Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Nikdy by mě nenapadlo použit v souvislosti s RTS přívlastek "lineární", nicméně přesně takový World in Conflict je - během misí vám vytyčuje jeden bod za druhým, který následně musíte obsadit a/nebo udržet. Obecná náplň spousty strategií, pravda, je ale neuvěřitelné, jak až moc se dá tenhle koncept zjednodušit. Hra vám neustále posílá další a další posily a nepřítel pak útočí pouze hrubou silou - termín "umělá inteligence" není na místě, vše je těžce předscriptované (nebo to tak alespoň působí). Zkrátka žádné konkrétní reakce na to, co děláte, tudíž netrvá moc dlouho pochopit, jak protivník, potažmo celá hra, vlastně funguje a válečná kampaň se rázem stane procházkou růžovou zahradou. Jen hrstka misí představuje určitou výzvu, avšak čistě z toho důvodu, že je šileně navržená (polovina budov ve městě je obsazena snipery atp.). Jednotlivá prostředí sice obsahují terénní nerovnosti, stavby, řeky, ale nakonec se stejně jedná o placku, kdy jednotky přemisťujete z místa na místo vpodstatě vzdušnou čarou.

Musím však uznat, že příběh kladoucí důraz na jednotlivé charaktery - jakkoli prostoduchý - hrou docela dobře táhne a vyloženě mě nadchl vedlejší děj okolo záchrany kapesního přehrávače kompaktních disků. Bez ironie mě až mrzí, že tvůrci tuhle linku nepovýšili na hlavní, hře by se tak dostalo tolik potřebného nadhledu. Třeba také zmínit, že datadisk Soviet Assault je zajímavě integrovaný do základní kampaně, se kterou se vzájemě prolíná. Mé výsledné hodnocení WiC odráží i jeho přítomnost - a to navzdory tomu, že sám nemá žádný pořádný konec - jelikož nebýt něj, hra by byla až příliš krátká.

Škoda, čekal jsem od RTS orientované na boj nějakou opravdu hutnou alternativu ke klasickému base-to-base modelu, ale ve výsledku se mi dostalo neuvěřitelně chudé a prostoduché, i když pořád zábavy.
+22
  • PC 90
World in Conflict spatřil světlo světa v roce 2007 a dodnes je pro mne jednou z nejlepších strategií vůbec.

Píše se rok 1989 a studená válka neskončila, nýbrž se rozpoutala ve válku opravdovou, vlastně by se dalo říci, že ve třetí světovou. Ocitáte se v roli poručíka Parkera z US Army zrovna v okamžiku, kdy rudá armáda napadla Seattle a začíná invazi do Spojených Států. Řekli byste si, příběh jako každý jiný, Sovětský svaz proti USA, ale není tomu tak. Tato hra staví na skvělém příběhu, který je plný zvratů a zezačátku neukazuje Američany jako ty nejlepší a nepřemožitelné. Naopak, Amerika je napadena a musí se bránit. Postupně se podíváte na nejrůznější místa Spojených států, ve kterých budete zpočátku ustupovat až do doby, než přijde zvrat v této válce. Poté ale zjistíte, že útok na USA prakticky nebyl začátek této války, neboť Sověti už ovládají většinu Evropy a útočí na Francii. V tuto chvíli se příběh přesouvá do Francie o měsíc zpět, kde za pomocí jednotek NATO pomůžete Francii osvobodit, zaútočíte na cíle v Norsku nebo také za nepřátelskou linií v Murmansku. Postupem se dostanete příběhem opět do bodu, kdy jste USA opustili. Poslední část hry se odehrává tudíž v USA, kde …. na to si už přijďte sami.

Další stránkou, která tuto hru pozvedá do nebeských výšin, je grafika. Ta je totiž přímo úchvatná. Strategie, jak je obecně známo, grafickou stránkou neoslňují. Z výšky se to sice může zdát velmi pěkné, avšak po zazoomování se z toho stanou „nabarvené pixely“. Samozřejmě, pár výjimek, jako například Company of Heroes, se najde, ale většina nijak neoslňuje. (Mluvím o hrách do roku 2007). World in Conflict vypadá do detailů nádherně, troufl bych si dokonce říct, že za tuto grafickou stránku hry by se nemusela v roce 2007 stydět lecjaká FPS hra. Modely postav i techniky jsou krásně vymodelovány a efekty (výbuchů, střelby, …) jsou naprosto úžasné. Ale samozřejmě, někde si to daň vybrat muselo. Hra nabízí velmi rozsáhlé grafické nastavení, od zapnutí a vypnutí všeho možného. A při maximálním grafickém nastavení se už zapotí i dnes nejběžnější PC sestavy. Avšak tato hra je tak dobře udělaná, že i při 15 – 20 fps se hra neseká, nekouše ani netáhne. Posun kamery je plynulý a jednotky se posouvají taky krásně plynule. Za toto mají u mě autoři veliké plus. Samotná vizuální stránka je vlastně kapitolou samou pro sebe. Boje vypadají nádherně, všechny výbuchy a střelba. Díky široké zničitelnosti prostředí vypadá vše hodně dobře a autenticky. Po dělostřelectvu zůstávají velké jámy, domy se bortí jako ve skutečnosti a zničené město a krajina vypadají tak depresivně, až je Vám líto použít znova a znova dělostřelectvo.

Co se však autorům vážně povedlo a ještě jsem se s tím v žádné jiné strategii nesetkal, je pohyb po mapě, který tentokrát neprobíhá pomocí myši, ale klávesami WSAD, přičemž myší si nastavuje úhel a sklon kamery, kolečkem zoomujete. Nejprve jsem si na to nezvykal snadno, po nějaké době jsem si to však velmi oblíbil a uvítal bych to u více strategií.
Dále bych chtěl zmínit jednotky a systém boje. V kampani se setkáte s americkými, sovětskými a s jednotkami NATO, přičemž za sovětské si zahrajete pouze v multiplayeru. Hra funguje na principu, že na začátku každé mise dostanete určitý počet bodů, za které si poté můžete povolávat jednotky, které budou pro danou misi k dispozici. Čas od času se taky stane, že během mise se vám hranice bodu zvýší nebo odemkne nový typ jednotky. Když vám dojdou body a přijdete o nějakou jednotku, dostanete zpět tolik bodů, kolik stála a můžete si povolávat jednotky znovu. Podobné to je i s taktickou pomocí, která je zde ve formě dělostřelecké a letecké podpory a různých výsadků. Tyto schopnosti si také přivoláváte za taktické body, avšak ne za ty stejné, za které si přivoláváte jednotky. Tyto body se vám v průběhu mise doplňují, a abych pravdu řekl, stále se mi nepovedlo zjistit, za co se přesně doplňují. Nejspíš za zabíjení nepřátelských jednotek a opravu jednotek svých. Tyto dvě přivolávací funkce lze opakovat prakticky donekonečna a v misích prakticky nejste jednotkami ani taktickou podporou omezeni. Jediné omezení, které vás donutí nezdržovat se a postupovat, je časový limit, který je skoro v každé misi. Avšak limity jsou to nastaveny rozumně a nikdy se mi ještě nestalo, že by mi čas vypršel. Avšak nemohu říci, že by byla hra nějak lehká. Obtížnost je i na možnost normal výzvou a často se mi stávalo, že mi nepřítel zničil veškeré jednotky a já je musel znovu a znovu povolávat zpět.

Teď si asi říkáte, že z toho, co jsem doteď napsal, bych hře nedal jiné hodnocení než 100%, avšak i tato hra má pár chybiček. Jelikož jsou to však jen drobné vady na kráse, nebudu upřesňovat, která je nejzásadnější, neboť taková není. Musím tedy vytknout, že hra mohla obsahovat více druhů jednotek a taky mohla být rozhodně delší. 14 misí a herní doba asi 10 hodin sice není normálně málo, ale na tuto hru to málo je. Je tak dobrá, že bych ji prostě chtěl tak trojnásobně delší. Ale i tak to nelze považovat za velký nedostatek. Dalšími menšími nedostatky jsou ještě občas nelogické úkoly, kdy máte bránit most, který, jak říká velitel, je důležitý pro výhru určité bitvy, i když je však absolutně zbytečný, neboť je řeka mělká a dá se na mnoha místech překročit. Avšak i toto se ve hře tak nějak ztratí, stejně jako jedna z misí, která mě vyloženě otrávila. asi 10. mise, kdy máte pouze helikoptéry Avšak i přesto, že jsem říkal, co jsem říkal, tu jeden větší nedostatek je. Tím je multiplayer, který je tak trochu nudný, bez nápadu, omezený reinforcement body a taky hrací dobou, která se nedá vypnout, tudíž i ten nejdelší multiplayerový zápas může trvat jen 40 minut. Myslím si, že na tom mohli zapracovat autoři mnohem více. Avšak i tento nedostatek mnohonásobně vyvažuje již zmíněná kampaň pro jednoho hráče.

Myslím, že jsem shrnul vše podstatné a s klidným vědomím se mohu dostat k závěrečnému zhodnocení. Hra je to skvělá, strhující, zábavná, krásná na pohled, se skvělým ovládáním, avšak i s malými nedostatky, které však jdou v tomto případě omluvit. Rozhodně můžu hru doporučit pro všechny, kteří mají rádi RTSky, RTTčka a jiné strategie. Suma sumárum 90%.

P.S. to konvice: Nejspíš si hrál nějakou jinou hru a nebo nějakou pre-alfa verzi. A těším se na tvůj mínus :)

Délka:
14 misí, herní doba asi 10 hodin na normální obtížnost

HW nároky:
20 - 70 fps, vše na max. grafické nastavení, i při 20 fps krásně hratelné bez známek sekání

Pro: + Nádherná grafika, efekty, fyzika, modely … + Krásné prostředí bojišť + hratelnost, zábavnost, obtížnost + ovládání kamery + příběh + a mnoho dalších

Proti: - ne mnoho jednotek - délka - multiplayer

+13
  • PC 100
Call of Duty 4 jako RTS, tak bych ve zkratce mohl charakterizovat World in Conflict. Výborná válečná atmosféra stejně jako CoD4 ale několikrát lepší příběh. Příběh, vyprávěný skvělými cutscénami, je opravdu strhující. Už první mise po vylodění Sovětů má skvělou atmosféru beznaděje proti mnohonásobné přesile a co teprve cutscéna s helikoptérami nad New Yorkem, která mě naprosto dostala. Této atmosféry by nemohlo být dosaženo bez skvělé grafiky a parádního ozvučení.
Shrnutí: Rozhodně nejlepší novodobá strategie se kterou se může rovnat snad jedině Company of Heroes.

Pro: skvělá atmosféra, skvělý příběh, postavy, grafika, ozvučení, kamera, multiplayer, odpadá nudné stavění základny a soustředí se zde jen na boj

Proti: nic, co by stálo za zmínku

+11
  • PC 35
Dlouho jsem se nerozmýšlel, jestli mám psát další komentář kvůli vašim negativním reakcím, protože bavit vás mě stále baví. Tak jsem rozhodl vás opět potěšit svým skvělým pisatelským umem. Původně jsem chtěl psát celý příspěvek v oktině a daktylu, ale pa jsem se rozhodl, že vzhledem ke dramatičnosti celé hry bude lepší když část příspěvku budu psát formou anglického sonetu a budu moci tak na tvrdo dokázat, že Willi roztřesený kopí je proti mě literární shit!

Na topole pod večerem 21:00 Evropského času; Máchovo jezero...

Nechoď dcéééro, nechoď k vodě
tu máš vem si gamesku
přestań se tak tvářit bledě
jdi zkusit tu blbůstku

Vzala dcééééra ručkou hbitou
vzala se hrou dévédé
s rychlostí ji vlastní, vžitou
jak nejlépe dovede

Roztáčí se lajzrový kolovrátek,
spřádá hru ji do klína,
"Snad nebude to pytel zvratek"
Řekla si malá dívčina

U lavice dítě chřadlo
z plna hrdla křičelo

"co je to za zku*venou demenci!
rozkřikla se ústa něžná
"vždyt ai nemá žádnou inteligenci!
ta hra je shitty, to se hned pozná"

"obtížnost je jak pro blbé nány!
tohle to nemá obdoby
celý ten systém je prostě vadný
jak obsah noční nádoby

Zlostně mrskla ručkou hbitou
mrdnuvši hrou do kouta
otřela si svou tvář zblitou,
Šla vodníka vošou...se k jezeru vykoupat.

To že je hra, tenhle kvas?
vždyť křivý ústa, láme vaz!

Shrnuto podtrženo, hra vás po loadu mise vyzve k akci "press any key to continue", to vám k dohrání misí kvůli tristní obtížnosti hry stačí až dokonce. Grafika je průměrná, atmosféra slabá, hratelnost nulová, AI uráží intelekt každého hráče, nechápu jak je možné v 21. století abynepřátelská pěchota bez těžkých zbraní kličkovala mezi mými BVB a naskriptovaně se pohybovala po mapě neschopna reagovat na jakékoliv změnyV praxi, stojíte s pěti bvp v jednom bodě vyběhne na vás pěchota, která si v pohodě svým tempem jde na svůj cíl, kašle na to že proti bvp nemá zbraně a už úplně kašle na to, že se nemá za co krýt, prostě normálka po asfaltové silnici jde a na vše ostatní kašle. Takovýhle fail se nedopustila ani tak špatná hra z 90tých let zvaná close combat! Tam když jste prostě dali rozkaz zaútočit pěchotě na tanky, tak vám ukázali prostředníček do ksichtu a řekli: "Jdi debil? Puškou proti tanku? Co tím do "pytle" sleduješ! Vrať se na akademii, hovadoVulgarita je záměrná, chtěl jsem co nejlépe nastínit situaci jak by reagoval takový běžný voják v bojovém prostředí." Vzhledem k tomu že se WIC tváří tak seriózně a pak vzápětí pošlape jakékoliv principy válečných her a s celou "racionalitou" tohoto žánru si vytře konečník, opravdu mi z toho bylo špatně.

Tohle vydat v 21. století chce mít vážně odvahu, nebo nemít rozum. Jak jsem se již zmiňoval obtížnost je nulová a to i na obtížnost hard, která jen je garantem toho, že sestřelíte víc "kachen" k tomu samozřejmě ještě přispívá totálně špatné nacriptování celé hry a bitvy ze kterých úplně cítíte jak vás nechává hra vyhrávat a z toho je mi vážně, vážně šoufl. 35 % za snahu.

Jako kvalitní alternativu doporučuji: Close combat(strašnej shit ale o proti tomuhle zlatá hra) a Combat mission.

PS: jestli jsem někoho komentářem urazil, ať mi pošle MP sporné pasáže smažu.

Pro: Uvědomíte si kvalitu strategií 90 let.

Proti: AI, tupé nacriptování map, obtížnost ala ať si nezlomím nehty

+7 +18 −11
  • PC 90
Včera jsem dohrál WiC a musím pět na tuto hru jen chválu.Začnu grafikou:radost pohledět,opravdový skvost,no a ten výbuch atomovky.....to je maso.Hra vám na začátku hraní nabídne benchmark,jak na tom jste s HW,u atomovky to dostává nejvíc zabrat.Zvuk:jedna báseň,uvěřitelné a reálné prostorové zvuky-nejlepší jsou helikoptéry...Mise:nápadité,systém zabírání waypointů,stále se něco děje,hra vás nenechá ani na chvilku vydechnout.Hra velice náročná-máte minimum jednotek,takže název "strategie",tu opravdu nabývá svého pravého významu.V průměru si můžete nechat poslat tak 2 tamky,2 helikoptáry,jedno AA vozidlo,jednu těžkou artilerii.tím to hasne-jinak nemáte zdroje.Takže plýtvání znamená vždy smrt a věřte že ustupovat z tak těžce získaných pozic mě trhalo žíly.Ještě k tomu vás velitel buzeruje rádiem,že zdroje nejsou bezedné,tak ať sakra hejbnete zadkem a získáte pozice zpět.A tady se dostáváme k příběhu..Excelentní-tak bych nazval ztvárnění dané situace.Situace je klišé-Rusko napadne USA.Ale jak je to tu podáno řekl bych uměleckým stylem,to je neuvěřitelné.Situace jak letí vojáci v helikoptéře a začne přitom hrát hudba,mě málem rozbrečela....Taktéž konec hry a závěrečné titulky jsou perfektní...Opravdu to byl zase zážiteček,jsem rád že v dnešní době vznikají takto perfektně zpracované hry...Jediná výtka,jsou příliš časté cut scény..Mohlo by jich být opravdu míň,otravovalo měto při hraní.Doporučuji všem HC stratégům,perfektní záležitost...

Pro: Příběh,příběh a zase příběh,grafika,fyzika,detailnost úplně všeho,perfektní kamera,rozmanitost misí,umělecké ztvárnění.

Proti: Cut scény,malinko náročnější na HW

+6
  • PC 90
Na březích strategií jsem naprostý nováček, proto berte tento komentář jako naprosto laický a v lecčem primitivní! Chtěl jsem totiž změnit svůj pohled na věc a po dlouhé době okusit nějaký ten "nový" žánr. Po pár kladných ohlasech měl tu čest World in Conflict (WiC)a získal si mě prakticky okamžitě - taktické uvažování, jednoduché ovládání, ... všechny podobné vlastnosti mi přišly strašně intuitivní a já ihned věděl, že tohle mě bude sakra bavit. A popravdě zabavilo na slušných 12hodin, při kterých jsem byl naštvaný, spokojený, zkrátka se všechno míchalo dohromady, ale výsledný efekt ...

WiC mě provedlo tutorialem, následně hodilo do první ostré mise, ve které jsem se zjistil, že to Amerika nemá lehké a opět musí soupěřit o svou půdu s těmi "zlými". Přiřazeny mi byly první tanky a hned jsem se pustil do boje, který spočívá povětšinou v obsazování určitých bodů a jejich následného udržení před nepřítelem, než si zbudujete bunkry a podobné defenzivní opevnění. Radost mi činilo i to, že se hra neodehrává jen na americké půdě, ale také v Evropě. Příjemné také bylo, že se tvůrci snažili o nějaké změny, při prvních několika misích jsem totiž měl k dispozici především tanky a podobná vozítka, v tom případě šla pěchota stranou. Ovšem v následujících misích jste po nějaký čas nuceni používat právě jen infiltrační pěchotu, která zajistí dané body a až poté mohou nastoupit těžké vehikly. Obdobně dobře působila obrana ostrůvků okolo Sochy Svobody, kde jste měli pod velením pouze vrtulníky. Hodně akčním dojmem působí i videa během misí, jenž nezapřou svou kvalitu a hodně povedené jsou malované nahrávací obrazovky, které opět ukazují životy vojáků, nejčastěji volající svým blízkým. A závěrečné outro zase působilo velmi uklidňujícím dojmem.

... výsledný efekt ze své první dohrané strategie mám hodně pozitivní a už se těším na něco podobného. Taktické uvažování je to, co u mě vítězí před překypující akcí!

Pro: jednoduchost, nahrávací obrazovky, široká škála vojenských prostředků, videa, mise dlouhé tak akorát :-)

Proti: v některých případech zbytečně natahované boje, zkrátka prkotina ;-)

+6
  • PC 50
Jak moc jsem se tesil na tuhle hru, tak moc jsem byl z jejiho odehrani zklamany.
Odkojeny na C&C seriich jsem se tesil na poradnou rezbu. Dostala se ke me slatanina, ve ktere s peti branicimi tanky porazite celou utocici armadu.
Kdyz zacne souboj, tak se v tom chaosu neda orientovat, ale vy se v nem ani orientovat nemusite, vase nesmrtelne jednotky vse vyresi.
Lokace jsou vetsinou nekde na poli, v lese a kdyz se dostanete do mesta, tak je to spise nejaka vesnicka.
Grafika je super, ale obsah je nudnej. Pribeh nic moc nerika.
Ale abych jen nenadaval, prvni mise za Sovety v Berline je fakt epicka. Skoda, ze se takovych misi neobjevuje ve hre vice.

Pro: Hezka grafika

Proti: Nevyuzity potencial, nesmrtelne jednotky, malo typu jednotek, pribeh o nicem

+6 +7 −1
  • PC 90
World in Conflict se pouští do málo využitého prostředí v období studené války, kdy vedli USA a SSSR závod ve zbrojení, a vztahy byly velmi napjaté a často pod bodem mrazu. Naštěstí nikdy nedošlo k otevřenému konfliktu ale to WiC hodlá změnit.

Začínáme v době kdy se u amerického pobřeží objeví velké množství neznámých civilních lodí které v Seattlu vylodí sovětskou invazní armádu. Přes tuto nelogičnost, hra má skvělý příběh, vyprávěný stylovými videosekvencemi a cut-scénami které přináší filmový zážitek. Staneme se poručíkem Parkrem který zažil boje již před několika týdny v Evropě kterou vzal Sovětský svaz taky útokem. Prolínají se nám tedy zde dvě časová pásma, boje v Americe a Evropě na straně NATO a amerických sil.

Hratelnost je vyloženě akční, prostor pro taktiku a klidné plánování postupu tu není, hráč je hnán kupředu častými časovými limity které buď když je splní vynesou nějakou tu bonusovou jednotku nebo taktickou podporu navíc nebo v případě nesplnění mohou znamenat konec mise.

Jede se na klasický systém kámen-nůžky-papír, kdy těžké tanky drtí lehké a střední bojové prostředky, vrtulníky ničí těžké tanky, obrněné transportéry kosí pěchotu a pěchota se hodí do každého počasí. Jednotek hráč nebude mít zrovna nejvíce, zapomeňte na tankové roty podporované těžkým dělostřelectvem s asistencí spousty pěchoty a letky vrtulníků. Mise jsou povětšinou rozděleny tak že máte k dispozici tak 4 obrněný transportéry s 2 opravářskými vozy a to doplněno protitankovou četou.

Hlavní je zde skvělá atmosféra moderní války v jednoduším pojetí, vy jste u toho vidíte tanky jak drtí nepřítele není to jen pro efekt ale skvěle to funguje díky výborné kameře kterou máte ve své řežii.

Vynikající grafika jen podtrhuje paradní hratelnost, když uvidíte jaderný výbuch nebo skvěle vypadající ponorky, nálety, modely zbraní to je prostě slast pro oči. V porovnáním s novějšími Codename Panzers: Cold War vypadají stále skvěle a řekl bych že v mnohém je i překonávají.

Hudební doprovod nezklame, vše zní reálně a pokud máte solidní repro soustavu, ocitnete se v žáru bitvy kde dělostřelectvo zasypává město salvami, průlety bojových letounů redukují šiky nepřátel a pěchota vtipkuje na adresu Ivanů.

Ač to mohlo vyznít trochu negativně, World in Conflict mě chytl a nepustil dokud jsem ho nepokořil což mi zabralo průběžne jeden celý den, normálnímu hráči bych řekl že to nezabere více jak 10 hodin, jen je škoda že zde chybí pohled na konflikt ze strany agresora, potom 14 misí taky není nejvíc ale jinak rozhodně jedna z nejlepších RTS.

Pro: Skvělá hratelnost, filmové pojetí, atmosféra, grafické pojetí

Proti: Chybí zde pohled na konflikt ze strany Sovětů naštěstí to napravuje datadisk

+5
  • PC 85
Asi nejlepší novodobá strategie.Sice je to z velké části akční hra úplně tu odpadá stavění základny, ale to (ne)překvapivě vůbec nevadí.Hra samotná je totiž extrémně zábavná, a kampaň je něco neskutečnýho!

Pro: Hratelnost, optimalizace, grafika, atomovky : )

Proti: Kampaň jen za Američany, ale to spraví datadisk

+4 +5 −1
  • PC 90
Poprvé co mě ve strategii bavil i příběh, který je podáván úžasnýma cutscénama v herním enginu. Neskutečně hardcore strategie, která zaujme spoustou rozličných úkulů, do detailů vymakanou grafikou, dokonale vyváženýma jednotkama či pamětihodnými scénami. To jak se rusáci neustále objevují v nekonečných vlnách útoku, kde bojujete s každou jednotkou až do konce sil a kde se o každý metr strhává neskutečná mela. Pro mě překvapení roku 2007.

Pro: Grafika, hratelnost, prostě skoro všechno.

Proti: Nic podstatnýho se nedá vytknout a zbytek vem čert.

+4
  • PC 90
World in Conflict ve mně zanechal pořádnou herní stopu. Dokázal mne rozesmát, zabavit, téměř rozbrečet, dobře se na něj koukalo a (dvakrát a tučně napsáno) špatně se mi od něj odcházelo. Před všechny hráče přichází WiC s dokonalou kombinací zábavné, hutné hratelnosti a technologické vyspělosti, čiší z něj chuť švédských autorů vyrobit co možná nejlepší hru. To se jim v rámci možností samozřejmě povedlo, navíc dokázali přijít s na strategické poměry vcelku osvěžujícím, důrazně týmovým multiplayerem, který spolu se silnou atmosférou války kompenzuje kratší singlovou kampaň.

Pro: Atmosféra reálného válečného konfliktu, promakaný příběh, hratelnost nade vše, grafika jen hratelnost doplňuje, zvuková stránka, multiplayer, jednoduché na pochopení

Proti: Kampaň svou hutností člověka téměř vyčerpá, málo jednotek, grafické vychytávky josu na HW dost náročné

+4
  • PC 85
Predchádzajúca stratégia od Massive Entertainment, Ground Control II, ma neskutočne chytila, a tak som sa na World in Conflict neskutočne tešil. Ground Control mal zaujímavý a v celku dobre podaný príbeh a výbornú hrateľnosť, a World in Conflict si tieto dobré vlastnosti zachoval a trochu ich vylepšil.

Odpadnutie budovateľskej časti sa zachovalo, je to super pre zrýchlenie hry, a hlavne to funguje. Hrateľnosť je vďaka tomu svižná a vyrovnaná, ale najmä v multiplayeri je veľmi dôležité dobré poskladanie tímu a súhra, inak to skončí veľmi zle a veľmi rýchlo. Zasadenie do obdobia studenej vojny, ktorá sa zmenila na vojnu skutočnú je zaujímavé a neokukané. Jednotiek síce nie je kvantum, ale v spojení s rôznymi špeciálnymi schopnosťami a využívaním terénu je to v konečnom výsledku dobré a hra nie je príliš prekomplikovaná, ale zároveň ponúka široké možnosti hrania.

Na multiplayer ale veľmi nie som, a zaujímala ma skorej kampaň pre jedného hráča. A nebol som sklamaný. V celku vierohodný a dobre spracovaný scenár, zaujímavo podaný s dobrým dávkovaním emócií a prehnaného amerického patriotizmu, spojené s rôznymi náplňami misií, ktorých obsah sa strieda na základe odvíjajúceho sa príbehu, a pri ich plnení má človek pocit, že naozaj je koliesko vo vojnovej mašinérií a jeho činy majú skutočný dopad na vývoj vojny, aj keď to tak v hre nie je. Môžete maximálne ovplyvniť priebeh jednotlivých misií a to splnením/nesplnením vedľajších úloh. Dopad na misiu môže byť niekedy naozaj značný, a tak odporúčam si tieto mini úlohy plniť.

Celkovo ide o veľmi podarenú stratégiu, ktorá je zvládnutá od hrateľnosti až po technickú stránku, sprevádzaná hlavne na stratégiu nezvyčajne dobrou singleplayerovou kampaňou.

Pro: singleplayer, technicka stranka, hratelnost

Proti: mierne zlozitejsi multiplayer

+3
  • PC 90
Vyborna RTS, ktera prinesla velke oziveni do tohoto zanru. Skvele jak po graficke, tak i po hratelnostni strance. MP nema konkurenci, co se RTS tyce :-)

Pro: vyborny MP, Cold War, Grafika + efekty

Proti: chybi kampan za Maticku Rus

-6 +1 −7