Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Fallout: New Vegas

  • PC 85
Tuhle hru jsem dlouho odkládal, protože po zkušenosti s F3 jsem si myslel, že je to hra uplně stejná, jen zasazená místo zelené, tak do oranžové pustiny. Ono to tak sice na první pohled vypadá, ale stačí Vám přibližně hodina nebo dvě hraní a zjistíte, že se tady něco zlepšilo......hodně zlepšilo.

Začátek v městečku Goodsprings je toho dobrým příkladem. Postavy najednou začínají více mluvit, nabídek v dialogovém okně máte najednou více než jen suché "Jak to jde", a "už musím jít", a questy začali být delší a zábavnější.

Když už jsem u questů, tak odměnou za většinu dodělaných dostaváte kladnou nebo zápornou reputaci u různých skupin, které obývaji Mohavskou poušť. A není to jen blbůstka, kterou chtěli vývojáři zavřít pusu nespokojeným fanoušku Fallouta, kterým reputace chyběla ve F3. Tady má na život v pustině celkem velký dopad. Některé questy u skupin, kde máte reputaci na vysoké urovni se Vám dělají opoznání snáž (třeba Vám dají hesla k zakodovaným terminálům, doprovod, nebo více informací) a někde kde máte nízkou nebo neutrální reputaci, se k některým questům nebo vybavení ani nedostanete.

Hlavní příběh je celkem zajimavý s několika částmi, kde musíte udělat nějaké zásadní rozhodnutí, ale jak už tady několik lidí psalo, někde v polovině příběhu jsem se v něm začal celkem zamotávat. A nenapomohlo tomu ani to, že v questlogu jsem měl questy, které jsem splnit nechtěl, protože jsem se rozhodl jít jinou cestou, ale ty se mi hodily do nesplněných skoro až na konci hry. Takže jen zabírali místo v questlogu a dělali mi v tom zbytečný brajgl.

Pustina odminula pěkně ožila. Na každém rohu najdete nějakou malou osadu, nebo městečko, kde na Vás čekají zajimavé postavy a questy. Nenašel jsem žádné místo, které bych jen přešel od jednoho konce na druhý, kde by mě nic nezaujalo.
Náhodné stekání v pustině už taky dává logiku. Nenajdete tady jen třeba jednu krysu uprostřed pouště, ale vždycky celé hejno a navíc v jejich přirozeném prostředí (vaulty, bunkry atd.) To same platí i o lidských protivnících. Vždy se zdržují poblíž svých táboru a základen ve skupinách a to vždy ve seskupení Velitel a pár jeho kumpánů.

Vizuální stránka hry je......no je to prostě Bethesda ze všema jejíma neduhama a otřesným enginem, který sice od F3 trošku poupravili, ale pořád je to hrozně krkolomné a nedívá se na to zrovna nejlépe.
Oproti tomu hudební doprovody potěší všechny fanoušky Falloutu :-)

Herní dobu jsem měl něco kolem 52 hodin, což je krásné a to jsem neprobádal uplně celou pustinu, věřím, že tam je ještě hodně co prozkoumávat, ale to si nechám na příští hraní, kdy nebudu miláček celé pustiny, ale pořádný badass :-)

Pro: Velký posun vpřed od F3, pustina, questy, reputace

Proti: Grafické zpracování, ke konci zamotaný hlavní příběh, sem tam nějaký ten bug

+21

Black & White 2

  • PC 85
Jo joooo být bohem je bžunda :-)

Hru jsem si nainstaloval asi proto, že mi připomínala Dungeon Keeper (asi jen tou rukou místo kurzoru nebo já nevím :-D), ale ona je to hra úplně jiná.
To si takhle budujete si na ostrůvku svoji vesničku, dáváte obyvatelům co chtějí, krásně se k ním chováte, stavíte jím domečkýýý a políčkááá a dáváte jim pocit bezpečí, pak je z vesničky městečko, pak město, pak velkoměsto a ostatní malé vesničky v okolí si řeknou, že je príma bydlet někde v civilizaci než kydat hnůj a starat se o svojí jednu vypelíchanou slepici a a krávu která už stejně nedává mléko, no a tak se obyvatelé vydají k vám. Vaše zvířátko pomáhá kácet stromy, a zalévat políčka a vy prostě zkvétáte a zkvétáte a všichni Vás mají hrozně rádi.

No a pak hru dohrajete, s pocitem, že se vaší obyvatelé mají krásně a jdete spát.
Ráno se probudite se špatnou náladou a máte chuť něco zničit, rozbít atd (však to znáte), tak si zapnete Black and White a rázem je z klidného a hodného boha hnusná potvora, která si jde vybít zlost a začnou se dít věci. Ve městě vyroste mučírna, vězení a kasárny, země zčerná, z města se linou místo zpívajících ptáčku zvuky utrpení, pláče a řevu. Vy si vytrhnete kus skály, házíte ji všude okolo, lidé umírají, domy se bortí a obyvatlé utíkají zase do své malé hezké vesničky. To se Vám samozřejmně nelíbí, tak si vykouzlíte ve své svatyni Fireball a pěkně ty nevděčníky spálíte na popel.
Zvířátko....teda teď už krvežíznivé monstrum, pojídá z rozmaru obyvatelstvo, nebo je jen tak ze srandy zašlápne a je z toho hrozně happy a z vašeho mírumilovného městečka se stane obrovské impérium, které zničí vše co mu příjde do cesty.

Tak si vyberte :-)
+11

Grand Theft Auto IV

  • PC 60
GTA je legenda....GTA je značka kvality...GTA je průkopníkem v otevřené městské (a nejen městské) akci, kde si můžete dělat co se Vám zachce.

GTA 3 přišlo na svět s něcím novým a užasným. Mohli jste běhat po (v té době) krásně vymodelovaném 3D městě, plnili jste úkoly pro gangy, utíkali policajtům a nebo kopali do mrtvol chodců, které jste přejeli a vykopali jste pár drobných :-D
Prostě velká revoluce ve hrách tohoto stylu.

Vice City vylepšilo třetí díl skoro ve všem, hlavně co se příběhu a dialogů týče (hlavní hrdina dokonce začal mluvit) přibyly motorky, vrtulníky, oblečení a hra celkové byla daleko závavnější a rozsáhlejší.

No a pak přišlo San Andreas, které ukázalo hernímu průmyslu vztyčený prostředníček, který budí uprostřed noci některé vývojáře ještě do dnes. Hráč se najednou ocitl v obrovkém světě s třema městama a rozlehlou krajinou, kde si mohl dělat vyloženě cokoliv. Od cvičení v tělocvičně, přes návstěvu kadeřnictví a tetovacího studia, jízdy na kole, až po nákup neuvěřitelného množství oblečení a doplňků.

Teď se konečně dostávám k GTA 4. To přišlo s novým enginem, novou grafikou, obrovským, žijícím městem s některýma opravdu hezkýma lokacema á la New York, ale naproti tomu s nudným příběhem, totalně nesympatickou hlavní postavou se srbským přizvukem a nemožnost dělat to, co mě na ostatních GTA tak bavilo.
Proč mu nemůžu nějak zrychtovat ten jeho krátký sestřih, proč ho můžu obléct jen do pár outfitů a místo doplňků tu máme dvoje brýle..... a tak bych mohl pokračovat dál a dál.
Prostě to,co dělalo v GTA tu zábavu, která hráče zaměstnala na dalších X hodin navíc, tak to se tady všechno vytratilo. Všechno to tak nějak zvážnělo, vytratil se ten správný sarkastický humor a celá hra jako celek mi přišla taková nemastná a neslaná. Hru jsem doklepal do konce jen tak tak.


Zaplať bohu, že se Rockstar vzpamatoval a GTA 5 už zase vypadá tak, jak má GTA vypadat. Už jen aby přišel na PC ať si můžu zpravit chuť :-)

Pro: Nový engine, povedené městské lokace, jízdní model

Proti: nezáživnost, opakující se náplň misí, a celkově úpadek od série GTA

+22 +25 −3

Dungeon Keeper 2

  • PC 95
Výborná a originálni RTS u které jsem proseděl hodiny a hodiny. Ale né jenom u hlavní kampaně, ale nejvíce u vlastní hry kdy jsem si nejdříve udělal z Dungeonu totálni impérium a až potom jsem zaůtočil na nepřátelský dungeon :-)

Je radost koukat na fungující podzemní město plné nejrůznějších potvor. Jeden se jde najíst, drůhy pilně trénuje boj, další se hádíjí u rulety v kasínu a Mistress se sama pro potěšení mučí na skřipci v mučírně a haleká u toho jakoby se jí to velice líbilo :-)
Tento fungující svět dáva hráči ten správny náboj si svou kobku pořádně vyšperkovat.

To samozřejmně není to co budete celou dobu dělat. Hlavní náplní jsou jako u každé správně RTS boje. Ty jsou udělány velice originálně kdy posíláte do boje vaše příšerky pomocí kurzoru ve tvaru ruky, kdy je vesele nahážete přímo do jámy lvové. A pokud vás nebude bavit se na boj koukat očima boha, tak použijete kouzlo na převtělení do jedné z vašich potvor a bojujete z pohledu první osoby. No a když vám už teče do bot a nepřátelé Vám už ničí vaše Dungeon Heart, tak si přivoláte monstrózní sekačku hlav v podobě HORNYHO!!! Tam pak začíná ta pravá akce. Horny jde....a jde přes mrtvoly v doprovodu výborné hudby a vy si jen u monitoru mnete ruce a užíváte si ten masakr.

Nevím co bych hře vytknul, snad jen to, že na dnešních PC je někdy problém s kompatibilitou a hra padá nebo nejde pořádně rozjet, s čímž jsem měl bohužel problémy, ale jinak je to výborná hra s oginálním nápadem, přiostřená pasujícím humorem.

Už se těším na hru War For The Overworld odkaz u které její vývojáři dostali od Bulfrogu požehnání, využít namět DK.
Tak doufejme, že se jim to vydaří, zatím to vypadá velice slibně :-)

Pro: Originalita, atmosféra podzemního světa, Horned Reaper!!!

Proti: né že by to byla chyba hry, ale kompatibilita na dnešních PC

+10

Metro 2033

  • PC 90
METRO 2033 je jedna s nejatmosféričtějších (bože to je slovo) her na trhu.
Tunely, kde se před válkou proháněli soupravy metra, se změnily v nepřístupné a nebezpečné místa, na kterém na vás na každém koutu čeká zmutovaná havět, anomálie a nebo ještě něco mnohém horšího....
Některé stanice se proměnily na živoucí města, některé na menší osady, veřejné tržnice a jiné na sídla velkých frakcí, které proti sobě stále bojují.

Metro má své kouzlo právě v tom jak převedlo úžasnou knihu do herní podoby.
Jasně...rozhovory jsou hodně osekané, části příběhu uplně chybí, je to vesmět totálně lineární hra, ale vývojáři dbali na to, aby se v ní předvedli nejlepší aspekty knihy a to je jim zatraceně dobře podařilo.
Když se procházíte temným tunelem, vidítě stíny a duše mrtvých, do toho vám průvodce Chán vypráví jejich příběhy, slyšítě jejich pláč a křik, který se derou z potrubí tunelu....zaručeně budete mít husí kůži....

Co se týče audiovizuální stránky hry, tak si myslím, že je to dnešní nadprůměr. Sice na starých železech budete mít problém, ale hra vypadá i velice pěkně na nízké detaily.
Zvuky zbraní jsou popravdě hrozné a vůbec celé přestřelky jsou někdy dost chaotické, než si na ně pořádně zvyknete budete z nich ze začátku dost nervózní.
Naopak hudba je dokonalá, jak ve stanicích kdy hraje jemně do pozadí kytara, tak v tunelech kdy je doprovod dost temný a někdy se úplně vypne a nechá vás poslouchat jen zvuky kapající vody z protržených potrubí, ťapkání krysích nožiček někde za váma a pokud máte nasazenou masku, tak dech hlavního hrdiny.

Zkrátka, takhle hra má prostě koule, a při hraní jsem si jí vychutnával plnými doušky.
Kniha byla dokonalá a takhle hra k tomu pro mě neměla daleko.





Pro: Atmosféra, atmosféra, atmosféra, grafika, příběh

Proti: chaotické boje, zvuky zbraní

+20

Aliens: Colonial Marines

  • PC 60
Když jsem poprvé slyšel, že na scénu přichází další Alien hra, byl jsem štěstím bez sebe. Koukal jsem na první dema, obrázky a už jsem si na hru poctivě šetřil.
To co přišlo když jsem hru zapnul a 10 minut hrál, bylo celkem utrpení. Kde byla ta krásná grafika a atmosféra. Přišlo mi, že jsem hrál hru minimálně 5 let starou, že si z nás prostě Gearbox udělal prdel.

Ale co, řekl jsem si. Pojedu dál a uvidím.
Pak když jsem se dostal na LV 426 dostala hra trošičku lepší tempo i atmosféru, ale pořád to nebylo to, co jsem očekával. Pobíhání po známých lokacích bylo příjemné zpestření, kdy jsem se kolikrát přistihl, že si je jen prohlížím a vybavuju si scény z filmu.

Jinak co se týče AI tak spolubojivníci byli blbí jak tága. Alieni nabíhali před hlaveň, po stěnách jsem je viděl běhat málokdy. A příběh včetně zmiňovaného zmyrtvýchvstání Hickse taky neoslovil.

Zkrátka hra měla potenciál, který nevyužila. Nevím jak se hra chová a vypadá po opravách které Gearbox vydal. Hodnotím hru jaká byla když vyšla. Možná se to pokusím ještě časem zjistit a hodnocení upravím, ale teď si od ní dám nějaký čas pokoj.

Pro: Filmové lokace, Začátek na LV426, motion tracker

Proti: Nevyužitý potenciál, AI, grafika

+10

Gothic II

  • PC 100
Gothic...to slovo ve mě vždycky vyvolává vzpomínku na proseděné dny u počítače, kdy me totálně nezajímal okolní svět, ale jen to "kde sakra seženu skřetí zbraň aby mě kovář vzal do učení" , "co bude když se stanu mágem" a nebo "kdo bude pro mojí posádku ten nejlepší" a řešil jsem to všude a pořád.

Obrovský otevřený svět ve mně pořád vzbuzoval zvědavost prozkoumat každý kout, protože se to i vetšinou vyplatilo. Vžycky jsem narazil na něco zajimavého.

Povolání jsou vytvořena snad nejlépe, co jsem kdy u her zažil. Nebylo to jen udělej úkol a budeš jeden z nás a tak to bude do konce hry. Volba povolání je podle mě nejduležitější aspekt hry, kdy se vaší volbou změní celý postup hrou i přístup NPC. A postup kterým se postava v různých povoláních vyvijí je prostě skvělý.

Prostě, skvělá hra, se skvělým příběhem s velkou návazností na předhozí díl.
Hra se sice dnes podprůměrnou grafikou, ale pořád pro mě hezkou.
A hlavně hra, která se zapsala do TOP nejlepších RPG titulu co kdy vznikly.

Pro: Povolání, questy, příběh...

Proti: Možná to, že jsem si ji už dlouho nezahrál :-D

+28 +29 −1

Fallout 1.5: Resurrection

  • PC 90
Je možná zvláštní, že jsem si na první komentář vybral zrovna "mod", ale on to je mod jen proto, že se k instalaci potřebuje původní hra. Jinak je to podle mě plnohodnotný díl Falloutí série (3 a NV, do série nepočítám). Čtu tady komenty od lidí, že hra je nudná a zabugovaná. Popravdě jsem za celé hraní nenarazil ani na jeden bug, nebo problém, který by mi ztížil pokračovaní hrou, nebo nedokončení nějakého questu a nudná ??? ani náhodou. Jen jak jsem si k tomu sedl, zastřelil první krysu a prošel si první rozhovor zatlačil jsem nostalgickou slzu v oku a začal jsem si hru totálně uživat. Rozhovory jsou neskutečně obsáhlé, questy zábavné a vůbec, je to prostě Fallout se vším co k němu patří.
Lehce mi vadilo to, co tady už bylo napsáno a to je že v každém městě jsou vlastně dvě bandy, a vy se jen musíte rozhodnout ke které se přidáte. Ale není to nic to by mě nějak otravovalo.
Co se týče příběhu, tak začátek je klišé jako sviňa :-), ale jak jsem procházel dál a dál, tak mě samotného dost zajímalo, jak to vlastně skončí a celý celek příběhu taky příjemně překvapil.
Prostě klobou dolů před lidma, kteří se na tom podíleli, a pokud si někdy budu chtít zahrát Fallouty, tak to bude automaticky. F1 , F1.5, F2 a né jinak :-)

Pro: Rozhovory, questy, dopady na vaše rozhodnutí, prostě Fallout :-)

Proti: V každém městě stejný problém. Dvě organizace a vy si vyberte.

+21 +22 −1