Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

World in Conflict

Žánr:
strategie > real-time strategie *
online > online strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
18.09.2007
Vývojáři:
Massive Entertainment
Oficiální stránky:
http://worldinconflict.uk.ubi.com
Děj World in Conflict se odehrává v roce 1989, kdy Sovětský svaz čelí ekonomickému a politickému kolapsu. Ve světle těchto událostí požádají zbytek světa o finanční pomoc, ale ten odmítá. Tato událost poslouží Sovětskému svazu jako záminka pro rozpoutání třetí světové války obsazením značné části východní Evropy. Hra začíná sovětským útokem na USA, konkrétně město Seattle.

Hráč se ujme role nadporučíka Parkera, který je v době útoku zrovna v Seattlu, a musí pomoci civilistům toto velkoměsto opustit. V kampani dostane hráč pod kontrolu armády USA a NATO (kampaň za SSSR se objevila až v datadisku Soviet Assault). Hra sleduje dvě časové linie - jedna v USA a druhá v několika zemích Evropy (Francie, Rusko, Norsko) pár měsíců v minulosti.

Ve World in Conflict zcela odpadá stavění základny. Hráč má pouze předem daný počet bodů, za který si nechá letecky dopravit jednotky. Pokud nějakou jednotku ztratí, body se mu pomalu přičtou zpátky.

Multiplayer je postaven na systému kooperační MMORTS. Na každé ze dvou stran na mapě (celkem tři: NATO, USA a SSSR) je až 16 hráčů, kteří si vyberou "povolání", na výběr je mezi Air (vrtulníky), Infantry (pěchota), Support (opravování jednotek, protiletecká obrana) a Ground (tanky, transportéry) a může se začít. Kromě sbírání bodů ničením nepřátelských jednotek a zabíráním checkpointů máte též tzv. Tactical Points, které utrácíte za Tactical Aid - od opravení mostu až po velice efektní nukleární bombu. Díky systému rankování a hodností vždy víte, zda jste lepší než soused, nebo než nějaký Japonec v zemi vycházejícího slunce. Nechybí ani jednoduše zařízený systém klanů a zápasů mezi nimi, díky kterým se váš klan dostává nahoru po žebříčku.

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Nikdy by mě nenapadlo použit v souvislosti s RTS přívlastek "lineární", nicméně přesně takový World in Conflict je - během misí vám vytyčuje jeden bod za druhým, který následně musíte obsadit a/nebo udržet. Obecná náplň spousty strategií, pravda, je ale neuvěřitelné, jak až moc se dá tenhle koncept zjednodušit. Hra vám neustále posílá další a další posily a nepřítel pak útočí pouze hrubou silou - termín "umělá inteligence" není na místě, vše je těžce předscriptované (nebo to tak alespoň působí). Zkrátka žádné konkrétní reakce na to, co děláte, tudíž netrvá moc dlouho pochopit, jak protivník, potažmo celá hra, vlastně funguje a válečná kampaň se rázem stane procházkou růžovou zahradou. Jen hrstka misí představuje určitou výzvu, avšak čistě z toho důvodu, že je šileně navržená (polovina budov ve městě je obsazena snipery atp.). Jednotlivá prostředí sice obsahují terénní nerovnosti, stavby, řeky, ale nakonec se stejně jedná o placku, kdy jednotky přemisťujete z místa na místo vpodstatě vzdušnou čarou.

Musím však uznat, že příběh kladoucí důraz na jednotlivé charaktery - jakkoli prostoduchý - hrou docela dobře táhne a vyloženě mě nadchl vedlejší děj okolo záchrany kapesního přehrávače kompaktních disků. Bez ironie mě až mrzí, že tvůrci tuhle linku nepovýšili na hlavní, hře by se tak dostalo tolik potřebného nadhledu. Třeba také zmínit, že datadisk Soviet Assault je zajímavě integrovaný do základní kampaně, se kterou se vzájemě prolíná. Mé výsledné hodnocení WiC odráží i jeho přítomnost - a to navzdory tomu, že sám nemá žádný pořádný konec - jelikož nebýt něj, hra by byla až příliš krátká.

Škoda, čekal jsem od RTS orientované na boj nějakou opravdu hutnou alternativu ke klasickému base-to-base modelu, ale ve výsledku se mi dostalo neuvěřitelně chudé a prostoduché, i když pořád zábavy.
+17+17 / 0

Call of Duty 4 jako RTS, tak bych ve zkratce mohl charakterizovat World in Conflict. Výborná válečná atmosféra stejně jako CoD4 ale několikrát lepší příběh. Příběh, vyprávěný skvělými cutscénami, je opravdu strhující. Už první mise po vylodění Sovětů má skvělou atmosféru beznaděje proti mnohonásobné přesile a co teprve cutscéna s helikoptérami nad New Yorkem, která mě naprosto dostala. Této atmosféry by nemohlo být dosaženo bez skvělé grafiky a parádního ozvučení.
Shrnutí: Rozhodně nejlepší novodobá strategie se kterou se může rovnat snad jedině Company of Heroes.

Pro: skvělá atmosféra, skvělý příběh, postavy, grafika, ozvučení, kamera, multiplayer, odpadá nudné stavění základny a soustředí se zde jen na boj

Proti: nic, co by stálo za zmínku

+13+13 / 0

World in Conflict spatřil světlo světa v roce 2007 a dodnes je pro mne jednou z nejlepších strategií vůbec.

Píše se rok 1989 a studená válka neskončila, nýbrž se rozpoutala ve válku opravdovou, vlastně by se dalo říci, že ve třetí světovou. Ocitáte se v roli poručíka Parkera z US Army zrovna v okamžiku, kdy rudá armáda napadla Seattle a začíná invazi do Spojených Států. Řekli byste si, příběh jako každý jiný, Sovětský svaz proti USA, ale není tomu tak. Tato hra staví na skvělém příběhu, který je plný zvratů a zezačátku neukazuje Američany jako ty nejlepší a nepřemožitelné. Naopak, Amerika je napadena a musí se bránit. Postupně se podíváte na nejrůznější místa Spojených států, ve kterých budete zpočátku ustupovat až do doby, než přijde zvrat v této válce. Poté ale zjistíte, že útok na USA prakticky nebyl začátek této války, neboť Sověti už ovládají většinu Evropy a útočí na Francii. V tuto chvíli se příběh přesouvá do Francie o měsíc zpět, kde za pomocí jednotek NATO pomůžete Francii osvobodit, zaútočíte na cíle v Norsku nebo také za nepřátelskou linií v Murmansku. Postupem se dostanete příběhem opět do bodu, kdy jste USA opustili. Poslední část hry se odehrává tudíž v USA, kde …. na to si už přijďte sami.

Další stránkou, která tuto hru pozvedá do nebeských výšin, je grafika. Ta je totiž přímo úchvatná. Strategie, jak je obecně známo, grafickou stránkou neoslňují. Z výšky se to sice může zdát velmi pěkné, avšak po zazoomování se z toho stanou „nabarvené pixely“. Samozřejmě, pár výjimek, jako například Company of Heroes, se najde, ale většina nijak neoslňuje. (Mluvím o hrách do roku 2007). World in Conflict vypadá do detailů nádherně, troufl bych si dokonce říct, že za tuto grafickou stránku hry by se nemusela v roce 2007 stydět lecjaká FPS hra. Modely postav i techniky jsou krásně vymodelovány a efekty (výbuchů, střelby, …) jsou naprosto úžasné. Ale samozřejmě, někde si to daň vybrat muselo. Hra nabízí velmi rozsáhlé grafické nastavení, od zapnutí a vypnutí všeho možného. A při maximálním grafickém nastavení se už zapotí i dnes nejběžnější PC sestavy. Avšak tato hra je tak dobře udělaná, že i při 15 – 20 fps se hra neseká, nekouše ani netáhne. Posun kamery je plynulý a jednotky se posouvají taky krásně plynule. Za toto mají u mě autoři veliké plus. Samotná vizuální stránka je vlastně kapitolou samou pro sebe. Boje vypadají nádherně, všechny výbuchy a střelba. Díky široké zničitelnosti prostředí vypadá vše hodně dobře a autenticky. Po dělostřelectvu zůstávají velké jámy, domy se bortí jako ve skutečnosti a zničené město a krajina vypadají tak depresivně, až je Vám líto použít znova a znova dělostřelectvo.

Co se však autorům vážně povedlo a ještě jsem se s tím v žádné jiné strategii nesetkal, je pohyb po mapě, který tentokrát neprobíhá pomocí myši, ale klávesami WSAD, přičemž myší si nastavuje úhel a sklon kamery, kolečkem zoomujete. Nejprve jsem si na to nezvykal snadno, po nějaké době jsem si to však velmi oblíbil a uvítal bych to u více strategií.
Dále bych chtěl zmínit jednotky a systém boje. V kampani se setkáte s americkými, sovětskými a s jednotkami NATO, přičemž za sovětské si zahrajete pouze v multiplayeru. Hra funguje na principu, že na začátku každé mise dostanete určitý počet bodů, za které si poté můžete povolávat jednotky, které budou pro danou misi k dispozici. Čas od času se taky stane, že během mise se vám hranice bodu zvýší nebo odemkne nový typ jednotky. Když vám dojdou body a přijdete o nějakou jednotku, dostanete zpět tolik bodů, kolik stála a můžete si povolávat jednotky znovu. Podobné to je i s taktickou pomocí, která je zde ve formě dělostřelecké a letecké podpory a různých výsadků. Tyto schopnosti si také přivoláváte za taktické body, avšak ne za ty stejné, za které si přivoláváte jednotky. Tyto body se vám v průběhu mise doplňují, a abych pravdu řekl, stále se mi nepovedlo zjistit, za co se přesně doplňují. Nejspíš za zabíjení nepřátelských jednotek a opravu jednotek svých. Tyto dvě přivolávací funkce lze opakovat prakticky donekonečna a v misích prakticky nejste jednotkami ani taktickou podporou omezeni. Jediné omezení, které vás donutí nezdržovat se a postupovat, je časový limit, který je skoro v každé misi. Avšak limity jsou to nastaveny rozumně a nikdy se mi ještě nestalo, že by mi čas vypršel. Avšak nemohu říci, že by byla hra nějak lehká. Obtížnost je i na možnost normal výzvou a často se mi stávalo, že mi nepřítel zničil veškeré jednotky a já je musel znovu a znovu povolávat zpět.

Teď si asi říkáte, že z toho, co jsem doteď napsal, bych hře nedal jiné hodnocení než 100%, avšak i tato hra má pár chybiček. Jelikož jsou to však jen drobné vady na kráse, nebudu upřesňovat, která je nejzásadnější, neboť taková není. Musím tedy vytknout, že hra mohla obsahovat více druhů jednotek a taky mohla být rozhodně delší. 14 misí a herní doba asi 10 hodin sice není normálně málo, ale na tuto hru to málo je. Je tak dobrá, že bych ji prostě chtěl tak trojnásobně delší. Ale i tak to nelze považovat za velký nedostatek. Dalšími menšími nedostatky jsou ještě občas nelogické úkoly, kdy máte bránit most, který, jak říká velitel, je důležitý pro výhru určité bitvy, i když je však absolutně zbytečný, neboť je řeka mělká a dá se na mnoha místech překročit. Avšak i toto se ve hře tak nějak ztratí, stejně jako jedna z misí, která mě vyloženě otrávila. asi 10. mise, kdy máte pouze helikoptéry Avšak i přesto, že jsem říkal, co jsem říkal, tu jeden větší nedostatek je. Tím je multiplayer, který je tak trochu nudný, bez nápadu, omezený reinforcement body a taky hrací dobou, která se nedá vypnout, tudíž i ten nejdelší multiplayerový zápas může trvat jen 40 minut. Myslím si, že na tom mohli zapracovat autoři mnohem více. Avšak i tento nedostatek mnohonásobně vyvažuje již zmíněná kampaň pro jednoho hráče.

Myslím, že jsem shrnul vše podstatné a s klidným vědomím se mohu dostat k závěrečnému zhodnocení. Hra je to skvělá, strhující, zábavná, krásná na pohled, se skvělým ovládáním, avšak i s malými nedostatky, které však jdou v tomto případě omluvit. Rozhodně můžu hru doporučit pro všechny, kteří mají rádi RTSky, RTTčka a jiné strategie. Suma sumárum 90%.

P.S. to konvice: Nejspíš si hrál nějakou jinou hru a nebo nějakou pre-alfa verzi. A těším se na tvůj mínus :)

Délka:
14 misí, herní doba asi 10 hodin na normální obtížnost

HW nároky:
20 - 70 fps, vše na max. grafické nastavení, i při 20 fps krásně hratelné bez známek sekání

Pro: + Nádherná grafika, efekty, fyzika, modely … + Krásné prostředí bojišť + hratelnost, zábavnost, obtížnost + ovládání kamery + příběh + a mnoho dalších

Proti: - ne mnoho jednotek - délka - multiplayer

+12+12 / 0

Dlouho jsem se nerozmýšlel, jestli mám psát další komentář kvůli vašim negativním reakcím, protože bavit vás mě stále baví. Tak jsem rozhodl vás opět potěšit svým skvělým pisatelským umem. Původně jsem chtěl psát celý příspěvek v oktině a daktylu, ale pa jsem se rozhodl, že vzhledem ke dramatičnosti celé hry bude lepší když část příspěvku budu psát formou anglického sonetu a budu moci tak na tvrdo dokázat, že Willi roztřesený kopí je proti mě literární shit!

Na topole pod večerem 21:00 Evropského času; Máchovo jezero...

Nechoď dcéééro, nechoď k vodě
tu máš vem si gamesku
přestań se tak tvářit bledě
jdi zkusit tu blbůstku

Vzala dcééééra ručkou hbitou
vzala se hrou dévédé
s rychlostí ji vlastní, vžitou
jak nejlépe dovede

Roztáčí se lajzrový kolovrátek,
spřádá hru ji do klína,
"Snad nebude to pytel zvratek"
Řekla si malá dívčina

U lavice dítě chřadlo
z plna hrdla křičelo

"co je to za zku*venou demenci!
rozkřikla se ústa něžná
"vždyt ai nemá žádnou inteligenci!
ta hra je shitty, to se hned pozná"

"obtížnost je jak pro blbé nány!
tohle to nemá obdoby
celý ten systém je prostě vadný
jak obsah noční nádoby

Zlostně mrskla ručkou hbitou
mrdnuvši hrou do kouta
otřela si svou tvář zblitou,
Šla vodníka vošou...se k jezeru vykoupat.

To že je hra, tenhle kvas?
vždyť křivý ústa, láme vaz!

Shrnuto podtrženo, hra vás po loadu mise vyzve k akci "press any key to continue", to vám k dohrání misí kvůli tristní obtížnosti hry stačí až dokonce. Grafika je průměrná, atmosféra slabá, hratelnost nulová, AI uráží intelekt každého hráče, nechápu jak je možné v 21. století abynepřátelská pěchota bez těžkých zbraní kličkovala mezi mými BVB a naskriptovaně se pohybovala po mapě neschopna reagovat na jakékoliv změnyV praxi, stojíte s pěti bvp v jednom bodě vyběhne na vás pěchota, která si v pohodě svým tempem jde na svůj cíl, kašle na to že proti bvp nemá zbraně a už úplně kašle na to, že se nemá za co krýt, prostě normálka po asfaltové silnici jde a na vše ostatní kašle. Takovýhle fail se nedopustila ani tak špatná hra z 90tých let zvaná close combat! Tam když jste prostě dali rozkaz zaútočit pěchotě na tanky, tak vám ukázali prostředníček do ksichtu a řekli: "Jdi debil? Puškou proti tanku? Co tím do "pytle" sleduješ! Vrať se na akademii, hovadoVulgarita je záměrná, chtěl jsem co nejlépe nastínit situaci jak by reagoval takový běžný voják v bojovém prostředí." Vzhledem k tomu že se WIC tváří tak seriózně a pak vzápětí pošlape jakékoliv principy válečných her a s celou "racionalitou" tohoto žánru si vytře konečník, opravdu mi z toho bylo špatně.

Tohle vydat v 21. století chce mít vážně odvahu, nebo nemít rozum. Jak jsem se již zmiňoval obtížnost je nulová a to i na obtížnost hard, která jen je garantem toho, že sestřelíte víc "kachen" k tomu samozřejmě ještě přispívá totálně špatné nacriptování celé hry a bitvy ze kterých úplně cítíte jak vás nechává hra vyhrávat a z toho je mi vážně, vážně šoufl. 35 % za snahu.

Jako kvalitní alternativu doporučuji: Close combat(strašnej shit ale o proti tomuhle zlatá hra) a Combat mission.

PS: jestli jsem někoho komentářem urazil, ať mi pošle MP sporné pasáže smažu.

Pro: Uvědomíte si kvalitu strategií 90 let.

Proti: AI, tupé nacriptování map, obtížnost ala ať si nezlomím nehty

+8+19 / -11

Včera jsem dohrál WiC a musím pět na tuto hru jen chválu.Začnu grafikou:radost pohledět,opravdový skvost,no a ten výbuch atomovky.....to je maso.Hra vám na začátku hraní nabídne benchmark,jak na tom jste s HW,u atomovky to dostává nejvíc zabrat.Zvuk:jedna báseň,uvěřitelné a reálné prostorové zvuky-nejlepší jsou helikoptéry...Mise:nápadité,systém zabírání waypointů,stále se něco děje,hra vás nenechá ani na chvilku vydechnout.Hra velice náročná-máte minimum jednotek,takže název "strategie",tu opravdu nabývá svého pravého významu.V průměru si můžete nechat poslat tak 2 tamky,2 helikoptáry,jedno AA vozidlo,jednu těžkou artilerii.tím to hasne-jinak nemáte zdroje.Takže plýtvání znamená vždy smrt a věřte že ustupovat z tak těžce získaných pozic mě trhalo žíly.Ještě k tomu vás velitel buzeruje rádiem,že zdroje nejsou bezedné,tak ať sakra hejbnete zadkem a získáte pozice zpět.A tady se dostáváme k příběhu..Excelentní-tak bych nazval ztvárnění dané situace.Situace je klišé-Rusko napadne USA.Ale jak je to tu podáno řekl bych uměleckým stylem,to je neuvěřitelné.Situace jak letí vojáci v helikoptéře a začne přitom hrát hudba,mě málem rozbrečela....Taktéž konec hry a závěrečné titulky jsou perfektní...Opravdu to byl zase zážiteček,jsem rád že v dnešní době vznikají takto perfektně zpracované hry...Jediná výtka,jsou příliš časté cut scény..Mohlo by jich být opravdu míň,otravovalo měto při hraní.Doporučuji všem HC stratégům,perfektní záležitost...

Pro: Příběh,příběh a zase příběh,grafika,fyzika,detailnost úplně všeho,perfektní kamera,rozmanitost misí,umělecké ztvárnění.

Proti: Cut scény,malinko náročnější na HW

+6+6 / 0