Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Neměl by tu tak někdo originální kopii české zlaté edice, které by se chtěl zbavit?
@ripper (komentář): I když nejsem fanda remaků, tak The Settlers 2: 10TH Anniversary se povedl výtečně. Dohrál jsem jej jedním dechem. Ačkoliv remaky do 3D rád nemám, tenhle je asi jediný, který uznávám, protože ta grafika se fakt povedla a přistihl jsem se, jak se v maximálním zoomu doslova procházím po svém království a prohlížím si detaily budov. Po herní stránce taky není co vytknout, byl zachovám kompletní koncept včetně stavění cest. Musím přiznat, že se mi dokonce remake hrál příjemněji než originál, což je trochu rouhání, protože The Settlers 2 v původní verzi je samozřejmě stále legendou.

Co jsem ještě ale nedohrál je datadisk Vikings, tam stoupla hodně obtížnost díky tomu, že počítač používá taktiku, s kterou hráč přečůrával počítač, a kterou počítač před tím neuměl používat, a to předsunutí katapultu před pevnosti.
Díky za rady. Zkoušel jsem to ještě jednou zapnout... ale ne, přijde mi to hrozně stupidní. Jak soubojovej systém, tak stavění cestiček bez kterejch si nikdo ani neuprdne či nemožnost natočit budovu jak potřebuju. Tahle hra asi není pro mě...
@ugraugra (17.05.2014 19:36): Boj v settlersech je "jaksi navíc". Prostě když už máš stavěcí strategii, tak by bylo blbé tam nedat nějakou tu bitvu. Nejdůležitější je najít zásoby zlata, a díky němu povyšovat obyčejné vojáky na generály.
.. aj keď stratíš v pohraničí rozostavanú pevnosť, hraj veselo ďalej! Na tú novopostavenú černošskú vežu môžeš zaútočiť viacerými vojakmi naraz, pretože boj sa po posunutí hraníc presunie hlbšie do tvojho vnútrozemia a namiesto jedinej hraničnej budovy budú vojáčci vylezať z viacerých okolitých barákov.
@ugraugra (17.05.2014 19:27): Kampaň jsme nehrál dobře 10 let, takže druhou misi si fakt nepamatuju, navíc nevím, jestli v remaku nejsou nějaký zásadní změny, hrál jsme jen originál, ale u mně je to každopádně hra číslo jedna, takže si myslím, že by bylo škoda, kdybys s tím seknul po úvodním nezdaru.

Boj o hranice je v Settlerech dost napínavej a taky občas o nervy. Vzhledem k tomu, že píšeš že z věže můžeš poslat 5 vojáků, tak se zdá, že máš dobře nastaveno vysílání max. počtu vojáků do útoku. Pro jistotu to píšu, kdyby to byla jen náhoda, s tím nastavením si určitě pohraj. Pokud si v nějakým úzkým prostoru, kde můžeš postavit jen jednu pevnost, tak existuje několik variant.
1) Nedá se to někudy obejít? ;-)
2) Pokud ne a máš dost času na stavbu, tak stav Fortress ... nicméně ty asi dost času nemáš.
3) Pokud můžeš stavět katapulty, tak jeď taktiku s nima. Katpultem zničit soupeřovu pevnost, jemu s ezmenší území, ty rychle postavíš pevnost další a u ní další katapult, a takhle pozvolna postupuješ dál. Samozřejmě podmínkou je dostatek kamene.
4) Pokud ani to nejde tak to zkus obranářsky, připrav si na širším území linii pevností, a nech soupeře prostavět to úzký území pevnostma až k tobě, pak mu začni brát jeho pevnosti.
5) V každým případě ti musí jet perfektně ekonomika:
- dostatek základních surovin (dřeva a kamene)
- jídlo do dolů, suroviny z dolů k řemeslníkům, a zbrojířům,
- zbraně a pivo do skladu = vojáci.
- sklady nemít daleko od hranic - pak dlouho trvá, než vojáci dojdou do hotových pevností,
- zlato do pevností tak aby byli vojáci vycvičeni. V prázdných pevnostech uvnitř území zakázat dodávky zlata tak aby je nosili do těch plně obsazených


Těch drobností, které tu hráč musí hlídat je ještě mnohem víc, ale tohle je takový základ.
Ty vole a tohle je taky parádní herní mechanismus - začnu stavět tu fortress, po chvilce přiběhne černoch k hranici a začne stavět svojí věž - bohužel stavba fortress trvá trochu déle, takže černoši to mají hotové dřív. Výsledek? Hra mi zahlásí že jsem ztratil území a smaže mi v podstatě dokončenou pevnost, kam už jen museli přijít vojáci. Hovadina.
Já zatím nějak nepochopil jak dobývat území nepřítele? Jsem teprve ve druhé misi a musim projít přes osadu křováků k portálu. Ale ty parchanti tam maj vedle sebe 3 obranné stavby a já dokážu v místě, kde potřebuju, postavit jen jednu tower, víc mi hra nedovolí (co to je sakra za debilní herní mechanismus?). Takže pošlu max vojáků = 5, proti mě naběhne 5 černochů, chvilku se mlátí a vždy zbyde jen jeden černoch a takhle to můžu opakovat pořád.

Jediné co mě napadá je zbourat tu tower a postavit tam fortress nebo co to je, kam se vejde víc vojáků.
Tak konečně dohráno. Nejtěžší misí mi přišla 8, kdy na mě nalítával z vrchu nepřítel co měl 600 jednotek, poslední 2 mise pohoda.
@konvice (18.06.2012 14:19): Originál z roku 1996 je poriadne zabugovaný, hrá sa to úplne na prd. Keď máš napríklad viaceré prístavy rozložené na rôznych kontinentoch, lode začnú blúdiť. Flotila úplne ignoruje prístav, ktorý potrebuje suroviny, aj keď máš v domovskom prístave nadbytok.
Tipujem, že mnohí pri tomto remake neprekúsli tú naleštenú grafiku, ale ja by som sa už k originálu veru nevrátil a remake som si odohral hneď dvakrát. ^^

edit: A v starej verzii je zvuk plný šumu, má nízky dátový tok. Počúvalo sa to akoby ti niekto rezal hlavu rámovou pílou. xD
Hoši já moc nechápu co jako očekáváte, je to remake, to znamená že je to kopie jiné hry, proto považuji celkem za zbytečné rozepisovat se o herních mechanismem, každý kdo hrál dvojku je v obraze. Své jsem řekl špatný remake(pro ty co hru znají vědí o čem mluvím, tedy jaké mechanismy v sobě má atd.), graficky je to prostě obludné, podělali to. Tady ani nelze říci víc.

Komentáře přeci slouží k tomu aby případně člověk řekl svůj názor proč hru hodnotí jak hodnotí (viz nápověda) a to jsem udělal, stejně jako všichni ostatní. Já si myslím, že účel a podstatu komentáře jsme naplnili znamenitě.
To je celé :)

Jinak samozřejmě váš názor vám neberu, jsem rád že jste mi oznámili. Že ani kladné, ani záporné hodnocení hry není správně, kvůli stručnému vyjádření názoru na hru v komentáři.
Není na tom rozhodně nic špatného hodnotit komenty podle svých kritérií.



@USER47 (18.06.2012 12:21): mám takový dojem že to v něm mám :D
Konvice: Zda to považuješ za špatnou/dobrou hru je vidět z hodnocení, nemusíš to psát do komentáře. V komentáři by mělo bejt především PROČ to považuješ za povedenou/nepovedenou hru.
@konvice (18.06.2012 02:48): Ja ti to vysvetlim moc rad. Komentar by mel mit nejakou vypovidajici hodnotu, pripadne byt nejak netradicne napsany (rymovackou nebo tak neco) a ne jenom hole tri vety jako napr. "nepovedeny remake, byl jsem zklaman" atd. atd.
Tak to mě "poserte" :D tři komenty všechny jen mínuska, já bych byl celkem rád kdyby tedy i páni kritici se k této hře vyjádřili :D

komentář začínající slovy povedený remake -9

komentář začínajíci slovy nepovedený remake -9

:DDDDD wtf? :D
Pre mňa skvelý remake, herné mechanizmy zostali nezmenené a oproti pôvodnej verzii pribudlo zopár vylepšní v ovládaní. Ešte podotknem, že som nenarazil na žiaden bug, engine fachčí ako hodinky. Ubisofťáci odviedli slušnú prácu.
Jak můžu kolem své osy otáčet neomezeně kamerou, aniž by se mi po uvolnění tlačítka (defaultně pravé tlačítko myši) opět mapa vrátila do původní směru? A nějaké nastavení kláves ve hře není?