Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Toaleťák (03.01.2017 13:44): Dying Light byl náhodou nadesignovanej výborně. Jen sidequesty v první části (Slums) mohly být krapet lepší. Ale když chtějí Techlanďáci dělat víc AAA projektů zároveň, tak se jim každá pomoc hodí. Z CDP pár lidí odešlo, ale zase jiní přišli, z Rockstaru, Naughty Dog, Remedy...a hlavní polské jádro (badowski, stepien, szamalek, blacha, tomaszkiewicz..) tam jsou stále.
To je super. Odešel do Techlandu, kde mají docela schopné technologie ale šlo vidět, že jim chybí vyspělý designer. A teď se můžem těšit na snad skvělý Cyberpunk a další snad super nadesignovanou fantasy RPG/akci evropského typu od Techlandu. Tak co více si přát? :-). A byť je tento designér skvělý, tak pouze na něm fakt designérství v CDP nestojí :-)
Ne že bych se chtěl posmívat, ale z CDPR odešel Damien Monnier, jestli jste to už teda nepostřehli. Fluktuace pokračuje...
@Walome (01.01.2017 21:16): Já teď nevím, jestli se mi to stávalo přímo u téhle hry, ale nejspíš jo. Každopádně se mi tohle u některých RPG stávalo, že splním quest aniž bych mluvil se zadavatelem.

Řekl bych, že to tady bylo tak, že jsem umlátil potvoru a najednou jsem měl jít za zadavatelem pro odměnu, aniž bych vzal zakázku z tabule nebo s někým mluvil.
Hehe tak jsem splnil úkol aniž by mi ho někdo zadal, jdu za zadavatelem a dialog na to reaguje stylem "jo tys už ji zabil, to byla rychlost". To jsem si u RPG dycky přál :)
No člověk by zkrátka čekal, že když Leviathanovi vadí na hře každá malá nelogičnost, tak na sáze mu bude vadit přinejmenším taková "drobnost" jako že to zkrátka z objektivního hlediska není dobře napsané. Podobně jako třeba Píseň ledu a ohně.
Zaklínač se u nás stal kultovním dílem především kvůli tomu, že tehdy to byl blesk z čistého nebe, všichni měli už po krk high fantasy a najednou tu byl Zaklínač s temným a realistickým světem, se sympatickým (anti)hrdinou atd. Osobně neznám člověka, co by četl Zaklínače poprvé až v dospělosti a byl z toho nějak zvlášť nadšený. Zato pro nás, kteří jsme s Geraltem vyrůstali, je to samozřejmě srdcovka.
Takováhle nekonzistence v názorech ovšem ukazuje, že jeho věčné hejtování Witchera 3 bude opravdu asi jen pozérství a účelová provokace.
@SilentWolf (01.01.2017 10:41): fakt? Na Tebe maj takovejhle vliv anonymní lidé na internetu? :) To bych se být Tebou naučil nějak odbourat. Já Ti taky můžu říct, že je ta sága nudná, ale tím by sis přece neměl nechat zkazit zážitek.
Me nejvic vadi ze tim jak kritizuje W3 vrha spatne svetlo na celou tu sagu a vsechno. Nedela tim vubec sluzbu nikomu. Bojim se ze az budu cist tu sagu (a uz mi to bratranek konecne vratil) bude na me vyskakovat jeho prelud a septat (joo tohle je tu dobre, ale ve trojce hre je to na cicu).

A nejde ani tak o tu kritiku, tu beru. Ale uz proste trva cele eony a furt dokola.
Ešte by som doplnil, moje top, ako som, za poslednú dekádu, to vnímal ja.

Grafika ( "Spadnutá sánka z prvého načítania ")
Rok 2002 - Return to castle Wolfenstein
Rok 2006 - Gothic 3
Rok 2011 - Zaklínač 2
Rok 2016 - Battlefield 1

Umelecké stvárnenie
- Zaklínač 1 - žijúci svet - u mňa dokonalosť
- Gothic 1 - žijúci svet, živší, ako v mnohých dnešných hrach
- Syberia 2 - Zima a sneh
- Gothic 3 - Les a príroda
- Kingdom come - Les a príroda
- Assassins creed 2 - historické mesto

Atmosféra a príbeh
- Planescape
- Patholoigc
- mesto Wyzima
- Starý tábor
- panstvo Black mirror
- Alan wake
@účet smazán (31.12.2016 21:19): Ja myslím že to bolo tiež zmenou technológie a motora, i keď je jasne že umelecké stvárnenie Zaklínača 1 , u mňa nič neprekonalo, a prijal by som v engine jednotky rozšírenie, lenže to neznamená , že dvojka a trojka sú úplne inde. Detailistický rukopis CD projektu tam i tak ostal, najväčšiu zmenu vidím i tak v technológii, . Je to niečo ako v hudbe , stejna kapela, ktorú rozpoznáš hneď , ale nové album, sa od starého ,zvukovo totálne líši. Ja som za ten progres rád, lebo viem jednotlive diely , dokonale odlíšiť, a nepletú sa mi. Ovšem to čo myslíme, myslím, že sa totálne ukazuje v hrách od Pyranha bytes, vždy keď zapneš ich novu hru , je to furt ta istá hra, konceptom či dokonca technológiou, zase na druhej strane, človek už vie ako ich hry fungujú, a je v nich ako doma. I tak sú mi tieto naše stredoeurópske hry, oveľa bližšie ako, RPG typu Dragon age či Oblivion, čo nie sú zle hry, práve naopak, ale chýba im to , čo mám od našich rád.

@CrocoRay (31.12.2016 21:06): "The collective history and the sum of all knowledge available about a certain fantasy or sci-fi universe." - definice z Urban Dictionary, líp bych to asi nenapsal.

Zpracováním jsou ty díly pocitově trochu odlišné, to ano, ale je to prostě dáno enginem a technologiemi.

@GERHART (31.12.2016 20:52): Za mě ten Gothic asi takhle:

1. Gothic 2 - Noc havrana - 100 %
2. Gothic 1 - 100 %
3. Gothic 2 - 90 %
4. Risen 1 - 80 %
7. Risen 3 - 80 %
6. Gothic 3 - 80 %
8. Risen 2 - 75 %
6. Arcania - 60 %
7. Gothic 3: Forsaken Gods - 60 %
8. Arcania: The Fall of Setarrif - 35 %
@Mirdaa (31.12.2016 21:06): Vypil jsem zatím jenom tak 400 ml vína, takže klid. Za chvilku ho dopiju a pak už tu mám jen slivovicu. Přítelkyně je v práci v nemocnici na noční, tak co mám dělat...



@CrocoRay (31.12.2016 21:06): Já to teda v tomhle kontextu myslím tak, že to působí jako z jiného vymyšleného světa. Prostě když zapneš W2, působí úplně jinak než W1, to samý W1 oproti W3 a W3 oproti W2.
@JohnCZ (31.12.2016 20:58): Já to bral podle celkového zpracování, kde mi každý Zaklínač přišel svým způsobem takový nějaký jiný. Ale teď přemýšlím, co vlastně lore v tomto kontextu přesně znamená :-) Moc tyhle termíny nepoužívám a asi bych to našel na netu, ale nějak ve zkratce by mi to mohl někdo říct i tady.
@JohnCZ (31.12.2016 20:58): Má to jiné barvy, jinou hudbu. Působí to prostě jako jiné lore. V jedničce, dvojce i trojce, zkrátka v každém díle, jsou oblasti nacházející se v Temerii, a stejně působí jinak. Je to prostě nekonzistentní. Ale tak já chápu, že ty máš potřebu vzhlížet k něčemu většímu, než jsi ty sám, tak budeš CDPR vždycky adorovat. A co teprve, až vydají CP, ten se ti taky bude líbit a CDPR jen upevní a potvrdí svoji pozici. To budeš mít orgasmus.
Chlapi a ešte jedná vec starom roku, bol by som rád aby, toto fórum ostalo, no veď viete aké, neklesnime na úroveň fór tipu TISCALI ( fuj ) - plus všetko ostatne, z toho sa mi chcelo blejt alebo šablovať, toto fórum vždy pre mňa patrilo k tým najlepším a poctivejším , kde mal názor hodnotu a zmysel, síce neviem či sa tento príspevok tu hodil, ale budíž. Všetko dobre.
@účet smazán (31.12.2016 19:18): Lore to má stejný, odlišný to má engine, herní systém a místo zasazení, proto to působí jinak. Stejně jako zmiňovaný Gothic 1 a 3. Nebo třeba Fallout a Fallout 3. Neproběhla už tu náhodou jedna taková debata? Ten odkaz si nech raději pro sebe. Snažíš se mě setřít, ale působí to spíš trapně.

@GERHART (31.12.2016 20:43): Myrtana je krásná i dneska, to je pravda. Mám slabost pro dynamický pohyb porostu - sice to není úplně realistické, ale působí to živě. A ta hudba. Ach! :')
@GERHART (31.12.2016 20:52): Mě Gothic nikdy nechytil, zkoušel jsem to, ale nemohl jsem se do toho dostat, je to už moc staré. A Risen 1 jsem zkoušel hrát, ale připadal mi strašně komický ten začátek, jak jsem tam měl běhat s nějakým klackem. Tyhle hry jdou mimo mě.
Keď už to boli spomenuté Gothic, i keď viem že sme v sekcii Zaklínač 3 , ale to nevadí, tak pridávam môj osobný re-bričiek hodnotenia jednotlivých dielov, rád by som videl aj od ostatných. Všetko dobre v Novom, ale ešte i starom roku, Pozdravujem...
1. Gothic 2 - Noc havrana - 100 %
2. Gothic 1 - 100 %
3. Gothic 2 - 95 %
4. Risen 1 - 85 %
5. Gothic 3 - 75 %
6. Arcania - 60 %
7. Risen 3 - 60 %
8. Risen 2 - 60 %
9. Elex - ?? %
@GERHART (31.12.2016 20:43): Zaklínač 1 byl v té doě něco naprosto úžasného a krásného. A pořád je. Zaklínač 3 je prostě hlavně blockbuster, který láká nějakým ultimátním zážitkem ze hry, kde je všechno a všeho je v ní hodně. Občas si k té hře dokážu najít cestu, ale celkově jsem spíš rozčarovaný.
JA mať radšej, menšie,ale prepracovanejšie svety, myslím že to je problém , viacero hier, obrí, ale prázdny svet,,,, som za vypnuté otázniky, ale tiež ma, na druhej strane serie, keď je svet umelo zaplnený, povedzme bojmi, respektíve, prepadmi nepriateľov. Je to neprirodzené.
Ešte by som podotkol, že prvý diel ostane vždy prvým ,čiže u mňa, čo sa týka, prvého Gothica či Zaklínača, príbehom a atmosférou , prekonané podla mňa neboli, ostatnými vecami možno áno, preto som zvedavý na Kingodm come , ktorý mi dosť pripomína starý Gothic. Gothic 3 bol hodne kontroverzná hra, ktorá kopla človeka dvojito a to grafikou ale i chybami. Keby tam nebol ten ľadový Nordmar, a ešte horší púštny Varant , tak by to bolo top, lenže zase chceli zbytočnú monumentalitou, ale nestihli ju zaplniť, rok vývoja tam proste ešte chýbal, no a potom sa rozišli s vydavateľom, preto som mal radšej Risen 1. Ale ta stredná lesnatá časť, Myrtana, ta bola neskutočná, dodnes som nevidel lepšie spracovanie, lesov, prírody, či krajiniek , áno, Kingdom come a Zaklínač je ešte lepší, ale ja myslím, len čisto vegetáciu či náturu, potvrdil mi to aj môj známy lesnik " environmentalista " V mojej hernej histórii to bol druhý grafický šok z prvého zapnutia, na tento zážitok nikdy nezabudnem, prvý šok bol v roku 2002 , keď som spustil Return to castle Wolfenstein. No a tretí Battlefield 1 . Je zaujímave, , že u mňa Crysis 1 nieje. To nič nemení na veciach a faktoch, je to len môj čistý, subjektívny pocit, nie každého musela rovnako zasiahnuť daná hra. K hrám ako sú Gothic Zaklínač, Posel smrti, Planescape, Call of duty, Inquistor, Vietcong ..... mysleno len jednotky , sa vraciam vždy rád s chuťou a pokorou.
@účet smazán (31.12.2016 19:18): Já to blbě napsal. Trojka mi sice přijde od těch dvou odlišnější o něco více. Ale jedničku s dvojkou jsem neporovnával. Ty jsou od sebe podle mě taky více odlišné než Gothic 1 a 2. Já se zaměřoval více na tu odlišnost trojky a srovnal to s třetím Gothicem, který je taky odlišný od prvních dvou dílů. Píšu teď v rychlosti, tak jsem se nevyjádřil úplně přesně detailně.

EDIT: Víceméně souhlasím, že všechny ty díly jsou si trochu více odlišné než G1 a G2. Ale všechny mě i tak svým stylem bavily.
Leviathanova znovu na povrch vyplulá kritika, společně s Walomeho časným rozehráním, ve mně taky vyvolala chuť si to střihnout znovu. Díky, chlapci.

Instalace GOTY edice přes galaxy překvapivě rychlá a bezproblémová, loadingy rychlejší než kdy předtím, zatím bez bugů. Ale kurva, tu klysnu taky mohli trochu přeleštit, co si budem.

A nejvíc se stejně těším na HoS.
@CrocoRay (31.12.2016 19:09): Já bych řekl, že všechny tři díly Zaklínače se v mnoha věcech odlišují a nepůsobí jako stejné lore. A rozhodně bych to neviděl jako ty, že W1 a W2 jsou stejní a až W3 se liší. Ne, W2 ve spoustě věcí působí jinak než W1, má dost odlišnou atmosféru, W3 se pak částečně vrací k W1, ale v něčem je kupodivu ještě odlišnější než W2.
Řekl bych, že třetí Zaklínač je od prvních dvou vzdálený asi jako Gothic 3 od předchozích dvou dílů. Ale jinak Gothic 1 a 2 jsou si určitě bližší než třetí Zaklínač s předchozími díly. Trojka mi přišla už taková poměrně odlišná, ale bavil mě i tak dobře. Nejvíce se mi asi líbil druhý díl.
Dvojce a trojce chyběla už taková ta gothicovská temná atmosféra. Trochu to na mě působilo jako jiné lore. U dvojky mě ani nebavil loot a exploring obecně - bylo tam moc generické džungle. Trojka se v tomhle zase výrazně zlepšila, ale pořád to nebylo ono. Btw, trošku OT, kdyžtak se přesuneme do diskuze k Risen.
@strejdafido (31.12.2016 14:02): Mě trojka právě hodně chytla. Jinak s tou dvojkou jsem měl to samé, že jsem ji poprvé dojel do půlky a pak ji dohrál až s příchodem třetího dílu. Mě hodně u dvojky štvalo, že si nepřipadám jako takový zabiják, jako jsem byl v prvním díle. To právě díky těm šavlím a obyčejným oblekům a pak fakt, že mě tam vždycky někde sundal levhart, zatímco v jedničce jsem umlátil obřího titána.

S prostředím jsem ale problémy právě neměl vůbec a džungle se mi líbily.
@CrocoRay (31.12.2016 13:58): Mě to tenkrát tak zklamalo, že jsem dvojku dohrál jen do půlky - vyloženě mě štvaly šavličky, štvalo mě, že uběhnu pár kroků jakýmkoli směrem a jsem v moři, džungle byla moc džunglovitá.. prostě jsem to neunesl a dohrál to, až když jsem si koupil trojku. Ta už byla o něco málo lepší, ale nebyl to pro mne starý dobrý Gothic/Risen.
@strejdafido (31.12.2016 13:55): Ostrůvky mi právě přišly jako skvělý nápad. Ale to druhé byl další důvod, proč mě hra při prvním hraní zklamala.

Sice jsem psal, že se hráč zlepšoval s výbavou - lepší obleky a zbraně, ale pořád to byly jen obyčejné obleky a žádné pořádné kvalitní masivní meče. Prostě jen hadry a nabroušené šavle. A právě i tady se trojka vracela zpátky ke kořenům.