Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jan Bodorík • 30 let • Jihlava (ČR - kraj Vysočina)

Komentář

Přejít na komentáře

Sudeki

  • PC 75
Ach to mládí (12 let), kdy bez připojení k internetu byl přísun nových her buď z drahého obchodu (vymodlené nové hry při náhodných návštěvách obchodu s mamkou) nebo z pravidelného DVD přiloženého k Levelu. Právě přes Level jsem se k této hře dostal. Chvíli jsem ji hrál v anj, ale v příštím čísle vyšla čeština, díky níž jsem si ji, jakož dítko s dvojkou z anj (no dobře pár 2/3 tam bylo...), mohl zahrát. Je to ale škoda, protože hra je velice dobře napsaná vývojáři z UK a player character dobře glosuje své prostředí a rozhovory s NPCs jsou příjemné (možná jsem i slyšel pár dabérů z Gothic 1/2). Pamatuju si, že Sudeki byla první hra a věc, kterou jsem v hodinách IT na základce vyhledal na internetu a s vykulenýma očima nad množstvím informací hltal recenzi či návod na Tiscali.

První co vás praští do očí je krásné grafické zpracování ve stylu mangy (JRPG podle Britů). Technicky se hra nemůže rovnat s HL2: Lost Coast, ale třeba na Psychonauty se stylizací klidně má. Hra je čistě kouzelná. Potěší vás poletující chmýří, duha u vodopádu, padající okvětní lístky. Na vodě šlo zapracovat. Efekty (hlavně) skillů a zbraní jsou dobře provedené. Co se týče zvuku, tak vás potěší velice kvalitní dabing a příjemný soundtrack.

Hratelnostně je hra rubačka za vojáka Tala a bojovnici Buki, a FPS za kouzelnici Ailish a vědce Elca. Osobně preferuji mít v ruce obdobu trochu OP samopalu nebo raketometu, než obtížně řetězit přerušitelná komba za melee bojovníky "až" do osmi komb (nesmějte se mi, třeba DmC jsem nehrál, ale v Batmanovi jsem získal Freeflow Perfection :)). Zbraní za hru nashromáždíte požehnaně a každá trochu mění styl boje. Za nepřátele (je jich spousta druhů) a questy získáváte XPy a dáváte je do atributů a skillů, same old, same old.

Co mě na hře nejvíc bavilo bylo prozkoumávání prostředí, kde již od začátku nacházíte prvky, které umí vyřešit jenom zatím neodemknutá postava, takže se do lokací budete vracet (uvítal bych ranější zavedení teleportů a lepší save systém (nemůžete hru přerušit kdy chcete)). K prozkoumávání patří plnění vedlejších questů, jež budete od NPCs dostávat požehnaně od základních fetch questů po nahánění ovcí do ohrady v časovém limitu. Každý item, který najdete má krátký popis jeho historie a užití, v menu najdete také kompendium monster. Zajímavé je také rozdělení herního světa do dvou odrazů sebe sama. (zářivá Haskilia a temná říše Aklorianů)

Je to fakt fajn hra, možná trochu zapomenutá (velká konkurence v dané době), lineární (repetetivní), dlouhá (poslední čtvrtina mě moc nebrala), příběhově klišoidní, pro někoho graficky zastaralá, ale podle mě hra zestárla velice dobře a její appeal je stále silný.

Pro: Grafika, Soundtrack, Prozkoumávání, Scénář

Proti: Save Systém, Repetetivnost a Redundance poslední čtvrtiny hry

+22