Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak po více jak dvou letech na steamu to tam má 72%. Což je pro mně překvapení, čekal jsem ze to neprojde. Akorát tady i přes ten lehký počáteční zájem nic :)
Bohužel na vydání druhé části to nevypadá, hlavně asi proto ze to nemá anglickou lokalizaci, což část první měla z ps3. Což je hrozná škoda. Ona se ta dvojka dá zdarma stáhnout z japonského PSN storu v trial verzi a vyzkoušet, ale v japonštině je to krapet o ničem .
@MickTheMage (19.01.2020 00:29): Takze nesplnis achievment zabit 50 000 nepratel ? :)

Ten grind tam zas tak potreba neni, snad krome poslednich cca 4 pater druheho dungeonu. Tedy pokud za grind nepovazujes celou hru, protoze to je skutecne hlavne o tom ze se motas v labyrintu a bojujes. potom taky na nej muze dojit kdyz se snazis plnit achievmenty a chces nejlepsi vybaveni, to pak je docela silenost, co se grindu tyce.

Ja hru kupoval nekdy v roce 2012 na PS3 a zpocatku jsem to videl dost podobne, moc se mi to nelibilo vzhledove a prislo mi to plytke a o nicem, ale sanci jsem tomu dal a po nejake dobe me to bavit zacalo docela hodne, Samozrejme to je hra jen pro urcitou skupinu lidi a je jasne ze na prvni pohled to spis odrazuje.

Zasadni problem taky vydim v nazvu a stylizaci, coz plno staromilcu muze povazovat za herezi a urazku oblibene serie. I kdyz Richmond se na to tvari celkem prijemne :)

A ne, urcite nejde o pomyslny vrchol dungeon hrani, ale kdyz se tomu sance da, drapek to zatnout umi.
Dobra sracka je to... resp. mozno tam niekde je dobra hra, ale... uf. To uz radsej nech si ludia zahraju rovno ten Elminage Gothic, nez tento lowbudget pokus o... Ani netusim co to vlastne je. Nejde ani o to, ze je to hnusne ako prdel (to nech vezme cert), ale v hratelnosti nie je nic co by ma nutilo to hrat dalej. Japonci maju uchylku na nekonecny grind (jo jo este dnes sa mi vybavuje spomienka na Valhala Knights - mimochodom, aj to by som odporucil radsej a viac ako tieto "Wizardry").

A mam taky pocit (ak by sa niekto pytal), ze s Wizardry to ma spolocny akurat zaklad 40-rocnych mechanik, ktore sa Japonci ani moc nesnazili menit. Eto vsjo. :)

Ok, mozno som to s tou srackou trochu prehnal, ale to hranie ma skor znechutilo ako bavilo. Ale ako sa hovori, kazdemu koho co bavi :)
Tohle vypadá hodně zajímavě :-) Navazuje to nějak příběhově na původní wizardry? Nebo je to alespoň stejný svět?
@Richmond (18.01.2020 10:00): Tady byl max 50 level, ale slo dokoupit dalsich 50 levelu formou DLC. Coz se ale PC verze netyka, tam to je rovnou. Damage postav tak zacina treba na 10 a konci na 9999. To same zivoty, tam to jde tusim az pres 10 000. je to potreba, pozdejsi nepratele mivaji i 100k zivotu a davaji rany za 3000+. Ta hra je tem velkym cislum uzpusobena.

Abych ti to trochu zkazil tak v soubojich ty portrety vypnout nejdou :)

Jo, na steamu to uz je taky, za necelych 14 zlatek.
@Charllize (18.01.2020 09:56): Což ale jde trochu proti prvním Wizardry, kde se max levely nepřehoupnou nad 15 (i díky magickým postavám, protože tam není zas tolik kouzel).
Ale zpráva o možnosti vypnout portréty potěšila!
@Richmond (18.01.2020 09:17): to nemusis, portrety postav, ve vyhledu, jdou vypnout stiskem tlacitka/klavesy :)

Snizovani statu u japonskych dungeonu je celkem bezna vec. Kolikrat jsou na to navazane dalsi mechanismy jako oblibenost dane postavy v parte, caste umirani, nebo naopak velka vykonost v boji. Ono si to muzou dovolit kdyz maximalni levely postav tam byvaji 99 a vic.
Tak na Gogu už to vyšlo, tak si pročítám komentáře. Zaujala mě ale nejvíc tahle věta od uživatele Xan0010:
"I cannot remember any game where the character gets a permanent LOSS by leveling".
HA! Tak oni vzali ten originální koncept náhodných downgradů statistik postav! Yep! V tomhle plus, Xan0010 sice žádnou takovou hru neviděl, ale stačí jen jít trochu víc do historie série. Zase mě to trochu začlo zajímat. Já se znám, nakonec to v 50% slevě jednou koupím a dohraju :) Dám si po stranách monitoru nějaké ty neprůhledné fólie, abych to obličeje postavy neviděl, vypnu zvuky a ono to pude!! :))
@Charllize (03.01.2020 20:49): No v tom trajléru byly spíš hošíci, ale pokud budou chlapi, tak ok. Příšery z té ukázky byly celkem ucházející. ticho v dungeonech je vítané, takže plusové body. Ono japonská stylizace jako taková by mi fakt nevadila, koneckonců už v prvním díle občas jsem bojoval proti typicky východním nepřátelům. jde mi čistě o ty charaktery, které ale bohužel budou furt vidět :) co bude mě kruciální bud ovládání. doufám, že bude možné použít první písmena z klávesnice pro příkazy!

@jvempire (03.01.2020 20:46): počkám určitě na příznivou cenu, pak to asi vezmu no :)
@Richmond (03.01.2020 20:24): Si zvyknes, navic si muzes vybrat i chlapy a ty vypadaj celkem normalne a hekaj jako chlapy :)
Prisery a dungeony jsou normalni, zadna jpn stylizace se nekona. Hudba samo vypnout jde, ale hraje jen u soboju, v dungeonech je ticho, jen kroky party, obcasne kvileni a dupani prisery v dali :)

Osobne by me zajimalo jak by se mistr klasickych zapadnich dungeonu s timhle popasoval :)
Tak jsem shlédl novej trailer oznamující datum vydání na PC. Pokud to vyjde na gogu asi to ve slevě koupím a dám tomu šanci. ale bohužel pro mě ta vizuální podoba je pořád pro mě neskousnutelná. Představa že jdu do vlhkého dungeon s lolitkama nahými do půl těla, kdy mi při souboji postavy hekají jak na tenise, tak to mě fakt odrazuje. Grafika prostředí v dungeonech přitom ujde. Fakt věřím, že herně by to mohlo být výborné (pokud nebude konzolové ovládání), o to víc mě mrzí tyhle fatální "průsery" (příšernou hudbu předpokládám si budu moct vypnout).
Wizardry: Labyrinth of Lost Souls Launch Delay
Due to an unforeseen issue involving IP licensing, the game cannot launch today as previously intended. We apologize for the sudden delay, and will inform you of a new release date once it’s confirmed.

Hmm, tak asi nic...problemy z licenci ..
@Charllize (16.05.2019 21:52): Dobrý už jsem navnaděný dost :-) a mapy se snad kreslej na papír ne. Jako hned to kupovat nebudu protože bych to hned nehrál a novinky kupuju zásadně jen když chci hned hrát. Ale byla by škoda na to zapomenout, vypadá to fakt dobře i kdybych měl projít jen ten příběhový dungeon.
@MickTheMage (16.05.2019 21:37): BTW. Na PS2 to musela byt Wizardry Tales of Forsaken Lands a zmatla te telem. Ona ti tam hra sice prideli nejaky tajtrliky ale zrejme te to tak otravilo ze uz jsi nedosel do bodu kde bys zjsitil ze je muzes vsechny vyhazet a narolovat si komplet vlastni druzinu. (i kdyz tim prijdes o vedlejsi pribehy tech pevne danych postav)
@jvempire (16.05.2019 21:45): Mno. Ale pozor, je to fakt hodne hardcore. Mapy si musis najit v dungeonu, za urcitych podminek permadeath postav. nahazet si treba ninju na zacatku je tak na 15 hodin rolovani a podobne. Dungeony jsou spis zalozene na bludistovem puzzle, pripominaji Elminage a dropnout z nejaky prisery treba dragon helmu +3 trva vecnost a zavani sedivejma vlasama :)
@MickTheMage (16.05.2019 21:37): Ano, vytvaris. Je to pure grid (grind) based DRPG. :)
Normalne si nahazujes postavy ktere se rekrutuji z klasickych povolani, jen jejich stylizace je, proste japonska. Ale to se netyka priser nebo dungeonu, ty jsou zapadniho strihu. I NPC nejsou uplne do jrpg.
Ma to dobrou atmosferu a opravdu si to hodne bere z klasickych Wizardry.
@Ringo (08.09.2018 20:26): zrovna nedavno jsem v praci chvili hral Wizardry Gaiden I: Suffering of the Queen na Gameboy. Tusim jsou z roku 1991. Skoda ze to je cele v japonstine, jen nez jsem se proklikal do hry zabralo to asi 10 minut. Ale pusobilo to hodne klasicky a design monster byl vazne pekny.

Jo to spojeni je ocividne, ale na DH je ocividne az ted:) Kazdopadne je take dost smutne ze zapad na serii totalne zanevrel a stafetu nesli dlouha leta prave japonci, kteri, jak se zda vyhoreli uz taky:(
Tedy kdyz nepocitam Grimoire od Cleva:)

me jen mrzi ze si to kovani kobkari zapadni produkce nekdy nezkusi, aby meli aspon srovnani. Pritom zrovna u Wizardry se jedna u pokracovani presne v tom duchu co ocekavaji.
Ono to spojení Wizardry s japonskými hrami sahá do dávné historie, první tři díly vyšly na NESu, později byly udělány remaky 1, 2, 3 na SNESu jako trilogie Story of Llylgamyn, na SNESu ve stejném engine pak vychází i Wizardry V. Wiz VI vyšla rovněž na SNESu, Wizardry VII na Playstationu 1 . Llylgamyn trilogie pak vychází i na Playstationu 1. To spojení s Japonskem u této série je tak všudypřítomné, že bych jej nijak nezkoušel vyčleňovat č zatracovat jako bezvýznamné :-) Wizardry: Forsaken land vychází pak na Playstationu 2 a ta se naopak vůbec nedostala na PC. Spíše je to takový spin off, ale i tak. PC si zase pro sebe nechalo Wiz 8.
Jinak neco malo ke hre taky:)
Hra je tezka, hned od prvnich souboju. Bludiste jsou pomerne monotonni, ale celkem dobre poskladana, takze je zabava je prolezat. Zvlastnosti je ze jsou po stranach pruchozi. Tedy zapadni strana je spojena s vychodni a jizni se severni, coz je mnohdy matouci, obvzlast kdyz mapy pater si musi hrac napred najit. Je tam celkem 120 druhu monster a 26 pater ve dvou ruznych dungeonech, kazde patro 20x20 policek. Jeden ma 10 pater a druhy (pribehovy) 16. Trosku problem je ze digitalni verze ma v zakladu jen 15 pater a zbylych 11 si musite dokoupit. Lvl cap v zakladu je 50, DLC odemyka az lvl 99. Trosku svinarna, ale jelikoz to cele i ze zakladni vyjde ani ne na 300 korun, neni to takova tragedie. DLC jsou uz pro pokrocile hrace a kobkarske fanatiky, pac jsou opravdu sadomaso.

Jinak to je pekna verna kopie starych Wizardry, s japonskou stylizaci postav a NPC, prisery jsou normalni jakoby zapadni. Skoda ze se to da zahrat jen na PS3, byl bych celkem zvedav kolik zdejsich kobkaru by si na tom vylamalo zuby. Ja to jeste za tech 7 let co to mam nedohral uplne do konce, casove to neni zadna sranda a motaji se do toho porad nejaky dalsi hry. Mam za sebou asi 18 pater.

Hra ma jednu peknou trofej/achievment, zabit 50 000 monster. Skutecne ji nekteri lide maji:)