Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sudeki

20.07.2004
25.03.2005
71
37 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Království Haskillia je ohrožováno vpády Aklorianů. Královna Luscia hledá řešení pro tuto situaci. V tom ji pomáhají čtyři hrdinové - voják Tal, kouzelnice a princezna Ailish, bojovnice Buki a přední vědec Elco.

Sudeki je akce s několika rpg prvky. Ovládáte celou čtyřčlennou partu hrdinů, mezi kterými si můžete libovolně přepínat. Boj s nepřáteli je rozdělen na dva styly. Buď můžete ve 3rd person pohledu (Tal, Buki) bojovat s mečem a řetězit za sebou různé útoky, nebo ve 1st person pohledu (Ailish, Elco) střílet pomocí hole nebo pistole. Každá postava má také své speciální schopnosti, které lze dále vylepšovat.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Ach to mládí (12 let), kdy bez připojení k internetu byl přísun nových her buď z drahého obchodu (vymodlené nové hry při náhodných návštěvách obchodu s mamkou) nebo z pravidelného DVD přiloženého k Levelu. Právě přes Level jsem se k této hře dostal. Chvíli jsem ji hrál v anj, ale v příštím čísle vyšla čeština, díky níž jsem si ji, jakož dítko s dvojkou z anj (no dobře pár 2/3 tam bylo...), mohl zahrát. Je to ale škoda, protože hra je velice dobře napsaná vývojáři z UK a player character dobře glosuje své prostředí a rozhovory s NPCs jsou příjemné (možná jsem i slyšel pár dabérů z Gothic 1/2). Pamatuju si, že Sudeki byla první hra a věc, kterou jsem v hodinách IT na základce vyhledal na internetu a s vykulenýma očima nad množstvím informací hltal recenzi či návod na Tiscali.

První co vás praští do očí je krásné grafické zpracování ve stylu mangy (JRPG podle Britů). Technicky se hra nemůže rovnat s HL2: Lost Coast, ale třeba na Psychonauty se stylizací klidně má. Hra je čistě kouzelná. Potěší vás poletující chmýří, duha u vodopádu, padající okvětní lístky. Na vodě šlo zapracovat. Efekty (hlavně) skillů a zbraní jsou dobře provedené. Co se týče zvuku, tak vás potěší velice kvalitní dabing a příjemný soundtrack.

Hratelnostně je hra rubačka za vojáka Tala a bojovnici Buki, a FPS za kouzelnici Ailish a vědce Elca. Osobně preferuji mít v ruce obdobu trochu OP samopalu nebo raketometu, než obtížně řetězit přerušitelná komba za melee bojovníky "až" do osmi komb (nesmějte se mi, třeba DmC jsem nehrál, ale v Batmanovi jsem získal Freeflow Perfection :)). Zbraní za hru nashromáždíte požehnaně a každá trochu mění styl boje. Za nepřátele (je jich spousta druhů) a questy získáváte XPy a dáváte je do atributů a skillů, same old, same old.

Co mě na hře nejvíc bavilo bylo prozkoumávání prostředí, kde již od začátku nacházíte prvky, které umí vyřešit jenom zatím neodemknutá postava, takže se do lokací budete vracet (uvítal bych ranější zavedení teleportů a lepší save systém (nemůžete hru přerušit kdy chcete)). K prozkoumávání patří plnění vedlejších questů, jež budete od NPCs dostávat požehnaně od základních fetch questů po nahánění ovcí do ohrady v časovém limitu. Každý item, který najdete má krátký popis jeho historie a užití, v menu najdete také kompendium monster. Zajímavé je také rozdělení herního světa do dvou odrazů sebe sama. (zářivá Haskilia a temná říše Aklorianů)

Je to fakt fajn hra, možná trochu zapomenutá (velká konkurence v dané době), lineární (repetetivní), dlouhá (poslední čtvrtina mě moc nebrala), příběhově klišoidní, pro někoho graficky zastaralá, ale podle mě hra zestárla velice dobře a její appeal je stále silný.

Pro: Grafika, Soundtrack, Prozkoumávání, Scénář

Proti: Save Systém, Repetetivnost a Redundance poslední čtvrtiny hry

+22
  • PC 75
K Sudeki jsem se dostal díky hernímu magazínu Level, jehož byla v té době přílohou. Do dnešního dne mám za sebou již pět kompletních průchodů a nepopírám, že v budoucnu ještě nějaké nepřidám.
Nejedná se o čistokrevné RPG, jak se kdysi tvrdilo, ale spíše o zajímavou kombinaci adventury, mlátičky a střílečky s RPG prvky. Ovládáte postupně skupinu čtyř postav, kdy každá má svůj styl boje, zbraně a kouzla. Nejvíce mě baví hra za úvodní charakter Tala, který k porcování nepřátel používá větvená komba pomocí různých typů mečů. Buki je pak jeho obdoba, akorát s drapáky místo meče, princezna Ailish a vědátor Elco bojují ve 1st person pohledu buď hůlkou nebo pistolí. Spojení fantasy světa s moderní technologií (zbraně, výtahy atd.) hře dodávají punc originality.
Příběhově to není žádná ultra bomba, ale nenáročnému hráči to ke spokojenosti určitě postačí. Dle mého názoru se jedná o nepříliš náročnou oddechovku vhodnou třeba na deštivý víkend. Poslední souboj sice není z nejlehčích, ale po pár neúspěšných pokusech jej zvládne určitě každý. Úkoly jsou většinou na jedno brdo, objevování herního světa je zábavné jen do té doby, než se přes určitou lokaci vracíte už popáté a opět vás čeká ta samá bitva s respawnovanými nepřáteli.
Na druhou stranu, města a prostředí se často mění, nepřátelé jsou čím dál silnější a i v takto koridorovité hře není nouze o mnoho schovávaček, které ukrývají nové předměty pro každou z vašich postav.
Zasloužených 75%.

Pro: vylepšování postav, grafické zpracování, komba, kouzla, lokace

Proti: dlouhé cestování, respawn nepřátel, koridorovitost

+21