Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
"Je dobré byť zlý"
Nejak takto by sa dala celá hra charakterizovať, pretože hlavný hrdina, aj keď to nie je vyslovený parchant, od hrdinov bez bázne a hany ako Mariňák z Doomu, Master Chief, Gordon a mnohých iných má dosť ďaleko. Toľko k hlavnej postave, teraz samotná hra.

Ako iste všetci vedia, The Darkness II je pokračovaním pôvodne konzolovej hry, ktorú som bohužiaľ nehral, takže nemôžem porovnávať ani vypichnúť rozdiely medzi jednotlivými hrami. Čo ale môžem povedať je, že druhá "Temnota" je podľa mňa jednou z najzábavnejších tohtoročných hier, ale nepredbiehajme.

Hra ako taká je adaptáciou rovnomenného komixu (ktorý som tiež nikdy nečítal) a ten je z nej cítiť na míle ďaleko, najmä vďaka, ako ste si už z videí a screenshotov mohli všimnúť, komixovej štylizácií. Celá hra je totiž spracovaná v cell shadovej grafike ako tomu bolo napríklad u XIII, prípadne Borderlands. Síce neviem, čo autorov viedlo k tomuto kroku, pretože grafika pôvodnej hry nebola nijak štylizovaná, po počiatočnom "šoku" som si na to celkom zvykol a musím povedať, že komixová štylizácia veľmi dobre dokresľuje atmosféru celej hry.

Z hľadiska hrateľnosti je to čistokrvná FPS, ktorá sa však od konkurencie líši jedným podstatným rozdielom. Dvomi "rukami temnoty", ktorými hlavný hrdina disponuje. Vďaka tomu , dostáva pôžitok z likvidácie protivníkov nový rozmer. Hra Vás pri tom do ich používania nijak nenúti a takmer celou hrou sa môžte prestrieľať. To by však bola veľká škoda, pretože nie je nič lepšie, ako pri prebíjaní strelných zbraní dať enemákom trochu cez držku "temnou rukou", prípadne im zožrať srdce alebo ich roztrhnúť napoly.

Príbehovo hra nadväzuje na prvý diel, ktorého znalosť však nie je nutná, pretože hra Vám na začiatku v krátkosti povie všetko podstatné, čo by ste mali vedieť. Príbeh je, na akčnú hru, celkom komplexný ale našťastie nijak prekombinovaný, aj keď občasné "wtf" momenty sa nájdu. Hlavne na konci som si už takmer nebol istý čo je skutočnosť a čo halicunácia, to sa autorom fakt podarilo.

Na záver musím zopakovať to čo som povedal na začiatku, že Darkness II je jedna z najzábavnejších hier poslednej doby a pre mňa možno aj kandidát na akčnú hru roka, aj keď je ešte zavčasu o tom hovoriť.

Pro: zábavné akčné pasáže, príbeh, grafika

Proti: mohlo to byť aj dlhšie

+30
  • PC 80
Druhý díl Darkness konečně dorazil také na PC, tudíž je zde konečně hra která nabízí velmi nevšední prožitek. Temnota v podobě démonických paží přináší neskutečný zážitek ze hry a posouvá ji daleko před běžné FPS. Tyto dvě chapadlovité stvůry Vám totiž předvedou koncert masakru a krve jaký se jen tak nevidí. Pokud teda nemáte rádi pohled na trochu krve a porcování nepřátel, tak tato hra Vás neosloví. Není to naštěstí ale samoúčelné a hráč se těší na nové schopnosti a zakončovací popravy nepřátel.

Temnota však nesnese světlo, které se ve hře stává smrtelným protivníkem, kdy i nepřátele v pozdější fázi používají přenosné reflektory, osvětlující a oslepující granáty, a všelijakými možnostmi se snaží znepříjemnit život Jackimu. Díky zabíjení nepřátel různými způsoby které jsou hodnoceny body, za které lze pořizovat nové schopnosti a vlastnosti, se člověk hned snaží protivníka zlikvidovat právě nějak originálně než jen obyčejným zastřelením. Skvělá je pak možnost použít předměty v okolí jako zbraně, kdy z auta vyrvete dveře a použijete je jako štít, trubku jako oštep proti nepříteli či větrák z ventila proměnit na létající gilotinu.

Příběh je klasická omáčka, které naštěstí má i nějaké ty překvapivé momenty a funguje jak má. Komixová grafika hře rozhodně sedla, dabing je perfektní, a hudební doprovod dokáže skvěle podrthnout atmosféru.

Je až s podivem jak mě hra dokázala přikovat k PC, kdy jsem ji hrál skoro v kuse a stále chtěl jít dál a dál, a přesto se stále skvělě bavil. O to více zamrzí její krátkost kdy se dostanete na necelých 6 hodin. Přesto tento velký mínus, je hra znovuhratelná více než dost díky své originalitě, námětu a zábavnosti. Nelituji že jsem si jí koupil hned po vydání. Tento kousek nemá skoro žádnou jinou alternativu.

Pro: Originalita, Temnota, dabing, hudba, hratelnost,

Proti: Herní doba, pro někoho absence češtiny

+18
  • PC 70
O této hře jsem doposud ani neslyšel a předchozí díl jsem také nehrál. Hru jsem dostal, neměl k ní žádný vztah a kvůli tomu je asi dost ovlivněno i mé hodnocení...

Celkově je to vlastně docela dobrá akční hra. Je zde poměrně dost inovativních prvků, interakce s prostředím, poměrně hluboký příběh s řadou postav, hra dokonce nechá hráče i trochu přemýšlet a nechá ho lehce rozhodovat o příběhu, je zde řada různorodých lokací, zdánlivě široký zbraňový arzenál, hordy nepřátel, možnost vylepšování postavy atd. atd. atd. až je toho na mě nějak moc.

Takhle. Hra nabízí více variant jak hrou postupovat. Já jsem si vybral styl Dooma - což ano, trochu to zabijí koncept té hry, resp. využívání dovedností a prostředí, ale ty věci okolo mě prostě nechytly. Nepřátel je až příliš; já jsem si připadal téměř nepřemožitelný; zbraní je sice více ale prakticky jsou to ty stejné akorát reskinované; jestli se nepletu, můžete mít u sebe pouze dva typy zbraní a nepřátelé Vám je neustále odkopávají z ruky; neustále Vás hra nutí zastavovat se a řešit jak něco otevřít nebo kam jít; kolikrát jsem se dostal do situace, kde trigger zóna nespustila skriptovou sekvenci; každou chvíli jsem měl rozmazaný obraz nebo mi svítilo něco do očí .. na můj vkus prostě moc zbytečných věcí, které zdržují gameplay. Nicméně chápu - kdo si zvolí jiný herní postup, tak s tím problém třeba nemá.

Na druhou stranu jako plus beru zmíněný příběh, hra je poměrně příběhově temná a zároveň obsahuje řadu vtipných hlášek nebo momentů. Navíc je velmi svižná, i načítání lokací je téměř instantní.

Docela bych to přirovnal např. ke hře Shadow Warrior nebo filmu Deadpool. Jste vlastně záporák, který věří, že činí dobro.
+17
  • PC 80
Jelikož se mi líbil komix tak jsem si nemohl nechat ujít herní zpracování. Hned ze začátku jsem byl velmi zvědavý jak se vývojáři své práce zhostili a podle mého se jim to opravdu povedlo.
Na to že jde v jádru o střílečku tak má několik dobrých věcí které z ní dělají zajímavý kousek. Tou hlavní je především temnota kolem které se tu všechno točí. Nejen že lze nepřátele zabíjet s pomocí palných zbraní ale rovněž má hráč k dispozici dvojici "roztomilých" chapadel které sekají, drtí, hází a doslova trhají nepřátele na kusy. A kromě toho jsou k dispozici ještě další schopnosti takže možností jak bojovat je tu opravdu spousta. Tvůrci se uchýlili ke komixové grafice která hře sedne a vylepšuje už tak dobrou atmosféru hry.

Dobrá je možnost vylepšování a kupování nových schopností za body získávané ze zabitých nepřátel. Hráč si tak může odemknout řadu schopností a posílit ty stávající. Postup hrou je sice přímočarý ale nikdy mě to při hře nevadilo.

Co musím určitě zmínit je Darkling. Věrný goblin který vás doprovází kamkoliv kam jdete.
Kromě toho že vám pomáhá při bojích obstarává zábavu a provádí všelijaké skopičiny. Člověk si toho chlapíka dost oblíbí :)

Záporů jsem nenašel moc. Jeden z nich je linearita. Dále jsou to zbraně. Výběr není moc velký a moc jsem je nevyužíval. Většinou jsem se spokojil s jen s pistolí a zbytek práce obstarala temnota. Nejvíce mi vadila délka. Hra mi přišla velmi krátká a nijak jsem se nesnažil o rychlé dohrání. Jinak se mi hra líbila a dost jsem si jí užil.

Pro: Komixová grafika, temnota

Proti: Krátká herní doba

+16
  • PC 80
Pro mě osobně velmi milé překvapení. Noir stylizace, mafie, démonické schopnosti, brutalita, šílené vize, love story, chapadla, vytrhané páteře, prehistorické artefakty, ... Zní to jako guláš pejska a kočičky, ale i přesto všechno hra působí celistvě a hraje se výborně.

Kreativní (a řádně krvavé) zabíjení lecčíms může připomínat Bulletstorm a v jistém smyslu si jsou obě hry skutečně podobné. Člověku stačí vypnout mozek a rozmlátit všechno a všechny. Zde navíc okořeněno vcelku zajímavým příběhem, který je "dlouhý tak akorát".

Herní doba kolem 6 hodin sice není nijak zázračná, ale nutno přiznat, že je ušita přesně obsahu, který hra nabízí. V rámci této doby si hráč prohlédne i značně variabilní prostředí, takže se prakticky celou dobu děje něco nového, zajímavého, neokoukaného. Zkrátka člověk se nenudí, což by mohlo s delší herní dobou přijít.

Pro: stylizace, brutalita, temnota

Proti: místy trochu nepřehledné, zbraní mohlo být víc

+16
  • PC 80
Hru jsem získal v Humble 2K Bundlu.

Od Darkness II jsem nic nečekal, podíval jsem se na gameplay na youtube, řekl jsem si: "hm, naporcovat desítky zlořádů démonickými chapadly by nemuselo být špatné" a protože jsem neměl, co hrát, proč to nezkusit. Zajímal mě hlavně mechanismus chapadel a démonické schopnosti.

Předchozí příběh jsem neznal ani nezkoumal, skočil jsem do toho. Zábava to byla náramná, když je potřeba přebít zbraň, díky démonickým schopnostem je možné vyřešit situace i jinak než střelbou - jinak klasické FPS, ale je možno vylepšovat postavu a získávat další démonické či jiné schopnosti.

Příběh rámcově podobný filmu Shutter Island mě velice zaujal a nasadil mi brouka do hlavy. Temnotou vás provází malý skřet Darkling, jehož hlášky a reakce na mé tváři vzbudily nejeden úsměv. Celá koncepce se určitě vymyká klasickému hraní za dobro nebo zlo a to dělá příběh zajímavým. Jediným mínusem, ale pro někoho plusem, tak může být herní čas, který byl jen něco málo okolo 5 hodin - což si osobně spíš vykládám jako pět dobrých hodin zábavy. Grafická stránka hry odpovídá tomu, že jde o konverzi z konzolí a pravděpodobně nedošlo na žádnou velkou úpravu. Nicméně ani zastaralá grafika mi nějak nenarušila herní zážitek.
Moje hodnocení může být zkresleno cenou, za kterou jsem hru zakoupil.

Pro: Démonické schopnosti, příběh, několik hodin zábavy

+16
  • PC 75
Daaarkneeesss!!!

První díl komiksového ztvárnění jsem vyzkoušel už na Xboxu 360, ovšem nejednalo se - v mých očích - o nic zajímavého. O dvojce jsem tudíž neměl žádné velké mínění, ale demo na Steamu mi ukázalo, že se v jádru jedná o poměrně zajímavý počin a hra na mě působila neuvěřitelně svěže. Když se The Darkness II dostal do akce za pár kaček, byl hlavním kandidátem.

Na první pohled zaujme komiksová stylizace, která sice jde ruku v ruce se svou předlohou, ale v některých částech mi přišla lehce nevyužita, například v částech s Monkeym. Samozřejmě se nejedná o úplnou výtku, jako spíš o fakt trošku nevyužité a možná i nucené komiksovosti vůči originálu. Čím Darkness hodně vyniká je celkové ozvučení, včetně dabingu. Temnota Vás v tomto případě naprosto pohltí a cítíte ji v každém záběru, na každém kroku.

Čím ale u mě The Darkness II především boduje, je hratelnosst, která jednoduše ukazuje prostředníček všem současným střílečkám. Využítí démonických paží hru činí neuvěřitelně variabilní, návykovou a donutí Vás trošku přemýšlet nad dalšími kroky. Ono takové získání munice skrze brutální rozsekání nepřítele, či možnost házet předměty a brát si třeba štíty, hru ozvláštňuje a dává ji nový rozměr. Přesně, hratelnost pro mě byla tím bodem, který mě u The Darkness II držel, i když v závěru se to všechno trošku ohraje. Jsem s výsledným efektem spokojen.

Nebyla by to dnešní střílečka, aby nebyla možnost rozšiřovat své schopnosti díky bodům, které získáváte za co nejzajímavější zabití (headshot, rozsekání a třeba vyrvání srdcí z mrtvol). Ano, na to, jak je hra stylizována je i přesto dost brutální a těžko hledám titul, který bych dokázal k takové brutalitě přirovnat!

V kostce: The Darkness II je výbornou střílečkou se komiksovou stylizací, příběhem o mafii a moci Temnoty. Nepostrádá hromadu zajímavých nápadů, ale především netypická hratelnost a brutalita činí s druhého pokračování titul, který nemá moc konkurence. Pokud komiksy, střílení a brutalitu rádi, tak Jackie a Temnota na Vás čekají :)

Herní doba: 5h 40 minut
Obtížnost: Mobster (2 ze 4)
Steam achievementy: 17 z 50 (34%)

Pro: komiksová stylizace, zbraňový arzenál, démonické paže, podání příběhu, herní plynulost, volby,

Proti: v závěru už zdlouhavé, málo zajímavých momentů, stejní nepřátelé, minimální výzva,

+15
  • PC 85
Hru jsem si dlouho nechával uležet - znám komiksovou předlohu a viděl jsem gamesplay prvního dílu, který ale nevyšel na PC. Po dlouhé době jsem se k tomu tedy vrátil a první věc, která mě zaujala je poměrně nestárnoucí grafika - cell shading je udělaný hodně dobře a i po letech to prostě vypadá jako oživený komix. Je to lineární, přímočarý příběh, jedna z posledních single player FPS. A funguje to dobře. Trochu zvláštní je volba obtížnosti, kdy na prvních třech stupních projedete hrou jako horký nůž máslem a pak na čtvrtém stupni je hra najednou hrozně těžká. Využitelnost prostředí záleží na vašem zapojení - vlastně to nemusíte vůbec používat, ale je to celkem efektivní a useknout nepříteli hlavu listem z větráku je uspokojivé. Hrozně dobře jsem si zastřílel, příběh byl fajn a grafika mě neurážela. Ze mě hezky 85%
+14
  • PC 75
Jelikož nevlastním žádnou konzoli, kromě PS2 (ani po žádné netoužím). První díl jsem tudíž nehrál. Sice to nejspíše na něj navazuje, ale ve hře je video, které mi ukázalo, co se stalo v díle prvním. Tím jsem se dostal trošku do obrazu.

PS: Komiks jsem nikdy nečetl, ani jsem nevěděl, že nějaký existuje :-)

Bylo mi od začátku jasné, že se bude jednat o tzv. koridovou střílečku a nebudu moct chodit, kam se mi zachce. Příběh je, ale tak skvěle vyprávěný, že mi to ani nevadilo. Asi největším rozdílem od klasických stříleček jsou zde tajemná chapadla, která pomáhají v přestřelkách s nepřáteli, ať už je s nimi mlátím, odhazuji nebo dělám jiná zvěrstva. Trochu mi to připomíná Doctora Octopa ze Spider-Mana. No a taky je tam nějaký skřet, nejspíše něco jako svědomí nebo rozum. Ten má svoje vtipné hlášky, které se snaží zpestřit hru.

Jelikož jsem vládcem mafie, tak zde je hodně společníků a postav, se kterými si můžu promluvit, a určitě jsou zajímavé, ale za tak krátkou dobu, jsem si k nim nemohl vyvinout žádný vztah. Hlavní postava se po celou dobu naklání mezi dobrem a zlem a nemůže se pořádně rozhodnou, kterou stranu si vybere.

Co je na hře opravdu krásné je její komiksová grafika, která díky tomu jaká je, ubírá trochu na brutalitě hry. Další zajímavostí je, že temnota se bojí světla, a pokud se v této hře dostanete někam na světlo, začne vám to ubírat zdraví. Proto musíte rozbíjet světla, aby jste se třeba posunuli dál.

Hře ubírají naopak stejní nepřátelé, kteří moc inteligence nepobrali, a proto není problém je celkem lehce vyřídit. Hra je i celkem krátká, a kdyby autoři přidali ještě o pár levelů navíc, nejspíše by tím nic nezkazili.

Pro: Příběh, grafika, chapadla

Proti: Stejní nepřátelé, krátkost

+12
  • PC 75
Pokud si chcete zahrat hru, kde mate možnost používat temnotu jako svou zbraň, tak tuto hru velice doporučuji. Příběh se mi velmi líbil, i když jsem nehrál předchozí díl. Avšak sklamáním pro mne byl multiplayer. V multiplayeru mne to nebavilo hlavně protože jsem tam už nemohl používat temnotu tak, jako předtím.

Zpracování singleplayeru mne ale ani trochu nezklamalo. Interakce temnoty s Jackiem byla úžasná již v restauraci. Ale nejzajímavější pro mne bylo zhodnotit, zda je Jackie blázen a jeho "dobrodružství" jsou jen výplody jeho fantazie, nebo jsou části z psychiatrického ústavu jen iluzí.

Myslím že této hře náleží pěkných 75%

Pro: Kvalitní příbeh, Zajímavé zpracování hlavní postavy, Průměrná grafika, Úžasný bojový systém

Proti: Špatný multiplayer, Lze dohrat hru velmi rychle

+11
  • PC --
Na dvojce pracovali jiní autoři a je to znát na každém kroku, metal gore vystřídal funky jazz. Cell shade grafika stárne pomalu a vypadá celkem xvětu i po dvanácti letech, nedokáže ale navodit ten atmosférický tón prvního dílu. Přiblížení se komixové předloze mi příliš nevonělo už jen proto, že všechny ty brutální výjevy v tomto podání vypadají stále jako groteska. 

Zatímco dříve byla chapadla jen pasivní ozdobou se čtyřmi schopnostmi, nově jsou aktivní podporou v boji a kromě různých útoků dokáží třeba i držet štít nebo házet projektily. Už není k výběru několik darklingů (malý útočný skřet) s různými zaměřeními, ale k dispozici je pouze jeden univerzál. Tenhle malý zmetek je zdatný sidekick s vtipnými průpovídkami a kupodivu i užitečný v boji. 

Párkrát se Jackie vrátí do svého obrovského sídla na Manhattanu, kde si může odfrknout a pokecat s přáteli, je to ale slabá náhrada za hub new yorského metra a vedlejší úkoly z původní hry. Krátkou herní dobu má zachraňovat mod Vendettas. Čtyři hratelné postavy v možném coopu nebo solo, osm misí, odehrávající se paralelně s příběhem hry, kde každá může zabrat cca 20 minut. Postavy mají své vlastní unikátní zbraně, vyboostované silou Temnoty, ale náplň misí je stále stejná - všechno vystřílet a přežít finální útok nebo polonesmrtelného bosse. Zklamáním pro mě bylo zjištění, že se mise v různých variacích opakují, resp. se mění směr průchodu.

První díl měl snad nejpřirozeněji zpracovanou herní romanci. Sedět na gauči vedle přítelkyně Jenny, s její hlavou položenou na hrudi a sledovat klidně celý film (!) Jak zabít ptáčka, byl pro mě jeden z nejcivilnějších momentů ve hrách. Kolem Jenny se točí motivace postavy Jackieho i ve druhém díle a znalost příběhu jen ze shrnutí na začátku dvojky nedokáže přenést všechny emoce a chemii mezi oběma partnery...

Hodnocení: ✰✰

Tip: 
Hra si příliš nerozumí s ultra wide monitory a ačkoli nabízí dané rozlišení, je celý obraz roztáhlý do stran. To jde celkem lehce fixnout přepnutím na Window mode a zase zpět na Bordeless, ale je potřeba to dělat po každém loadu, tedy i několikrát během hraní.
+10
  • PC 75
Hra je velmi zajímavá, krásně stylizovaná a zábavná (to je hlavní). Nicméně se nemůžu zbavit pocitu, že vývojářům ruplo v bedně a řekli si, tak jsou celí napjatí ti hráči naší hry, zkusíme je poslat někam! Schválně jestli to rozdýchají... Teď řeknu to, na co jsem u toho myslel. Měl jsem chuť vzít pytel, nasadit jim ho na hlavu a nechat je se udusit. Co sakra měla být poslední část hry? No hře jsem chtěl dát původně něco okolo osmdesáti, ale díky konci to nešlo.
-1 +3 −4