Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hraje si to se mnou jen má představivost nebo měla skutečně TLJ sympatickou hlavní hrdinku se skvělým sidekickem, krásné lokace, hezký příběh se silnými momenty (můj nejoblíbenější je podání ploutve a křídla, když se dva druhy opět spojí)?
ebb: Ramonovo kouzlo je hra od slovenských vývojářů Riki Computer Games, vydala ji česká firma Vochozka Trading :)
A opět tu máme rozkvétající jaro velkých mouder z klasických zdrojů:/.

To Ramonovo kouzlo vs. GK je vskutku tučný špek:)
"obhájení svého bez nutnosti diskuze" Niekto je fajnšmeker a ja ani nemusím viac komentovať. :)

A odmietanie niečoho len preto, že je to populárne je taktiež vtipné, ako zároveň to, že ak je jedno underrated, musí byť druhé automaticky overrated, uh...
Nemam valny mineni o ceskym dabingu a ceskych prekladech obecne, ale Posel Smrti ma dobrej dabing.
Tak to na rovinu môžem povedať, že slovenské hry ktoré som mal možnosť hrať okrem Spellcrossu a snáď Kult: heretic boli brak. A to o pomeroch medzi SK devs ti môžem písať eseje. Alebo si snáď myslíš že slovenský dabing z anglického vidieka by som hodnotil kladnejšie ako Brzobohatého? Nebuď smiešny.
Dobre, čiže na základe toho že je GK v all time top 10 podľa nejakého recenzantského nímanda, alebo nedajbože hlasovania ludí, má ma začať GK zrazu baviť? Ramanovo kouzlo je česká hra pokiaľ viem, ale vkľude ma informuj o opaku, nechám sa poučiť.

Český dabing v posel smrti - parádne zapadne na anglický vidiek. V takom prostredí je aj najlepší český dabing horší ako najhorší anglický.
Chces rict, ze nejaci noname bezpohlavni EN daberi jsou lepsi, nez Radoslav Brzobohaty a spol? Well...

Beru te trochu s rezervou, prave jsem totiz zjistil, ze jsi dal asi nejhorsi komercni adventure vsech dob, puvodem slovenske lahudce Ramonovo kouzlo, vyssi hodnoceni (u tebe hezkych 50%), nez dalsi top10 all time adventure Gabriel Knight 1....
EN dabing bol aj tak ďaleko lepší ako český, ktorý som mal tiež tú česť počuť. Počúvať český dabing na anglickom vidieku je jednoducho samo o sebe mimo. Ani ten najlepší dabing by to zrejme nezachránil. Ale najlepšia CZ adventúra to zrejme bude, teda ešte som nehral Alternativa.
Posel Smrti mel udajne mizernej EN dabing, coz dela hodne. IMHO je to s prehledem nejlepsi ceska adentura.
Podľa polovice komentárov je posel smrti najlepšia hra všetkých čias, pričom na meta ma niečo okolo 50% s predajnosťou pod 100.000 kusov (to bude asi ten spomínaný zahraničný ohlas v poslednom komentáry na black mirror).

Tak neuveritelne a neopísateľne pozitívne ohodnotené, že zahraničný Publisher nechal urobiť ďalšie diely inému dev štúdiu.
Tak já souhlasím i s tím, že je GK2 docela dost vyhypované.

+ v čr Posel Smrti.
Niekto tam spomenul Grim Fandango - svätý človek. To je top 1 overrated, následne syberia, broken sword a TLC v tesnom závese.
Ebb: He, "tak" špatné to ale není :).

Jinak číst můžete zde. A asi vás nepřekvapí, jaký titul tam padá nejčastěji.

A pro pořádek, overrated neznamená špatné.

Drolin: Shawshank nazvať priemerom je ešte stále riadne milosrdné.
Yep, z tónu tých troch príspevkov tá zúrivosť vyslovene vrieska.

A ktorá veta z tvojich predchádzajúcich príspevkov je tým "obhájením", nech už je to obhájenie čohokoľvek?
TLJ je TOP 10 all time adventura (za predpokladu, ze tam nepocitam hry ze serie QFG, jinak by to bylo trochu monotonni). Dreamfall je trosku slabsi, kdyz si koupim podobnou hru, tak neocekavam serialovy zaver, navic pusobi dost konzolove. Na pripadny pokracovani bych bohuzel asi musel upgradovat komp, coz rozhodne nemam kvuli jedny hre v planu, takze to radsi ani nesleduju.
drolin: jisté je možná to, že patříš k menšině, která TLJ nedocení, nikoliv ten omyl co jsi napsal
Yep, z toho tempa, akým nás Funcom zahlcuje ďalšími dielmi TLJ, tá neúmerná popularita vyslovene vrieska.
Drolin: Jisté to není, pač minimálně jeden člověk považuje TLJ i Dreamfall za převelice kvalitní díla, bez ohledu na nějakou populárnost. :P
Hmmm určite je to veľmi weird aj na adventúrne pomery, na druhej strane mi príde celkom logické, že potrebovala nejak odizolovať ten prúd, i ked v tejto forme no, ehm...
No já se mnohdá bavim u starých her lépe než u těch nových. Přijde mi že se vývojáři moc bojí. Dřív nebyl pro vývojáře problém dát do hry nějakou vtipnou narážku na jinou hru, nebo film, dneska se to již moc nevidí. A ještě jeden takový příklad: Stahnul jsem si (ano, jsem nechutný pirát který jednou zničí veškerý herní průmysl) Dooma 3 s tim že se budu v noci pěkně bát. A po chvíli mě to přestalo bavit, v každym koutě do kterýho jsem si posvítil byla zombie nebo imp tak už jsem tam preventivně střilel a po nějaké době jsem přesně věděl co se stane a začal jsem se nudit. O pár dnů později jsem si stáhnul System shock 2 o kterém jsem moc nevěděl a nic moc neočekával, po chvíli jsem zpocenej a vystrašenej křečovitě svíral myš a bál se jít dál, takže k navození atmosféry neni potřeba skvělá grafika.
BTW: kdyby jste mi někdo poslal savy z konce 4.kapitoly TLJ na mail (skvr.ad@gmail.com) byl bych vám velmi zavázán, důvody viz můj minulý příspěvek
Diky
špeciálne škatulky sú fuj! :)

Drolin: Ja som to pochopil, inak MGS 2 som hral na gamepade a s ovládaním som veru problém nemal, ale pokiaľ si dobre pamätám, tak som si tam robil menší remapping tlačidiel.
No mně šlo spíš o to zavést to jako speciální škatulku pro ty staré slátaniny, které nemám rád a vydělit tak z toho starší RPG (dungeony), které naopak rád mám. :))
Tul: Myslel jsme to tak, že zábava ve zmíněných hrách je především v příběhu a né v mechanismech a ovládání (MGS2 jsem například třikrát rozehrál, ale po pů hodině vždy odinstaloval díky příšernému ovládání i na gamepadu).
Jab: Tak dungeon crawler je skôr o spôsobe hry, než o tom či je to v interiéroch alebo exteriéroch (viz. Ishar) a tie boje, Albion kombinuje tiež izometrický pohľad s pohľadom prvej osoby, holt detaily. :)
Tak BaK není až tak moc dungeon crawler. Souboje se neodehrávají z pohledu vlastní osoby, ale jsou na kola cca z izometrického pohledu (jako RoA). A rovněž se pak člověk pohybuje povětšinou v otevřené krajině (možnost pohybu v 8 směrech v odporné grafice :)). Nicméně čím vyčnívá nad tehdejší "RPG" produkci je příběh. Není dokonalý (na poměry pc her je ovšem vynikající), ale jde o svět z pera (a s pomocí) R. E. Feista, což se hodně počítá. Později vydaná kniha je ale samozřejmě poměrně špatná. :)
Jab: Len dodám, že treba brať v úvahu náplň a koncept hry, adventúry sú spravidla postavené najmä na príbehu, kdežto v dungeon crawleroch je príbeh častokrát druhoradý a prvé husle hrá samotné prechádzanie dungeonov a prekonávanie nástrah. A to či má BaK (neviem, nehral som) lepší súbojový systém je z celej hry, len jeden z aspektov, navyše zase hodnotený subjektívne. Inak s tým Gothicom relatívne súhlasím, relatívne preto, lebo viz. komentár k jednotke a dvojku som hral len chvíľu. Tuším Martin Bach napísal v Levele čosi také, že "Gothic je pre hráčov, ktorí si už do sýtosti užili Diablo, chcú niečo komplexnejšie, ale na Baldur's Gate a Fallout ešte nedospeli". :D

Drolin: Ano, ale o tom to je, aby hra bola pútavá a zábavná pre hráča, nie preto, aby mala najpremakanejší a najoriginelnejší herny systém ever, no nie? :)
Mafia jako hra není nic moc, ale to by se dalo říci i o MGS, Final Fantasy... Sazí na stylizaci, příběh atd. a to se jí daří.
Trochu mě mrzí, že se nikdo nechytl tématu přeceňování Mafie... :(

A co se tejče systému managmentu postav v DM, tak já myslel, že třeba NetHack tu byl o něco dřív (a imo se systémem celkově dost promakanějším). Nechci je tu teď celkově porovnávat jako hry. Jen nerozumím, z jakého managování bych měl v DM na prdel se kácet.
Aha ok. Věděl jsem, že to mělo i díl předtím, ale nepamatoval jsem si, jak se přesně jmenoval. Pročež jo, mluvil jsem o Day of Tentacle.
Problém bude asi spíš v tom, že 90210 mluví o MM a Jab o MM: Day of the Tentacle (podle jeho hodnocených her).
90210: Problém je ale, že jsi nehrál MM (asi) a Jab nehrál ty adventury co jsi hodnotil :)
4Jab - Mrkni do seznamu mych ohodnocenych her a projed si ten seznam desitek dohranych adventur. Ty vsechny Maniac Mansion zadupaly do zeme.
90210: Neotáčej sím kolečko. Už x-krát jsem ti psal, že DM jsem dohrál do půlky (bez návodu - než se opět zeptáš) a hra se mi nelíbila, protože mě prostě a jednoduše totálně nebavila. ;-) Pokud by měl být DM naprosto tradiční dungeon crawler, tak je třeba se smířit s tím, že mě tradiční dungeon crawlery nebaví (na tom je mnoho pravdy). Když už tak mi dejte zajímavé prostředí (Ishar 2) nebo zábavný soubojový systém (BaK, RoA či třebas Brány Skeldalu).
Maniac Mansion je stále skvělá adventura, která nic neztratila na svém kouzlu. Dohrál jsem ji po TLJ a přesto mě velmi bavila (byť TLJ jest lepší). Prosil bych vyjmenovat, které další adventury ji totálně zadupaly do země. Ideálně ty stovky, v nejhorším mi stačí i pár desítek. ;-)