Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Drolin

Drolin

 

Komentář

Přejít na komentáře

The Curse of Monkey Island

  • PC 90
Vizuálně nádherný titul ze zlatého období tradičních adventur. The Curse of Monkey Island má vše, co by taková ručně kreslená adventura měla mít a ještě to dělá o stupínek lépe než konkurence. Pro mě, ač určitá část fanoušků Guybrushe, Elain a LeChimpa nebude souhlasit, také nejpovedenější díl populární série. A to z mnoha důvodů. Pokud pominu výborný dabing, hudbu, stylizovanou grafiku a povedený humor, tak to je především scénář, který Threepwooda provede po řadě lokací Karibiku a nabídne uspokojivé zakončení jeho dobrodružství (ač samozřejmě, později vyšel čtvrtý díl a řada kratších epizod z Tales).

Obsah, tvořený explorací, dialogy a překážky je skvěle vyvážen, a všechny složky jsou v harmonii. Podobně jako ve druhém díle, i zde má hráč na výběr ze dvou nabízených obtížností. Důraz je kladen především na menší detaily (možné úmrtí!) a pro sérii tradiční humor. Zde, i vzhledem k tomu že na hře již nepracoval Ron Gilbert, se posunul trochu do jiného směru a funguje možná lépe než u prvního dílu a LeChuck's Revenge.

Vytknout jde jen menší vtažení hráče do samotné hry, kdy postav na dialog není tolik, nebo jen plné nevyužití některých prvků (Murray) přičítané uspěchanému vývoji hry. Obvyklé stížnosti na kratší rozsah a na zakončení jsou opodstatněné, ale v kontextu výsledného zážitku nejde o markantní problémy. Zvláště, když je atmosféra tropického ráje pohlcující a pravé pirátské dobrodružství táhne od úvodního intra po závěrečné titulky. Kvalitou se v žánru ručně kreslených humorných adventur přiblížili LucasArts o rok staršímu Discworldu II a Toonstrucku, a dodnes jde o trojici toho nejlepšího, co může člověk v bohaté historii žánru nalézt.

Postupem času se u mě probojovala Kletba do pomyslné TOP 10 žánru, a to zcela zaslouženě. LucasArts jako vždy nabídl adventuru, která se dobře hraje a nemá takřka žádné designové chyby. Po Grim Fandango také jejich nejlepší titul, a to i přes velmi silnou konkurenci dnes již klasických zástupců point n click adventur.

Pro: vizuální stránka, hudba, dabing, hratelnost, atmosféra

Proti: kratší, nedodělané

+27