Rogue Trader pro mě byl první střet se světem Warhammeru, o jehož existenci jsem doteď pouze věděl. Samotný lore Warhammeru mě nijak neuchvátil. Jakožto nenapravitelnému hernímu klaďasovi a ateistovi mi svět drsného impéria plného fanatiků všeho druhu nedělal dobře.
Na druhou stranu mám velmi rád hry studia Owlcat Games, respektive oba Pathfindery. V tomto smyslu nelze Rogue Tradera s Pathfindery nesrovnávat, protože řada obecných herních mechanik je velmi podobná, nebo úplně stejná.
Stručné srovnání by bylo, že Rogue Trader má oproti Pathfinderům mnohem lehčí souboje (obojí hráno na normální obtížnost) a mnohem slabší příběh. Lehčí souboje mi spíše vyhovovaly. Pokud jde o RPG hry, více mě zajímá příběh než souboje, které beru spíš jako takové zpestření. Tady ten příběh ale nedržel tak úplně pohromadě. Respektive, pokračování příběhu po skončení druhé kapitoly bylo hodně "na sílu" a vlastně mi přišlo, že z hlediska roleplayingu by pro spoustu postav dávalo smysl v tom bodě říct: "Kašlu na to, mám svou říši, o kterou se chci starat, a víc mě nezajímá." Jistá nedotaženost příběhu se projevila i v závěrečných titulcích, kdy osudy jednotlivých frakcí a hrdinů byly sdělovány dost nekonzistentně a přeskakovaly.
Pokud jde o technickou stránku, tak se zcela neobešla bez občasných drobných bugů (např. postava na lehátku otočená nesmyslně o 90°, kontejner, který nejde vylootovat apod.). V porovnání s druhým Pathfinderem mi přišla slabší i grafická stránka, zejména v občasných cutscénách. Zde nutno podotknout, že druhý Pathfinder vyšel o dva roky dříve.
Celkově se jedná o slušné izometrické RPG. Fanoušci Warhammeru si asi mohou přičíst k mému hodnocení nějaké body navíc. Mě svět Warhammeru ovšem úplně neuchvátil a chystanou "dvojku" Dark Heresy si asi nechám ujít.
Na druhou stranu mám velmi rád hry studia Owlcat Games, respektive oba Pathfindery. V tomto smyslu nelze Rogue Tradera s Pathfindery nesrovnávat, protože řada obecných herních mechanik je velmi podobná, nebo úplně stejná.
Stručné srovnání by bylo, že Rogue Trader má oproti Pathfinderům mnohem lehčí souboje (obojí hráno na normální obtížnost) a mnohem slabší příběh. Lehčí souboje mi spíše vyhovovaly. Pokud jde o RPG hry, více mě zajímá příběh než souboje, které beru spíš jako takové zpestření. Tady ten příběh ale nedržel tak úplně pohromadě. Respektive, pokračování příběhu po skončení druhé kapitoly bylo hodně "na sílu" a vlastně mi přišlo, že z hlediska roleplayingu by pro spoustu postav dávalo smysl v tom bodě říct: "Kašlu na to, mám svou říši, o kterou se chci starat, a víc mě nezajímá." Jistá nedotaženost příběhu se projevila i v závěrečných titulcích, kdy osudy jednotlivých frakcí a hrdinů byly sdělovány dost nekonzistentně a přeskakovaly.
Pokud jde o technickou stránku, tak se zcela neobešla bez občasných drobných bugů (např. postava na lehátku otočená nesmyslně o 90°, kontejner, který nejde vylootovat apod.). V porovnání s druhým Pathfinderem mi přišla slabší i grafická stránka, zejména v občasných cutscénách. Zde nutno podotknout, že druhý Pathfinder vyšel o dva roky dříve.
Celkově se jedná o slušné izometrické RPG. Fanoušci Warhammeru si asi mohou přičíst k mému hodnocení nějaké body navíc. Mě svět Warhammeru ovšem úplně neuchvátil a chystanou "dvojku" Dark Heresy si asi nechám ujít.
vapiscz
Flowerpot
Katt
MickTheMage
Fredericco
Pro: neokoukaný setting WH 40K, společníci, příběh, zábavné souboje, hromady skillů
Proti: bugy, nudné vesmírné souboje, absence ukazatele questů a zbytečné pendlování vesmírem, sodoma gomora třetí kapitola