Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Asi by nebylo od věci oprostit komentáře od vzdychů na v budoucnu vycházející Fallout 3. Je to přec jen jiná hra. ;-)
Už je to dlouho co jsem ho dohrál a datadisk jsem nezkoušel. Konec Oblivionu měl znamenat i konec všech bran, že ano. Jak je to tedy vysvětlený v Shivering Isle?
Pojmom "klasicke RPG" by som uz radsej neoperoval, pretoze kazdy si pod tym predstavuje nieco uplne ine :) S dungeonom by som tiez moc nesermoval, kedze tento pojem ako oznacenie druhu hry, existuej prakticky len v nasich zemepisnych sirkach. Za zapad od raja, to vzdy boli RPG hry.

Pribeh Oblivionu je jednoduchy, nezamotany, ale vo vysledku ma siroky dopad na samotny svet.
Takže příběh v Oblivionu a Gothicu jsou víceméně stejné, jo? :-D
Tak proč tu někteří nadávají na příběh Oblivionu? :-D
Last Jedi: Promiň, já myslel, že mluvíme o klasických rpg a ne o dungeonech nebo Gothicu.
HEX: v tom pripade si nikdy nehral ziaden dungeon, ze? :)

VT: ide o to, ze "klasicke" rpg stoji prevazne na pribehu+postavy, kdezto Oblivion je skor demonstraciou volnosti, moznosti urciteho virtualneho zivota (pochopitelne s obmedzeniami atd)

A myslis pribeh Gothicu kde chce prastary demon cez sektu uctievacov povstat, oslobodit sa zo svojo vazenia a neviem co spravit so svetom? :)
Co se ti vlastně nelíbí na příběhu, když chce pán podsvětí ovládnout nebohé pozemšťany? Takových už tu bylo a ještě bude! A to jak to dělá tenhle mi přijde celkem originální, ale je pravda, že neznám příběh Gothicu, který by dal jistě na román. ;-) (a mimochodem je tam ještě několik vedlejších příběhů (v aréně je jeden a Thievs guild, se tak dá taky brát, nebo se pletu?)
Brou noc všem diskutujícím
Příběh je takový nějaký klasický, jak už ve hrách bývá, postavy jsou opravdu nic moc, a vývoj postavy my přijde docela v pohodě, je to prostě zas něco trochu jiného a je pravda, že by se dalo použít staré známé: Starého psa novým kouskům nenaučíš.
Klasické rpg staví hlavně na propracovaném příběhu, propracovaném vývoji postav a propracovaných NPC. Tady nic z toho není a proto jsou někteří tak "zmatení"…
Mempho: Já tvoje názory a hodnocení naprosto akceptuji. :-)
montana: ještě je možné že mi Memphis tehdy naschvál pujčil něco jiného a vydával to za Gothica aby si ze mě udělal prdel. :-D
hodnotenie maj ake chces, skor mi ide o komentar :)

problem ludi spociva v tom, ze sa na TES divaju ako klasicke RPG a snazia sa to hrat ako klasicke RPG, toz najvacsie chyby. :)
Hoši, rozpustil bych to s jasným verdiktem: mě to nebaví a vás jo, já dokážu akceptovat vaše hodnocení a komentáře, vy moje ne ... takže jste zlouni vy!:))
nevím nevim, prostě jsem šel jakýsi sedlák po mě cosi chtěl, pak jsem došel do města tam mě nechtěli kamsi pustit, prostě divné a navíc všude tma jak v pr...
ale už je to chvilka, co jsem to zkoušel, takže nevím přesně
A tak jednoduchá orientace jako je v Oblivionu... lepší byla snad už jen v mafii :-D
Velký Tučňák: No tak jestli jsi tohle v Gothicu nevedel, tak je to s tebou docela spatny :) Jak pak zvladas hrat Oblivion? :))
MickTheMage: Más na mysli asi ten simulátor turistiky... no jó, ale já se bez něj tak nějak obejdu (ok, už toho nechám)! :)
Mempha: To je možné, já jen říkám proč se mi to líbí. :-)
Gothic se mi prostě nelíbil, byl nějaký divný z mého pohledu.
Nějak jsem nevěděl, kdo tam co po mě chce, kam mám jít a proč. Všechno vypadalo nějak divně (hlavně ta moucha co tam občas lítala, to sem čuměl na pořádného Impa teda neměla).
dodatok: ziadne crpg ti neponukne to co ti ponuka akakolvek, lubovolna seriova TES hra, uz od cias Daggerfallu! :)
Memphis - zo ziadnym z tvojich proti nesuhlasim, to je snad jasne. Mozno az na stereotypnost niektorych obycajnych NPC, ale tie neobycajne su vydarene a plus. A to nehovorim o vyborne navrhnutych questoch, vsak. :) A co sa tyka tvojho Priameho porovnavania Gothicu a Oblivionu, ako tu uz myslim padlo... miesas hrusky a jablka, a z toho moze byt len kompot a nic zmysluplne :)
Mě to baví z tohoto důvodu. Můžu si prostě dělat kdy chci co chci. Mám chut si dát dungeon, proč ne, přihlásím se do té gildy nebo do jiné, nebo do všech, tomu chlápkovi se ztratili brambory, tak mu je najdu, prostě je tam spousta questů, každý (skoro) jiný a způsobů hraní (kouzelník, mlátička, střelec...) jsou opravdu ohromné množství. A to mě na tom baví.
Navíc si tam můžu dát kotel pluginů a pokaždé ta hra vypadá jinak (trochu).
Po přečtení téhle debaty jsem došel k názoru, že radši nebudu psát názor na tuto hru a hodnocení, byla by to sebevražda:)
VT: Řeč je o tom, že Jedi neuznává mé hodnocení a už vůbec né komentář..:)
Mick: Nudná hra? Ne? Pro mne ano, napsal jsem, výčitky se nedostavily. :)
A o čem je tu vlastně řeč? :-D
Mu se to nelíbí, tak se mu to nelíbí, mě se nelíbil Gothic a tobě taky ne.
Tak co?! :-)
Je to o pristupe, nema zmysel presviedcat niekoho z uplne inym pristupom k hre, nez mam ja. Oblivionu sa da vytykat mnoho veci, len nie to, ze je to nudna hra. Prave naopak je akymsi prienikom stareho a noveho. Resp. je na hranici prijatelnosti, a pritom sa vobec ako TES hra nezmenil - co je na tom poznatku najlepsie. Vo svojom najzakladnejsom principe je to stale ta hra, ktorej smer udala Arena. Len sprity nahradili polygony a niektore dalsie veci tiez (niekedy bohuzial). Avsak co do hratelnosti a zabavy, presahuje mnoho inych hier, ktore su dnes na trhu.
Aha, simulátor turistiky, proto mě to nebavilo hrát, zvlášť když jsem myslel že hraju RPG, to si raději zajdu do lesíka za barákem... konečně jsem to pochopil!:))
Kup si domek a tam se můžeš cítit jako doma!
btw: Jak se můžeš cítit jako doma ve fantasy světě :-D
Nebo ty máš ve svém pokojíku fantasy koutek :-D
Tak moc reálné to zase není :-D
Mick: Teď jsi mu to nandal! ;-)
Když přijde k Hradbám Imperial city, tak je jasné, že mu přijdou monumentální, mě přišli hradby v Rhodosu taky monumentální, když jsem pod nima stál. :-D
tak su tam aj male dedinky, ide o to, ze Oblivion je uplne iny ako ostatne RPG, tu nejde o ten pribeh, tu ide o to uzivat si cosi ako "simulator turistiky" ked chcem napinave pribehove rpg plne genialnych postav tak siahnem inde a ked si chcem oddychnut, trochu poprechadzat sa po krasnej krajine, pozabijat par potvor a podobne, zapnem si Oblivion. Jednoducho je to relaxacna hra a fakt posudzovat s Gothicom sa to neoplaca lebo je to uplne iny styl, jedine co maju hry spolocne je, ze su to obidve silne znacky. Gothic sa mi nepacil v tom ohlade, ze bol vo vsetkych ohladoch primitivnych a po case si uz nemal co nove objavovat, postavy tam za vela nestali, questy tiez primitivne, atmosfera sa drzala dovtedy, kym si nebezal kvoli questu piatykrat tou istou lokaciou s dvoma doprovodnymi melodiami pocas celej hry za hlavou.
Oblivion je vitany u mna aj preto, nikam sa neponahlas, urcujes si sam tempo hry a to co v nej spravi, nikdo ta nenuti prave teraz ist bojovat a vtedy nebojovat a podobne. Tato seria sice zacinala ako dungeony, ale vcelku sa vyvinula inym sposobom a je podla mna len dobre, ze mas vela RPG odvetvi a vsetky nie su len variaciou na jeden system a tema.
Zaujimave, ja som nikde nikoho nepocul hovorit o Oblivione, ze je realitsticky! Pre bohov a daedra lordov, kde?! :) Okrem toho, povedal by som, ze si to blbo hral :) Zaujimave je, ze moja postava nikdy nemala ziaden problem. Okrem toho, ja som za obmedzeny inventar, uz davnych prastarych cias, takze mozno preto sa nad tym nepozastavujem :)

Vsetko je nechutne a monumentalne? Zase si hral uplne inu hru? Teda pokial sa bavime o dedinach a nie mestach. Ja som v Oblivione videl len krasne, idealizovane dedinky a potom rozne polo-rozpadnute chatrce, kdesi v zabudnutych castiach Cyrodiilu. Ale monumentalne, nic. Teda ked beriem do uvahy "obycajne stavby".
Hele, Last jedi, dal jsem ti u Morrowindu kladný bod k příspěvku, to by ti mohlo stačit. ;-) Oblivion je zřejmě podobný nepochopený případ. Problém je v tom, že když si chci zahrát, chci se bavit, ne se něco snažit složitě chápat. Původně jsem sem taky chtěl napsat komentář, jenže je velmi těžké vymyslet něco, co by to vystihlo líp, než to popsal Memphis.
Na Oblivionu mi asi nejvíc vadí ona opěvovaná realističnost - realistická grafika, realistický svět (u nás v lese taky nic nepotkáš), realistický inventář (sám přece taky neuneseš 200 kg zátěže), realistické tohle a tamhleto. Nehraju hry, abych se cítil realisticky. Realismus mi stačí v reálném životě. Mít reálné fantasy mi přijde hodně zcestné - to je mi mnohem sympatičtější onen Gothic, kde vymlátíš městečko a nabereš do jednoho inventáře vše, co měli všichni orci u sebe - proč ne, je to hra, ne? Oblivion jsem navnaděn slogany, že můžeš hrát za co chceš rozehrál za svou typickou postavu - lovec spojený s průzkumníkem a bylinkářem. Velice mne rozladilo, když jsem zjistil, že nemůžu prozkoumávat lesy, protože tam nejsou, nemůžu nic lovit, protože to tam buď není nebo to hned uteče a základní alchymistické vybavení zabere 90% oné skvělé nosnosti inventáře. To by se mi v Gothicu nestalo. Proto jsem z toho byl tak znechucený.
A mimochodem, jsem přesvědčen o tom, že vývojáři Oblivionu (narozdíl od těch Gothicových) v životě klasickou středověkou vesnici neviděli - vše, k čemu dojdeš, je nechutně velkolepé a monumentální - tedy nic, kde by ses mohl cítit jako doma...
Tak ale porovnavat s Gothicom, jasne, ze ten svet je iny ked je niekolkonasobne vacsi (treti gothic som nehral), ale Gothic 1 mi nejaky rozmanity a velkolepy tiez nepripadal. Klasická středověká vesnice - to tam je a ja som bol napr. prekvapeny ako maju mesta rozdielnu architekturu, niektore su inspirovane primorskymi oblastami stredozemneho mora, ine ako keby Irskom, dalsie Nemeckom a podobne. Na druhej strane suhlasim s tym blbym levelovanim priser a klonovanymi NPCckami. Na druhej strane po zamysleni, kolko ludi v skutocnosti ti chce pri prvom stretnuti vykecat svoj zivotopis a nedrzi sa len zakladnych zdvorilostnych temat? :)
Last jedi: Cítil jsem potřebu napsat PROČ mě to nebavilo, tudíž ty lidi, kterým záleží na podobných věcech jako mě informovat co ve hře asi nenaleznou, obecná pravda to samozřejmě není ... ale to už bychom se zase dostali k nesmyslným kecům o vlastním názoru atp. :)
tak stacilo napisat do toho komentaru "Nebavilo ma to" nie? :)
lebo inak argumenty typu zzitie s postavami a podobne su v ramci Gothicu holt vtipne :)
Last jedi: Ale no tak, prostě mě to nebavilo...:) Nehledal bych za tím něco víc... ;)
mne ani tak nevadia tie hodnotenia, ale ked sa divam na tie argumenty pre vcelku tie nizke hodnotenia, tak je vcelku usmevne, hlavne to porovnavanie s gothicom, ze? preco neporovnavame Fallout a Might and Magic? :)
Takže BIS, BioWare, Origin, SirTech apod. AMERICKÁ (no dobře, ST je vlastně kanadský) rpg studia jsou podle tebe v tomto v jednom košíku s Bethesdou? Porovnávat subjektivní "živost" světa podle národnosti autorů je jen takový rasistický blábůlek. :)
"Gothic je holt od němců a Oblivion od amíků... co byste čekali ;)"

- není příliš relevantní.
Ano to sice je a i když je to svým způsobem logicky výhoda, protože se tak zvyšuje třeba znovuhratelnost, tak osobně dávám přednost hrám, které "fungují" bez nutnosti instalování tuny nejrůznějších modů. (Ze stejného důvodu dávám například přednost Opeře před Firefoxem.) A ani ty nejlepší mody z Morrowindu nebo Oblivionu neudělají zábavnou hru. Prostředí a vůbec celá hra je příliš sterilní, šablonovitá... G3 tím sice taky už trochu trpí, ale G2 třeba Morrowind svým prostředím roznesl na kopytech. Ale uznávám, že série Elder Scrolls má své kvality, ta volnost je až šokující. Bohužel ani Morrowind ani Oblivion nedokázal narozdíl od všech Gothiců upoutat mou pozornost déle než na pár dnů.
Jenže na rozdíl od Gothicu je pro Oblivion spousta modů, které z něj dělají velmi dobrou hru. A především na rozdíl od Gothicu neni Obl ještě po dvou letech od dokončení plný chyb....Ale nic ve zlym:)
Teď jsi na to kápl. Svět v Gothicu je sice menší, ale oproti Oblivionu (v zákl. verzi) o hodně živější a z hlediska fantasy bych řekl, že i uvěřitelnější.
5 minut to sice nebylo, ale na druhou stranu, přece nebudu dávat 45 % hře, která mne bavila hrát týden! Náhodou, první dungeon byl pěkný - připomínal mi celkem Arx Fatalis. Až pak to stálo za houby. :-)
VT: To není pravda, kdybych hrál 5 minut, tak si to nedovolím hodnotit. Svoje hodnocení řádně zdůvodním v komentáři, to se neboj...:)