Witchfire je 1st person akce v kabátku dark fantasy s rogulite prvky. Jako lovec čarodějnic se vydáváte do nehostinného území s úkolem čarodějnici najít, porazit a získat artefakt, který ukradla. Po cestě se vás budou snažit zastavit její přisluhovači, jejichž eliminací absorbujete esenci, ze které byli stvořeni, zvanou Witchfire. Ta sice zvyšuje moc, kterou disponujete, ale spolu s ní poroste i obtížnost hry. Čarodějnice na vás bude sesílat stále silnější nepřátele a eventuálně začne v prostředí vyvolávat kalamity jako například kříšení mrtvých.
Jak už žánr napovídá, vaše smrt znamená restart levelu a ztrátu kořisti, kterou se můžete pokusit získat zpět. Jsou tu však i permanentní prvky progrese, které kromě vylepšování dovedností poskytují přístup k novým zbraním a skrytým lokacím. Jednotlivými levely lze procházet dle libosti a můžete se z nich volně vracet do vašeho úkrytu.
Pokud vám hra vizuálně připomíná Painkiller, není to náhodou. Zakladatelé studia jsou totiž dnes již veteráni kteří před více než dvaceti lety založili People Can Fly, kde pracovali také na Bulletstorm. Po založení The Astronauts se pustili do hry The Vanishing of Ethan Carter, jejíž úspěch umožnil devítičlennému týmu začít pracovat na ambicióznějším projektu, kterým je tato hra.
Witchfire se momentálně nachází v Early Access, v níž má zůstat přibližně jeden rok, s tím že se to může o několik měsíců protáhnout. Tvůrci však plánují hru definitivně dokončit, vydat na ostatních obchodech, a chtěli by ji vydat i na konzole. V den vydání Early Access verze jsou k dispozici dva levely z šesti a sedm zbraní.
@bukrrCZ (02.10.2023 11:46): Na Discordu se mluvilo o tom, že zvažují implementovat nějaké obtížnosti nebo scaling pro lepší přístupnost. Tak třeba za pár měsíců to bude lepší :)