Vývoj MMO letecké simulace War Thunder započal v roce 2009, tehdy ještě pod původním názvem World of Planes. Kvůli snadné zaměnitelnosti názvu s World of Tanks a jeho leteckou odnoží World of Warplanes, později název změněn. Hru vytvořili ruští Gaijin Entertainment na optimalizovaném enginu použitém v předchozím titulu Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover. War Thunder se momentálně nachází ve fázi open beta.
Koncept hry je ne nepodobný těm použitým v uvedených konkurenčních titulech. Základním typem hry jsou online arény, kdy hráč s určitým počtem letounů vybraného národu vstoupí do jedné z lokací. Zde proti sobě stojí stejný počet náhodně nalosovaných hráčů ve dvou týmech. Krom ničení ostatních hráčů se na mapách vyskytuje množství AI řízených pozemních jednotek, artilérií, tanků, válečného loďstva a dalších. V případě, že hráč přijde o svůj letoun, přesune se zpět na startovací pozici s dalším letounem vybraným pro tuto bitvu. Poté, co dojde k vyčerpání rezervních letounů, hráč již nijak nemůže do průběhu bitvy zasáhnout.
Za úspěchy v bitvě je hráč odměňován zkušeností a herní měnou. Zkušenosti jsou využity v postupu na vyšší levely (tzv. rank) a odemčení nových letadel (či vylepšení stávajících), která hráč posléze pořizuje za herní měnu. Ve hře je k dispozici 5 národů - Velká Británie, Německo, USA, USSR a Japonsko. Všechny národy mají své vývojové stromy obsahující několik desítek známých letounů z meziválečného až mírně poválečného období. Na výběr je z kategorií stíhačů, těžkých útočných letounů a bombardérů, z nichž má každé své rozdílné uplatnění.
Ve hře jsou užity tři stupně realističnosti - Simplified, Realistic a Simulator. K těm jsou vázané základní typy online arén - Arcade, Historical Battles a Full real Battles. Zatímco v arkádovém režimu je možnost několika typů pohledu a hru je možné (díky jednoduššímu letovému modelu) bez problému ovládat pouze klávesnicí s myší, realistický mód je už dostupný pouze z pohledu pilota a je určen téměř výhradně pro majitele leteckých pák.
Krom základních typů online arén je možnost hrát jak v kooperaci, tak samostatně v offline režimu, dynamickou kampaň, hráčem vytvořenou mapu v editoru, či vybranou historickou misi. I za tyto jsou udělovány body zkušeností potřebných k postupu na vyšší levely. Ve hře je možnost vytvořit tzv. squadron a v kooperaci hrát ve všech herních režimech. Za úspěchy v bitvě je hráč dále odměňován novým typem kamufláže, či potisků pro vybraný letoun. Tak jako v jiných F2P hrách je možnost zakoupit prémiový účet (+100% zkušeností a 50% herní měny), nebo prémiové letouny.
@caudys (30.12.2023 22:26): ja to momentalne odinstaloval protoze co tyden to nejaky patch :) , ale jinak e tam balo litat na nizkym tieru souboje , nezalezi tam a z tolik na letadle ale na pilotovi
Pro: Grafika, skoro všechno, prostě skvělá hra
Proti: Zdlouhavý "výstup" k výšším tierům