Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
1 minuta dialog, 10 sekund kotrola mapy + teleport k najblizsiemu mestu, 5 minut beh z mesta k dungeonu, 30 minut vycistenie dungeonu & splnenie questu. 3 sekundy teleport k NPC - Quest complete, well done good job.

Asi takto vypada 99% questov v hre. Genericke? Urcite. Zabavne? Ani nahodou.

Oblivion je jedina hra kde sa mozete stat archmagom - sefom mage guildy bez toho ze by ste za celu dobu pouzili co len jeden spell. Podobne, sefom fighter's guild ci thief's guildy ze by ste boli bojovnik, alebo zlodej. Nie je problem byt sefom vsetkych gild naraz a zaroven sa stat este aj najlepsim bojovnikom siroko daleko a ziskat titul arena supreme champion master ultimate XXX free enlarge... A k tomu dodam, toto vsetko mozete ziskat na LEVELY 1.

Nasleduje smrst anglikanizmov, ktore vyjadruju moje pocity z hrania:
Konzolovy Interface, level scale, BUGY, auto level, instantny travel, BUGY, quest tracker, voice acting, BUGY, FPS aim, genericke dungeony, fast respawn a neviem ci som spominal BUGY. Pre zrozumitelnost este uvediem, ze tento vycet povazujem za NEGATIVUM pre RPG hru. Ak nahodou mate dojem, ze level scale, alebo quest tracker su pozitiva v RPG hre tak Vam gratulujem k vyberu zanru a doporucujem skusit skvele RPG kusky ako napr Half-Life, ci Far Cry.

Hra by zrejme u mna dostala 0%, ak by neexistovali mody pre ktore sa oplati stravit dobrych 10 hodin hladanim a zistovanim ich vzajomnych kompatibilit. Tu poslednu vetu je treba brat so stipkou sarkazmu.

Pro: grafika (do vzdialenosti 10 metrov) Mody: ak sa s tym hrajkate a zmenite snad kazdu vec co sa da a potahate cez 50 roznych modov.. ta hra sa zacne aspon trochu podobat RPG.

Proti: grafika (od 10 metrov), a vsetko ostatne

+21 +37 −16
  • PC 90
Skvělá grafika a skvěle propracovaný svět. Ze začátku mě hra plně nadchla a místo hlavního questu jsem plnila vedlejší. Ze začátku našení cestovat po Cyrodiilu jen na koni a vychutnávat si pohled na přírodu.

Bohužel ale suprové grafice odporuje hlavní dějová linie,kterou jsem byla shopná dohrát za dva dny. Po splnění questů u různých cechů pro mě hra skončila. Najednou je to celé prázdné a bezužitkové.

Na poprvé mě bavilo projíždět krajinou,objevovat svatině a dělat kvesty v malých osadách u prostřed lesa. Také se mi líbí rozsah krajiny a rychlé cestování ,které občas usnadnilo situaci.

Jinak výběr postav a možnost úpravy vlastní postavy je perfektní. Horší už je to s lidmi,kteří mluví všichni téměř to samé a ať už ve hře volíte jakkoli konečný výsledek ve hře to nijak neovlivní..

Hrála jsem to jednou ,vybrala jsem si lesní elfku,ale vzhledem k tomu,že zde je nedomyšlené,že i mimo quest si můžete dělat prakticky cokoli ,při čemž ani netušíte,že jste si narušili dějovou linii. Tuďíž jsem si musela hru rozehrát znova a opakovat vlastně vše,co jsem udělala doposud.. Chybí mi větší volnost v rozhodování a celkově questů mi přijde velice málo..Ta možnost volby mi velice chybí..

Pro: Super grafika,veliký výběr postavy,dungeony-kreré mi příjdou ale dosti krátké,krásná příroda,spousty cegů a jiné gildy,cyrodiilská aréna,pluginy,souboje-možná kdyby byli véce krvavé a celkově svět,který vas napoprvé doslova pohltí.

Proti: primitivní děj,který se stále opakuje ať už hru hrajete,podruhé,potřetí,..,stále se opakující hudba,ikdyž pěkná,levlování příšer podle našeho součastného levlu

+11 +12 −1
  • PC 80
Tato Hra mě opravdu zprvu nadchla a já očekával že mé nadšení vydrží či dokonce se vystupňuje ale...
1.Po pár hodinách hraní jsem zjistil jak neskutečně prázdný je tento plný svět
Obyvatelé melou dokola stejné vály a to i když jsem byl mistr magické, fighterské guildy a mistr arény ,tak nebyl problém aby strážný místo aby (díky poctivě vydřeného titulu) náležitě pozdravil tak se na mě nepříjemně obořil....pcháá a pak ho nesekněte po hlavě:)))
2.Ano tato hra je bezpochyby dobrá , skvělá jen je jiná....řemeslně skvěle zpracovaná téměř bez bugů ale jako by místy postrádala duši- bylo jen pár okamžiků kdy jsem se sžil s hrdinou a to je asi u rpg špatně alespon pokud hraji já:))
3.Všude pobíhají daedry...a ono zavírání bran mě sr..o víc a víc poněvadž jsou vesměs vygenerované.

Pro: Grafika , Barevný fungující svět , kůň

Proti: Občas nuda , daedry a jejich věžičky , nepřátelé expují se mnou..:(

+15 +16 −1
  • PC 95
Vzpomínka na Oblivion se mi mísí s propařeným létem. Celý svět Oblvionu mě pohltil, hlavně kvůli krásnému a různorodému prostředí a grafice. Veliké množství zbraní, levelování, aréna a guildy... hra obsahovala snad vše, co by šlo ve fantasy světě dělat. A Cyrodiil... neuvěřitelně propracovaný živý svět, na kterém nebylo snad jediné hluché místo.
Questy sice hodně podobné, nejzajímavější byli vždy za "ty zlé", ale nikdy nezapomenu na quest Rat problem nebo poslední ultimátní quest za zloděje.
Zamrzí jen sem tam pár bugů, které ale při velikosti hry snad nešly ukočírovat a dle mého názoru hru autoři vyvedli na jedničku s hvězdičkou.
O Oblivionu by se toho dalo říct ještě spousta, ale všechny jeho krásy člověk musí sám hrát. Řekl bych, že Oblivion nastavil vyskou laťku budoucím RPG a pro mě ho ještě dlouho nic nepřekoná.

Pro: příběh, grafika, volnost a možnosti, propracovaný fantasy svět

Proti: občas bugy, časté načítání, hudba časem omrzí, bojový systém a inteligence nepřátel

+7 +11 −4
  • PC 80
Oblivion byl první RPG, které jsem skoro dohrál do konce. Bohužel mne od něj odradil určitý stereotyp a pro mne až moc velká rozloha na porchození. Ale popořadě.
Začátek, nádhera, volba postavy vyřešena dobře, možnost úpravy obličeje dokonalá. Když se člověk dostal z vězení a měl možnost se rozhlédnout po okolí,skoro Vám upadla spodní čelist. Pak přicházelo jedno překvapení za druhým. NPC, příroda, města, banditi, prostě nádhera a navíc to i fungovalo. Bohužel mne nějak nic extra nenutilo držet se hlavní dějové linie a tak jsem raději plnil vedlejší úkoly. A to je kámen úrazu. Vedlejšáky jsou víceméně na jedno brdo. Sem tam se najde originální, trochu se zaplete, ale ve své podstatě je to pořád to samé.

V celkovém hodnocení musím ale vývojářům přiznat, že odvedli opravdu kus práce.

Pro: rozlehlost, engine, fanouškovská komunita

Proti: jednotvárnost

+7 +8 −1
  • PC 75
Akysi cierny brat medzi bielymi oveckami v zanri RPG. AJ napriek ozajstnej volnosti a mnozstvu moznosti si nezasluzi vyssie hodnotenie. Je ako balon, nafuknuty, no vnutri prazdny. Koncept hry bol pravdepodobne splneny, kedze zakladnou schopnostou hry su pluginy.

S cim asi tvorcovia ratali, pretoze tie dokazu hru podla roznych chuti hracov vysvihnut vyssie. No hodnotim "vanilla" verziu hry, cize bez vsetkych DLC, ci uzivatelskych rozsireni.

Tvorba postavy je pekna, uvodny dungeon an prve zahratie tiez kvalitny, no ak chcete rozohrat hru po desiaty krat, mate pripraveny save pred opustenim imperial prison.

Ku grafike nemam co dodat, aj napriek mnohym ohlasom, ze je vyvazena a nenarocna, musim nesuhlasit.

Pribeh je v kratkosti: kratky. Cisty herny cas na dohratie hlavneho pribehu je len niekolko hodin, to som radsej hral za temne bratstvo, to bol ozajstny pribeh. Plny zvratov, intrig, pomsty a vrazd, presne podla mojho vkusu. No okrem temenho bratstva je v hre viac cechov, a omnoho viac uloh, questov. No aj napriek tomu, drviva vacsina z nich su prazdne, bezduche a posobia prvoplanovo.

Celkovo asi trojstvrtinove hodnotenie. Akoby ste dali do kolaca 3/4 ingrediencii a upiekli ho pridlho. Este by sa to dalo zjest, no stale by tam nieco chybalo ;)

Pro: niektore vedlajsie pribehy, volnost, pluginy

Proti: z mojho pohladu HW narocnost, prazdnost sveta, takmer nemoznost hrat hru s dobrym pocitom bez pluginov

+19
  • PC 85
Spíše arkádové RPG pro konzolisty. Obrovská spousta chyb (né bugů) a zbytečných omezení. Skvěle hratelné až po aplikaci mnoha "nezbytných" modů. Hlavní linie docela stereotypní a krátká, nepříliš zajímavá. I přesto návykové, velká spousta možností a spousta hodin zábavy, technicky na vysoké úrovni. Vysoké hodnocení hlavně kvůli dlouhé hrací době a replayabilitě.
+12 +15 −3
  • PC 100
Oblivion je jedna z prvních her, které jsem si koupil, když jsem měl nový Xbox.
Na začátek by se asi slušelo říct, že nejsem nikdy nebýval největším příznivcem fantasy RPG, nebo RPG obecně, možná proto, že mně znechutilo v mladším věku Diablo a od té doby jsem se jim vyhýbal. Teď už naštěstí vím, že Diablo je hovadina a s RPG to nemá společného vůbec nic a Oblivion mi dokázal krásu epických role-play her.

Hlavní plus, který mně oslovil, je oholení principů. Přistupoval jsem k Oblivionu s nedůvěrou, protože z videí a obrázků na mně působil jako poměrně nepřehledná a přeplácaná hra, ve které mi bude jenom pochopení systému trvat měsíc, ale kupodivu je to jedna z nejpřístupnějších her a "learning curve" stoupá okamžitě nahoru.
Vybral jsem si postavu, a šup do hry. Po poměrně otravném, ale uznávám že potřebném začatku, jsem vystoupil na denní světlo do Cyrodiilu a od té doby jsem byl u televize jako přikován.

Větší a chutnější hamburgery zábavy se ovšem podávají až po skončení hlavní příběhové linie, kdy už jsou všechny brány do Oblivionu zavřeny a nádherný svět se otvírá v celé své kráse. V poledním slunci pozovat z výšky hor hlavní město je k nezaplacení, ale ještě větším zážitkem jsou nepříběhové úkoly. Nadsázka a přitom skvělá atmosféra, kterou Bethesda vytvořila je pohlcující.
Bez pochyb - hra, která si zaslouží 100%.

Pro: Atmosféra, nadsázka, grafika, jednoduše přístupné

Proti: AI občas zlobí

+9 +11 −2
  • PC 90
Nene, tahle hra není klasický typ RPG. Ono to ani v podstatě není RPG. Důvod vylepšovat postavu je potlačen levelováním světa, questy které mají víc než jedno řešení se dají spočítat na prstech jedné ruky, a hráč nemůže ovlivnit hlavní příběh prakticky žádným způsobem.Spíš než RPG je tahle hra akční/fps/adventure ve fantasy světě.

A přestože spíše preferuju ten klasický typ RPG, s choices and consequences ála Fallout, tahle hra je nářez.Zrovna nedávno jsem si Oblivion spolu s oficiálními pluginy a datadiskem nainstaloval, aplikoval pár základních modů (BTMOD na zlepšení interface, Natural Environments, No Annoying Messages a neoficiální patche navíc k těm oficiálním) a nechal se Oblivionem na dobrých 40 hodin pohltit.A to jsem se prakticky nedotkl hlavního questu, ani Dark Brotherhood linie (která je údajně na Oblivionu to nejlepší).V Shivering Isles jsem strávil mnoho hodin, a z hlavního questu jsem taky splnil jen začátek.A nenudil jsem se ani vteřinu! Prostě si to tak nějak vychutnávám, spousta těch questů je totiž opravdu dost napaditých, ten svět je místy doslova úchvatný (a s SI i variabilní), ta svoboda a rozsáhlost je v rámci her bezkonkurenční.

Všechny ty výtky na adresu Oblivonu jsou oprávněné - a přesto si ho spousta hráčů včetně mě dokáže skvěle užít.

Ale na druhou stranu - jsem rád, že Bethesda na Fallout 3 aplikuje jiný game design, a místo rozsáhlosti se soustředí na volby a následky, a na vlastní role playing.Uvidíme v říjnu jak se jim to povedlo.

Pro: Svoboda, atmosféra, rozsáhlost, hratelnost

Proti: Spousta chyb (neofic. patch jich opravuje přes 1500) a kontroverzních design rozhodnutí

+25
  • PC 80
Na pohled pěkný, po čase nudný svět, stejné prostředí.. Mnoho věcí bylo odebráno, které byly například v Morrowindu, a byly skvělé.. A otravný level scalling

Pro: Grafika, lesy, pluginy, živost světa,

Proti: level scalling, po čase nuda, žádná výzva, chybí atmosféra, umělá demence nepřátel ..

-4 +3 −7
  • PC 75
Grafika sterilní, města jeno velké copy & paste, úkolů je v roztahaném světě minimum, ale alespoň jsou často docela orginiální, jejich obsah je ale vždy přímočarý a cest ke splenění je jedna, nanjevýš druhá kosmetická, postavy ploché, blbé, klidně během rozhovoru třikrát změní hlas, samozřejmě mluví teploušskou angličtinou, a rozhovory jako takové jsou ubohé.

Abych vydžel hrát, musel jsem zaprvé instalovat OOO, zadruhé hodit posuvník obtížnosti doleva. Pak jsem se bavil na vybíjení dungeonů. To mě časem přestalo bavit, tak jsem dojel hlavní quest-linii a splnil těch pár questů co jsem na ně cestou narazil.

Ocenit musím sytém questů kdy vás na ulici často oslovují lidé s úkolem na základě vašeho předchozího jednání. Taky vývoj postavy alespoň jako systém je povedený a rubání se v dungeonech zabaví docela na dlouho...
Celkově vzato jsem se většinu času i bavil, hlavně proto, že dungeonů je ve hře požehnaně :)

Pro: dungeony a souboje, možnost vytvořit si vlastní styl hraní, některé questy, add-ony

Proti: v zásadě všechno ostatní

+16
  • PC 100
Oblivion me naprosto chytil. Hral sem ho neuveritelne dlouho a postupne sem se propadal do jeho kouzelnych tajemnych mist. Co dodat, nadherna grafika (az na nektery pozadi), hratelnost a hlavne moznosti hry - porad je co delat. Velka mapa, pekna mesta, atd...Nuda Vas rozhodne neceka.

Pro: Velikost mapy, grafika, hratelnost, moznosti, ...

Proti: V pozadi lesu grafika nevypada zrovna nejlip

-3 +5 −8
  • PC 90
Tak já nevím, jestli jsem hrál stejnou hru jako většina z vás, ale mě Oblivion naprosto učaroval a když jsem ho po nějaké době dohrával, bavil mě stále stejně, jako na začátku. Graficky je hra úchvatná, designově taky, prázdotu bych nezmiňoval, to si jako myslíte, že vyrazíte do lesa a potkáte patnáct NPC? Jasně že ne, maximálně pár zvířátek a potvor, co byste jako chtěli :-)

Pro: Grafika, design, spousta questů, předmětů a postav, hratelnost.

Proti: AI nepřátel, levelování, pár drobných chybek.

+10 +14 −4
  • PC 70
Tahle hra mi přijde jako určitej typ holek. :) Na první pohled nádherná, okouzlující až uhrančivá, se kterou chcete strávit co nejvíce volných chvil. Čím více ji ale poznáváte, tím více vám připadá dutá, nezajímavá a dělající ze sebe něco, co v žádném případě není. Sázet jen na šminky a jakýsi šarm se fakt nedá, i když přiznávám, že i já na nějakou dobu podlehnul.

Pro: nádherné audio-vizuální zpracování, rozloha, zpočátku atmosféra

Proti: level scalling, plytký děj, po nějakém čase nuda

+30 +31 −1
  • PC 95
Pro mě naprosto jedinečná hra. Jasnejch 95%. Hra má třebas spoustu chyb či nedokonalostí, ale to k téhle serii tak nějak patří. Nikde jinde mě nebavilo, jan tak bloudit světem a užívat si počasí. Jedno z nejlepších rpg spolu s Fallout2,K.O.T.O.R. I a Buldurs gate 2.

Pro: Žrout času.

Proti: Dříve hardwarová náročnost.

-14 +2 −16
  • PC 90
Mě osobně tedy prázdnost světa v nějaké větší míře nevadila. Užíval jsem si s koněm projíždky lesem, sjížděním polí a cvalem k městům. To že je každá vesnice obehnaná hradbami není pravda, potkal jsem x vesniček, které měli jenom třeba plůtek okolo sebe, pár baráčků a samozřejmě hospodu (třeba ta, kde trpí obyvatelé pernamentní neviditelností v důsledku pokusů mága v nedaleké věži). Samozřejmě, větší města jsou vždy obehnané hradbama, ale rozdíl v nich přeci jenom je, někdy dost podstatný. Jedno město je komplet postavené ze dřevených baráků které vypadají velice levně a chatrně, město má přístav, další město na severu je komplet pokryto sněhem, většina budov je roubená, až na kostel, další město ve vnitrozemí je klasicky ve středověkém stylu atd. V určitém úhlu pohledu hra může být prázdná, ale člověk zase získává pocit, že je to uvěřitelné a opravdické, protože, já kdyz půjdu za město do lesa, nepředpokládám, že tam potkám zástup zvířátek atd. Co se týká levelování příšerek, souhlasím. Je to velice neštastné a hru to sráží... Jako celek ale musím Oblivion hodnotit velice pozitivně, ta hra mě prostě špičkově bavila.

Pro: Grafika, hudba, rozhlehlost, souboje, cestování na koni.

Proti: Levelování příšer zároveň s hrdinou, neustále se opakující pekelné brány.

+10 +11 −1
  • PC 40
Přiznám se rovnou - nemám tuhle hru rád (netýká se celé série). Nemalou měrou totiž přispěla k obecnému trendu hloupnutí/zakčňování sandbox RPG. Čistý odpad to samozřejmě není... člověk si říká, krásná hudba, ale krom precizní práce pana Jeremyho Soulea mě nenapadá jediná podstatná herní složka, kterou bych mohl označit za velký klad, snad jen blbůstky typu chaple climbing. A co se týče originálního levelování, raději pomlčme. Erhm.
+5 +10 −5
  • PC 75
Hra vyzdvihovaná do nebe mě tak nějak zklamala svoji prázdností a celkově podle mě špatně udělaným systémem levelování. Prvních pár hodin jsem se bavil blouděním po světě, ale nebylo to ono. Celá herní plocha tak nějak postrádá život.

Na druhou stranu, Oblivion by měl relativní šanci na úspěch jako online hra, kde by se částečně eliminovala prázdnost, která hrou prostupuje.

Pro: Technické zpracování, dobře zvládnutý systém vylepšování postavy

Proti: Opakující se prostředí, prázdná herní plocha, zbytečně roztahané

+2 +7 −5
  • PC 60
Velký Oblivion, všemi recenzenty vynášen do nebes ještě před vydáním natolik, že jsem znovu (po Morrowindu) udělal tu chybu a začal jsem se na něj těšit. Devítková až desítková hodnocení napovídají, že je to skvělá hra, ale já si to nemyslím a napíšu proč.

Nutno uznat, že Oblivion má opravdu dobrý začátek - celý první dungeon jsem měl pocit, že tohle RPG mě opravdu bude bavit. Dobrý RPG systém, kde se vylepšuje to co často používáte, krásná grafika, svižné souboje z první osoby. Po dokončení tvorby postavy a vycházce ven však už mé nadšení jenom sláblo.

Svět je opravdu velký a na můj vkus opravdu prázdný. Můžete jít třeba několik minut aniž byste někoho potkali, což je dle mě v RPG hodně špatně. Sem tam potkáte nějakého toho srnce, který vám bleskurychle uteče a zase jste sami. Svět musí připadat prázdný a uniformní každému, kdo hrál někdy kterýkoliv díl ze série Gothic. Oblivion namísto toho (stejně jako Morrowind) sází na rozlohu a nějaké detaily ho moc nezajímají. Druhým, pro mě také zásadním bodem, jsou "vesnice". Jsou to všechno města s hradbami a připadají mi všechna nakopírovná i s obyvateli, kteří odpovídají na otázky pořád stejně. Každé město má velké kamenné hradby, dveře s loadingy a vypadá (pro mě) prostě totožně. Klasická středověká vesnice je pro vývojáře z Bethesdy vesnicí španělskou.

Postavy jsou nemastné neslané a nevybudoval jsem si k nim žádný vztah, přitom by stačilo, aby rozhovoru-přístupná byla třeba jen desetina z nich a namísto defaultních odpovědí měla předkonstruované rozhovory. Když k tomu přidám system levelování příšer, které jsou pořád na stejné úrovni jako vy, takže na levelu 1 můžete vymlátit komplet jednu z pekelných bran a chybí tak nějaká výzva, tak mi z toho nevychází víc jak 60%. Série TES mi prostě svým pojetím nesedí a bavila by mě v případě, že bych za a) hleděl jen na grafiku nebo za b) nikdy nehrál jiné RPG, které jsou prostě lepší. Podotýkám, že jsem hrál první verzi hry bez jakýchkoliv modifikací.

Pro: hudba (obzvláště menu), grafika, celkem dobré dungeony, rpg systém

Proti: prázdný svět, nudná města, nudné postavy, nudná hra

+43 +49 −6
  • PC 90
Na tuhle hru jsem se strašně těšil! Bohužel moje stará šunka to poněkud nezvládá, hlavně díky grafice. Naštěstí jsem jednoho dne našel takový prográmek, který grafiku zjednodušuje, tak můžu, ikdyž s problémama, hrát. Jen na to mít čas a nemít potřebu spánku! :-D

Pro: krásná grafika (viděl jsem to na jiném PC :-) ), neomezený pohyb, spousta možností, zajímavé questy

Proti: náročnost na hardwaer (když to vyšlo ted už asi ne), potřeba modifikací, aby nebyla nuda

-1 +6 −7