Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@BINGMAN (15.11.2019 10:48): Jo, to bude to, co vetsine vadi. Mne to nechava chladnym, tento typ her nehraji, ale na pohled mi to nepripada nijak spatne. Dokonce by se dalo rict, ze to na pohled pusobi vice AAA nez Outer Worlds. :P Ale coz, tohle tuzkovobaterkove znaceni her me stejne sere.
A co vám přesně vadí? Že se tam bude hrát za děti? Survival co-op her moc není (resp. které by za něco stály), takže když se to povede, proč ne.
@Feidias (15.11.2019 09:29): Jen to odhaluje v jaké zoufalé situaci Obsidina před koupí Microsoftem byl, když tohle je to nejlepší, co po roce od koupi může RPG studio ukázat. Nejsou jediní. Stejné to je s Ninja Theory od kterých po Hellblade taky nikdo nečekal tu multiplayer střílečku. Prostě studia, která těsně před smrtí zkoušela rychle někde vydojit prachy na tom, co zrovna letí. NAštěstí pro ně je sezobnula velká korporace. Jako bude to ještě hodně dlouhá cesta, než z obou vypadne něco AAA, co už bude pod taktovkou nového majitele a co už Microsoft nebude nechávat dodělávat jen proto, aby teda vůbec něco ukázali.
Tak ta nová IP od Obsidianu to je fakt trapas... Ještěže to má být jen malý projekt na kterém prý dělá pouze 13 lidí. Všichni čekali DLC k Outer Worlds a dostali toto.
Dohráno, příjemné komomorní akční RPG na 34 hodin. Zábavný dialogy, sympatický parťáci a parťačky. Je na tom hodně znát malý rozpočet, ale nakonec to dopadlo dobře a vše drží pohromadě. Jedinou výtkou zůstává přílišná jednoduchost hry. Nenarazil jsem na jediný problematický souboj nebo výzvu.

Počkám na DLC a rozjedu za debila, zbraně na blízko, bez parťáků a za pořádnýho hajzlíka :)
@Feidias (09.11.2019 21:05): Tak to asi ne. Ostatne uz kdyz jsem to kritizoval jsem mel nahrano asi 40 hodin. O kvalitach me asi jen tak neco nepresvedci, zvlaste dialogy jsou cire utrpeni. Jestli je Outer Worlds pouhy nadprumer, tak Fallout 4 je spodnich deset procent. :)
Nejdřív očividná narážka na to, že lžu a pak dlouhý příspěvek plný zpochybnění všeho a hejtu na Obsidian i hru.

Nečeká snad někdo, že na tohle budu reagovat, že ne?
@Nikdykde (09.11.2019 12:53): Ty jo, když ta vyjádření o trilogii a podpoře Microsoftu byla tak jasná, tak nebude problém hodit link, ne?

Já si myslím naprostý opak. The Outer Worlds je ještě klasickej starej Obsidian. Projekt, na který se horko těžko sehnali prachy a jen měl zajistit přežití studia do dalšího šméčka. Pamatujete třeba na to tankove mmo co taky dělali? A pak se stal zázrak, spása v podobě koupě Microsoftem. Po tomhle dealu se hned museli rozjet práce na další hře, aby většína studia měla co dělat a Microsoft mohl co nejdřív předvést nějákou další výplň do gamepassu (AAA Shadowrun?). Private division si hru pochvaluje dost tajnůstkářským stylem, ale jestli je hra fakt úspěšná, tak bych se ani nedivil, kdyby si další díl zvladli uplácat i bez Obsidianu.
@Feidias (08.11.2019 23:13): tak už před vydáním Obsidiani jasně řekli, že by chtěli trilogii a MS se jasně vyjádřil, že v tom nejenže nebude bránit, ale podpoří to.

Je skutečně hodně pravděpodobné, že tohle byla "koštovací" jednička a že nás čeká třeba epická dvojka, na kterou už budou mít velký rozpočet a podporu.
Tak dohrane a bylo to... ok. Zadny zazrak no. Spousta veci imo zajimavych na papire ale herne nedotazenych. V RPG systemu spousta hluchych mist a moznosti resit situace odlisne take tolik neni. Scenar je take jen mirny nadprumer. Ale hralo se to fajn jako FPS.

Dnes dam dalsi sanci Fallout 4, zvolil jsem si ho do vyzvy, tak se ho jeste jednou pokusim dohrat, ale zatim to vypada, ze to bude letos Bethesda kdo mi zhati plany na splneni Herni vyzvy. :)
Do diskuze: tak super. Bude další rozsáhlejší díl, kde doladí neduhy prvního:).
@Nikdykde (08.11.2019 21:03): Ale jo, sice ne moc ale porad se sem tam neco proda. XBOX je daleko vic online konzole nez se muze na prvni pohled zdat, takze to ze prodaji vetsinu her digitalne dava smysl.
Jsou znamy kamenne obchody ktere prodej Xbox her a konzoli bojkotuji uplne. my se snazime jeste jakz takz ty krabicovky na xbox brat, ale mam obavu ze u dalsi generace uz to asi nejspis brat nebudem vubec. Holt to jde do hajzlu, ty prodeje her v krabickach.
@Feidias (08.11.2019 15:28): jak jsem předpokládal, MS xbox game pass tomu jen pomohl a dnes vydalo Take Two tiskovou zprávu, že se to prodává jako rohlíky na krámě, předčilo to očekávání a ještě je čeká vydání Switch verze.

Je to tedy jako s ostatními produkty v rámci Xbox Game Pass. Prodeje jsou popiči skvělé.
@Shoggot (08.11.2019 10:29): Jo rozhodně. Ne jen kvůli vyšší obtížnosti a jiné cestě příběhem, snad i dlc budou, ale hlavně si prostě zahrát za jiné specializace. Třeba loner s těžkými zbraněmi, nebo naopak celý tým s vědeckými zbraněmi. Nepochybně to tedy bude i mnohem rychlejší průchod, než jako teď kdy jsem se snažil prolézt a splnit všechno.

A ano, lootu je tam zbytečně moc, bohužel mor skoro všech nových her. Nevadilo by mi to kdyby bylo do čeho ty získané peníze smysluplně vrážet. Třeba možnost upgradovat loď mi tu velmi chybí, takto se jen postupně plní kajuta artefakty posbíranými za hru.
@Feidias (08.11.2019 15:28): prý to značně překonává očekávání:

Strauss Zelnick -- Chairman and Chief Executive Officer

Hey Eric. It's Strauss. On Outer Worlds, we're not releasing any specific numbers yet, it's outperforming our expectations handily, got amazing reviews we're super excited about it, but it's very, very early. So as we learn more, we will disclose more.
@HEX (08.11.2019 14:33): Je zajimave videt, jak se RPGcka jako Fallout 4 nebo Outer Worlds snazi byt vice FPS a FPSky se zase na druhou stranu zasiraji zbytecnymi RPG prvky. Nakonec budem mit jen jeden zanr a se slzou v oku budem vzpominat na cista RPG a FPS. :p

@Feidias (08.11.2019 15:28): Vzhledem k tomu, ze to Microsoft hodil do toho jejich predplatneho za dolar? Asi moc ne. Ja doufam, ze odkup Obsidianu Microsoftem a prachy za exkluzivitu na Epicu zpusobil, ze se o financni stranku Outer Worlds nemusi zajimat a jedou si spokojene dal.
Nevítě někdo jak se to prodává? Docela by mě zajímalo jak s tím uspěli. Jakože jim to dost přeju.
@Guldy (08.11.2019 12:10): Buď je to bezduchá střílečka, nebo simulator hoardera autisty, jehož ještěří mozeček radostně vrtí ocáskem nad každým zbytečným čísílkem :*(
@Guldy (08.11.2019 12:10): Ono to bolo možno myslené tak, že hra nie je príliš obtiažna a vyložene ťa k tomu nenúti. Ale inak máš, samozrejme, pravdu. Ten systém je nastavený presne tak ako píšeš, k tomu upgrady nestoja práve málo, takže ten loot skrátka musí padať. A zase kto chce, pokojne ho môže ignorovať.
@HEX (08.11.2019 11:49): Za prve spoustu lidi to hraje podruhy, ale samozrejme vetsina lidi to nedohraje ani poprve, takove jsou statistiky. A co se tyce teorie o balanci itemu a toho, ze schvalne nema jit hrat znovu, tak je to hloupost. Ze hry je vylozene citit, ze bude nejaky dalsi content a pokracovani. Neni to vyjimka, ze by se new game do her dodaval az casem. A navic tam jsou proste planety, na ktere jeste nejde jit, takze je jasny, ze to je o nejaky forme pokracovani.

Je tam system, abys rozkladal veci na materialy, takze ty itemy musi padat. Pokud to nedelas a ani neprodavas, tak nevyuzivas systemy hry a pak je to bezducha strilecka, pricemz nema smysl ale na cokoliv nadavat.
@Charllize (08.11.2019 11:57): Já pouze upozornil na jeden z mnoha nedostatků, kterými hra trpí. V žádném případě nebyl zasviněný inventář důvodem toho, proč u mě hra tak výrazně neuspěla.
Myslím, že to pravé vyvádění nám předvede pan Vávra. Nemůžu se dočkat :D
@HEX (08.11.2019 11:49): no já ti nevím, co tak čtu různého internetu docela dost lidí to tak v planu ma nebo melo, to ze je to treba zklamalo a podruhy to hrat nebudou s tim uz tolik nesouvisi.
Nebo lenost, což jsem v zasade nevyloučil tím když jsem napsal že by to dalo moc prace
Ale jinak moc nechápu proč tak vyvadis kvůli pár kramum v inventari, jako by to bylo poprve..
@Charllize (08.11.2019 10:21): Pokud vím, tak teď se spíš počítá s tím, že lidé hry ani nedohrávají, natož, aby je hráli 2x. Takže přistoupím-li na tvojí argumentaci, designéři kvůli hrstce hráčů kteří si to dají dvakrát zbytečně zasvinili inventář všem ostatním. To nezní moc pravděpodobně, co? Spíš byli jen líny loot něják balancovat. To zní pravděpodobněji, ne?
Tak četl jsem Vávrův komentář k této hře v Levelu a nezbývá, než též souhlasit jak s ním, tak i s poněkud krutou, ale faktickou Šogotovou kritikou a i Paulovým komentářem.
@HEX (08.11.2019 10:15): hmm, možná proto že se tak nějak pocita že tu supernovu budou lidí hrat až třeba na druhé hraní a měli možnost si to okouknout aby pak líp věděli co a jak?
Nebo by to dalo moc práce?
Jsem na Groundbreakeru, kde to začíná působit jako takový Mass Effect pro chudé. Rozporuplné pocity. Nudné dialogy, obyč questy, nepříliš zajímavé postavy (snad až na Parvati). Spousta lootu k ničemu. Odsýpající akce. Potěšily některé scenerie a řešba mezi městem a odpadlíky. Možná si to ještě sedne.
@Gordon (07.11.2019 02:34): Nejsou tupe udelane, jsou to proste tak nejak normalni postavy. Muzes si to predstavit asi tak, jako bys ve hre potkal bezneho uzivatele DH :). Pokud ocekavas obludarium typu ME2, tak ano, OW na tom nebude nejlepe. Ale New Vegas ukazalo, ze jde udelat normalni postavy zajimave. OW urcite mohlo byt mnohem lepsi jak scenarem, tak i herne. Rekl bych, ze spousta mechanik je ve hre omezena rozsahem hry.
@AlieN (07.11.2019 00:26): V tomto smere áno, no pokiaľ niekomu vadí scenár, či dialógy (ktoré sú imho na veľmi dobrej úrovni), tak ťažko môže očakávať zlepšenie, skôr to prehĺbi jeho výčitky.

No určite sa zhodneme v tom, že porovnávať Outer Worlds s Disco Elysium je na škodu veci. Tie hry nemajú, až na niekoľko aspektov, veľa spoločného a obe sú navyše primárne mierené na trochu inú cieľovú kategóriu.