Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak dohráno. Čekal jsem nový Fallout, a dostal místo toho rychlou jehlou spíchnutou rpg střílečku co si bere stejnou měrou z Borderlands jako z toho Falloutu - ale takovou střílečku co mě bavila, ta bullet time akce je prostě fajn, byť později ve hře vážně trochu moc snadná (úvodní lokace či třeba zabití první Mantiqueen ovšem byla slušná výzva). Docela mě mrzí že se na to Obsidiani nenenechali o rok vývoje víc a nezamakali na tom trochu víc do hloubky.
A jestli to Shoggot srovnává s Disco Elyseum, které snad dával na úroveň Planescapu, tak to se vážně nedivím že je zklamaný - tohle se má srovnávat spíš s takovým Mass Effect 3.

@M.a.t.t. (06.11.2019 14:55): Ale jo, je to pak trochu lepší minimálně v tom že prostředí jsou zajímavější a není to jen o poslíčkování pro postavy na jedné planetě. A konec je po Monarchu už dost blízko, tak to nemá cenu vzdávat.
Přihodil jsem do komentu pár screenů co jsem po cestě típnul.
Teď poslouchám samostatně ten soundtrack a ono je to fakt hodně dobrý. Až mi přijde že by si zasloužil aby OW byla lepší hra :)
@marwel (06.11.2019 13:49): Jasně, že chtějí vpyadnout, ale je to celý udělaný stylem "Ahoj, tak jsem tady, letím s tebou.". Jako když se kě mně přidal Max, tak jsem si řekl "Opravdu? Až takhle jednoduše?". Všechno jsou to navíc naprosto plochý postavy, jako z papíru vystřižení panáci. Ostatní NPCčka posouvají NPC opravdu do doby někde ještě před Morrowindem. Buď celý den sedí na židli nebo stojí na jednom místě, pořád, neustále. Když má člověk štěstí, uvidí, že blbeček si lehne do postele, ale je to vzácné jak Perseidy.

Tvoje postava je nejen jouda, co nikoho nezná, ale taky úplný debil, kterého v podstatě nic nezajímá. Nějak nechápu tu chválu, že je to dobře napsaný. První planeta...korporát versus zelení hipíci...hmmm, klasika, tak snad ta druhá....jo, korporát vs. pobožný hipíci...hmmm, to je asi nějak posraný.

To, že drtivá většina fauny několika planet jsou: jeden druh obřího hmyzu, jedna obří ještěrka, nájezdníci (stejní napříč všemi planetami s identickým vybavením, ačkoli neumí říct rozvitější větu), obří gorila nebo co to je.

Ještě to nemám dohraný a má to světlé momenty, ale jestli se to nezlepší, tak asi půjdu s hodnocením ještě dolů. Plně s vědomím, že to je jen AA hra.
@Shoggot (06.11.2019 13:43): Tak s temi spolecniky mi to neprijde zase tak divne. Proste chtej vypadnout a tak se ti snazi nasrat na lod, nebo potrebuji neco vyridit a v tobe (resp. ve tve lodi) vidi prilezitost. Ty jsi zase jouda, ktery kolem nikoho nezna a pokud mas pocit, ze to sam nedas, tak holt vemes, kdo se nabizi.

Co se tyce kvality partaku, tak nejlepsi jednoznacne Nyoka. Ted na Monarchu mam ji a Maxe a zeru jak ho vzdycky setre. :D
@marwel (06.11.2019 13:38): To je jak spoilovat zápletku v pornofilmu. Nejvíc je to vidět na společnících, kteří se prostě k tobě přidají...protože? Prostě se na tebe vrhnou a vtlačej se ti na loď. I většina pornografické produkce se víc namáhá víc s kontextem, proč ty lidi vlastně šukaj.
Ale jinak se to hraje prijemne. Je to dobry pocit zpomalit cas a postupne vsechny zmrzacit, oslepit, knockoutnou apod. :P
@marwel (06.11.2019 13:23): Ten "quest" byl naprosto příšerná debilita. Jako před deseti lety a víc, prosím, ale tohle je naprosto příšerný. Potřebujeme najít chlapa, chlap je támhle v baráku, nojo, v baráku milá rodinka, která ihned začne mluvit o jídle...hmmm...to zní povědomě. Nechaj tě vandrovat po baráku, nahoře je ještě ve zdi díra, aby i úplný debil věděl, co má dělat, následně všechny zabít a vrátit se.

Fakt quest jak víno. Ten, kdo ho dělal, by měl být mlácený po hlavě.
@Paul (06.11.2019 13:18): Ted nevim, jestli mluvime o stejnem "ukolu" nebo je tam kanibalu vic.

Vlezu do baraku, ktery stoji v raptidonama zamorene oblasti. "Hej, delame obed, das si taky?" tohle smrdi, prohledam barak. Oh, zerou lidi, to jsem necekal... Chcipnete kanibalove!

Ze by to byl zrovne z tech lepsich questu... No, hadam lepsi nez zadny. :p
@Feidias (05.11.2019 19:38): To bude asi Scylla, malá planetka nebo spíš asteroid, na kterým je umístěnej obří terraformer v jehož okolí se vyskytuje trošku vegetace. Scylla se mi libíla, vlastně se mi líbily všechny navštívený místa až na Monarch. Monarch to je takovej žlutozelenej koridorovej humus plnej skal, sirnejch jezírek a divokejch zvířat.
Co je Monarch? To je taková ta blbě terraformovaná planeta? Jestli jo, tak už při prvotní prezentaci vypadala nejméně zajímavě.
@Shoggot (05.11.2019 16:23): Právě jsem Monarch taky dokončil, a cítil bych se asi stejně kdybych se držel toho co dělám v jiných rpg hrách, tedy že nepoužívám Fast Travel. Tady je to naprostá nutnost, probíjet se zdlouhavě otravnými monstry v hnusné a nezajímavé krajině je tady fakt běs. Vůbec z toho nemám pocit živoucího světa.

Ale jinak se pořád bavím dost, obzvlášť oceňuji že companioni komentují vše možné a občas vedou samostatně rozhovory mezi sebou i s npc. Takže je průběžně střídám všechny, samozřejmě Parvati také nejčastěji, zato Vicar je kokot, ten mě irituje nemálo. Nyoka a Ellie mi zatím připadají velmi zaměnitelné, no obecně by postavy mohly být ještě o něco výraznější.
Mňa zase Ellie bavila, hoci najradšej som mal Parvati ako väčšina internetu. Každý to máme inak. :)
@HolyMeatball (05.11.2019 13:16): Felix je náhodou dobrej, je to obrovskej Baron Prášil. Když mu dáš prostor, vymýšlet si umí královsky :D Parvati s sebou tahám všude, je roztomile stydlivá a máme mezi sebou takové zvláštní pouto :)
@Neelixx (05.11.2019 12:03): plechovka toho moc nekomentuje, ale zase ji komentujou jiní. :)

Já toho nejvíc odehrál s Parvati, kterou jsem úspěšně shledával upřímně roztomilou, a od Monarchu dál s Nyokou, protože narozdíl od většiny aspoň uměla způsobit už v základu slušný dmg. Naopak Ellie mi přišla konzistentně na pěst, a Felix byl natolik pamětihodný, že když jsem jej v té grupě ve finále na lodi viděl, byl jsem v šoku, protože jsem už na jeho samotnou existenci stihl zapomenout.
@S4TW (05.11.2019 11:56): A ma PT dobry pribeh? Ja si pamatuji jen tu zapletku, ktera mi prisla zajimava, zda ma hra dobry pribeh ale nevim. Pro me to byla ta zapletka a ten svet, ktery me u toho drzel. Nakonec jsem to ale nedohral, protoze me desne sraly souboje kdykoli k nim doslo. Podobny osud jako Arcanum. Byt mam v planu si obe hry v budoucnu zahrat znovu.
@HolyMeatball (05.11.2019 08:07): Ano, Emerald Vale se mi líbil nejvíc, možná to bylo takový to první okouzlení hrou. Ale ani zbývající lokace na Terra 2 nebyly k zahození.

@M.a.t.t. (05.11.2019 10:22): Vidíš to, tak nesympatická postava to byla, že si ani nepamatuju pohlaví.

Btw, k dialogům, můj oblíbenec byl Vicar Max, toho jsem bral s sebou všude. Je to ale věc vkusu, věřím, že ho spousta lidí nemohla vystát. Jedině SAMa jsem kompletně vynechal, komentuje vůbec ta plechovka něco ? Když jsem jí prokecával na lodi, tak házela furt stejnou hlášku.
@marwel (05.11.2019 11:21): no, pro mě osobně to není vůbec problém, já si dokáži užít klišé obyčejný příběh, proto mám třeba hodně rád Dragon Age, to je klišé fantasy jako blázen, ale já od toho ani nic jiného nechci a jak říkáš, vztahy mezi postavami jsou tam parádní, svět je to pěkný, co víc si přát...

mě spíš šlo o to, že NV je nic moc příběh, co potom je dobrý příběh? něco extrémně ulítlého jako třeba PT? to jsem chtěl tak nějak nepřímo naznačit :-)
@marwel (05.11.2019 11:21): To není problém jen her ale i filmů, častokrát se nachytavám že se u filmu vlastně dost nudím, protože příběh si jede lajnu, kterou jsem viděl už stokrát.

To že chci něco, co jsem ještě neviděl, není pak tak překvapující.
@marwel (05.11.2019 11:21): To je asi pravda, ale napríklad ja osobne mám rád dobre podané klišé. Ale napríklad Falloutie hry podľa mňa nemali nijak zvlášť excelentné príbehy ani po vydaní. No nevadilo to, pretože beztak stavali primárne na úplne iných aspektoch.
@S4TW (05.11.2019 11:04): Prijde mi, ze se hraci dostali do situaci, kde uz nedokazi ocenit "normalni" pribeh ale potrebuji neco mind blowing, neco "divneho". :) Ja si nemyslim, ze by pribehy nutne byly ve hrach spatne, jen proste nemaji presah, nejsou natolik odlisne aby je hraci ocenili. Je to proste neco, co uz tu bylo. Ostatne treba Bioware jsou ceneni pro sve pribehy, pritom jsou vzdy plna ruznych klise. Pro me je hlavne dulezite aby me pribeh u hry udrzel. Zda je nejak objektivne kvalitni nebo ne uz mi je pak vcelku jedno. :) Jak uz jsem tu psal, spis ocenim dobre napsane dialogy nez kvalitni pribeh.
@S4TW (05.11.2019 11:04): Aj tretí Witcher má zdanlivo jednoduchý príbeh, ak rozoberieš na kúsky, ale ten by som tam zaradil bez problémov. :) Fallout: New Vegas do tejto škatuľky nespadá výhradne z toho dôvodu, že to nie je klasická "story driven" hra, ale stavia skôr na svete a jeho prieskume. Vo Witcherovi je naopak príbehom poháňané všetko.
@M.a.t.t. (05.11.2019 10:22): teď jsem se zamyslel, jaké RPG má terno příběh... za mě asi Planescape, ale to je spíš tím, jak je to mind blowing... ostatně Fallouty obecně mají takové normální příběhy, ale síla je v postavách, rozhovorech a sidequestech :-)
@Neelixx (05.11.2019 01:41): ten tonda z Byzantia po mě chtěl přiníst nějaký oblečky ze sousedních planet a to já řekl, že už dělat nebudu a vyprázdnil jsem do něj obsah svýho zásobníku

Jediná správná reakce, když ti někdo zadá fetch quest. Velmi cením.
@Neelixx (05.11.2019 01:41): Měl jsem to podobně, v Monarchu mě to už taky kolikrát víc otravovalo než bavilo. A vůbec celkově mi zpětně přijde, že ta hra je zdaleka nejsilnější hned v prvních hodinách v krásným Emerald Vale...
Dojmy celkem dobré , ale celý Monarch mi byl osinou v prdeli , kdyby si tohle příště odpustili, nebo to aspoň nějak osekali, tak bych byl rád. Zbytek byl ucházející a zábavný. Jen mám výtku k obtížnosti, hrál jsem na hard a prakticky jsem se v combatu stále nudil. Tinkering zbraní na maximum, investice do long guns a science + mody a nebyl nikdo, kdo by mě mohl ohrozit včetně trapných mantiqueen. Až v tom úplně finálním levelu jsem se musel probudit z polospánku, bo ti troopeři a roboti začali dávat pořádně nálože, ale nic co by se nedaleko při troše focusu zvládnout. Zakončeno na lvl 30, splnil jsem všechny questy ve hře až na jeden kterej byl fail, bo ten tonda z Byzantia po mě chtěl přiníst nějaký oblečky ze sousedních planet a to já řekl, že už dělat nebudu a vyprázdnil jsem do něj obsah svýho zásobníku. Jo a ten loot - puška(pistol) padá z každýho ozbrojence, k tomu spoustu žráda, křupky a flaška vodky stojí na jeho stole , to by se taky dalo pořešit jinak, naštestí díky všudepřítomným automatům a možnosti rozkládat zbraně/armor mi to to tolik nevadilio. Perk zvyšující nosnost ze 170 na 250 pomohl výrazně, ale pro příště by stačilo, kdyby z nich padalo jen něco jako generický scrap. Věština lootu byla totiž nezajímavá. Příběh byl allright, ale žádnej new vegas tbh. Nakonec jsem se vydal optimální cestou a Phineas nebo jak se ten děda jmenuje dostal moji plnou důvěru.
"Hej, co takhle si koupit dead-eye utocnou pusku, narvat na ni tlumic a odstrelovat nepratele pekne z dalky potichu?" zeptala se obchodnice se zbranemi.
"Dobry napad, sem s tim,"
Kurva drat, vzdyt na utocnou pusku nejde tlumic narvat, protoze neumoznuje nasadit mody hlavne zbrane. Klamava reklama!