Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Damaj

Damaj

27 let • ČR - kraj Jihomoravský

Komentáře

Borderlands: The Zombie Island of Dr. Ned

  • PC --
Jedná se o nadprůměrné DLC, které je minimálně stejně tak zábavné jako původní hra.

Příběh je ve zkratce o šíleném doktorovi, který si vytvořil armádu zombíků. To je vše, jenže zde se nejedná o příběh, ale o procházení lokací a typickou hratelnost Borderlands. Nový příběh, lokace a noví nepřátelé by mohli stačit na povedené DLC samy o sobě, jenže vývojáři k tomu přidali i pořádnou dávku humoru, kterého je mnohem více, než v původní hře. Hlášky v rozhlasu, hlášky v deníku úkolů; všude je vidět, že se tohle DLC nebere vážně a zombie apokalypsu jako ve Walking Dead opravdu nečekejte.

Oproti původní hře jsou zde více přítomné i cutscény např. před každým bossem. Ano, ani zde nechybí bossové, nicméně nejsou nijak originální, většinou jen nabíhají pod vaši brokovnicí. Zpět ke cutscénám a dialogům; ty jsou samy o sobě nudné a klišovité, jenže autoři to ví a vždy přidají nějakou skvělou hlášku, která celý ten dialog úplně zesměšní. Například při vážném intru: "A né, doktor Ned není nijak podobný doktoru Zedovi z původní hry!" :D

Stejně jako původní hra i toto DLC ztrácí na grafickém zpracování, co se ostrosti textur a množství detailů týče. Nicméně stylizace a atmosféra to bohatě vynahrazují. Není nad kombinaci vyřezaných dýní, obřího zářícího měsíce, hřbitova a zombíků.

Soubojový systém je oproti původní hře více orientován na blízko, takže se celé DLC dá projít s brokovnicí, tomu se nejspíše autoři snažili zabránit tím, že skoro všichni zombící na vás z dálky zvrací. Odstřelovat zombíky na dálku sice také jde, jenže po vystřelení za vámi začne ze země vylézat další spousta zombíků, takže nakonec stejně skončíte v boji na blízko.

Herní doba: 4 hodiny, s tím, že jsem nedělal všechny vedlejší úkoly, protože se mi nechtělo vracet se na stejná místa.

Pro: Hellowheen stylizace; Humor

Proti: Zombíci vylézají nečekaně přímo za vašimi zády; Procházení lokací sem a tam, hlavně základní lokace

+7

Need for Speed: Hot Pursuit

  • PC 80
V profilu nemám 100% dohrání, chybí mně ještě pár zlatých medailí na úplné dokončení hry. Přesto jsem hrál dostatečně, abych si mohl dovolit tuto hru hodnotit...

Závodů je opravdu hodně. Poté, co si v menu vyberete kariéru, načte se před Vámi mapa světa, ve které jsou, jak později zjistíte, pouště, lesy, horské cesty a tak všechno co by mělo být ve skutečném světě. Na výběr máte ze dvou druhů závodů, za policii a závodníky, kteří neví, co to jsou silniční pravidla a nebo snad nějaká značka co ukazuje omezení rychlosti. Podle toho jaké závody jezdíte, rozjíždí se Vám dvě samostatné kariéry za již řečenou policii nebo zloděje, které se vzájemně vůbec nekryjí a vy můžete chytat zloděje a nebo se vysmívat policii a jet vstříc cílové čáře podle toho jakou máte náladu. Za každý závod pro určitou stranu zákona dostáváte body, za které se Vám především odemykají nová auta a také díky nim postupujete na nové úrovně.

Za obě dvě strany je více druhů závodů, např. za opačnou stranu zákona je tradiční závod, kdy vás nepronásleduje policie a cílem je být první v cíli; časovka, kdy máte v určitém čase dojet na určité místo a duel kdy závodíte pouze s jedním protivníkem. Za policii je také časovka, akorát za každé odření auta dostáváte trestné vteřiny, a také něco jako duel, kdy musíte dohnat jednoho zločince a jakýmkoliv způsobem ho donutit k zastavení. Nakonec je tu jak jinak mód "hot pursuit", ve kterém se za zloděje musíte vypořádat s policií, aby jste nebyli zatčeni a zároveň být první v cíli, za policii máte za úkol zatknout co nejvíc, v nejlepším případě všechny zloděje dříve, než dojedou do cíle. Obě strany mají zároveň různé vychytávky, pronásledovaní mají pás se hřeby, který je skvělým pomocníkem, pokud do Vás policie zezadu najíždí; EMP, což je elektromagnetický výboj, který na okamžik ochromí řízení; rušičku, která vysílá rušící signály takže policie nemůže na okamžik používat svoje vychytávky a nemůže se dorozumívat. A nakonec turbo které vyžene vaše auto na chvíli na maximální rychlost. Pronásledovatelé mají také pás se hřeby a EMP. Dále si mohou přivolat na pomoc kolegy, kteří vytvoří zátaras a ještě si mohou přivolat helikoptéru, která hází na zem pásy se hřeby v tu nejnevhodnější dobu. Obě dvě strany mají nitro, které se u zlodějů dobíjí jízdou v protisměru, těsným předjížděním a vybíráním zatáček smykem. U policie se dobíjí tak nějak samo a taky projetím zatáčky ve smyku. Ještě jak pro zloděje, tak pro policii jsou takové motivační závody, kdy dostanete auto na které musíte mít ještě třeba 700 000 prémií a musíte s ním dojet zase v určité době na určité místo.

Teď něco k autům... je jich celkem hodně, jsou rozdělený do tříd, z nichž každý závod je určen pro tu, nebo tamtu třídu. Jsou krásně zpracované a jejich příděl za prémie kupodivu nepřestává ani za pozdějších fází hry. Jízdní vlastnosti se ani moc nemění, ale některé auto se např. lépe ovládá ve smyku a mají samozřejmě rozdílný výkon což se promítne na maximální rychlosti apod.

Grafika je skvělá, není ji co vytknout. Vozidla jsou zpracována perfektně a okolí je nádherné. Jenže si ho během závodů zrovna moc neužijete, protože se snažíte především udržet na trati, a proto je zde volná jízda, kde si můžete vybrat jakékoliv auto z těch, které jste si odemkli a jezdit si po světě. Můžete se vozit po horských průsmycích, nebo jet nad jezerem při západu slunce...

O fyzice, nebo snad dokonce nedej bože! reálnosti se zde vážně mluvit nedá, ale pokud si zvyknete na ,,fyziku" aut, dá se říct, že kolize apod. fungují více než dobře a totéž se dá říci i o odstředivé síle v zatáčkách. No nějaká fyzika tam asi bude. Tuto hru nemůžete srovnávat např. s NFS: Shift, ale kdo má trochu vztah k arkádám, je tato hra skvělý způsob, jak si pořádně zajezdit.

Soundtrack je další kapitolou hry a skvěle podtrhuje atmosféru a adrenalin během jízdy. Zvuky motorů mi nepřišly nijak tragické a ozvučení celé hry mi velmi vyhovovalo.

Při vydání byla hra plná chyb, jako např. vypadávající textury na trati, auto, co po havárii odletělo někam do vesmíru (stalo se mi :D) apod. Nyní je však už všechno bezproblémové.

Pro: grafika, auta, soundtrack, hratelnost, kariéry, animace havárií

Proti: slabý model poškození, loadingy při restartu závodu

+5 +8 −3

Mass Effect 2

  • PC 95
Hru jsem dohrál za 3 dny. Jinak za 36 hodin. Na dnešní poměry je to dlouho, ale ta hra mě neskutečně přitahovala a v klidu a rád bych zůstal ve světě Mass Effectu ještě pěkných pár hodin.

Moje dojmy jsou opravdu velice kladné a i po titulcích bych rád hrál dál, ale jen tak létat po planetách kvůli vedlejším úkolům se mně nechce. Save z jedničky jsem neimportoval, jedničku jsem nehrál, ale děj jsem si nastudoval a v druhém díle jsem se neztrácel.

Mám toho hodně na jazyku tak to napíši. Opravdu od skvěle zpracovaného začátku, který vám vytvoří myšlenku že tohle nebude špatná hra napadení Normandie a následně všude výbuchy, roztřesená kamera, zdrcující smrt velitele Sheparda, kdy hltáte co bude dál... budete hrát a hrát až do závěrečných titulků. Plno her jsem nedohrál, protože mě prostě přestaly bavit, tady to ale nehrozí.

Postavy jsou základem této hry a základ se povedl, jsou skvěle nadabované, během dialogů si mimika postav nezaslouží kritiku a budete je mít rádi. V dialozích máte na výběr odpovědi kladného hrdiny a drsného bezcitného záporáka. Já se snažil být kladný jak nejvíc to jde, ale některé hlášky za odpadlíka jsou tak dobré, že mě jako citlivého hodného člověka :) lákalo hru si zahrát znova jako odpadlík.

Akce nejspíše od prvního dílu přibylo a veškeré mise (skoro) se řeší průchodem lokací a vystřílením všeho co se hýbe. Lokace jsou přísně lineární a odbočit, nebo si vybrat jinou cestu není možno. Avšak stereotyp ve střílení nenastal a pokud byl delší dialog těšil jsem se až vytáhnu svou zbraň a postřílím všechno, co se pohne (i přesto, že dialogy jsou perfektní :)). Co se misí týče, jedná se o sestavení vašeho týmu a dále plnění problému vašeho týmu aby k vám byli loajální a soustředili se plně na svou misi. Nejedná se o nic závratného, avšak každá z těchto misí je něčím originální a překvapí vás. Před misí si vylepšíte nějaké ty schopnosti, kterých je celkem málo, ale ani tak si je nestačíte během hry pořádně vylepšit. Na konci hry je proto možnost začít hru od začátku se současným vybavením a schopnostmi. Dále si vyberete zbraně, jenže já jsem hrál 3/4 hry s jednou útočnou puškou a zvyšoval si akorát přesnost, poškození a kapacitu munice. Munice je dostatek, není to jak v hororových hrách, kdy si hlídáte každou kulku a střílíte zásadně do hlavy, ale po bitvě je důležité projít bojiště a doplnit si ji. Absence inventáře mi nevadila a ořezané RPG prvky vám vynahradí samotná akce a příběh.

K různým vylepšením vašich zbraní, výzbroje, lodi, nebo navýšení zdravý, zvýšení výkonosti štítu vašeho týmu atd. jsou potřeba suroviny, které se těží na planetách - kterých je požehnaně - pomocí skeneru. Je to po chvíli nudné, ale já to bral jako povinnost a v pauze během misí jsem vytáhl skener, svačinu a skenoval. :)

Grafika je akorát, je radost se na ni dívat, textury jsou ostré, nikde nic nedodělaného jsem si nevšiml. Na druhou stranu, není to vrchol dnešní techniky, ale opravdu krásný průměr, který v žádném případě neurazí. A příběh, který pohání tuto hru, je neskutečně filmový s naprosto úžasným koncem, který je mnohem lepší než u většiny filmů. během hry se nějak určuje, jak dopadne dobývání kolektorské základny, může se stát že přežijí všichni, že umře jen někdo, a nebo že umřou všichni... já jsem se svou uloženou pozicí spokojen a připraven na třetí díl. Umřeli mně tři členové posádky a já jsem přežil, což jsem rád, protože i hlavní hrdina může umřít....

Tato hra je dotažena k dokonalosti a i ten, kdo nemusí sci-fi, ale trochu ví, co to je hra na počítač by si tuto hru měl koupit za dnes již směšnou cenu 250,-Kč. Chytne vás to a pustí až po dohrání, doporučuji!

Pro: hratelnost, grafika, příběh, dabing, skvělá akce, rozhodování ve velké míře která rozhoduje o celém následujícím ději, návaznost na 1. díl a na budoucí 3. díl, zvuky a hudba která dodává grády zejména při závěru hry

Proti: málo RPG prvků, malá města, dál bych musel hodně přemýšlet aby mě něco napadlo

+17