Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Drizzlepath

  • PC 35
Se mnou je to těžké, no. Bohužel mi tenhle typ her nedá nesrovnávat ho s, podle mě, místy a částečně podobnými Dear Esther, Vanishing of Ethan Carter, Lost Valley, Plan apod., pokaždé v něčem trochu jiném.

O hře vím, že mělo jít o scénický atmosférický a relaxační zážitek a onou "hrou" je zde míněna prostá cesta k naplánovanému cíli. hra se snaží mít nějaké to poselství a vy se tak máte kochat nejen okolím své cesty ale navíc i dumat nad smyslem sdělovaného. U mě to nefungovalo.

Nefungovalo to u mě o něco méně, než u Lost Valley, kteréžto by se dalo asi nejvíce s Drizzlepathem srovnávat. Jde o velmi podobný námět a VELMI podobné zpracování (což nemíním jako klad). Také se jen šoupete pomalu nijak vábě vypadajícím prostředím a na konci je pointa. Bohužel od chvíle, co jsem hrál Ethana Cartera jsou tyhle amatérské počiny na uvolněném Cry Engine grafikou okolní přírody prostě pro oko nedostatečné, nedodělané, mdlé, pusté, divné a místy dost nesmyslné. Některá panoramata kopců a hor v dáli mi připomínaly spíše první verze Scorched 3D. V Drizzlepath je podobně jako v Lost Valley všechno nějak divně umělé, leskne se vodou vše, včetně země, která by měla být písek, zemina, hlína... a prostě se lesknout nemůže. Je jedno, že po celou hru prší (a prší i nahoře v horách, kde navíc padá sníh). Porosty jsou také uměle... umělé, tráva skoro žádná a když už se objeví, je všechna stejně vysoká jak podle pravítka, navíc nízká jak po posekání celého ostrova. Stejně jako v Lost Valley je tu nascriptovaná zvířena, která se sice chová trochu líp, ale i tak to působí příliš... uměle. A vy ani nemůžete pořádně celý ostrov probloudit, protože se vaše postava nedokáže pořádně vyškrábat ani na pitoreskně malou hroudu podél cesty. Vaše postava má sice viditelně kmitající nohy, ale díky stínu si uvědomíte, že jste vlastně asi zombie, protože nohy kmitají, ale ruce visí bezvládně dolů :)
V půlce hry se sice trochu prostředí změní a změní se i barevnost obrazu, kdy jsem si říkal, že konečně by mohla přijít nějaká atmosféra, ale prd. Mělo to jen značit, že jsem v horách a že ten šedý poprašek všude kolem a padající spad není předzvěst nějaké apokalyptické příčiny atomového výbuchu poblíž atolu, kde jsem se vynořil, ale sníh a zima, protože jsem vystoupal o něco výše, než jsem byl nyní v horké a podivně nesourodé přírodě (poblíž jezírka ve dle sebe rostou listnáče a palmy). Skály a hory jsou krásné oblé a rovné, vyhlazené, což ale připisuji právě oné nezkušenosti tvůrce a nedostatku textur či schopností si s nimi hrát.

Co se týče té atmosféry, nějaké Esther ani Plan nesahá po paty. Prodíráte se divnou přírodou po jasně vyšlapané cestě a do uší vám nárazově hraje kytara (naštěstí pokaždé jiná skladba, ale nijak zajímavá není ani jedna, a co hůř, spolu s hudbou většinou někdo pronáší anglicky mluvená moudra, které jsem ale všechna, díky absenci titulků, nestačil pobírat. Navíc to dabuje někdo, kdo se jmenuje tuším Alejandro, což by odpovídalo tomu španělsky/mexickému přízvuku, který mě bohužel nutil se usmívat, protože spolu s brnkáním kytary mi to až příliš připomínalo původní dabing divokozápadních postaviček filmu Rango (nejblíž sou tomu asi ty vypravěčské sovy). Bohužel to myšlenkově hluboké plkání ale bylo dost rušící a pointa vyznívala jako "Eh, jako vážně?"

Pokud se nebudete nikde zbytečně courat, k čemuž ani vzhledem k nijak zajímavému ani hezkému prostředí (Ethan!) nebudete mít žádný důvod, tak do max. půlhodinky tohle máte za sebou, smazané a zapomenuté. Stejně jako u Lost Valley tedy platí, že tohle je jen o něco lépe vyšperkovanější amatérské hraní si s editorem Cry Engine, na kterém je vidět práce jednoho jediného člověka, ohromeného možnostmi tohoto enginu, ale ne zcela schopným se ani imaginárně některým z nich byť jen přiblížit. Smysl procházky je velmi sporný a, stejně jako u Lost Valley, si myslím, že tohle mělo být dostupné zdarma co by projekt pro Bodurovy kamarády a případné okolí, ne ale jako placený projekt, rozhodně ne za současná €4. Raději si pusťte kompletní záznam procházky. A koukám, že autor už udělal dokonce i pokračování, Drizzlepath: Genie, které už sice podle vydeí vypadá o něco více propracovaněji, ale stejně po tomto aktuálním zážitku nevidím důvod kupovat to ani ve slevě.

Pár screenshotů na Steamu

Pro: Já fakt nevím. Pokud ulítíváte na jakémkoliv simulátorovém chození, asi je to pro vás, jinak moc kladů nevidím, snad jen pokus o pointu a poselství. Graficky o něco lepší jak Lost Valley.

Proti: Divná grafika; divná fyzika postavy i prostředí; přerušované brnkání působí rušivě, kdyby to alespoň brnkalo stále; rušivé povídání s úsměvným přízvukem; nijaký zážitek; nulový důvod ke znovuhratelnosti

+4