Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Že kvalitu reťaze možno posúdiť aj podľa najslabšieho článku. Chápem totiž, že ak niekto nehrá podľa návodu a pracne sa dlhý čas babre s nie veľmi logicky vystavanou hádankou, zákonite sa mu to vryje do pamäti a môže prebiť aj tie pozitívnejšie dojmy.
@Tulareanus (21.08.2012 18:37): Možno ich nedokáže lepšie vyjadriť lenže i tak ide o názor, ktorý sa nesnaží ísť za každú cenu proti prúdu, naopak z neho cítiť, že sa hre naozaj snažil dať šancu.

Mne zase v tomto prípade zase nepríde vhodná tvoja analógia s hudobným albumom a napriek tomu to nepotrebujem riešiť ;)
@Drolin (21.08.2012 17:10): Pokiaľ nie sú konkrétne príklady, ale len "počul som, videl som", tak je zbytočné sa o tom baviť.

@M.a.t.t. (21.08.2012 18:06): "ktorý si naviac svoj názor vie obhájiť" to je subjektívne. Mne by nevadilo, že je negatívny, ale to, že to na čom stavia, nedokážem brať dostatočne vážne, pretože tie argumenty nie sú dostatočne podložené a silné.
Jeden negatívnejší komentár uživateľa, ktorý si naviac svoj názor vie obhájiť a ktorý aj tak v tej hromade chvály časom zapadne a koľký povyk. Uznávam, možno je to tým, že ani mne TJL až tak nesadlo ale stále si myslím, že je to zaujímavá adventúra a isté kvality má, akurát sa viem možno lepšie vžiť do toho prečo niekomu nemusí sadnúť.
@Jab (21.08.2012 17:38): Jednou za čas popíchnout tvrdé jádro fanoušků některé hry má vcelku (pro mě) zajímavé informační hodnoty :).

Nicméně TLJ jsem hrál opravdu dávno jako jednu z prvních adventur (a nelíbila se), komentář by tedy za nic nestál. Mám však již 4U verzi přiravenou a časem zahraji, tentokrát pořádně, a je docela možné, že to budu vidět úplně jinak (na doporučení Kubuluse jsem projel Dreamfall a ten mě, i přes nulovou hratelnost, nalákal právě na TLJ).
@Drolin (21.08.2012 17:10): Napiš kritický komentář. Já si ho rád přečtu. Když si totiž proberu diskusi zpět, tak si vždy jen v rychlosti přišel s krátkou narážkou na TlJ a pak zase rychle zmiznul. Tak už to hoď konečně do pár odstavců, ať se o tom dá polemizovat. :-)
@Tulareanus (21.08.2012 16:28): Pokud je však ten zmíněný puzzle jen třešničkou na dortu (s kritikou logiky úkolů v TLJ se zdaleka nesetkávám poprvé), tak v tom nevidím problém. Apropó, TLJ (ač se z hlasů nadšených fanoušků zdá) není Dark Side of the Moon, aby šlo tyto - faktické - chyby přehlédnout, i přes jistou kvalitu hry.
@Drolin (21.08.2012 09:20): No a práve o tom hovorím. Keď si vypočujem album a hudba je dobrá, ale jedna skladba je príšerná, nebudem tvrdiť, že sú skladby všeobecne na tom albume zlé, lebo tá jedna negatívne vytŕča. To je zavádzanie a nie seriózna kritika.

+ Príde mi hlúpe tvrdiť o postavách, že sú karikatúry na pár dialógov, skôr sú to symboly určitých kultúr v danom svete, o ktorý v tej hre beží, toto nie je RPG, kde z každého druhu a kultúry hlavná postava naverbuje jedného člena, sú tu na to, aby posunuli dej, boli predmetom nejakého rébusu či doplnili pozadie herného sveta. Tak to predsa (nielen) v adventúrach býva a to, že je niečoho menej, neznamená, že to nemá svoje opodstatnenie.
@MCZ (21.08.2012 14:46): Zbytečné být defenzivní. Jeho komentář se mi nelíbí, protože jeho kritika se neopírá o podložené argumenty. V čem byl příběh špatný? Mně naopak celá ta story dvou světů, kdy se hlavní záporák nakonec stane novým Strážcem rovnováhy, přišla vynikající. Ani nemluvě o krásných menších příbězích (spojení bratrských pracek mořských a létajících potvůrek).
V čem jsou ty postavy charakterově osekané? Přirozeně, víš o nich jen to důležité pro příběh. Ale to je snad jen stěží nevýhoda. Naopak znovu zopakuji, že všichni ti Cortezové, Gordnovové, Jacobové atp. přesně zapadají a každý nese nějaká příjemná překvapení. IMHO samozřejmě zejména při bližším pohledu na Vanguard a jeho představitele.

V posledku mi naopak přijde, že dotyčný komentář je sice poměrně dlouhý, ale obsahem naopak relativně prázdný. S nástřely údajných chyb bez podložení argumenty (opakuji se).
@Jab (21.08.2012 14:23): Jak "dobrá"? Vždyť píšu, že s tím nesouhlasím. To ale přece nevylučuje, že bych té kritice mohl dát plus.

Člověče, možná mi to nebudeš věřit, ale já nemám problém s tím, že se někomu nelíbila hudba, že ho nezaujal příběh či mu přišly některé postavy jako karikatury; ony asi trochu jsou, což byl dle mého záměr tvůrců (nemluvě o případných kulturních odkazech), a opět - mně se to takhle líbí.

Každopádně v tom komentáři dokázal své připomínky nějak pojmenovat - přiblížit, neprotiřečí si, ani z toho není cítit přehnaná zaujatost.


Kdybych já napsal komentář a celý odstavec věnoval tomu, jak se mi líbila úvodní část, rozebíral bych postavy a atmosféru toho místa, automaticky by to pro tebe taky byla "špatná" kritika, protože máš jiný názor?
MCZ: Která část té kritiky ti přijde dobrá? Já tam nic nenašel... Od té hudby, přes vyčítání špatného příběhu (Vážně? TlJ?) či chválu pro mě strašného začátku a naopak kritiku propracovanosti charakterů (Cortez, Gordon, Crow?).
S tým súhlasím a nevidím dôvod, prečo by autor komentára nemohol argumentovať práve na základe takejto hádanky. Naviac je vidieť, že mu hra nesedela aj kvôli iným faktorom.
Tulareanus má pravdu.

A navíc TLJ mi přijde daleko originálnější (graficky, příběhově), než recyklované FF kde se to isté opakuje stále dokola. A upřímně řečeno, raději uvěřitelnější a reálnější April Ryan (a grafiku) než 1.8m chlapa s 3m dlouhou čepelí meče.

Oboje to jsou pohádky, ale The Longest Journey je mi zkrátka bližší a kvalit v něm vidím víc.
Predsalen argumentovať o hre a úrovni jej puzzlov a postupu absolútne nereprezentatívnou hádankou je zavádzajúce. Bez ohľadu na to, ako veľmi je tá hádanka zlá. + netuším prečo je spomínaný Final Fantasy VII, ktorý napriek všetkým kvalitám má bližšie ku gýču než TLJ. :)
Laughing Man: Začátek (Beverly Hills) naopak z mého pohledu příšerný. Hádanka v kolejišti patří ovšem bezesporu k zlaté studnici toho nejhoršího v adventurách vůbec. Zbytek hry nádherná pohádka s vynikající hlavní hrdinkou. Ergo meh. :-)
Tulareanus: Určitě bych vymyslel i lepší příklad. Nicméně komiks Vrána neznám a přiznám se, že mě osobně pak ten překlad nesedí. :)
Přijde mi divné, že to "necítíte", ale dávat mužským postavám překlady jmen, jež se tak dostanou do ženského rodu, není vždy vhodné. Co se týče ponechání jména v originále, tak proti tomu také nic moc nemám. Holt vždy záleží na situaci. Osobně si myslím, že v téhle situaci je dobré mít více možností a z nich vybrat tu nejlepší. A ne jednu předem vyřadit s tím, že záměna rodu je vlastně jedno.

musa: Vím, kdo to je. V rámci diskuse jsem zvolil oslovení ženského rodu. :P
Jab: Prelož si rôzne mená z westernových filmov alebo kníh a prídu ti taktiež vtipné. Preto som skôr za správny preklad alebo ponechanie mena v originále. Máš komiks pojednávajúci o týpkovi menom Vrana, nikomu to nevadí a tiež to nie je vtipná postavička.
NateLogan: Mi to taky nevadí. Ale... O čem se bavíme? Kdybys byl Honza a já ti říkal Jano, tak to prostě nejni košér. :)
Přirozeně v téhle situaci, kdy už je vrána tak či tak celkem vtipné jméno, ani ten problém s rodem nevadí. Ba tomu možná i něco přidává.

Nicméně řekněme máš třebas ve fantasy knize dvoumetrového vraha, který po nocích vraždí na zakázku a říkal by si Crow. Jako pak mi přijde logické mu v češtině přihodit spíše jméno Havran nebo Krkavec. Člověk, který by v tomhle případě tvrdošíjně trval na vráně, by pro mě byl asi trochu moula.
Asi jsem zdegeneroval častým používáním angličtiny, ale když se bere "Vrána" jako jméno, hodí se k oběma rodům. Platilo to ve filmu Vrána a i v TLJ.
NateLogan: Um, tak poměrně očividně zde je to cosi odlišného vzhledem k tomu, že Crow má být zároveň jméno. ;)
A co je špatného na ženském rodu? Vy snad chlapovi při použití slova osoba používáte výraz osobák? :D
Tos nám to teda vyjasnila! :-) Od toho tu jsou spoilery: Kam můžeš psát věci, které příliš prozrazují z příběhu.

btw. V komentu píše o reálném a nereálném světě, ale Arcadia není ve hře o nic míň reálná než Stark.
John Mirra: Ahoj, nechci to tu prozrazovat, jak to dopadne-ale právě to, jak to dopadlo se mi nelíbilo.. :-))
jenze vrana neni samicka havrana:)
april ho pojmenovala po svem oblibenem hrdinovi z detstvi - crow boy nebo nejak tak se jmenoval. vrana se v jednu chvili rozciluje, proc ho april pojmenovala prave po ptakovi pro nej nevalne povesti...
Normálně jste mě donutili se podívat, jestli je film The Crow fakt přeložený jako Vrána... Cokoliv jiného nepřipadá v úvahu :P
Protoze je to hlasem chlap, vrana zni zensky a z praktickyho hlediska baba nebo snih. (Captain Obvious saves the day!)
proč pořád tolik hráčů přejmenovává Vránu na Havrana? viz poslední koment TeriiTerii
nj už ho hraju :)

Zatím to celkem jde, už jsem v Arcadii se Zoë, zatím jsem tam sebral jen jakousi svítící kouli... a pak jsem to musel utnout... Tak kdo ví, co mě čeká dál :)
Souhlasím - vždyť ty lokace jsou úžasné, i když uznávám, že animace postav už tolik ne. Ale na to, kdy ta hra vznikla je to velmi dobré a ta hra má co říct i dneska. Hlavně tedy svojí dospělostí - ve které hře si dneska někdo dovolí dělat narážky na lesbický sex? V tomhle je Dreamfall oproti TLJ neskutečně bezzubý.
taky jsem už trochu alergický na kritiku stylem "kvalitní adventura, ale grafika je na můj vkus zastaralá" ... navíc v TLJ (ačkoli není špičková) má vskutku atmosféru
Vravím, incident "kľúče v metre" sa opakovať už nebude, a to puzzle sa prežiť dá (prinajhoršom sa tam dá siahnuť po návode. Vzhľadom na absenciu logiky by som to ako príliš veľkú pokoru hráčovej cti nevidel.)
Já nechápu, co máte proti té grafice, vždyť je úžasná...v žánru point-and-click jedna z nejlepších
Dobrá, tak se na tu část musím psychicky připravit.. :-)) Jinak se mi hra líbí, nejvíce ten nápad a prostředí. Jen nemám ráda když musím vyzkoušet všechny postupy :-D
Hele, hlavne si z toho nesprav traumu, ktorou budeš trpieť do konca hry. :) Je tam ešte jedna retardovaná hádanka (puzzle, ktoré postráda logiku), ale inak je to vcelku jednoduché. A ak budeš tolerovať spracovanie postáv (čo mne nijak výrazne neprekážalo), tak ide o vskutku nádhernú hru.
Hamster: Doufám.. Takovou pitomou kombinaci by nikdo na světě snad nevymyslel. Jab: S gogu to nemám, ale smazala jsem něco v počítači, a už to běhá rychleji, takže to doufejme byla chyba jen mého PC. Jinak je to opravdu stupidní. Myslela jsem si, že tým, který vymyslí tak zajímavé téma s tak hezkými lokacemi, v životě nevymyslí takovouhle kombinaci předmětů. Grafika je skvělá jen lokacemi, ty postavy jsou dosti hrozné :-(
Ten úkol s lovením klíče v metru je s přehledem nejdebilnější v celé hře. Postavy jsou hrozné, ale jinak grafika pěkná díky jednotlivým lokacím. A jestli se ti to seká... Občas se to paradoxně u starších her děje. Pokud to máš z GoG, tak si určitě stěžuj u nich. Náprava je obsahem jejich práce.
Terii: To metro je profláklý úlet, který už naštěstí nemá ve zbytku hry obdoby (ani tedy moc ve zbytku celého žánru :) ).
Tak už mám za sebou pár hodin hraní, a je to docela zajímavé, ale už jsem narazila na hezkých pár mínus.. Ty postavy-nezlobte se, ale na to, že je to rok 2000, by grafika postav mohla být opravdu lepší.. a moc tedy nechápu kombinace předmětů, např.při dostání klíče z metra? To co k tomu potřebujete není prostě logické. Docela mě to mrzí, jelikož opravdu nechci sklouznout k zběsilému kombinování "všeho na vše", protože, co kdyby náhodou to fungovalo?? Trochu zklamání.. Dále se hra dost seká a přitom dvojka běhala jako po másle. No, snad to bude už jen lepší.. :-)