Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tale of a Hero

  • PC 45
Česká adventura Tale of a Hero mírně řečeno nezaznamenala příliš velký úspěch a po jejím dohrání mi nezbývá než konstatovat, že se bohužel není čemu divit. Nevím jaký je vztah mezi autory průlomové hry Posel smrti Unknown Identity a distributory Future Games, všechno ale nasvědčuje tomu, že v době vydání Tale of a Hero již dávno neměli nic společného. Pochopitelně kromě enginu, který je pro Future Games něco jako zlaté tele, ze kterého se snaží vymačkat maximum, ale bohužel jim úplně nedochází, že dobrou adventuru nedělá jen grafika.

Tale of a Hero je návratem do starých a v tomto případě ne moc dobrých devadesátek, kdy české (případně polské) adventury hrály prim a mnohdy byly pro našince jedinou možností, jak se k tomuto žánru dostat díky jazykové bariéře. Vyznačovaly se jednoduchým příběhem, špatně napsanými radobyvtipnymi dialogy a texty, grafikou v rozmezí hodnocení průměrná až hnusná a amatérským nebo neexistujícím dabingem. Tale of a Hero má dobrou grafiku, jinak ale se vším všudy spadá do kategorie tuzemských 90s adventur.

Hráč ovládá jakéhosi Olafa ve fantasy světě, který je podivnou nesourodou směsicí různých kulturních vlivů. Tento svět i Olaf mají, podobně jako například ve hře Gooka, nějakou historii, kterou se ale autorům v tomto případě vůbec nepodařilo zajímavě rozpracovat a prodat. Otřesně nadabovaný Olaf má navíc charisma rezavé popelnice a působí dost neživě. Příběh celkově vyznívá, jakoby se jednalo o sequel, hráč neustále slýchá nějaké útržkovitě informace o předešlých činech Olafova otce a děj se točí kolem nějaké pofiderni pomsty za něco, co se již odehrálo, takže hráč má pocit, že to nejlepší se již stalo a jeho tak čeká naprosto tuctová fantasy story, která by měla šanci uspět pouze a jediné v ČR, kde se ale doba trochu pohnula a hráči již z valné většiny měli možnost vyzkoušet špičkové zahraniční adventury. Přirovnání k The Legend of Kyrandia (další 2 jsou úplně o něčem jiném) nebo sérii QfG je pak neprostou urážkou těchto skvělých her, Tale of a Hero má totiž nejblíže ke hře Swigridova kletba, i když samozdrejme s lepší grafikou.

Tale of a Hero je stejně jako výše zmíněná Agawácká "klasika" jednoduchá hra, navíc v příjemné a ve vodním světě dokonce opravdu hezké grafice. Vše rychle odsýpá, není to sice žádná velká zábava a párkrát jsem se musel k pokračování hodně přemáhat, ale klasická point `n` click hratelnost tady je, stejně jako několik zajímavých nápadů. Ke konci se navíc trochu zlepšuje i do té doby bezpohlavní příběh, takže výsledné dojmy nejsou úplně negativní. Celkové ve mě ale Tale of a Hero budí dojem rychlého nízkonakladoveho projektu, dialogy hlasitě šustí
papírem a scénář vypadá, jako by ho někdo dál dohromady během pár posezení v hospodě. Future Games se proto bohužel nízkým prodejům nemohla moc divit.

Pro: point n´click hratelnost, nesmrtelný engine Posla Smrt

Proti: příběh, dialogy, dabing

+11