Adventura s netradičním a inovativním konceptem, která byla poprvé představena na herním veletrhu Gamescom 2018. Vžijete se v ní do role služebníka legendárního krále v hluboké jeskyni očekávajího probuzení svého pána a vládce. Na tom by nebylo nic až tak zajímavého, až na tu maličkost, že král se probudí za rovných 400 dní. Hráč tak musí čekat společně se služebníkem, neboť odpočítávání začne v reálném čase ihned po startu hry a není podstatné, zda je hra aktivně spuštěná. Teoreticky je tedy možné hru jedenkrát spustit, vrátit se k ní znovu za 399 dní a pozorovat krále při jeho probouzení ze spánku.
Hra samozřejmě nabízí další možnosti, než jen nehybné čekání. Služebník může prozkoumat komplexní jeskynní systém, přičemž se pohybuje opravdu extrémně pomalým krokem a to jen v těch chvílích, kdy je tlačítko myši stlačené. Na řadě míst jej také čeká množství překážek a zde The Longing využívá svůj koncept v plné parádě. Některé hádanky lze vyřešit pouze s pomocí časového faktoru.
A protože času má hráč zcela jistě dostatek, může si svůj jeskynní brloh zkrášlit drahokamy nalezenými napříč podzemním systémem. Na mnoha místech se nacházejí také knihy, jejichž čtením si může zkrátit dlouhou chvíli, a nejedná se o žádné úryvky, ale plnohodnotná díla klasické literatury. Čtením knih a zdobením místnosti je možné skutečnou hodnotu čtyř stovek dní ošálit, v tom případě všudypřítomné odpočítávání v horní části obrazovky probíhá rychleji. Někdo se může pokusit z jeskyně uniknout, což klasickým adventurním hráčům přinese řadu dalších možností, hádanek a výzev.
@Starletka (komentář): I always liked it slow, never liked it fast... ale takhle slow asi úplně ne :D ta hra vypadá neskutečně snově, božský soundtrack, trochu ve stylu Kentucky Route Zero. Vypadá to značně poeticky, ale asi zůstanu u soundtracku.
Pro: zajímavý koncept, knihy na čtení, příjěmně pomalé tempo
Proti: dlouhé čekání :)