Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Lion King je nejtěžší plošinovka, kterou jsem kdy dohrál. Dnes večer padl Scar pod mými mocnými drápy a to na prostřední obtížnost, bez cheatů a bez save statu. Přijal jsem hru autorů na permadeath a hra se mi za to odvděčila zážitkem u zřejmě nejlepší plošinovky, která prošla mýma rukama. Hra je těžká, nemilosrdná, ale každá část hry se dá naučit a to tak, že při hraní po paměti už nedělá dané místo zkušenému harcovníkovi sebemenší problém. Hře jsem věnoval pár dní na přelomu jara a zimy, kdy jsem hru na střední obtížnost zabalil ve třetím levelu. Květnové dohrání mi zabralo 17 dní, přičemž hru jsem reálně pustil asi 10-12x. Děkuji všem, kdo na přelomu dubna a května o této hře rozpoutali diskuzi, a donutili mě ji znovu nainstalovat a konečně i dohrát.

Ve hře Lion King ovládáme Simbu. Nejprve jako malé lvíče a v posledních levelech i jako dospělého lva. Hra sice obsahuje jen 10 levelů, ale hraní za lvíče a dospělého lva je natolik odlišné, jako byste dostali dvě hry v jedné. Malý Simba zabíjí nepřátele skoky na hlavu a kotouly. Některé potvory pacifikuje mňoukáním. Velký Simba má dva útoky plus třetí tajný (aktivuje se současným zmáčknutím alt+levého shiftu) a i on může nepříteli skočit na hřbet. Svým lvím řevem omráčí menší nepřátele tak, že je vyřadí ze hry. Druhů nepřátel není úplně málo, ale poslední novic (netopýr) se objeví v 8. levelu a do konce hry už bojujeme jen proti hyenám. Co chybí na rozmanitosti nepřátel, to dodali autoři na variabilitě levelů. Je jich sice jenom 10, ale každý je unikát. Malý Simba ve skalách skáče na brouky, je házen opicemi, projede se na pštrosu, navštíví sloní hřbitov, prchá před splašeným stádem pakoňů, zaskáče si po kládách padajících ve vodopádu a jeho odysea je v šestém levelu zakončena soubojem s opičím bossem. Dospělý Simba pak navštíví džungli, sopku, bludiště hyeních jeskyň a konečný souboj se zlým Scarem se odehraje na útesu nad hořící savanou. Jak vidno, na levelech autoři nešetřili a v porovnání se stále stejnou zelenou džunglí v Walt Disney's The Jungle Book je variabilita hry markantní.

Po technické stránce je hra dokonalá. Ze všech tří současně vyšlých Disneyovek (spolu s Jungle Book a Disney's Aladdin) mi Lion King přijde nejhezčí. Hru doprovází nádherná čistá relaxační hudba. Ovládání funguje a byť se hra vyžívá ve skákání a šplhání po miniaturních plošinkách, není hratelnost pokažena nepřesným ovládáním. Někteří uživatelé si stěžují, že se jim nedobíjí mňoukometr. Já se s tímto bugem naštěstí nesetkal.

Přestože jsem si hru užil, měl bych k ní drobné výhrady. Hned v úvodu zamrzí absence intra. Hra naštěstí obsahuje outro, ale i na něm by se dalo mírně zapracovat (vítězný Simba stojí na útesu a přicházející období dešťů hasí stepní požár). Hodně mne mrzí absence ukládání, což je problém všech Disneyovek. Hra také obsahuje největší nárůst obtížnosti mezi prvním a druhým levelem, jaký jsem kdy zažil. A koneckonců nejtěžším momentem na střední obtížnost je pro mě dodnes konec třetího levelu (do miniaturní hrbolaté arény naskáčou tři hyeny a není kam uhnout). Na střední obtížnost jsem třetí level dohrál jen třikrát v životě. Počty úmrtí v levelech 2, 3, 4, 6 a 8 jdou u mne do desítek.

Byť jsem to původně nečekal, je pro mě Lion King příjemným překvapením a všem ho mohu jen doporučit. Nenechte se odradit druhým levelem. Hrát na nejlehčí obtížnost (9 životů) případně zkouknout řešení opičího puzzlu na TyTrubce není hanbou. Trpělivému hráči se hra odmění možností ovládat čtyřnohého hrdinu v krásném animovaném světě a dovést ho od ztraceného lvíčete zpět na trůn krále zvířat, kam Simba právoplatně náleží.

Pro: Deset unikátních levelů. Nádherná grafika a hudba. Každé místo ve hře se dá naučit a člověk zde přestane umírat.

Proti: Obrovský skok v obtížnosti mezi prvním a druhým levelem. Absence intra, absence ukládání.

+41
  • PC 60
Lion King je naprosto opačný případ než Jungle Book. Zatímco Jungle Book je pohodovka na uklidnění nervů, Lion King je na zešílení a na nasrání. Mělo mě varovat, že jsem si tu hru nepamatoval, to vždycky o něčem svědčí.

Nebudu se rozepisovat o příběhu a jak sleduje film, protože jsem ho nikdy neviděl. Ani nemá cenu mluvit o grafice, tyhle ručně keslené záležitosti mají pořád něco do sebe i po tolika letech.

Klíčová je hratelnost, resp. nelidská obtížnost celé hry v kombinace s nedoladěným ovládáním. Lion King má 10 kol a první je těžká pohodička. Skáčete si s malým Simbou po broucích, sbíráte powerupy a bez problémů dojdete do druhého kola. A tam to začne. Je nutno přeskákat určitou pasáž po ocasech hrochů, problém je, že detekce úspěšné pokusu je naprosto mizerná a tak mi milý lvíček ocasem asi z 50% proskočil a zahučel do vody. Nakonec jsem se to naučil, prošel kolo i přes šílenosti s opicemi a jízdě na pštrosovi, prošel ještě jedno kolo a skončil. Ve čtvrtém kole utíkáte v pseudo 3D před tlupou zdivočelé zvěře, jeden kontakt znamená 90% života v prdeli a tak jsem vyplýtval veškeré životy i continue a skončil.

S pocitem, že to nevzdám jsem začal trénovat, přepnul na easy, kde je 9 životů a nakonec se dostal do 6. kola. Kde jsem skončil na přeskakování klád ve vodopádu. Je tam nutné skákat nahoru, ale nemáte tušení jak vysoko Simba vyskočí, jestli dopadne na kládu, nebo ji proskočí. Nasyslené životy letěly pryč stejně rychle jako když naházíte peníze do automatu a hra letěla z disku s pocitem, že tohle nepůjde.

Nakonec jsem ji nainstaloval znovu a musel podvádět. Našel jsem si cheat na přeskakování úrovní, začal od 6. kola a se skřípěním zubů se nakonec dostal k poslednímu boji. Kde jsem to vzdal málem podruhé. Ve finále bojujete se Scarem na tři etapy a můžete do něj bušit jak vzteklí a nic. Když použijete slabý úder, tak to nic nedělá, při silném úderu na Vás skočí a rozcupuje Vás během pár sekund. Co teď? Prošel jsem manuál a nic. Prošel jsem google a youtube návody a zjistil, že je tu utajený pohyb - přehoz! Docílíte ho stiskem slabého a silného úderu současně, ale pouze v případě že se Scar vydýchává. Přehoz mazaně při prvních dvou fázích nefunguje a vypadá to, že Scarovi jen skočíte na hlavu. Nakonec jsem ho dostal a za odměnu dostal jeden statický obrázek totožný s obrázkem z "intra".

No nestálo to za to. Na vině je kromě obtížnosti i ovládání. Lvíček z místa skočí jen kousek, z rozběhu skočí daleko, ale nepřesně. Chůze tu není, jen běh a autoři se přímo vyžívají v titěrných plošinkách ze kterých zahučíte raz dva dolů. Navíc jsou tu souboje, ve kterých dostanete ať se snažíte sebevíc a kde není šance odhadnout vzdálenost kdy zasahujete a kdy dostáváte. Životů, energie a napojení je málo a většinou jsou schované někde, kde to znamená riskantní skok a smrt.

Já vím cheaty jsou pro slabochy, bez pochyby slíznu pár mínusů. Ale chtěl jsem vidět konec a jinak bych se k němu v životě nedostal... nemám čas, trpělivost ani nervy trávit trénováním hry dlouhé týdny a měsíce. A tahle hra za to nestála - k čemu je pěkná grafika, animace, hudba, zvuky, když se to nedá hrát.
+28
  • PC 80
V době kdy hra vznikla jsem jí měl velice rád. Krásná disney grafika, přesně jako ve filmu (až na to rozlišení), inteligentní úrovně, vyvíjející se hlavní hrdina, nádherná hudba. To vše dohromady udělalo z této hry velice příjemnou plošinovku. A když jsem slyšel (!) úvodní "Let`s start" říkal jsem si, jak je ta hra technicky namakaná... :-))

Pro: krásná grafika, nádherná hudba, hratelnost, úrovně.

Proti: Nic zásadního.

+25 +27 −2
  • PC 60
Herní výzva 2022 -  Zvířecí instinkt    

Pořád a pořád a pořád a pořád a pořád dokola opakovat nějakou pasáž. Ano, přesně o tomhle je tato hra. Když už jsem se dostal přes nějaký zásek, který mě málem přivedl do blázince a téměř přesvědčil o tom, že hru nemohu dohrát, tak přišel další a další a další... Jako stává se mi u her, že některou pasáž musím stokrát opakovat, ale ještě se mi snad nestalo, že těch pasáží bylo takové množství. Nervy tekly tak, jako snad nikdy předtím.

Bohužel, hra je navíc ve spoustě směrů dnes již hodně zastaralá a ze samotného gameplaye jsem neměl prožitek, čili tím se frustrace umocňovala. Grafika je zastaralá, ale má své kouzlo, navíc velmi oceňuji barvitost jednotlivých levelů (už méně jejich obtížnost). Nicméně, v čem hra extrémně trpí, je samotné ovládání. Nevím, jestli se jedná jen o DOS verzi, ale LK se hraje hrozně kostrbatě, celý pohyb je tak zvláštně trhaný a do toho musíte často na platformách lovit pixely, což vás přivede k zoufalství. Souboje jsou taky hodně meh a vy tak budete neustále... trpět!

Vyzdvihnul bych především soundtrack, který je nostalgicky příjemný a zvláštně se to pře se samotným zoufalstvím, které u hry budete prožívat. Nostalgie je další plus hry, neboť, kdo z mé devadesátkové generace nemá rád příběh Lvího krále? 

Přiznám se, nebýt letošní herní výzvy, tak hru zabalím. Nedokázal jsem si jí užít a často jí na dlouho odkládal, čili jsem spoustu postupů pozapomněl a celé si to musel znovu připomínat, což se projevilo na mém psychickém zdraví. Dokáži pochopit, že ve své době bylo tohle v pohodě, kdy si člověk jednou za půl roku našetřil z kapesného na jednu hru a byl ochotný jí věnovat desítky hodin, ačkoliv plynulý průchod je na 30 minut, nicméně tato doba je naštěstí již za námi. 

Shazovat hru jen na základě obtížnosti by nebylo fér, ale já si prostě nedokázal užít ani samotnou hratelnost, která dnes již nepůsobí dobře. Pokud máte nějaké nutkání si zavzpomínat, tak doporučuji si pustit raději kreslený film či si na youtube prolítnout walkthrough.

Pro: soundtrack, nostalgie, barvitost levelů

Proti: obtížnost, ovládání, souboje, pixel hunting

+18