Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Total War Saga: Troy

13.08.2020
67
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Sága série Total War pokračuje ve starověkém světě s titulem zasazeným do legendami opředené Trójské války, odehrávající se přibližně mezi roky 1260 a 1180 před Kristem. Stejně jako v předešlých dílech, i Troy je rozdělená na dva hlavní herní režimy – strategický, kde ovládáme celou frakci, její ekonomiku a politiku v tahovém režimu a bojový, kde na mapě v reálném čase velíme tisícům vojáků a snažíme se porazit protivníkovy armády, bránit nebo dobýt město.

Celý konflikt Trójské války začíná, když trójský princ Paris unese spartskému králi Meneláovi jeho ženu Helenu a odpluje s ní do Tróje v Malé Asii. Meneláos získá podporu svého bratra mykenského krále Agamemnóna, který v dobytí Tróje vidí své vlastní zájmy. Pod záštitou Agamemnóna se shromáždí i ostatní podrobení řečtí králové, kteří shromáždí vojsko a vyplují se svou armádou do dnešního Turecka, aby oblehli Tróju. Legendární příběh Trójské války začíná.

Ve hře se ukáže celá řada legendárních osobností Trojské války, jako je například mýty opředený Achilles, údajně největší bojovník své doby, Hektor a další králové řeckých království.


Poslední diskuzní příspěvek

40% za nápaditej koncept surovin a celkem osvěžující kampaňové mechaniky. K rosteru jednotek jsem neutrální a obléhací bitvy to totálně potopily. Ať si strčí svá kulometná hnízda, hmm třeba do Troye. Hlavně ať to necpou do WH3 u kterého se šušká, že má mít předělaný bitvy. A nebo Ať si to tam daj. Tam se to tak či tak cheesne artilerii.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Total War Saga: Troy přidává nové možnosti a snaží se jít odlišnou cestou. Bohužel hře zároveň také něco chybí.

Pro začátek bych rád uvedl, že poslední díl ze série, který jsem hrál, byl Total War: Rome II. Je tedy možné, že některé ze změn, které budu v souvislosti s Total War Saga: Troy chválit a kritizovat, byly už v některém z předchozích dílů. Mělo by toho ale snad být minimum, protože jsem si před samotným psaním udělal menší průzkum.

Total War Saga: Troy nás vhazuje do bájného konfliktu, který je zasazením konkrétnější, než jsme tomu zvyklí z jiných dílů. Zároveň se ale nejedná o fantasy, a tak se snaží Trojskou válku převádět do podoby, jak by mohla vypadat, kdyby se opravdu stala. Máme tu díky tomu velkou řadu mýtických stvoření, jako je například Minotaur, který ale ve skutečnosti není nic jiného než urostlý válečník nosící býčí kůži s rohy, aby děsil své nepřátele. Toto hraní si s bájemi, nejen s Trojskou válkou, se mi na hře opravdu líbí a dělá jí o poznání zajímavější. Když už jsem ale u jednotek, je tu i něco, co mě spíše mrzí. Velké množství frakcí má velmi omezenou jízdu, některé dokonce žádnou. To trochu sráží určitou možnost taktizování. Rychlá mobilní jednotka totiž v předchozích dílech často mohla zvrátit vývoj bitvy, pokud jste věděli, jak ji použít. Tady situaci na bojišti často ovlivňují hrdinové, kteří mají speciální dovednosti. Mohou děsit své nepřítele, podporovat spojence, nebo třeba zvýšit poškození určité jednotky. Může také dojít k epickému souboji dvou hrdinů, který je jak vystřižený z filmu Troja. Armáda, jejíž hrdina padne, je pak v boji silně znevýhodněna, dokud se hrdina nezotaví a nevrátí zpět.

Pokud se podíváme na samotnou mapu, nalezneme tu také několik změn. První a nejvýraznější z nich je systém surovin, které nyní potřebujete stejně jako peníze, abyste mohli postavit danou budovu nebo vycvičit konkrétní jednotku. S tím je také úzce spojená diplomacie, protože pokud vám nějaká surovina dojde, můžete navrhnout některé z frakcí, že provedete výměnný obchod, nebo jim třeba za pravidelné zásobování dřevem umožníte vojenský přístup. Přijde mi, že díky tomu je tu ještě více kladen důraz na diplomacii. Můžete být určitou dobu totiž opravdu závislí na tom, že vám jeden ze spojenců bude danou surovinu poskytovat, protože vy jí zrovna teď nemáte kde získat v takovém množství, kolik potřebujete na vycvičení armády. A pokud si nedopatřením znepřátelíte všechny okolo, těžko vám pak někdo poskytne měď.

Co je podle mě na Total War Saga: Troy dost rozporuplné, jsou hratelné frakce. Stejnou výtku bych měl třeba u Total War: Rome II, kde to tedy není tak horké. Zde máte totiž v základu jen osm frakcí, čtyři na každé straně konfliktu. Zbytek je potřeba si dokoupit v podobě DLC. Může vás ale utěšit to, že každá frakce je jiná. Různé frakce mají různou hratelnost. Pokud hrajete například za Spartu, můžete na dálku obsadit opuštěná města. Jedna z frakcí Amazonek pro změnu nemůže zabírat města, na druhou stranu může ale stavět budovy v táborech, které může sbalit a přesunout se jinam. Průchod za různé frakce by se tedy měl vždy lišit více, než tomu bylo v předchozích dílech. Zase mi tu ale trochu chybí nějaká vnitřní politika, která by udělala hru komplexnější.

Co mě ale mrzí asi nejvíce je absence námořních bitev. Měl jsem za to, že od Empire: Total War je standardem možnost vybojovat sám bitvu na moři. Proto mě dost zklamalo, že v Total War Saga: Troy tato herní mechanika chybí, což beru jako poměrně velké mínus.

Výsledkem je hra, která se sice snaží přinášet něco nového, což je chvályhodné, na druhou stranu ale bezdůvodně osekává obsah a mechaniky, ne které jsou již hráči zvyklí. To i přes veškerou snahu tvůrců vytvořit něco nového, vyvolá určité zklamání, které sice nepřebije kvality hry, ale trochu vás zamrzí potenciál, čím by hra mohla být, kdyby nebyla zbytečně ořezaná a bylo jí věnováno o něco více času.

Pro: bonusy jednotlivých frakcí, hrdinové, diplomacie, systém surovin, převedení mýtických postav do reálného světa

Proti: absence námořních bitev, méně jízdních jednotek, chybějící hlubší státní politika, nové frakce v podobě DLC

+11