Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wing Commander: Prophecy

19.12.1997
04.06.2003
75
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pátý a doposud poslední díl této ságy přišel ve velkém stylu. Využívá plně 3D akcelerátorů, které dopomohly k na svou dobu oku lahodící podívané. Hra je zaměřena na hratelnost ve více než 50 misích (přesně 53). Samozřejmostí jsou hrané videosekvence.

Děj vás postaví proti cizím agresivním bytostem, které napadají jak pozemšťany, tak Kilrathi. Slavný Blair je neaktivním komodorem, ale položí život za záchranu lidstva. Vy se zhostíte role nováčka Lance Caseyho. Budete podstupovat souboje s obřími křižníky, ničit jejich subsystémy a pouštět se do soubojů se stíhači.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Poslední velká hra ze ságy WC, samozřejmě nemůže zůstat bez mého komentu. Podle čísla lze snadno poznat že mě moc nenadchla. Dle mého je tato hra obrovským zklamáním a zbytečně pokazila WC jméno. Ale teď více věcně.

V tomto díle už nehrajeme za starého dobrého Blaira ale za nováčka kterému teče mlíko po bradě. Upřímně noví herci jsou prostě špatní. Nováčci hrajou absolutně toporně a byly mi všichni naprosto nesympatičtí. Absolutní tragédie je když se pak baví o něčí smrti. Z jejich výrazů a projevu by se klidně mohli bavit o barvě oblečení... Je to zkrátka katastrofa kterou ještě umocňuje to že se párkrát mihnou staří známí. Je zde i Maniac ale ačkoli jsem si tento charakter zamiloval zde mu scénář dává roli absolutního debila. Zkrátka noví herci se nepovedli. Co se alespoň trochu povedlo je grafika která od minula ušla docela solidní kus a je tak jednou z mála věcí co na tomto dílu mohu pochválit.

Ovládání na K+M je zde naprosto bezproblémové a poprvé v sérii jsem měl pocit že mám vše pod kontrolou. Zdá se že se konečně někomu podařil malý zázrak a po děsivých zážitcích z 3 a 4 dílu je toto lahoda. Opět malinké plus na jinak velké kupě hnoje. Ovládací prvky zustaly od minula nezměněny a tak se ani zde nedočkámě nějákých děsivých experimentů.

Nastavení obtížnosti je taktéž stejné jako už dva díly nazpět ale tentokrát mi přišla prostřední příčka příliš lehká. Sám nemůžu uvěřit tomu co píšu ale je to fakt WC:P je na střední obtížnost lehký. Možná je to způsobeno tím že jsem měl konečně loď pod kontrolou anebo tím že AI je vcelku tupá a předvídatelná. Ať tak nebo tak obtížnost je lehčí. Zároveň se zde neopakuje situace z 4 dílu kdy vaše palubní zbraně byly slabé a tak jste museli spoléhat na rakety. Síla vašich zbraní mi přišla naopak až moc silná a jakmile jsem se pověsil někomu za zadek tak byl po chvilce tuhý. To vám dává až neuvěřitelné tempo v zabíjení nepřátel a tak není problém si nahrabat za jednu misi slušnou řádku sestřelů. Tvůrci se to snaží kompenzovat tím že nepřátel opět létají hordy a někdy i ve více vlnách. Ovšem u snahy i zůstává díky vaším wingmanům kteří jsou až neskutečně účinní a sami si hrabou slušné scoré sestřelů. I když jak kdy ale o tom více v AI odstavci. Jako poslední věc v bych zde zmínil likvidaci velkých lodí, transportéru atd. Ne že by to bylo nějak zvlášť těžké ale je to hlavně neskutečně otravné. Velké lodě jsou totiž až směšně obsypané střílnami, jak normálními tak raketovými. Velké lodě mají dva důležité zásahové body ( můstek a pohon ) které musíte zničit aby loď vybuchla. Zde ovšem nastává problém v tom že díky množství střílen je téměř nemožné se střelou strefit do těchto míst aniž by střela byla zničena. Musíte tedy střílny zlikvidovat a pak vypustit smrtící náklad. Ovšem zde je další blbost a sice některé střílny byly doslova zataveny do lodi a koukala jim jen hlaveň, díky tomu jsem je nemohl zničit a tak ani trefit dané místo. Řešení bylo přiblížit se na pár metrů a vypustit střelu (netřeba dodávat že díky tomu jsem schytal dost poškození). Jako co tohle má být? Bug, nebo nějáký vývojář odfláknul práci? Nevím ale takových nezasahnutelných střílen jsem potak vícero... Netřba dodávat že vaši kolegové jsou tupí jak štangle od kola a střílejí rakety na vzdálenost několika kiláků takže ani jedna jejich střela nedorazí k cíli. Takto si vyplýtvají vše a pak to je na vás.

Tímto se dostávám k AI která je další věc co mě ve hře vytáčela. Je pravda že spolubojovníci jsou proti stíhačům velmi efektivní. Ovšem jak kdy, nejednou se mi stalo že 10 vteřin po začátku souboje se mi polovina slopubojovníků odporoučela a ta druhá to pak vzdala v dalším nav. místě. O neschopnosti AI ničit velké lodě jsem již psal. Problém je že díky tomu musíte žničit vše sami tak vám nebudou stačit rakety a nakonec zůstanece civět na poslední loď naprosto na suchu. Navíc vaši wingmani se vždy velmi aktivně ohradí proti tomu když je omylem střelíte. Naproti tomu oni si s tím hlavu nelámou a bez jakýchkoli zábran do vás budou střílet. Přesně tak vaši spolubojovníci vás klidně vymažou z oblohy když jim stojíte v cestě. Docela síla, mě takhle sejmuli několikrát a po takovém zážitku jsem měl vždy chuť rozkousat klávesnici. Nepřátelská AI na tom není o moc lépe, když dojde na souboj stíhaček tak stačí držet se za zadkem a pohoda. Žádné složité výkruty ani jiné skopičiny, většinou letí rovně a když už jsou na tom fakt zle tak udělají línou zatáčku aby se neřeklo. No zkrátka žádná velká výzva. Sranda je že chování nepřátel se nemění ač máte obtížnost nejlehčí nebo střední, vždy se chovají stejně.

Co ovšem výzva může být je samotná hra a její bugy. Je až neuvěřitelné že jsem neměl z žádným předchozím WC problémy. Nicméně zde je to vynahrazeno mírou vrchovatou. Nejednou se mi stalo že hra, ač jsem úspěšně splnil úkol, odmítla uznat splnění mise a tak mi nezbývalo nic jiného než restart. Jindy zase nešla zničit poslední velká loď ač jsem do ni napálil vše co jsem měl. Další lahůdka byl bug který mě při skoku zpět k domovské lodi hodil opět na nav. 1 a celá mise se tak opakovala znovu. O střílnách už jsem mluvil a i to je značný opruz. Zkrátka hra je plná chyb a je to tak další hřebíček do rakve. Alespoň že pády zpět do win. zde nejsou.

Další pohroma je scénář. Ten je až překvapivě stupidní. Zápletka je asi taková že lidstvo potkává nové známé kteří nejsou zrovna přátelsky naladění. Takže se Konfederace pouští znovu do boje o vlastní přežití. Nebo ne? Je až zarážející jak celý ten konflikt je prezentovaný. Ačkoli to má být zápas o holé přežití, ve hře to vypadá jen jako pohraniční strkanice a taková menší srážka. Samotná nepřátelská rasa je nudná a naprosto bez charakteru. Kilraté měli styl a tvář, měli své vůdce a celkově měly šmrnc a byli zajímaví. Ovšem tato hmyzu podobná rasa nic z toho nemá. Jsou naprosto průměrní a v celé hře se o nich nedovíte nic zajímavého nebo hlubšího. A určitě jste si všimly toho názvu že? Proroctví zní zajímavě a temně že? No tak ve hře se o tom letmo zmíní a pak je celá ta věc zapomenuta. Mimochodem rozhovory, těch si taky moc neužijete po čase totiž tato funkce ze hry záhadně zmizne a už nemáte s kým pokecat ani v baru ani v šatně ( ne že by to byla až taková škoda vzhledem k výkonům nováčků ). Čtete a počítáte správně v celé hře se pohybujete jen mezi dvěma pokoji. Bar je klasika, je zde trenažér nástěnka sestřelů a párkrát pokec. V šatně můžete hru uložit a načíst. Ze šatny pak lze jít na bfífing. Ten je ovšem většinou nudný a samotná vysvětlovací část je již stvořena z 3d modelů lodí a jejich prezentace co kdo bude dělat, za doprovodu nudného ženského hlasu. Hraná sekvence brífingu je povětšinou vata a jen párkrát se tam oběví něco důležitějšího. Zároveň uhasím bláhové naděje těch co doufají alespoň v možnost volby a nelineární kampaň. Nic z toho tu není. V celé hře se můžete rozhodnout jen třikrát a z toho jednou je to něco důležitějšího. Zbylé dvě volby jsou jen o volbě stíhačky na misi. Taktéž rozhovory už neovlivníte a není zde výběr dvou možností. Nelineární kampaň se taktéž nekoná protože nesplnění mise automaticky znamená konec hry. A pak je zde samotný konec který je absolutní výsměch celé té úžasné sérii. Když najeli titulky tak jsem jen tupě zíral a přemýšlel zda to ti lidé myslí vážně? Bohužel mysleli a jde o naprosté zklamání a znechucení z mé strany.

Takže tohle je můj názor na WC:P. Ještě bych zmínil hudbu která je docela nakopávající a zároveň neomrzí. Dle mého je tahle hra katastrofa a vše co jsem na WC miloval je zde vybrakováno a zkrouhnuto na minimum. Dá se říct že se jakoby v tomto díle tvůrci snažily přiblížit spíše k prvnímu dílu ( který byl boží a ač minimalistický tak pro mne rozhodně o několik řádek výš než toto dílo ). Je až neuvěřitelné co vše je zde špatně. Herci jsou špatní ( kromě starých známých ), scénář je špatný, AI je špatná, bugy a ten konec je příšerný.... Je toho hodně, na této hře mě štvala 1000 a jedna věc. Pravda něco se povedlo ale to málo rozhodně nemůže převážit tu kupu hnoje.

Takže tohle je konec WC série. WC:P je poslední velký díl a pak už nic. Osobně děkuji tomu hernímu bohu který vedl mou ruku při výběru téhle značky. Jedná se bezesporu o výtečnou space operu a kvalitní dílko ( mluvím zde pochopitelně o předchozích dílech ). Nevím proč další hry už nevznikly ale mám li tipovat asi to bude souviset s úpadkem zájmu o vesmírné simulátory na konci 90. let. Ale možná ne kdo ví. Já jsem ale rád za to co vzniklo. Jistě není to Shakespeare ale kvalitní vesmír to jistě je a tak říkám že WC je bomba. A WC:P pro mne do značky nepatří a vůbec k čertu s ním.

Pro: ovládání pro K+M, hudba, grafika,

Proti: scénář, herci, bugy, rozhovory a jejich absence později, AI, nemožnost téměř nic rozhodnout, Maniac :(, nová mimozemská rasa

+9