Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak už mám za sebou i tenhle pěkný kousek. A jak se řeklo ve hře, je čas si odpočinout a po více než roce odinstalovávám s čistým svědomím Zaklínače 3 z hardisku. Nevím jak vy, ale mě ten poslední pohled do kamery až dojal.

Navíc jsem si jen tak projel všechny trailery a jaké bylo mé překvapení u traileru "A Night to remember", že mi ta upířice někoho ze hry připomíná. Taky ji Geralt slíbil, že si pro ni jednou přijde... Nice CD Project, nice.
@Hydr0gen (17.08.2016 09:44): Také na Pochod smrti a vcelku v pohodě. Při druhé smrti když jsem si uvědomil jak mě vlastně vykuchal už to šlo samo. Větší problémy mi dělal skoro každý boss z HoS. U Správce jsem chtěl skoro zrušit účet na steamu jak jsem měl nervy.
@Hydr0gen (17.08.2016 09:44): Dark souls je o něčem úplně jiném. Drtivé většině smrtí se hráč může vyhnout, jenom to při prvních pokusech pozná až zpětně, kde udělal chybu. A animačky se dají přeskočit.

Tady v závěrečném souboji mi přišlo, že ať dělám cokoliv, stejně mě ten parchant dostal, hlavně ve svojí druhé podobě. Nakonec jsem snížil osobnost, protože mi to přišlo jako frustrující a hloupě udělaný souboj.
@HolyMeatball (17.08.2016 00:29): Wow, máš muj nehynoucí respekt. Mě přišel horší jak Caretaker/Správce z HoS.

Právě po 10 pokusech, kdy mě zabije na 2 zásahy, mě přestalo bavit zkoumat, jak na něj, opět, i kvůli tomu naprosto do nebe volajícímu dementnímu rozhodnutí/chybě dát checkpoint PŘED animačkou. Začínám se obávat, že Dark Souls nebude hra pro mě...
Dal někdo finálního bosse na první nebo druhou nejtěžší? Mě to přijde úplně nemožný+navíc ta dementní animačka na začátku, která nejde přeskočit. Nakonec jsem musel snížit na easy a to i podruhý, kdy zkouším jinej konec.
Tak vinici jsem našel.

Jinak quest s "vichtem" (zvláštní překlad) parádní. Vcelku standardní kontrakt, ale díky umístění, atmosféře (jak moc udělá jeden kus příboru...) a opět nechybějícímu lidskýmu příběhu v pozadí povýšeno na interaktivní minipovídku jak od Sapkowskiho.
Prosim vás, kde přesně je vinice Vermentino? Nešel jsem tam s tim kovářem, když jsem ho zachránil v rámci questu a teď to místo zaboha nemůžu najít.
@Tyrael (21.07.2016 08:37): jestli máš jiné hlavní menu a v něm vidíš, že je nainstalované, tak je. Hra se ti automaticky zmíní po příchodu do Velenu, stejně jako o Hearts of Stone. Jestli něco z toho failnulo, možná se věru instalace nepovedla.
chci se zeptat, Toussant je dostupný o začátku hry, nebo až po hlavní dějové lince.....měl jsem s instalaví menší potíže, tak jestli to není nainstalovaný blbě...
@Farurej (20.07.2016 07:58): Taky jsem kvůli tomu málem zbankrotoval :) během normálního hraní bych se na to asi vyprdnul, po dohrání dějové linky už se pak nebudeš muset tolik strachovat o peníze
Ahoj, jakou máte zkušenost s velmistrovskýma sadama ? jsem si udělal jednu a padl na ni skoro celý rozpočet. Jako sběratel bych rád všechny ale ufinancovat to ... Samozřejmně je největší problém obohacená dwimeritová ruda...
Dodnes vzpomínám, jak si trpaslíci v Zaklínači 1 pískali Imperial March...tak si představuju správný easter egg :-D
@Zero (03.07.2016 19:10): Ty popkulturní odkazy mě serou taky. Sraly mě v původní hře, a serou mě i tady. Úplně se tím vytrácí nějaká unikátnost a hloubka lore a dělá to z toho jen hru z roku 2015/2016, kterou udělali jen další lidi, co sledují stejné věci, jako my ostatní. Meh.
Dohráno. Celkové hodnocení nejspíš Hearts of stone > Základní hra > Blood and Wine. Nicméně i tak mě to hodně bavilo.

Trochu mi vadilo to přehnané množství popkulturních odkazů a utahování si ze sebe sama. Některé (třeba zmiňovaný Asterix) jsou vtipné, ale když jsem na začátku objevil šátek s iniciály d.L.C., hledal recepty elfího kuchaře Ram'sese Gor-Thona (nebo tak nějak) nebo rozebíral s Klepnou, proč se všude zasekává, přišlo mi to už docela nemístné. A takových věcí tam bylo celkem dost, přirovnal bych to k Falloutu 2, který jde v tomhle podle mě taky za hranici vkusu.

Co se mi obzvlášť líbilo: Quest se žluvou, dívka zakletá ve stromě, vicht se lžičkama (pěkná návaznost na Hearts of Stone, že ji proklel Gaunter O'Dimm), návrat Regise a Paní jezera, pár návazností na první díl, město Beauclair.

Co se hlavního příběhu týče, jednu věc jsem nějak nepochopil. Proč Dettlaff prostě nepátral po únoscích svojí milé? Regis by mu pomohl a jsem si jistý, že jako vyšší vampýr by si dokázal poradit. I kdyby neodhalil, že to osnovala ona, opravdu by nedokázal vypátrat a zabít pár zbojníků ukrývajících se na nedalekém hradě?
Taky je trochu škoda, že příběh Syanny víceméně kopíruje povídku Menší zlo. Obzvláště po skvělém Hearts of Stone jsem měl očekávání asi až příliš vysoká.
Teda fakt mě potěšil odkaz na Asterixe v bance. Propustka A38, legenda :-)
Plním úkol na vinicích, vymlátil jsem všechny příšery a mám jít za Matildou jí říct, že problémy na Vermentinu jsou vyřešeny. Akorát nevím kam, protože na mapě Matilda není. Bug?
@Jack_Dark (09.06.2016 21:00): jedno stačí, víc jich nosit nebudu :-) ten economy balance tady ještě víc křičí po nějakém overhaulu, než v původní hře. mám takový pocit, že si CDP uvědomil, že mají hráči moc peněz, tak do prvního datadisku narval naprosto předražené runování a tady zase vylepšování haciendy a tvorba brnění, co stojí 30k set. jako OK, ale ty výdělky tomu prostě neodpovídají.
O krvácajúcej vŕbe, nádherná pocta tradícií a múdrosti.
@účet smazán (06.06.2016 11:53): Jsou 3 konce. 1. Zemře Syanna. 2. Zemře Syanna i kněžna. 3. Nezemře ani jedna a usmíří se. Podoba konce závisí na tom, zda Syannu přivedeš Šelmě, zda pro ni získáš stuhu a zda odhalíš motiv jejího jednání (je třeba správně vybrat jednu ze tří nabízených odpovědí, když je Geralt sám se Syannou v paláci).
@HolyMeatball (06.06.2016 17:29): Já tak uvažuju, proč je takový problém zabít toho neviděného staršinu. Přijde mi to taky divné. Že prostě dají jenom animaci, ve které tě přizabije nebo rovnou zabije, a neexistuje nic, co bys proti tomu mohl udělat. To je dost lineární. Proč třeba nemůžu vypít tu srágoru, co Geralt vypil v tom traileru, jak se z něj napila alpa a zabilo ji to? Navíc mi ani nepřipadal tak nesnesitelně rychlý, Geralt měl hromadu času udělat třeba quen nebo yrden...
Nejvtipnější na celé věci stejně je, že Geralta můžou sekat, mlátit kladivem, hryzat do krku, plivat jed, drtit kameny, atd. a on to bez mrknutí všechno ustojí. Nicméně pekař od vedle ho s přehledem sundá na tři pěsti, kdežto Geralt mu jich musí nasadit aspoň 15.
@Blackhand47 (06.06.2016 15:21): Jn, tady už se moc projevuje nerealistický soubojový systém. Souboje by měly fungovat prostě tak, že jak pro tebe, tak pro nepřítele, by byly dvě nebo tři sečné rány smrtící. Bylo by to pak hodně o krytí a uskakování, prostě o tom, o čem šermování je. S tímhle typicky herním soubojovým systémem prostě není problém zabít třeba 1000 lidí, pokud jsi o několik levelů nad nimi.
@účet smazán (06.06.2016 11:53): Jop, už se stalo.

Jak tak nad tím zpětně dumám, nejvíc mě v tom patrně namíchli ty Wine Wars a ty rytířské eskapády...nejsou to sice fetch questy, ale stejně jsem nečekal, že v Zaklínači někdy uvidím questové zadání "udělej tohle 0/15. A pak vskutku 15krát razit a dělat to samé dokola...por favor.
@HolyMeatball (06.06.2016 02:57): Ne, i když Anně řekneš, že pátá oběť je ona, tak stejně jí řekne, že ji sice bude soudit, ale nikdy ji nepřestane mít ráda. Obejmou se a obě umřou. Třetí konec není.

Ale podle toho, co jsem našel, to jde ještě i jinak. Beztak už jsi to našel taky :D
Když si od té holky v té knížce nekoupíš tu stuhu, tak Deattlaffovi Syanna neunikne a zabije ji. Henrietta bude nasraná a ty skončíš ve vězení. A zachrání tě Marigold. Lol. Ta Henrietta je stejně strašná kráva. A že konec ovlivní takové jedno malé rozhodnutí - koupit/nekoupit stuhu... To mě vrací zpět k tomu, jak v hlavní hře o konci rozhodlo pár titěrných rozhodnutí ohledně chování k Ciri (jo, některé věci byly fakt špatné, některé ale byly kraviny a stejně měly gigantický vliv). To se mi moc nelíbí. Moc to není o rozhodnutích a nesení následků, ale spíš o nepředvídatelnosti a o tom, že i kravina něco může změnit.
Tak quest se žluvou parada. Mam chut ho dnes zkusit znovu, jestli jde nejak ta druha varianta. Zatim nadseni.
Nakonec jsem tu alternativu zfouknul už teď, a když už jsem si myslel, že to povede k vesměs stejnému konci, tak najednou plesk obě mrtvé a šedý Touissant! Krásná práce. Nicméně stejně mě cesta s postarším neviděným docela dost zklamala, kor po cestě se Syannou, po všem tom hypu to bylo až moc ýzy a krátký. Předpokládám, že by tu mohla být ještě třetí varianta, a sice cesta s postarším neviděným + zjištění páté plánované oběti? Že by se Anna už fakt nasrala a nechala Syannu na místě zabít, nebo by se při zvýšené opatrnosti prostě Syanně vražda nepovedla? Chmm, to google!
Tož dohráno, též po necelých 30ti hodinkách. Celkově mě příběhově rozhodně víc uzemnil HoS, což možná bude i díky tomu, že od něj jsem vyloženě nevěděl, co čekat - kdežto tady jsem vyloženě počítal s tím, že to bude upířina, a doufal tedy v přítomnost Regise a hle, Regis v tom je!

Nicméně side questy povětšinou bomba, doposud nejlepší sexuální scéna, pohádková vložka úžasná, přestože tamní mapa je v lesní části šíleně neoptimalizovaná ...nicméně těch boss fajtů určitě mohlo být míň, ta první bruxa byla fajn překvapení hlavně kvůli traileru, jinak až na ten ouplně finální to po HoS zase hodilo hodně ostrou zpátečku do totálně nekreativních hájů. Ad. finální fajt s Detlaffem - na Death March je druhá fáze fakt peklo, ten jeho netopýří skoro-instakill i s vyupgradovaným, lektvarem posilněným Quenem, je šílená absurdita.

A když si vemu ten potitulkový tampónek s Yen/Triss, a vůbec náplň mnoha dialogů, tohle narozdíl od HoS už fakt asi nepůjde zakomponovat do playthrough základní hry, což? As in, střihnout si to před dohráním základní hry?

Tak či tak, zítra ještě loadnu ten turning point save a zkusím druhou alternativu s "elder vempája", jsem zvědav, jestli místo jedné extra mapy bude nějaká jiná, nebo se to ožene něčím jiným. A už teď se těším, až si celou trojku někdy dám znova, s oběma datáčy, v doufám opravdu už definitivně vyleštěné edici.