Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Creaks

  • PC 90
Po roce a něco od vydání jsem si Creaks konečně zahrál, a to jsem si artbook předobjednával, respektive Romča využila můj Xzone účet k uplatnění svých kreditů. Kdybych tušil, jaká je to pecka, určitě bych tak dlouho nečekal.

Creaks se může pochlubit skvělými logickými problémy, které bylo radost řešit. Párkrát jsem se sice kouknul do návodu, ale to bylo jen kvůli tomu, že přibyla nová mechanika a hra na ni nijak neupozornila. Jednalo se ale jen o jednotky případů, asi tři z těch jedenašedesáti scén. Posledních zhruba deset scén už sice není moc o hraní, ale spíše o sledování projitých lokací při cestě výtahem, případně chození po osvětlené vodě, přesto jsem si je užíval.

Perfektní kresba a následná animace, hudba, příšery, které světlo mění na nábytek, občas srozumitelné žvatlání ptačích obyvatel zvláštního komplexu nebo nábytkové monstrum, to vše má vliv na odvíjející se příběh, případně jej tyto prvky či bytosti do jisté míry přímo tvoří. Sám jsem strašně toužil se k tomu zpropadenému kodexu dostat a zachránit tak všechno, co ještě zachránit šlo. Chtěl jsem neustále pokračovat, objevovat a pomáhat, ale bohužel konec někdy přijít musel, akorát jsem stále doufal, že to nebude tak brzy. Podobně, jako u Brothers: A Tale of Two Sons, jsem chtěl víc a chci stále.

Jak zmínil už Voja, po Chuchlovi se Amanita začíná zase zvedat a po výtečném znovuhratelném počinu Pilgrims, se vytasila se svou zatím nejlepší hrou. Věřím, že Happy Game bude také hodně kvalitní dílko, ale začínám pochybovat, zda lze v rámci studia takto vysoko nasazenou laťku ještě překonat. Teď se vrhnu do čtení (nebo spíše prohlížení) The Art of Creaks, protože jsem se tohoto světa ještě dostatečně nenabažil.

Pro: logické problémy, kresba, animace, hudba, příšery, ptačí obyvatelé, nábytkové monstrum, příběh, osvětlená voda, artbook

Proti: kratší herní doba

+26