Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Poměrně nenápadná hra, která prošla mezi hráči téměř bez povšimnutí. Samozřejmě je na vině původní zaměření na VR a také vysoká cena hodna skoro až áčkového titulu a ne interaktivního filmu o nějakých pěti hodinách.

Pokud máte rádi detektivky z minulého století, obdivujete vynálezce a zajímá vás souboj Tesly a Edisona nebo prostě jen máte rádi kvalitně napsané herní příběhy, tak jste tu správně. Díky hlavní mechanice hry, tedy manipulaci s časem, máte možnost sledovat veškeré dění v domě ze všech úhlů a v každý čas. Zatímco aktéři znají jen část pravdy, vy můžete znát veškerou pravdu a tvořit si tak vlastní teorii. Samozřejmě vás tvůrci nenechají vidět vše hned od začátku a mají nachystaných několik skvělých zvratů, které jsou promyšlené do poslední maličkosti a dokáží opravdu překvapit. Stejně tak se jim daří krásně držet tempo a neustále "diváka" zásobovat něčím zajímavým. Poutavé vyprávění pak podtrhuje velmi dobrý dabing a slušná grafická stránka, ač u ní jde vidět omezení kvůli VR.

Dalo by se zde vytknout samozřejmě nedostatek opravdové hratelnosti a když už, tak dostupných předmětů s nějakým smyslem není velké množství. Výsledek je pak často takový, že berete do ruky zbytečné knihy, sklenice a vázy v domnění, že se na nich snad mohou skrývat nějaké stopy. Není tomu tak a brzy jde jen o nezajímavou výplň, s níž si autoři ani nedali práci aby byla vizuálně různorodější. Nepotěší pak ani fakt, že některé židle nebo třeba lampu můžete projít jako duch, ale následně se zarazíte o stůl či postel. Ve výsledku ale tyhle grafické nedokonalosti nehraji příliš velkou roli a vzhledem k samotné hratelnosti jde o nepodstatné vady na kráse.

V závěru nemůžu jinak, než doporučit a doufat, že se hře dostane větší pozornosti, jelikož si to opravdu zaslouží. The Invisible Hours je totiž vcelku originální titul, který by neměl minout žádného fanouška adventur.
+21
  • PC 85
Naprosto neznámá hra a přitom úžasné překvápko s jednoduchým, avšak vlastně naprosto skvělým dosud neviděným konceptem jako dělaným pro VR. The Invisible Hours není hra v pravém smyslu, ale ani klasický interaktivní film s fixní kamerou a volbami. Celé to je vlastně jedno komplexní "divadelní" představení, natvrdo naskriptovaná sekvence, kde hráč figuruje pouze v roli pozorovatele. A pokud nepočítám čtení těch několika dopisů a novinových výstřižků poházených po celé lokaci, žádné jiné interaktivní prvky hratelnosti The Invisible Hours nenabízí. Kdo chce hrát hru, tak raději ruce pryč.

Proč ale stojí The Invisible Hours za to, je určitě onen zmiňovaný koncept a na to, že se jedná o první titul svého druhu, je překvapivě dotažen do velmi atraktivní a kvalitní podoby. Celá hra se odehrává na soukromém ostrůvku, který tvoří malý pozemek a obytná vila. Graficky to i přes svá omezení nevypadá vůbec špatně, má to styl i atmošku, rozpohybované je to též skvěle, ale hlavně - je to parádně napsané a nadabované. V tomhle ohledu (myšlen writing) si The Invisible Hours vytírá podlahu i s většinovou současnou tříáčkovou produkcí.

I když jsem vlastně nehrál a ani o ničem nerozhodoval, stejně mě pozorování celého příběhu neskutečně bavilo a s každou kapitolou (celkem 4) jsem chtěl vědět víc a víc. Každou scénu trvající v reálném čase od 10 do 20 minut určitě nelze pobrat naráz a řadu twistů a podzápletek hráč na první dobrou neodhalí. Užitečná je tedy funkce převíjení času, díky které může hráč sledovat celou scénu z různých úhlů a být na více místech naráz. Hlavní zábava tkví ve spojování si souvislostí a skládaní střípku tím, jak hráč sleduje jednotlivé postavy, jejich chování a interakce mezi sebou. A jsou to vskutku bohaté a komplexní sekvence s mnoha většími i menšími detaily. Díky tomu hra i přes místy pomalejší tempo a nijakou "hratelnou" náplň nedokáže nudit.

Atmosférou to připomíná staré detektivky a díky zasazení a mírné stylizaci jsem si také jsem vzpomněl na adventure kousky jako Sinking Island či Syberia, byť to bude spíš jen můj osobní dojem. Ve skutečnosti je to dostatečně odlišné. Z čeho může plynout zklamání je ovšem závěr, který jednak využívá deus ex machina, což mi osobně žíly zas až tak netrhalo. Co mi ale vadilo byl nedotažený konec, jenž sice po stránce scénáře dopointovaný je, ale technicky končí poněkud useknutě. Alespoň krátkou zakončující cutscénu by si to určitě zasloužilo. Hra obsahuje i jakýsi skrytý ending, ale k němu se stejně většina hráčů nedostane vzhledem k poměrně složitému způsobu, jak ho aktivovat.

Jinak ale za mě dobrý. Fandům interaktivních kousků a walking simulatorů můžu jednoznačně doporučit. A sám bych určitě nepohrdnul i případnými dalšími tituly podobného ražení. Možností a témat by bylo nepřeberné množství.

Pro: koncept, komplexní příběh a napínavé dialogy, kvalitní dabing, vizuální zpracování - animace i grafika jako taková

Proti: nedotažený konec, pro někoho asi i deus ex machina pointa

+20