Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Doplnil jsem do komentáře ještě odkazy na moji mapu, poznámky a pár screenů.
@Richmond (12.11.2017 21:20): Co tak koukám, tak je tam opravdu mraky zajímavých zdrojů. Ty skeny starých časopisů jsou super! Já na ty DJovy stránky určitě již přes nějaký odkaz narazil, ale neprozkoumával jsem je blíže a netušil jsem, že je kolem nich tak silná herní komunita. Na ty deníčky si ale budu muset dát pozor, určitě tam bude spoustu spoilerů, viď? :-)
@Artran (12.11.2017 20:33): Určitě to prubni, tam jsou opravu výborné zápisy z hraní (Akalabeth, geniální Crashovy zápisky o Elder Scrolls, legendární Fate, dále Wizardry 6, Bard's Tale, naposledy Spirit of Adventure), zkrátka studnice zábavy :)
@DJ (12.11.2017 14:12): Potvrzovací mail z dj@oldgames.sk? Chápu dobře, že jsi hlavní admin nebo dokonce zakladatel? :-) Kam to tam mám nicméně nahrát - u dané hry v sekci dokumenty vidím jen možnost přidat mapy přes Dungeon Map Editor.
Díky! :-)

@ugraugra (11.11.2017 12:02): On je opravdu velký rozdíl, jestli to hraješ bez návodu (a o hře nevíš absolutně nic) nebo s ním. Třeba to, že v Ambrosii jsou jen čtyři důležitá místa je ta informace, kterou jsem dopředu prostě nevěděl, a kdo ví co podstatného mi mohlo uniknout. Jinak je ale fakt, že pokud bych nechtěl mapovat každé políčko, tak se dá hra určitě i bez návodu dokončit za poloviční čas. Možná i rychleji. Mapu klidně někam nahraji, mám ji i daleko čitelnější v pdf, ale nevím kam. Na to, že mi dohrání Ultimy IV bude trvat takhle dlouho, se musím psychicky připravit. Lepší na to nemyslet :-D

@Richmond (11.11.2017 14:28): Přesně :-) Jinak na ten tvůj předchozí dotaz jestli mapovat nebo ne jsem se snažil odpovědět v komentáři. Tady ještě dořeknu, že dungeony jsou bezesporu zábavněji navržené, než v Ultimě I a každé patro je opravdu čímsi unikátní, stojí na jedinečném nápadu. Ale i tak je jich bohužel moc a hlavně v nich nejsou žádné hádanky, skrýše s artefakty atp. Takže to mapování si ta hra vynucuje kvůli získání 'čehosi', ale od určité doby, když pochopíš, jak to s tím 'čímsi' je, pak už není vysloveně nutné. Ale i tohle je informace, která ti to vlastně spoiluje a tu já neměl. Navíc mají dungeony určitou symetrickou logiku, ze které se dá dobře odhadnout, co kde je, což společně s tím předmětem, který ti ukáže neúplnou minimapu daného místa je v zásadě asi dostačující.
@Richmond (11.11.2017 14:28): Některé dungeony ano, to jsem čuměl do map, zbytek jsem dával z hlavy. Jako když vlezeš do lokace, kde pobíháním sem a tam zjistíš, že tam jsou 4 aktivní místa a jinak je to jen rozlehlá mapa, tak to přece nebudu mapovat po políčkách, nejsem mapovací úchyl :P
@Artran (09.11.2017 21:05): 80 hodin :D

Ty jsi vážně šílený, podle mě vůbec není nutné mapovat políčko po políčku, třeba taková Ambrosia se dá úplně vynechat, protože tam jsou asi 4 důležitá místa a látkovou world map jsi dostal spolu se hrou a lokace sis měl zakreslovat do ní. Dungeony jsi měl procházet pomocí Gems, které ti dané patro ukáží - už přesně nevím, jak to vypadalo, ale asi se z toho dala nakreslit mapa. Tohle vše = mínus 60 hodin :D

Ale tak chápu, že někoho to mapování asi baví a nelituje toho času, i když mě to třeba úplně míjí. Každopádně velká gratulace a tu mapu bys snad měl někam uploadnout. V tvém případě tedy Ultima IV = 200 hodin.
@ugraugra (02.11.2017 14:34): No, mapuju všechno kromě měst a hradů :-) Polovičku toho času právě tvoří kreslení map. Z dungeonů mám čtyři zmapované do mrtě a tři překreslené nahlédnutím do krystalu, takže musím ještě projít otazníčky. Že mě vír může vcucnout jsem tušil, ale odkládal jsem to, pač jsem se bál, že kvůli tomu ztratím fregatu, která se objevuje hrozně zřídka. Teď mapuju tu část se svatyněmi. Čtvrtého dílu se už nemůžu dočkat, ale odhaduju, že minimálně 20 hodin ve třetím díle ještě pobudu :-)
Ách jo... To zvyšování statistik je vymyšleno zase pěkně blbě. Dopracuju se k němu až k závěru hry, když už je mi víceméně k ničemu. Pitomé na tom hlavně je, že mám nahráno nějakých 60+ hodin bez toho, aniž bych si užil většinu kouzel, ke kterým člověk získá přístup s vyšší inteligencí a moudrostí. Alespoň, že mi zbývá domapovat poslední tři dungeony, byť bych do nich už vůbec nemusel lézt.
Tak už jsem pochopil, jak fungují měsíční portály, sehnal pár pochodní a vyrazil do prvního dungeonu (výdrž mágova i klerikova kouzla pro světlo je na wtf). Rozlehlost prvního patra mě ovšem trochu děsí... Začínám mít tušení, že tohle bude na dlouho.

Btw, nakonec hraju čistou verzi z GOGu bez patche.
@ugraugra (26.09.2017 12:12): Ok, díky. Ten patch ještě přidává nějaké gameplaye stran generování nepřátel a jídla. Vypnout se to dá taky, ale trochu mi není jasné, jestli se tím vypnutím se člověk dostane do původního stavu. Také mi vadí, že hudbu vylepšili. Více se mi líbí ta půdodní verze z Apple II nebo i ta z C64 (proto trochu zvažuji opatchovanou verzi Ultima III Gold pro C64). Hezké je ale to nahrazení fází měsíce obrázky. Také váhám, jestli to hrát s původní CGA grafikou nebo EGA. Ta CGA se mi totiž líbí, ale zase při náhledu (v), je se dost strácí detaily. Škoda, že se to nedá přepínat z běhu.

Btw, nějaká rada ohledně výběru povolání? Nerad bych si zase vybral povolání, které pak nevyužuji. Zatím bych se držel standardní čtveřice fighter, thief, cleric a wizard. Ale u toho thiefa si nejsem jist. Nebylo by lepší ho nahradit nějakým jiným povoláním?
To je dilema. Mám to hrát s patchem, nebo bez... Ta hudba, která chybí v dos verzi, je celkem pěkná.
@ugraugra (20.11.2012 01:13): Uz ti islo plusko za koment, hlavne za to ze si to dokazal dohrat do konca mas moj obdiv.... pre mna su tieto veci uz znacne nehratelne, Ultima 1-6, Wizardry 1-5.... Gold Box hry.... to vsetko celkom iste nikdy nebudem hrat.

Jedina vynimka bude asi Uukrul, ktory je asi hodne podobny Gold boxom, ale toho chcem dohrat.

Ale takou pomyselnou spickou pyramidy nehratelnosti je pre mna Wizardry 4.
@Fingon (19.11.2012 22:40): To rád přenechám nějakým zkušenějším kobkařům, co rádi kreslí mapy na čtverečkované papíry, mě klasické dungeony moc neba. A k dohrání všem Ultim mám ještě hodně daleko.
Ugro, jsi frajer. Zbyva jen otazka - az se prokouses Ultimami, das i Might and Magic a/nebo Wizardry? :)
Dohráno. Nakonec se mi podařilo Bodkina oživit (naučil jsem Drolina kouzlo, to od NPC bylo nějaké buglé). Nechápu, proč ve walkthrough mleli něco o tom, že potřebuju postavy s 6 až 10k HP a 40. lvl, to bych musel týden v kuse grindovat. Já to dokončil s partou 10-16 lvl :) Zítra večer snad komentář.
Hmm, víte jak jsem psal, že Bodkin měl 0 HP a neumřel? No... ted už umřel a jaksi nejde resnout - vždycky když se o to pokusim, tak hra zamrzne. To je tedy nemilé. Co s tím? :)

/edit ještě jsem zkoušel dát do party Kvasu, ale nevim jak se to dělá. Asi se musí v hlavním menu parta rozpustit a pak zase dát dohromady, ale nejsem si tím jistej a nemám nervy to zkoušet - ještě by se tím hra restartovala nebo tka něco.
Tak jsem získal první 4 itemy potřebné k dohrání hry + do atributů postav jsem narval šílené tisíce zlatáku, které jsem předtím asi 2 hodiny farmil. Hlavně teda v Bodkinovi jsem utopil 10000 zlatejch, aby byl trochu použitelnej (má ted 50 int a 80 wis), tudíž má přístup téměř ke všem kouzlům co může mít.

Ted jsou na řadě dungeony, ve kterejch budu moct používat nově přístupná kouzla, která by mi to měla dost ulehčit. Cílem je najít všechny "marks"
@Fingon (15.11.2012 09:18): Žádné questy tam nejsou.

Nakonec to bude těžší než jsem myslel, po dlouhém zkoumání jsem zjistil, že opravdu potřebuju nejprve naexpit postavy a že lvl 2 jim nestačí pokud chci do spodních pater dungeonu :) Vyšší level ale přináší jen zvýšení max HP, na zlepšení atributů potřebuju peníze. Spousty, spousty peněz. Naštěstí jsem přišel na to, jak si během 2 minut vydělat asi 1000 zlatejch, takže jdu farmit :)

/edit nechápu, jak to ted Bodkin udělal, ale měl 0 HP a nezemřel. Tak jsem ho healnul a v pohodě :)
Toto EXP len za kill je aj v Ultime 4 pokial viem. Dost nestastny system, ktory vedie presne k tomuto problemu. Osobne tento typ expovania vobec nemam rad, nastastie byva pomerne zriedkavy.

To uz bolo rozumnejsie napriklad Fate gates of dawn, kde ten co urobil kill dostal 2-nasobok toho co ostatni, resp. ostatni dostali polovicu toho co ten ktory zasadil kill.

Aha, a ze je Drolin "potizista" nie je ziadne prekvapenie, :-)
@Drolin (14.11.2012 23:27): otázkou je, jak zdatný bude healer, když expy dostává jen za doražení nepřátel. Jsou tam aspoň questy a odměny za ně se rozpočítávají pro celou partu, Ugro?:)
Je trošku potíž, že expy dostávají jen postavy, co nepřátele dorazí. Zatímco pro Ugru a Psyxe jsem koupil luk (ranged zbraně jsou jako zatím ve všech Ultimách daleko lepší), tak Bodkin a Drolin stojí vzadu a mají jen mace - nic lepšího mít nemůžou - takže jsou odkázáni na bojová kouzla. Zatímco Bodkin má aspon něco jako magic missile, Drolin nemá vůbec nic :) Jediné jeho útočné kouzlo je zatím Pontori, které funguje jen na nemrtvé. A těch jsem zatím moc nepotkal. S Drolinem budou ještě těžkosti :)

Jo a nejde krást jídlo, což je hroznej průser.

/edit mám dojem, že ve 4ce jde pro tyhle čáryfuky koupit aspon sling... ach jak ten by se ted hodil...
Tak jsem ty postavy vytvořil a dal je do party, přidal jsem i Kvasu jako náhradníka, viz screen :)

Je zajímavé že do registru můžu dát až 20 postav. Přemejšlim, jestli to je k něčemu dobré (dají se postavy v průběhu hry střídat? jestli ano, tak Kvasu nasadím). Každopádně už to hlavní menu je daleko vymazlenější, takové profesionálnější. Líbí se mi to :)
@Kvasa (14.11.2012 00:06): Jaj, sorry, ale v 0:02 mi napsal Psyx poštou, takže byl dřív. Ale nasadím tě, až budu hrát další díly (jestli to tam jde) :)

Nevim proč to nenapsal sem, tak to zkopíruju:
"Tak jsem vybral trpasličího Barbariana, snad se to nevylučuje. A napumpuj sílu o 20 a dexteritu o 30."

Psyxi ty atributy si musíš opravit - základ je nula a ta dát nejde, ted jsem zjistil že při vytváření je min 5 a max 20.
@ugraugra (13.11.2012 23:52): Tak jo, zatím to chci dohrát alespoň takhle:-)
Kvasa, human, fighter,st-20,de-20,in-5,w-5
Jinak pokud dojedeš celou sérii, tak ti dám nějakou podřadnou hru z mojí sbírky:-)
@Drolin (13.11.2012 23:17): Helma, to má být jako jméno? Pha, budeš Drolin :D

Jo, od wis se odvíjí max mana. Ale teda druid a cleric, to je teda zase parta chcípáků, kdo bude dělat meatshield? :)
Count me in! Za odměnu budeš v Grimoire, až vyjde :).

Dwarf, kněz Helma, Str-15/Dex-10/Int-5/Wis 20 (tedy za předpokaldu, že hlaním atributem knězů i v Ultimách je Wis).

Až mám chuť UIII také rozehrát s indentickou partou, jen lepším skoŕe! :)
Tak jsem hru pustil, abych si jí rychle prohlédl - a zjistil jsem, že si můžu vytvořit družinu o 4 členech (první dva díly byly o jediné postavě, takže fajn změna) s tím, že je můžu libovolně pojmenovat, určit povolání, atd. (narozdíl od 4ky, kde se dají přibírat jen existující postavy).

Takže se ptám - má někdo zájem, abych po něm pojmenoval borce v družině? Můžete si i určit:
- rasu (human, elf, dwarf, bobbit, fuzzy (?))
- povolání (Fighter, wizard, cleric, thief, paladin, barbarian, lark, illusionist, druid, alchemist, ranger)
- rozdělit atributy - strength, dexterity, intelligence, wisdom - 50 bodů

Doufám, že se toho chytnete, mohla by to být sranda :)

/edit jedna postava budu já, takže mám volná 3 místa ;)