Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Solidor (21.09.2023 13:33): No já jsem celkem rád ze se Tales of daří i když ne způsobem pro mně. A samo na dobrý další díl tu šance je. Docela by se mi líbil čistě sci-fi setting když už to v Arise nakousli.
Tak zřejmě historicky první pribehové rozšíření pro Tales of je venku ( nah, kecám, Zestiria měla taky ). Beyond The Dawn za 709 korun. Kupovat to nebudu jelikož Arise mně celkem zklamalo. K tomu nezapomněli vydat i tři různé edice hry s tímto dlc a kosmetikou.
Tož jsem v tom za poslední tři dny utopil 12 hodin, čiže chytlavost se stále nevytratila. Ve chvíli, kdy mě už to jaxi začalo ubíjet, jsem z čista jasna nabral šestého člena družiny a odemknul sekundární sloty útoků, což to osvěžilo natolik, že aktuálně mě to baví ještě mnohem více. A tu kudlanku jsem předtím solidně podcenil. :) Mobky jsou takřka všechny stále dosti ýzy, ovšem bossové umí bejt slušnej záhul.
@HolyMeatball (15.05.2023 11:26): Mně ta obtížnost přišla tak akorát, většinu hry jsem to hrál na moderate. Obvykle hry hraju na nejvyšší obtížnosti ale u Tales série většinou ne. Mně se s těmi jejich akčními soubojáky nechce moc patlat :)
Ale jinak to je vzásadě dobrá hra. Plus minus. Vizuál taky udělá svoje. Odehraných hodin mohlo být víc kdyby si dali větší práci s věcmi co by mně bavili. Chytání ryb a vaření mezi ně už delší dobu nepatří :)
@Charllize (13.05.2023 13:45): pár minut jsem koukal a pak to šel koupit, dobrá práce. :D

Bingnul jsem až do zasněžené lokace. Těch prvních pár hodin je to rozhodně mimořádně příjemné a chytlavé, ale jak jsem viděl ty desítky hodin u tvých uložených pozic, tak mě docela vzaly mdloby, a pak jsem si přečetl solidoruv koment a ano, i na Hard je to řekl bych úděsně snadné, potíže zatím dělá jen lvl43 kudlanka, která tam evidentně je pro pokročilejší fázi, nicméně vím, že kdyby se mi chtělo tím zabít půl hodky, tak ji už teď zdolat mohu.

Ale nebudu malovat čerta na zeď a jakkoli to stresovat, do výzvy se mi to nehodí takže si to klidně můžu roztáhnout na pár let. V rámci chill gamingu je to zatím perfektní. :)
Stream zitra 19:00 plus Star Ocean Divine Force. Po všech těch vykopávkách něco novějšího. Info u mně dole na profilu. Doufám ze Arise nemá kompletní blok na stream jako Zestiria a Berseria na PS, myslím ze ale nemá, kdyztak bude jen Star Ocean :)
Panejo, taky jsem si myslel, že budou o dost výš...
Když kouknu na nejprodávanější tituly třeba Nintenda Switch, tak ta čísla jsou dost jinde, a to i u značek, kde to nechápu. Ale asi je nefér je srovnávat...
@Solidor (komentář): Nojo, tak nějak. Pro jrpg harcovnika trosku o hovne ale pro ostatní to zabralo, pěkne to odráží co dneska hraci chtějí.
Vsadim boty ze mít to gameplay jako Berseria prodeje nebudou ani poloviční. Anebo za to muže grafika, na to dneska taky každý skočí. 
Ted už jen ať TriAce nepodela Star ocean 6 :)
@Solidor (02.01.2022 16:30): No jelikoz Xenogears nestihli poradně dokončit tak se tam vysvětluje textem dlouhé hodiny a co jde. Arise je na tom podobne na konci, neskutečné nálož vysvětlování pomoci skittu a animaci kde skupinka stojí a keca. Ale třeba ti to vadit nebude :)
Hlavne přijdou zajímavější lokace a dungeony, ty prvotní jsou podle mě nejhorší.
@Charllize (02.01.2022 16:17): Je z toho cítit, že potřebovali prodat hodně kusů. Na oko působivé.

Vlastně přesný opak SMT V, který má technické problémy, ale systémově je o tři ligy nad ToA. Skoro až vtipné, jak tyhle diametrálně odlišné hry, v rámci jednoho žánru, vyšly kousek od sebe.
Ale třeba se to časem zlepší. Jsem, počítám, ještě spíše na začátku.

A Xenogears jsem nikdy nedohrál, tudíž nemůžu soudit :)
@Solidor (02.01.2022 16:09): Přesně tak a proto to mělo takový úspěch jelikoz to muže hrát i hráč co ani neví co zkratka jrpg znamená. Tales of se dostalo mezi masy a cena za to je dost vysoká.
Ale jak píšeš, vlastně se to hrálo docela dobre. A vlastně se mi to docela líbilo. Hodně se mi líbila grafika obecne, některé lokace anebo třeba města a hrady byli doslova dechberouci.

Devalvace expu, poměrně suchý grid ze skilly, omezena výbava aby seděla obtiznosti do lokace, a plno věci které nemají hloubku, jako vaření, rybaření atd.
Kosmetika za sovy je přesně to co dnešní průměrný hráč CoD a Fortnite hledá :)

Jeste se těším co budeš říkat na závěr který připomíná druhé CD Xenogears :)
Moje dojmy ze hry po poražení druhého lorda jsou... docela meh.

Je vidět, jak až vypočítavě vykalkulované všechno je. Hezky to vypadá i zní, jenže všechno mi to přijde docela povrchní. Snaží se nám nalhat jak jsou obyvatelé Dahny otroci podřadnější než dobytek, ale to PEGI 12 tomu dává docela na frak. Takhle se dozvíme, že tu spalují těla otroků a všechno hlídá tajná policie, jen to z ničeho vůbec není poznat. Pak do hradu lorda vlítnou čtyři lidi a všechno vymlátí - hurá jsme osvobozeni, jde se dál.

Hraju na hard a nemožnost získávání peněz ze soubojů z toho dělá docela hardcore věc. Teda v případě bossů. Řadové boje jdou dávat s prstem v nose. Jenže levelování je dost podělané vzhledem k tomu, že se moc nejde nadlevelovat nad současnou lokaci. Právě s absencí zisku financí pak grind má smysl jen pro SP body, ale zase nejde mít (zatím) namapované více jak tři současně, takže odemykání aktivních skillů je vcelku k ničemu, protože všechny je využije jenom postava ovládaná AI.

A Namcovsky typicky debilní systém oblékaní kočičích uší, brýlí a pásek přes oči je tady doveden takřka k dokonalosti, kdy ani nemám chuť hledat ty sovy, protože jim na nějaký psí ocas a alternativní barvy pro základní obleky hážu bobek. Hlavně, že mi hra pokaždé při táboření připomene, že si můžu další dokoupit jako DLC.

Jako nenudím se a pěkně to odsýpá, ale radši nad ničím moc nepřemýšlet. Ta casuálnost z toho prostě přetéká.
@SilentWolf (10.12.2021 11:48): Ja bych radsi aby to bylo SMT V, ale to bylo bez sance. Kazdopadne ted se uz Tales of serie jen tak nezbavime. Jestli to bude dobre nebo spatne se uvidi.
PS: Discoland Sylvie mi nesmi do domu :)
( ale nejsem tak hnusny na tu hru vzasade. Tuhle mi kolega v praci od monitoru povida : Co to je za kravinu, znas to? Kouknu co tam ma a ono nejakou objednavkovou reklamu od dodavatele na Disco. Tak mu rikam: To je slavna a kvalitni hra, ale asi by se to moc neprodavalo. :)



@Fritol (10.12.2021 09:49): Napodobne.
@Charllize (10.12.2021 04:46): By to tu chtělo nějaký komentář. Mě hra hodně zajímala před vydáním, ale teď bude kolotoč her a tak to vidím, že tím vyplním třeba rok 2023. Ale zase si na druhou stranu nemyslím, že nás v dohledně době čeká podobně suchý rok jako letos. Holt jsem tu šanci asi promrhal.
Jsem překvapen, že to nevyhrál Cyberpunk tbh. Ale teď už si to budu muset koupit teda. :)
@Charllize (14.10.2021 09:37): Jo, to je pro ni typické. Osobně mi ty její pohyby při hraní nejsou moc po chuti a lepší tu hudbu poslouchat bez videa. :D Víš co, tancem se to nazvat nedá, působí to jak kdyby měla záchvat nebo něco... ale tak každý má svůj styl no.
Tak trochu o tom jaký to je.
V první radě je potřeba říct ze hra je skvěle udělaná po všech stránkách a je to skutečně AAA jrpg. Tvůrcům se podařilo dat dokupy všechny prvky tak dobre ze to cele prolitne herní dobou jak mastný papír průjezdem. 
Nektere lokace, obvzlast města a paláce jsou zpracované ze přechází zrak. Lokaci a dungeonu je také dostatek a vypadají víc než dobre.
Soubojak je intuitivní a nabízí desítky možnosti jak k němu přistupovat a na moderate obtížnost na kterou jsem hrál to je i celkem výzva.
Pribeh a postavy jsou poměrně klišé ale díky všem těm skitum a obsáhle dějově části to je vlastně trochu jedno, jelikoz detailnost všeho to prebije.
Ted k tomu co mi vadilo. Hra je ve všech směrech zjednodušená tak aby to mohl hrát úplně každý, nenabízí žádné komplexnejsi mechaniky, nic nad čím by bylo potřeba strávit déle jak par minut. Je to jak luxusní rychlik kde lze odpočívat a popíjet sampano.
Zaver hry je dle mého nedodelany. Jelikoz nálož vysvětlujících rozhovoru je tak mohutná ze připomíná druhy disk Xenogears. Rozhovory co se vlečou hodinu i víc nejsou výjimkou. Několik dlouhých skitu skoro za každým rohem ve finálním dungeonu.
Jeste si dovolím menší spekulaci. Trochu si myslím ze hra má scénář Star Oceanu 6 který se nějak dostal díky spriznenosti serii do Bamca a TriAce ho už nebyl schopen udělat. Ok divočina, ale ta hra je stylem fakt víc SO než Tales :)
Bylo to fajn ale víc jak 8/10 bych tomu nedal jelikoz to neuspokojilo moji starobylou jrpg duši.
Verim ze pro plno méně grindy/system zaměřených hráčů ta hra bude zjevení.
70 hodin a ještě by mě měl čekat post game, ale díky cele pitomosti systému se mi ani moc nechce. Pribehar by to zvládl tak za 40 hodin.
Kdyz jsem koukal na závěrečné titulky tak mě dost zarazilo kolik ( desítky) různých firem se na tom podílelo. Stovky lidi a každý dělal něco. A k tomu všechny studia co Bamco má po světě. 
Tohle asi fakt levne nebylo :)
@Charllize (16.09.2021 22:46): To je neopravený editor. :D Když do něj vložíš něco zkopírované, tak to občas udělá. Snad to MCZ opraví brzy.

Jinak milion parádní. :) Taky jim přispěju brzy. Každopádně by si z toho spíš mohli odnést to, že se to tak dobře prodává právě proto, že to není jak přes kopírák a oproti jrpg konkurenci to vypadá echt áčkově. Před vydáním říkali, že by rádi prorazili víc na západě, což se vzhledem k rekordním prodejům na Steamu podařilo zdá se, tak by se mohli snažit a příště do toho nalít ještě víc peněz a dát si zas záležet.

Jinak těch 25 mega je trochu vtipných na tak početnou sérii. Jde vidět, jaký pakatel ten vývoj her v Japonsku musí stát, když jim to do teď stačilo.
<span class="field-content">Tales of Arise reaches 1 million units sold, franchise hits 25 million sold.

Tak to slo rychle ten milion, vidim svetle zitrky serie,minimalne pet dilu jak pres kopirak Arise :)

PS: co to tam je za nesmysl pred tou prvni vetou? V editoru to neni videt az kdyz to odeslu se to tam objevi..
Po 40ti hodinách mě ta hra tak nasrala ze to bylo na smazání. Díky spoilerum nemůžu říct oč jde ale týkalo se to pribehove mechaniky. Naštěstí to netrvalo moc dlouho a silou vůle jsem to překonal. Ale cely ten problém je čiste subjektivní. Já nevím ze vymýšlejí takový hovadiny. Už jen kvůli tomu to bude tak 20% dolu ( možná min až mě ten vztek přejde:)
Některé rozhovory a myšlenkové pochody postav jsou k uzoufani pitome, ale dá se to vydržet. Příběh celkove standard, nic svetoborneho nečekat.
Celkove to ale je vyladeny komplet kde vše sedí na milimetr. Bamco odvedlo skvělou práci, je to tak vylestene ve všech směrech až si člověk říká jestli nepoužili nějaký kouzlo. :)
@Charllize (12.09.2021 18:35): Jasné no, ale tak víš co, na hry od Idea Factory moc zákazníků nenaženeš. Za mě rozhodně fajn, že se snaží dostat na Xbox a GP aspoň ty velké vydavatele. Zbytek třeba přijde později.

A u XOne je otázkou, jak moc se na to vysral on. Ofc to mohl zachraňovat ještě, ale imo se už prostě chtěl soustředit na další generaci a PC než aby zachraňoval XOne, což by stejně asi bylo už nereálné.

Ono by stejně bohatě stačilo donutit Segu vydat Personu 5 v GP na Xbox i PC a víc by dělat nemusel. :)
@Fritol (12.09.2021 18:19): No z mojeho pohledu ani ne. Možná ty větší vydavatele ale majorita jrpg je prave od těch menších a tam vidím velkou bariéru. Aspoň co se PS a xboxu tyce. Většinou ty hry jsou pro Switch nebo PC. 
Phil má jiste co dohánět v tomhle směru, pac u xone se na to úplně vysral, takže to opticky muže teď působit jako desnej nasup Japonců na tom xboxu. Ale fakt je ten ze minimálně 70% jrpg produkce tam pořad není.
@Charllize (12.09.2021 18:12): Japonci se do GP hrnou právě ve velkém hele. Sega a Squeenix tam má všechno, co tě napadne snad. Akorát menší vydavatelé tam toho moc nemají no, ale něco málo tam je. Disgaea třeba.

Phil na nějaké konferenci kdysi říkal, že chce dostat japonské vývojáře víc na západ aby se neuzavírali jen pro domácí hráče, což imo teda zatím plní na jedničku.