Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

  • PC 50
I přes mizerné hodnocení jsem neodolal a zkusil i poslední díl série. S pocitem, že když mi z roku 2010 jel Fallout: New Vegas, že by spustit nějakou strategii nemusel být problém. A také jsem se chtěl dovědět, co tvůrci se hrou udělali a jaký je definitivní konec fascinující války mezi GDI a NODem a jak to dopadlo se zamořením Země tibériem.

No už podle hodnocení vidíte, že je to zklamání na všech frontách. Tvůrci systém hry překopali takovým způsobem, že z původně geniálního konceptu nezbylo vůbec nic a rozhodně to nebylo k lepšímu. Takže si odmyslete všechno stavění základny, těžení tibéria, různé budovy, upgrady, postupné dostávání se k silnějším jednotkám. Nic z toho nezbylo.

Na začátku mise máte mobilní základnu, kterou můžete postavit ve třech variantách - útočná, obranná, podpůrčí. Následně z této základny postavíte pár jednotek, se kterými se vydáte čelit nepříteli. Proč pár? Inu je tu něco jako populační limit, takže třeba za GDI v jisté fázi nejsilnějších titánů postavíte 7 a šlus. A to je problém a obrovský. Protože zatímco vy máte omezenou armádu, nepřítel má spousty základen, hordy věží, jednotek (a to hned od začátku). Většina jednotek je slabých jak prase, takže Vám za chvíli zařvou a můžete budovat znovu. Navíc zde máte opravdu luxusní nepřátele jako monumentální vesrmíný transportér s 30 tisíci životy (dle gamefaqs) či v závěrečné misi za NOD prakticky nezničitelný bombardér.

Špatně je tu úplně všechno. Nové jednotky se Vám zpřístupní za zvyšování úrovně, ale za celou kampaň jsem se dostal max do deváté úrovně. A i pokud je máte přístupné, ještě je na začátku mise musíte odemčít upgrade body, které se sbírají na bojišti. K nejsilnějším jednotkám jsem se tak vůbec nedostal. Nefunguje ani zajímání pro kampaň důležitých budov - prostě si k budově stoupnete, čistíte vše kolem a doufáte, že se nějak zajme sama... Zkrátka na hovno je tu úplně všechno, už ve druhé misi za GDI jsem nebyl schopný vyhrát.

Protože nejsem stratég a chtěl jsem vědět jak celý svět dopadne, snížil jsem poprvé v sérii k cheatování. Trainer 12+, nekonečně command pointů, zrychlené stavění. A i tak byly výše zmíněné jednotky prakticky nezničitelné, ale aspoň jsem si užil pořádnou destrukci, za což jediný dávám body. Ano nejsem na to pyšný, sklidím spoustu mínusů, ale hru jsem nepotřeboval dobýt a pokořit, jen jsem chtěl vědět jak to dopadne.

No a i tady jsem byl zklamaný. Animované předěly jsou laciné, z nějakého laciného studia, známí herci se nedostavili. Samotná story začíná skvěle - 2062 je lidstvo na pokraji vyhubení díky zamoření tibériem. Kane uzavře s GDI mír a začne tvořit síť, která má expanzi zastavit. O 15 let později je hotová, hráč ztělesňuje velitele Parkera, který poté co splní tři tutoriálové mise pro GDI se rozhodne jak dál. Čeká Vás pouhých 7 misí za GDI i NOD, které jsou ale přes kopírák, jen z opačných pohledů.

No a tvůrci zprasili co šlo. Na straně GDI je tak fanatická Jamesová, která se (oprávněně) chce pomstít Kanovi za veškeré zlo, na straně NOD fanatický Gideon, který proti němu (opět oprávněně) bojuje, protože zradil ideály NODu. Z Kana se stává klaďák, který chce otevřít bránu Scrinnů, aby se mohl povznést a zastavil expanzi tibéria!!! A nakonec se mu to podaří, přičemž v obou kampaních hlavní hrdina na konci zařve. Zkrátka nepodařená béčková slátanina, u které jsem jen šťastný, že to aspoň nějak dopadlo.

Hodnocení tady nelže, poslední díl zkrátka nestojí za nic, ani za poctivé dohrání.

Pro: Naprosto zabitá hratelnost, ďábelsky obtížné, mizerný příběh.

Proti: Pořád je to slušná řežba, příběh aspoň nějak skončí.

+11