Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Total War: Warhammer II

  • PC 90
Od vydání jedničky neuběhly ani dva roky a už prsty do našich peněženek strká dvojka. Tváří se jako pokračování, ale přitom vypadá na datadisk. Vypadá jako datadisk, ale stojí jako pokračování. Stojí jako pokračování… ale stojí za to?

Suverénně největší změnou je nový, příběhovější styl kampaně, kdy se musíte pomocí pěti rituálů pokusit ovládnout Velký vír uprostřed domoviny vznešených elfů. Rituály si žádají speciální suroviny, které můžete získat obsazováním některých měst nebo plněním misí – ale neočekávejte žádnou linearitu, mise spíš jenom doprovázejí expanzi vaší říše a slouží jako nadstavba tutoriálu, pokud se v Total Warech moc neorientujete. Během rituálu musíte potom bránit tři města před náporem armád rivalů i sil Chaosu, které krocení Víru přitáhne s sebou.

Možná to na Total War nesedí, ale v praxi to funguje lépe, než by se dalo čekat. A pořád je to do velké míry sandbox jako dřív, nejste nijak zvlášť omezováni v tom, jaký kout světa se rozhodnete „osvobozovat“ a kampaň se dá pořád vyhrát starou dobrou nadvládou. Později se opakující rituály určitě ohrají, ale jedna kampaň zabere desítky hodin, takže do té doby spousta času.

Čtveřice nových ras je více než povedená a každá nabízí hodně odlišný styl hraní. Vznešení elfové sází na defenzivní styl boje a diplomacii, oproti tomu temní elfové jsou stavění hlavně na útok; obrana, zbroj a podobné nesmysly u nich nehrají příliš velkou roli. Skaveni sice počty a stylem hraní můžou připomínat zelenokožce, ale postrádají jízdu a naopak oplývají všemožnou obléhací technikou, což už na orky příliš nesedí. Na kampaňové mapě se navíc musíte starat o to, aby vaši krysáci neměli prázdné žaludky, jinak se vám impérium začne hroutit. Lizardmeni jsou v boji zatraceně tuzí nepřátelé, ale většina jejich jednotek může „zdivočet“ a vesele přestat poslouchat vaše příkazy. Bitvy se pak zvrhnou v docela hektické taktizování, kdy se snažíte udržet potápějící loď pohromadě.

K téhle čtyřce si přičtěte 8 starých ras (9 s norscou), které sice na nové mapě nemůžete hrát (alespoň do té doby, než vyjde „velká kampaň“ spojující obě mapy), ale oživují hrání tím, že se každou chvíli potýkáte s jinou rasou a boje nejsou tak jednotvárné jako v jedničce – až na obléhání, stejně zjednodušená jako v jedničce a otravná za rasy bez pořádných obléhací strojů (prostě všichni kromě skavenů). Také pořád chybí lodní bitvy. Docela otrava, když značnou část mapy zabírá oceán.

Další změny jsou spíš miniaturní. Konečně je možné obsazovat všechna města na mapě, i když ty mimo vaše ideální podnebí (lizardmeni nemají rádi zimu atd.) se rozrůstají pomaleji a vydělávají méně. Udělování traitů dává větší smysl (lord opakovaně bojující s jednou rasou dostane bonusy v bitvě proti ní). Armády mají speciální schopnosti (skaveni můžou vyvolávat jednotky klanových krys, kdekoliv na mapě). Pokud očekáváte zásadní vylepšení AI nebo diplomacie, tak sněte dál. To by se v Creative Assembly asi musel stát zázrak.

TW2 je tím, čím byl Attila pro Rome II, Napoleon pro Empire. Je to vylepšení původní hry, které vyhlazuje její hrubé strany – a některé nechává na pokoji jako obvykle. Ale Osobně jsem se u Total Warů takhle dobře nebavil od… Third Age: Total War. Pokud jste jako já jedničku po 20 hodinách zklamaně odložili, dvojka by vám to mohla díky novým rasám úspěšně vynahradit. Záleží hlavně na tom, jestli vám nevadí dát plnou cenu za převlečený datadisk.

Nahráno: zatím 34 hodin.

Pro: kampaň, nové rasy, spousta menších změn (zabírání měst!)

Proti: obléhání, lodní bitvy, staré známé nedostatky

+22