábavná kampaň, dobré nápady, cena, hlášky

Proti: je to trochu hloupé, ale co:), obsah není na mnoho dní a hodin

+20 +21 −1