Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Napoleon: Total War

79
57 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
strategie > real-time strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
23.02.2010 PC
Vývojáři:
The Creative Assembly
Oficiální stránky:
https://www.totalwar.com/napoleon_total_war
Napoleon: Total War je pokračování strategické série Total War. Hra je zasazena do přelomu 18. a 19. století. Hlavním tématem je tedy Napoleonovo tažení Evropou.

Série Total War je známá skloubením tahové a real-time části. Tahová část se klasicky odehrává na mapě podobné té v Civilization, ale jakmile dojde ke střetu, hra se přepne na bojiště, kde přímo ovládáte uskupení s tisíci vojáky. Novinkou v sérii je možnost hrát samotnou kampaň v multiplayeru.

Díky tomu, že se hra odehrává téměř ve stejné době jako Empire: Total War, museli vývojáři přijít s novými prvky, kterými jsou systém zásobování a příběhové provázání kampaně, která sleduje nejslavnější bitvy Napoleonova života.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Na hry studia The Creative Assembly – tedy především sérii TW nedám dopustit. Skvělej koncept, dlouhá a svobodná kampaň, dobrá muzika, atmosférický bitvy, znovuhratelnost. Neváhal jsem při pořízení dílu dalšího – Napoleon: TW. Po ne zcela povedeném EmpireTW jsem tentokráte čekal na vymazlenou verzi tohoto historického období:

Kampaň lze hrát jednak Napolenskou - dohrál jsem ji, ale až tak mě zas nebrala díky přílišné omezenosti některých voleb daných částí, aby se zachovala historičnost (diplomacie, osekání mapy). Zajímavější se mi pak jeví zcela volné kampaně za koalici, ty můžu doporučit spíš.

Na velké mapě na mnoho novýho nenarazíme. Co mě prvně zklamalo je rozloha – proč autoři z mapy vypustili Ameriku i indii chápu, když se jedná o Napoleonskou kampaň. Proč ale nemůžem do Afriky nebo do Malé Asie je mi záhadou – tam lze jen obchodovat. Co však musím vyzdvihnout a jednoznačně pochválit je systém zásobování. Ten totiž konečně znemožňuje hráči, aby si vyčůraně přecvičil z třech zbývajících vojáčků celou jednotku tak, jak bylo zvykem a vyrábět tak v podstatě už povýšené a zkušené jednotky. Zde je nutno počkat, až se tyto oddíly doplní, několik tahů. Toto se navíc děje jen na vlastním území, což ve válečném tažení činí zpravidla problém. Rychlost doplňování posil navíc člověk musí ovlivňovat třeba tak, že obchodní centrum regionu přebuduje na muniční sklad. Tím však hráč přichází o cenné finance a tak je nutno vše dělat s rozmyslem. Taky zima tentokrát nově dokáže jednotky pěkně pocuchat a na Moskvu tak vyrážet v prosinci může jen nerozumný vojevůdce. Velmi se mi taky líbilo ono zpomalení celé hry (místo půl roku tah trvá jen 14 dní). Tím je vše realističtější a uvěřitelnější.

Subjektivně jsem rád i za to, že se poprvé dočkalo mé rodné město – Olomouc – pocty být hlavním městem regionu.


V bitvách je taky vidět, že autoři zapracovali na některých chybách – jednotky už se nechovají tak prkenně a dokážou poměrně svižně zareagovat. I zpracování grafické se opět trochu zlepšilo – opět se vojáci liší i typem obličeje atp. Děla nabraly na účinnosti, je radost se dívat jak cuchají nepřátelské vřavy a rozložení artilerie na správném místě z pohledu vlnitosti terénu tak zpravidla vyhrává celou bitvu.

Negativa: Už v Empire:TW jsem nadával na stereotypnost pevností. Tady, prosím pěkně, máme zase jen dva typy pevností a to STEJNÝCH jako minule. Pravda tentokráte jsou pevnosti spíš raritou, ale přesto mohli autoři na této stránce trochu zapracovat. Aspoň že je lze už po bitvě opravovat!

Další výtka směřuje tradičně k UI v bitvách (na velké mapě na VERY HARD je celkem slušná) Zase zde vznikají patové situace, kdy se vyplatí počkat až na konec časového limitu bitvy bez intervence. Zase se jednotky nepřítele chovají pasivně a stereotypně ani na nejtěžší obtížnost neumí vůbec ničím překvapit. Autoři svou neschopnost tyto chyby odstranit (táhnou se celou sérií) teď vyřešili vskutku originálně: Do mýho singla se můžou loadovat živí hráči přes net, aby to jako byla challenge.
No, někteří možná zvolají hlasité "sláva!", já však tuto novinku přijímám jen s upřímným zklamáním. Netoužím, aby se do mojí kampaně loadnulo kdejaký onlineděcko a pobíhalo tam zmateně s jezdectvem. Této možnosti jsem tak nevyužil.

Celkově je tažení Napoleonovo zábavou na dlouhé hodiny a možnost zahrát si za koalici je možná ještě zajímavější. Po nemastném EmpireTW se opět studio zmohlo na povedenej titul, ačkoli se všechny neduhy odstranit bohužel nepodařilo. Za zmínku stojí i možnost dát si kampaň ve dvou, tohle variantu však musím ještě prozkoumat, než se k ní vyjádřím. Zní to rozhodně zajímavě.

90% Můžu i přes negativa rozhodně doporučit.

Pro: Délka hrací doby, muzika, koncept, grandiózní kampaň, historičnost, zásobování

Proti: UI, rozsah velké mapy, stejné pevnosti, málo hratelných národů

+5