Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • Switch 85
Přesně takhle měla vypadat hlavni hra! Sevřenější lokace, svět, který budí dojem, že má vnitřní logiku. Celkově mám pocit, že omezení autorům jednoznačně prospěla.
Oproti původní hře jsem si užíval bloumání po světě a objevování skrytých zákoutí. Teda, bych si užíval, kdyby mě nechytl příběh. Jasně, byl predikovatelný. Jasně, nechybělo morální poučení. Ale bylo zakomponováno citlivě a stejně tak balonková minihra. Nemám potřebu se k ní vracet, ale příběhově jsem si ji užil a pár kol odehrál i navíc. Za mě DLC příběhově obstálo a víc netřeba.
Další várka pokémonů? Opět spokojenost. Ve hře se objevili někteří mí oblíbenci - Golem, Trevenant ale hlavně další želvička do teamu!!! Torterra <3 A evoluce Dipplin je prostě cool. Takže kompletace pokédexu byla povinnost, ale vůbec ne nepříjemná.
A délka? Jistě, není to DLC na 100 hodin, ani na 50. Vlastně spíš tak na 5. Ale to stačím. Vždycky budu radši za krátkou, ale smysluplnou jízdu. Utopit stovky hodin v pokémonech totiž zvládnu i sám, jen je mít. 
Snad jediná výhradu mám k hoře uprostřed mapy. Chápu, že ogr asi nikde jinde než na hoře žít nemůže (ale jak rád bych si užil nějakou pěknou rovnou, třeba písečnou, mapu). Zkrátka, proč, proč je zase kopec uprostřed? 

Celkově ale hodnotím DLC výš než základní hru (a logicky, tohle bylo jako by autoři reagovali na mé výhrady). …a hned jak opadne začátkolednový frmol, s chutí se pustím do Indigo Disku :)

Pro: Víc pokemonů v kompatním a propracovaném regionu

Proti: Nepřináší nic zásadního a navíc jen část příběhu

+6
  • Switch 50
Mid DLC. (teda pouze první půlka, uvidíme co přinese část druhá)

POZITIVA:
- hezkej japonskem inspirovanej miniregion
- docela fajn storyline
- strašně roztomilej hlavní legendární pokémon Ogerpon, zábavná nová evoluce Applina (Dipplin) a 'werebear' forma Ursaluny
- prostě nějakej ten content navíc
- pokud nejste dlouholetej hráč s plno starejma potvorama v Pokémon HOME - DLC pro vás skýtá příležitost nachytat zase o něco víc druhů (nám starým pardům stačí si je přetáhnout)

NEGATIVA
- stále to běhá příšerně a vypadá zcela průměrně (resp. určitý kousky scenérií vypadaj i celkem přijatelně - třeba jezero v lomu na vrcholku hory - ale performance je zcela nepřijatelná)
- opět příšerná, prakticky nefunkční 'vybalancovanost' pro hráče s tunou pokémonů na Levelu 100 (k čemuž vás hra v postgame přitom velmi motivuje skrz Raids)
- po chvíli strašně jednotvárnej gameplay v openworldu - prakticky jen chytáte potvory (do kterejch stále v 99% stačí jednoduše vrazit na superrychlym Miraidonovi) a sbíráte všude poházený třpytící se bordel (items)
- záchranou by mohly být side-questy! ale opět tady prakticky chyběj, proč sakra??
- zase lze v celym DLC vejít pouze do jedný budovy... !@#$
- místní 'berry' minigame je po chvíli v singleplayeru dost nudná/stresující - oproti Raids, který jsou pro single-player dobře vybalancovaný, nemám chuť se do tohohle opakovaně pouštět (edit: v multiplayeru je to docela fajn - ovšem vyžaduje párování na redditu/discordu a nikoli přímo ve hře). A fotografická minigame je celkem fajn chvilkový zpestření (i když velmi primitivní oproti New Pokémon Snap), ale zabere 10 minut a šlus.
- dost krátký
- snad jen jedna pořádná jeskyně, zbytek jsou jen místnůstky :-(

V ideálním světě jsme se pro tuhle neskutečně uspěchanou (přitom velmi nadějnou hru, kdyby měla roční odklad) především měli dočkat VELKÝHO performance patche, skutek utek (kromě pokémonních boxů/uložiště, který konečně nemá lag). Stejně tak už mi fakt dochází trpělivost s neschopností Gamefreaku přizpůsobit 'difficulty curve' v základní hře skutečnosti, že vyjde DLC - neni přijatelný nechat hráče vylevelovat potvory na Lv100 a pak mu servírovat trenéry s potvorama kolem Lv60-65, maximálně 75 (protože to ústí v naprostou absenci výzvy).

Kromě celkem hezky navrženýho miniregionu (ale to byla i Paldea v základní hře, ovšem taky bez dostatečný openworldový výplně), opravdu roztomilýho Ogerpona (a docela zábavnýho mischief tria 'doggo', 'vopice' a 'proud birb') jsou tady už jen záblesky, který bych pochválil - třeba že staří pardi Shiftry a Empoleon nečekaně dostali fajn nový abilities (ale takovýhohle rebalancingu by bylo potřeba mnohem víc).
 
Ale celkově za mě fakt velmi 'meh' dojmy a doporučení radši utratit peníze jinde pokud nejste superfans a pokud druhej díl DLC nebude podstatně lepší (tbf, Crown Tundra ve Sword/Shield éře zlepšení přinesla).

PS: pokud velcí pokéfans jste, ale z principu odmítáte Gamefreak/Pokémon Company krmit penězi když nejsou schopní v pozici extrémně bohatýho trademarku ani po roce dodat slušně fungující produkt - máte můj velkej palec nahoru (a sám sobě uštědřuju drobnej políček)

Pro: celkem pěknej japonskej miniregion, Ogerpon i další nový docela povedený pokédesigny, ucházející příběhová linka, minihra Ogre Oustin' v multiplayeru

Proti: stále příšerná performance a mid grafika, opět naprostá absence byť náznaků obtížnosti pro high-level hráče, stále meh gameplay v openworldu, téměř žádný sidequesty, minihra OO v singleplayeru, celkově sice jen první půlka DLC, ale fakt žádnej zázrak

+6
  • Switch 75
První ze dvou částí DLC pro Pokémon Scarlet a Violet, The Teal Mask, je třeba brát pouze jako nutnou bonusovou výplň při čekání (toto píšu sotva několik hodin po vydání) na opravdový klenot (doslova) této generace – The Indigo Disk. Ne, že by byl TM v něčem špatný, ale hype zkrátka nastavil mnohem větší očekávání, zejména co se příštích nových Pokémonů týče (prostě mám slabost pro želvy). I přesto přinesla nová lokace několik příjemných zážitků.

Pokémoní DLC však stejně beru spíš jako drobné rozšíření pokédexu. Ohledně příběhové části jsem také nečekal nic moc velkého, a ani žádnou změnu v oblasti herních mechanik. Nedokážu proto úplně říct, že bych byl zklamán, ale také se nejedná o nic extra úžasného. Z mého pohledu je to jen pár dalších lokací k průzkumu a pár nových pokešů do living dexu.  

A ano, nejnudnější zážitek mám kvůli absenci level scalingu. V přírodě jsou pokeši kolem 60.-75. levelu a u příběhových trenérů taky nějak kolem 75, takže nakonec jsem do Kitakami naskočil s Mewtwo, kterého jsem si chytil před nedávnem jako posledního pokeše v raidu a jenž mi jednoduše skončil v partě, čili žádná výzva se nekonala a DLC se holt projede jako nůž máslem.  

Kitakami není kdovíjak velká oblast, ale vlastně se musím přiznat, že jsem ji čekal menší. Potěšil mě aspoň náznak vertikality u nedalekých skalních útvarů, nějaká ta vyvýšenina uprostřed mapy (opět kruhové) a uvnitř schovaný jeskynní labyrint. Vlastně mohu říct, že pohyb po mapě mě docela bavil.  

Ústřední příběhová zápletka se točí kolem dávného příběhu. V Kitakami je jen jedno městečko Mossui, které bylo kdysi napadeno zlým orkem (ogre) a tři stateční Pokémoni jej zahnali. Akorát, že to bylo celé možná nějak jinak a postava hráče tomu zrovna má šanci přijít na kloub, protože je tady v rámci výměnného školního pobytu. K ruce má na pomoc místní dva sourozence – mladšího Kierana a jeho starší sestru Carmine, kteří jsou tak trošku rivalové. Kieran má v hlavě vlastní verzi příběhu a idealizuje si jistého Pokémona z legend. Hlavní linka mi zabrala odhadem něco kolem 3-4 hodin, a to jsem nijak nespěchal.  

Během běhání po Kitakami se hráč přichomýtne i k minihře, kde má za úkol praskat balónky, sbírat z nich vypadlé ovoce a plnit jimi určené nádoby ve stanoveném časovém limitu. Většinou se ale objevují Pokémoni, kteří nasyslené ovoce užírají, pokud je nikdo neodežene; a protože minihra počítá skóre, je pro jednoho hráče poměrně náročné všechno ukočírovat. Prý je to zábavnější v multiplayeru. Mě sice minihra příliš neuchvátila a zahrál jsem si ji jen jednou povinně, ale vytrvalý hráč si z ní může odnést pěkné ceny, třeba i shiny Munchlaxe.

Největším lákadlem bylo pro mě plnění pokédexu (protože to z cca 95% stačilo jen přetáhnout z Home, haha). Pokédex v Kitakami čítá 200 čísel. Většinu obsahují Pokémoni z minulých her a ve zbytku je zahrnuto jen několik málo nových. Unikátní Pokémony jsem pochytal, jednoho vyvinul (z Poltchageista na Sinistchu) a na nového Dipplina (další vývoj Applina) jsem narazil v raidu. Jako úplně poslední mi zbyla unikátní forma Ursaluny (původní forma pochází z Legends: Arceus), která se dá získat pouze v tomto DLC, a to prostřednictvím postavy fotografky Perrin a jejího vedlejšího úkolu, jenž mě docela bavil (focení pokešů v noční mlze). Za odměnu zkompletování pokédexu jsem dostal Glimmering Charm, zajišťující vyšší počet získaných Tera shardů v raidech, což se může docela dobře hodit.  

Mimo to hra nabízí i nějaké další doplňky na postavu – oblečky, zejména masky. Do hry přibyly i nové útoky, zatímco jiné zase zažívají návrat, jako třeba (můj poměrně oblíbený) Toxic – yay. Samozřejmě s tím je všude co sbírat a pochopitelně se razantně navýšil i druhový počet materiálů na craftění útoků TM.
Hráči se také mohou rozhodnout pro bitkaření s prachatými snoby Billy a O'Nare, kteří se přesouvají na různá místa (i do Paldey) a po každé bitvě obdarují hráče nějakým cashem nebo jinými cennostmi.

Nakonec to nebylo tak špatné, jak jsem čekal, ale rozhodně je stále co zlepšovat. Za mě spíš jakýsi průměr, nicméně příběhově mě Teal Mask asi bavil víc než Isle of Armor (aspoň, že tu nejsou nikde okolo otravná pronásledující Sharpeda). Určitě se však víc těším na Indigo Disk. Předpokládám, že bude dále rozvíjet mrazivý závěr ze Scarlet a Violet - a pak, prostě želvička.
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green .

Pro: Noví Pokémoni a rozšířený pokédex; někoho může bavit příběh a Kitakami

Proti: Krátká herní doba; velmi snadná obtížnost; minihra

+13