Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

WRC

EA SPORTS WRC

03.11.2023
69
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

EA SPORTS WRC je duchovním pokračováním série Dirt Rally od studia Codemasters, tentokráte licencí WRC. Hra nabízí úplnou licenci Mistrovství světa v rallye pro rok 2023 a kategorie WRC, WRC 2 a WRC Junior. Ta kromě všech týmů a jezdců zahrnuje i 17 lokací a 200 skutečných rychlostních zkoušek s nejdelšími o délce až 30 km.

Kromě aktuálního ročníku WRC, nabídne hra i historické vozy, a to od vozů ze 60. let přes, 70. léta, skupiny A, B až po WRC speciály z let 1996-2017. Mimo to hra nově nabízí i fantasy režim, kdy si může hráč vytvořit vlastní rallye auto, ať již výběrem šasi, karoserie nebo laku a soupeřit s ním v turnajích.


Poslední diskuzní příspěvek

@Kotilion (07.06.2025 23:07): No, nevím. Oni totiž nejezdí jako amatéři jen ve hře, ale i v reálu. Jen tady v okolí Zlína bych dokázal najít desítky (a možná bych se nebál říct i stovky) lidí, co by v reálu zajeli líp, než tito borci. Ale jak už jsem říkal, je to jen má reakce na to, že to má být video, kde skuteční jezdci WRC hodnotí reálnost simulací. Zrovna tihle lidi auto WRC nejspíš ani naživo neviděli, natož aby ho řídili. A autor celého youtube kanálu je člověk, který ho začal tvořit před roke s cílem stát se z fanouška rally závodníkem. A už má za sebou dvě odjeté soutěže (jedna byla dvojzávod, kdyby chtěl někdo šťourat). Takže ano, neberu jim, že udělali zajímavé video, kde srovnávají zmíněné tři hry. Ale pro mě to moc relevantní názory nejsou. Možná ty kluky měli nejdřív nechat si ty hry ošahat, zajet pár zkoušek, aby věděli, jak se co chová, nechat je pohrát si s nastavením auta - každému vyhovuje něco jiného. Když někoho poprvé posadíš k nové hře, tak taky nic moc nezajede. Jedna z věcí, kterou tam zmiňují, je to, že reální jezdci jsou hodně tvrdí na řadící páku simulátoru. Kdo někdy jel v závodním autě, tak ví moc dobře, že právě toto je jeden z důležitých rozdílů - u sekvenční převodovky skutečného závodního auta musíš být tvrdý a rázný, aby přeřazení proběhlo správně. Když použiješ menší sílu nebo to děláš pomaleji, tak naopak vše ještě víc opotřebováváš. U simulátoru se neděje nic mechanicky, vše je elektronika a tak stačí do páky (pokud ji máš vedle volantu, pádla pod volantem jsou ještě snadnější) většinou jen lehce ťuknout. Větší síla = dřívější opotřebení. V této ukázce navíc nepoužívají sekvenční převodovku, ale klasické háčko, které se v současnosti už vůbec nepoužívá. Další věc, která mě zarazila, tak oni jezdí v RBR na defaultní setup auta? Přiznávám, že s Fiestou Rally3 jsem v RBR nejel, takže nevím, jaký má defaultní setup, ale co si pamatuju, tak jsem s defaultním setupem nikdy nedokázal nic zajet. Bylo potřeba použít správný setup na danou zkoušku/povrch, aby auto bylo řiditelné. Navíc si myslím, že i s nastavením toho simulátoru se dalo pohrát...

Každopádně, pořád se tu samozřejmě bavíme o počítačové hře. Každý u ní preferuje něco jiného - někdo co největší realističnost, někdo co největší zábavnost a většina něco mezi tím. A každému vyhovuje něco jiného. Každopádně, ať se můžou tvůrci snažit sebevíc, reálnému zážitku se to samozřejmě nikdy nevyrovná. To hlavní kouzlo je totiž v adrenalinu, kdy sedíte v autě, letíte velkou rychlostí po úzké uskákané cestě mezi stromy a víte moc dobře, že jakákoliv sebemenší chyba může mít dalekosáhlé následky. Ono stačí se jen posadit do závodního auta jako spolujezdec a svézt se s někým, kdo to opravdu umí a zažít to správné přetížení, zrychlení. Poznat, jak neskutečně fungují podvozky a pneumatiky, takže se dá spoustou míst proletět doslova naplno a naopak jak pozdě se dá začít intenzivně brzdit, aby se člověk vešel do další zatáčky. Na něco takového ani ten nejlepší simulátor nestačí. Ani ty v lunaparcích vydávající se za 4D projekce...

Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.